Kiadta új, egyesített Windows alkalmazásfejlesztő készletét a Microsoft
2021-11-17T10:52:02+01:00
2021-11-19T10:59:26+01:00
2022-07-20T07:47:00+02:00
  • Mondjuk az XNA-nak nem sok köze volt a win32-höz. 

    Te se írtál még életedben egy forgó kockát se D3D9-vel. Azzal kezdődik egy D3D9-es program, hogy egy win32-es ablakot készítesz és abba renderelsz. Ezen egy .NET-es hókuszpókusz se változtat semmit, max elfedi előled. Az XNA egy framework, nem engine, vagyis az alap Win32/D3D wrapperelésén kívül még tartalmaz pár utility-t a renderhez, inputhoz, kontent kezeléshez és kb ennyi. Az engine-nek egy ilyen framework a részhalmaza és még számos modult is tartalmaz a scene-hez, fizikához, hálózat kezeléshez, valamint egy editort is, amivel pályát szerkeszthetsz stb. Egyszerűbb játékhoz eléggé ágyúval verébre eset egy Unreal-t megtanulni, kb olyan, minta 3D Maxot tanulna valaki ahhoz, hogy lerajzoljon egy 8*8 pixeles Mario figurát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem játékot fejlesztek, hanem egy streaming szolgáltatáshoz videólejátszó klienst Windowsra és X-BOX-ra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha én X-Boxra akarnék fejleszteni azt Unreal-ban vagy Unity-ben tenném. De értelmes játékot amúgy sem lehet normálisn konzollal játszani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondjuk az XNA-nak nem sok köze volt a win32-höz. Az a DX tetején ülõ .NET-es felület volt, de igazából csak nagyon alap dolgokhoz lett volna jó, kb a korai androidos játékokat lehetett megcsinálni vele. Még egy gdx-hez képest sem igazából rúgott labdába, egy Godot-hoz vagy egy Unityhez képest pedig végépp értelmetlen volt. Ehhez képest opensource formában ma is él.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Úgy csinálnak, mint az XNA-val, vissza a jó öreg win32-re és D3D-re és kész. Xbox-ra amúgy se kell vállalat irányítási rendszert írni, elég egy üres render ablak és saját UI.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az UWP-ben számomra egy jó dolog van:
    X-BOX-ra is lehet vele fejleszteni.
    Folyamatban is van egy ilyen projektem, Win UI 2.7-el.
    Ez az új SDK hozza magával a WinUI 3-at is, de az nem támogatja az UWP-t, mert NET 5 kell neki minimum, de a nagy reunion során az UWP-t már kihagyták a sorból.

    Ez azért gáz, mert az UWP-t úgy véreztetik ki, hogy alternatívát / migrációt nem adnak helyette.


    A Win UI 3-nak már nincs X-BOX támogatása...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Win 10 lesz az utolso... Ez az API szabvany lesz az ultso... En meg apaca vagyok...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igazából a MS ott cseszte el ezt az egészet, hogy nem volt következetes. Az irány jó volt, hogy a .NET lesz az új windows API, csak aztán megtorpantak vele. A win32-t ki kellett volna vinni egy emulátor rétegbe és azt mondani mint az androidnál, hogy van .NET bytekód mint ahogy ott a dex, ez a natív és kész. Ehelyett csináltak egy UWP-t ami minden platformról nézve idegen, ráadásul egy olyan idõszakban amikor a mobilos vonat már rég elment, a desktopnak pedig leáldozófélben van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez tök jó! Főleg hogy az UWP-t offolják, a Win32 csak legacy kéne legyen, WebView meg csak 1 db elem, utána a benne megjelenő webes kód úgy is független (kéne legyen).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd