Terror in the Maze
2021-07-07T19:31:08+02:00
2021-07-07T19:31:14+02:00
2022-07-18T22:30:25+02:00
  • Sziasztok ! Tudom, ez az oldal nem elsősorban játékfejlesztésről szól, de mint érdekesség szeretném itt is megmutatni.



    TERROR IN THE MAZE
    A játék menete különösebb magyarázatra nem szorul, de azért röviden:
    Ez egy FPS-jellegű 3D-s lövöldözős játék.
    Fő cél : ki kell jutni a labirintusból. A szörnyektől meg kell szerezni azt a lőszert, ami a soron következő doboz szétrobbantásához kell. A doboz szétrobbantása, ha nálunk a lőszer : 100% tűzgolyóval (jobb egérgomb használata a lövéshez) A doboz mögött van a következő doboz kulcsa, viszont a doboz felrobbantásával egy időben tűzokádó sárkányok szabadulnak ki. Végezni kell velük.
    Vigyázat ! Ha nálunk a lőszer, akkor vigyázni kell a szörnyecskékkel, mert elvehetik a kulcsot, é elszaladnak vele. Ne engedjük közel magunkhoz őket !
    A játék folyamán a tündér elvezet minket a helyes útra.
    Ha fogytán az energiánk, álljunk be egy „first aid” blockba !
    A programról néhány gondolat:
    A játék BASIC nyelven íródott (QB64 1.3 alatt). A grafikai elemekhez a GOOGLE segített. Animált szörny-gifek, sárkányok, labirintus-textúrák. A képek és animációk szerkesztéséhez PaintS Shop Pro 5-öt, és Virtualdub –ot használtam.
    A hangeffektekben pedig a YOUTUBE segített. Például „robbanás effect”, „dragon music”, „monster voice” kulcszavakkal nagyon sok jó hangmintát lehet találni.
    A labirintusban két pont között a legrövidebb távot (tündér) Dijkstra –algoritmusal számoltatom ki.
    Nincs két egyforma játék. Indításkor egy véletlen elrendezésű labirintust generál a program, változatos textúrákkal.


    A játék története:


    3D-MAZE
    Először egy egyszerű, véletlenszerű 3D-labirintust generáló programot készítettem, amiben úgy lehet közlekedni, mint egy tipikus FPS-játékban. Ez nem nevezhető játéknak, inkább csak érdekesség.
    Megtalálható a játék mappájában : „archive_and_history/real_3d_maze”


    4D-MAZE
    Miközben foglalkoztam a 3D tér geometriájával, felmerült bennem egy kíváncsiság. Mi történne, ha 1 pont pozicióját nem 3, hanem 4 sík metszete adná ? Az érzékeltetés természetesen maradna 3 dimenziós, de több nézetből láthatnánk a teret, a 4 síkből valamelyik tetszőlegesen kiválasztott 3 sík metszeteként. Valamint valós időben egyszerre a különbözően felhasznált síkokban. Hogy tud megváltozni ugyan annak a 4 dimenziós térnek a szerkezete, elrendezése, ha különböző 3 sík metszeteként hozzuk létre azt ? A program vizuálisan érzékelteti ezt az érdekességet.
    Megtalálható a játék mappájában : „archive_and_history/real_4d_maze_4windows_real_time”
    Miután megtetszett a 3D-megjelenítés játékra használható lehetőségei, elkészítettem ezt a játékot.



    Sokak nehéznek találják. Valóban, ez nem egy gondolkodós, lassú menetű FPS játék, hanem itt igenis idegbeteg módjára hentelni kell, és csak a feladatra összpontosítani, egya pillanatra sem szabad belassulni !


    A gameplay megmutatja, hogy HARD módban max 10 perc végigvinni.


    https://www.youtube.com/watch?v=i39C3Fjl-Q0


    A játék oldala, letöltés, stb: (ingyenes, windows alatt fut, forrás kód is közzétéve)


    https://www.facebook.com/Terror-in-the-Maze-107637544919718


    Kb fél év munkája, nagyon szeretném, ha minél többen kipróbálnák, köszönök minden véleményt, lájkot, és megosztást!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd