Melyik módzser jobb ablakos programozásra (c++)?
2021-02-20T20:05:12+01:00
2021-03-01T19:45:14+01:00
2022-07-20T11:26:57+02:00
  • ha vannak gombok és valós időben képes kiírni bizonyos dolgokat a képernyőre.


    Ezt hogy érted?
    Konzolra is tudsz 'valós időben' adatokat kiírni, nem?
    Szálakkal legalább alap szinten érdemes lehet még UI framework nélkül megismerkedni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyébként nem játék lenne a cél, legalábbis egyelőre. Csak simán jobban megvalósítható a program amit elképzeltem, ha vannak gombok és valós időben képes kiírni bizonyos dolgokat a képernyőre. :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért ne írjuk le az SDL-t, számtalan 2d játék és egyéb program (pl. mplayer, qemu) használja, több op.rendszeren (még Android alatt is)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  •  SDL-t soha nem használtam, de elterjedt, sok anyag elérhető hozzá, kezdőként egyszerű kattintgatós játék fejlesztésére ideális lehet (nem üzleti alkalmazáshoz).

    Az SDL C nyelven írt, így én ezt nem feltétlen ajánlanám. Ha játékot szeretne írni szerintem alkalmasabb az SFML, C++ nyelven írt (namespace, objektum orientált, templatek, stb.).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Rendben, legközelebb jobban odafigyelek majd erre. Bocsi!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kb egy hónapja kezdtem el c++ programozást tanulni és szeretnék elkezdeni egy saját projektet, de immár grafikus felülettel

    Szerintem ez még korai. Tudom unalmasnak tűnhet a mai világban fancy GUI nélküli dolgot készíteni, de elhiheted, hogy nem a nyomógomb / slider lesz a hozzáadott érték egy szoftverben.

    Túl nagy projektbe egyelőre nem érdemes belevágnod, mert úgysem érsz a végére. Mire a feléhez érsz, már szíved szerint újraírnád az egészet, mert annyit tanultál már. 1-2 év távlatból meg valószínűleg legszívesebben le is tagadnád, hogy azt te írtad :)

    Pár hónapot még nyugodtan C++-ozhatsz szerintem, mert stabil alapok nélkül sokkal nehezebb lesz külső könyvtárakkal dolgoznod.

    Célszerű lehet platformfüggetlen ablakozó könyvtárakat használni. Személy szerint Qt-t preferálom, mindent tud amire szükséged lehet. SDL-t soha nem használtam, de elterjedt, sok anyag elérhető hozzá, kezdőként egyszerű kattintgatós játék fejlesztésére ideális lehet (nem üzleti alkalmazáshoz).

    Illetve akkor a QT-vel írt ablakos alkalmazások is csak Windows-ra jók

    Nem, pont ez a lényege az ablakozó rendszereknek, hogy a saját könyvtáruk mögött ott vannak az adott OS specifikus implementációk, de az rejtve van előled. Ugyanaz a kód fordítható több platformra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem GUI valasztasnal az egyik legfontosabb eldontendo kerdes, hogy azt szeretned-e hogy minden platformon pixelpontosan ugyanugy nezzen ki az alkalmazasod, esetleg probalja utanozni az aktualis ablakozo rendszer megjeniteset, vagy pedig direkt nativ API hivasokkal tokeletesen a rendszerbe illeszkedo kinezetet es funkcionalitast biztositson.
    Mindharom modszernek megvannak az elonyei es a hatranyai.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem a lista készítője próbált elterjedtség szerinti sorrendet tartani. Tehát a lista végéről nem választanék.

    Amiket pl. linuxos programokban láttam: qt, wxWidgets, gtk, gtkmm.

    Tanulásra nemigen választanék fizetőset, sem túl bonyolultat.

    A listából a helyedben a wxWidgets-et, vagy talán a Nukleart nézném meg. Vagy hát amelyiknél tetszik a screenshot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Próbáld meg felismerni, hogy mi a különbség a Tudástár (konkrét programozási/fejlesztési kérdések, megoldandó programozási/fejlesztési problémák színtere – ahol tévesen nyitottad ezt a témát) és a Társalgó (kötetlen beszélgetések, ötletelések, eszmecserék, viták, vélemény-, javaslat- és ajánlatkérések helyszíne – ahol nyitnod kellett volna ezt a témát és ahova most áthelyeztem) között, és a jövőben új téma nyitásánál alkalmazd is ezt az ismeretet. Köszönöm.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Neta: A reális választás platformfüggetlen GUI-hoz a Java.
    A Win32 API, ahogy a neve is sugallja, csak Windows-ra jó.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel a nagyon profitól még jó pár óra tanulás elválaszt, ezért akkor maradok a könyvtárnál. Vagy szerinted kezdőként melyiket érdemes kipróbálni? Leginkább az lenne a célom jelenleg, hogy az eddig tanultakat belesűrítsem egy általam már elképzelt alkalmazásba gyakorlásképpen, de macerás és csúnya lenne konzolosan megírni. Főként a gombok hiányoznának nagyon... :D

    Amúgy köszi a választ, megfogom nézni amit linkeltél.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Így igaz, vagy az oprendszert célzod, vagy használsz egy könyvtárat. Ha majd később nagyon penge leszel, legyárthatod a saját platformfüggetlen könyvtáradat GUI készítéséhez.

    Addig is itt egy lista:

    C++ UI Libraries • memdump
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kb egy hónapja kezdtem el c++ programozást tanulni és szeretnék elkezdeni egy saját projektet, de immár grafikus felülettel, mert eddig csak konzolos alkalmazásokat írtam.

    Elkezdtem utána nézni a témának és például a QT Creatorban van is lehetőség ablakos alkalmazás készítésére, de ezek csak előre megírt osztályok függvényekkel stb (mint mondjuk a vector) amiknek nekem már csak elég paramétereket megadnom és kész is vagyok.
    Ez nekem kicsit illúzióromboló, sokkal jobban tetszene, ha én írhatnám meg a konkrét függvényeket is tetszés szerint, viszont azt meg nem tudom hogyan kell és nem is találtam eddig nekem megfelelő anyagot a neten erről.

    Annyit tudok, hogy ha windows-ra akarok ablakos alkalmazást írni akkor eleve a main függvény helyett már a winMain függvénnyel kell majd kezdenem a kódot és majd message-ken keresztül tudok kommunikálni az operációs rendszerrel, de ez így meg nem platform független. 

    Akkor most konkrétan hogy is van ez? Ha grafikus felületű alkalmazást akarok írni (nem a QT és társait használva) akkor minden operációs rendszernél máshogy kell majd dolgoznom és eleve úgy kezdjek el keresgélni is a neten? Illetve akkor a QT-vel írt ablakos alkalmazások is csak Windows-ra jók (mármint ha eleve windowsos QT-ről beszélünk)? Vagy tulajdonképpen milyen lehetőségeim vannak akkor, ha nem fejlesztői környezetet használva akarok ablakos alkalmazást készíteni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd