Terrain pluhon van godothoz, bár tény hogy macerásabb és nem annyira jó mint a Unity-s.
Ha nagyon 3D intenzív a dolog akkor valószínűleg az a jó választás. REST-API-t pedig nem nagy cucc .NET alól hívogatni.
Leírom, hogy nekem mik a terveim, csak a kontextus kedvéért:
- 3D-s játék
- Extra high-effort belső vicc - nem is adom ki nyilvánosan, csak bizonyos emberek kapják meg
- Éppen ezért nem nagy probléma, ha időközben kihúzzák alólunk a motort, nem számít
- Szóval igen, nekem csak egy standalone motor kell
Most úgy áll a dolog hogy lehet megyek mégis Unity-vel, még talán megnézem a Neoaxis-t (köszi a javaslatot), aztán eldöntöm.
A godottal (és igazából a stride-al is) az a problémám, hogy nincs meg nekik egy csomó, számomra fontos feature, pl.: terrain stb.
Firebase persze egyikhez sincs, ebbe már nincs mit tenni
Nekem igazából a stride is szimpatikus volt, bár volt vele alapvetően két bajom: egyrészt az UI veszettül lassú, másrészt a 2D támogatás mondjuk úgy nem a legerősebb. De a legfőbb az, hogy nagyon egyszermélyes dolognak tűnik, ergo ha a csávót elüti a villamos, vagy megnősül és gyereke lesz, akkor nem biztos hogy továbbmegy a dolog.
Van amúgy egy másik érdekes C#-os motor is amit most néztem a gamefromscratch.com-on, az a neoaxis. De arra amire nekem kellene ha lenne időm és grafikusom/zenészem arra a Godot is elég. Valahogy nem hiszem, hogy egyszemélyben én fejlesztem ki itt szabadidőmben a Skyrim új verzióját
A godot-tal pedig alapvetően az a bajom, hogy nem tudom egy tetszőleges projektbe beilleszteni. Ebből a szempontból az UhroSharp tetszik, őt akár egy xamarin forms-os mobil app közepébe is be lehet tenni, viszont cserébe nekem voltak vele stabilitási problémáim.
Ha egy olyan nagyságrendű cuccban mint a godot vagy a stride nincs több száz issue az nem annak a jele hogy hibátlan a kód, hanem annak hogy a kutya nem használja. Minden projekt teli van kisebb-nagyobb hibával, ha megnézel bármilyen projektet a githubon, mindegyiken sok-sok nyitott isssue-t találsz.
Mindenki mono-t használ aki mobilra fejleszt. A Microsoft is. A Xamarin is mono. Majd valamikor a .NET Core 5+? verziójában lesz mobil. Illetve, talán a Unity-ben lévő C#->C++ megoldás lehet hogy nem mono. Vagy de, az utóbbi pár évben nemigen nézegettem a Unity-t.
És igen, elvben béta (vagy alfa ?) de ahhoz képest egész jól megy. Másrészt, nem vagyok benne biztos, hogy a Stride akarom mondani Xenko akarom mondani Paradox annyira atomstabil. A Godot-ban legalább már írtak játékot és nem egyet.
csak annyi, hogy a godot as mono-t használ, nem? a monos godot nem béta még egyébként?
godotot már használtam, de csak gdscripttel, de az nagyon nem tetszett ( valahogy mindig gány lett a kód, könnyebb nem ezt csinálni egy statikusan tipúsos nyelvben.
Ha jól emlékszem, a Firebase-nek van REST API-ja. Amúgy én ha opensource motort akarnék C# mellett, akkor lehet hogy inkább Godot-ban gondolkodnék, nekem a Stride eléggé egyszemélyes hadseregnek tűnik, míg az utóbbi mögött azért van community, és némi erőforrás is.
Én csak a javascript API-val dolgozam firebase-hez, de érdemes megnézned a Cloud Firestore-t.
Ez a real time database továbbfejlesztett változata és ahhoz szerintem van .net csomagja a google-nek.
Üdv,
Mocsa
Dolgozom egy kisebb játékon, .Net Core-al, Stride3D, (nem futja Unityre, és nem tetszik a Unity reklám a játék elején), asztali játék lesz.
Csak hobbiból csinálom, úgyhogy ha nagyon jól sikerül, akkor is max 60 totál játékos lesz, szóval nem
szeretnék sokat fektetni ebbe.
Hallottam dolgokat a Firebase-ről, szóval megnéztem. .Net-hez úgytűnik csak Admin API-ja van (vagyis csak szerveroldalra),
és a Unity-s verzió sem támogatja az asztali fejlesztést. Pedig kényelmesen elfértem volna az ingyenes csomagban.
A Firebase-es cuccok közül nekem kell (vagy legalábbis jó lenne):
- Realtime Database (bárki hostolhatna játékszervert multiplayerhez, és ezeknek a listáját szeretném szinkronizálni)
- Authentication (nem hinném hogy részleteznem kéne miért szeretném ezt)
- Storage (profilképek és hasonlók)
- Cloud Function (játékbeli pénz kezelése)
Ha valaki tudja hogy ezeket hogy tudnám használni .Net Core-ból, vagy tud egy megfelelő alternatívát (ha lehet, akkor hostolt változatban).