Mégsem egyesíti az összes .NET vérvonalat a Microsoft egyelőre
2020-07-31T09:50:48+02:00
2020-08-01T11:52:30+02:00
2022-07-20T14:07:02+02:00
  • Folyamatosan készülnek új programok, csak manapság nem annyira windowsra, hanem mobilra vagy webre. Illetve ami asztali az is multiplatformos vagy .NET-es (és jó eséllyel azon belül is multiplatformos). Infranview ? Ez még létezik ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miért kellene új program, talán elkoptak a régiek? Az aktuális divatnyelvekkel talán jobbat lehet csinálni mondjuk a Putty-nál, az MPC-HC-nél vagy az IrfanView-nél?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A win32 már rég halott. Szerinted hány új win32/win64 API-ra alapuló progi születik mostanában évente ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy rakás dolog biztos, hogy vizuálisan van scriptelve, Pl. a beszélgetések. Ami amúgy elég sz***r is így, mert hiába szép egy játék, és hiába van lemodellezve benne a fél világ, ha a kommunikációban mindig ugyanazt az 5 féle dolgot tudja mondani egy NPC, és a világ max. annnyiban változik körülötted amit te magad változtatsz, vagy ami primitív módon előre le van scriptelve. A skyrimban Pl. feleségül vehetsz NPC-ket, de ha huszadszor mész haza, akkor huszadszor fogja ugyanazt mondani a csaj. Kereskedőként dettó. Még az olyan játékokban mint a Pillars of Eternity ami elég nagy mértékben a kommunikációról szól, a csapattagok is ismétlik magukat, amikor az erődbe betérve huszadszor mondja a varázsló hogy milyen faszául néz ki a hely, hát az elég illúzióromboló.
    Ez a dolog már kb. a 80-as években ki lett találva, és azóta sem nagyon ment előre a világ. Viszont ezt tényleg rá lehet bízni rabszolgákra, elvégre itt több kötet könyvre való szöveget kell  bevinni, és túl sok variáció többnyire nincs benne.

    A Unity és az XNA között az a lényegi különbség, hogy az XNA amíg így volt propagálva a Microsoft fejlesztése volt. A Unity pedig egy másik cég. Az XNA-nak is van azóta két opensource verziója OpenGL alapokon, az egyikről tudom hogy multiplatform, a másikról nem igazán, de szerintem az is, de ezeket a MS már nem teszi ki a Unity mellé mint a platformra települő API-t. Ahogy a több játékmotort sem amit lehet .NET-ben programozni, sőt azokat sem amik kimondottan ebben íródtak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kimaradt volna a refrén?: "és ez fogja (sokadszorra) nyugdíjba küldeni a Win32 API-t."
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A scriptes dolog tény, nincs rajta mit megnézni, terjed AAA környezetben is, mivel futószalagon gyártják a játékokat már ott is elsősorban tesztelők/designerek.

    A Unity meg annyira része a .NET-nek, mint az XNA volt régen a DirectX-nek, semmennyire, de hivatalosan így volt leközölve.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért azt megnézem, amikor egy custom TPS controllert dinamikus skeleton animációval a programozni nem tudó játékfejlesztő megcsinál vizuálszriptben. A Unity ad egy rakás kész elemet, de ebből játék csak akkor lesz, ha szépen leprogramozod. Egy egyszerű 2D-s játékot mint a flappy birds ezt meg tudod csinálni vizuálscriptben is. Erre van. De már Pillars of Eternity-t nem fogsz így csinálni 2D-ben sem. Amúgy pedig a WPF, UWP, és pláne a WinForms mögött is van ma még C++.

    De itt nem ez volt a kérdés, hanem hogy a Unity nem a MS ökoszisztéma része, ez csak egy a játékfejlesztő platformok között amit C#-ban tudsz programozni. Ez alapján ott kellene hogy legyen a Godot, vagy Pl. a CryEngine is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Unity3D egy C++ engine, amit scriptelni lehet C#-ban, bár manapság a visual scripting kezd terjedni, úgyhogy már arra se nagyon fogják használni a C#-ot, ugyanis a mai játékfejlesztők zöme nem tud programozni. Itt a "Game development with Unity"-ra kell szerintem gondolni, amihez a VS, mint eszköz, meg a .NET, mint egy script réteg érintőlegesen hozzá tartozik. Régen az XNA volt ilyen, azt meg a DirectX-el együtt emlegették, pedig az is csak egy C#-ban írt wrapper volt a natív DX fölött.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez az én kérdésem is. Mert van egy Unity3D amihez van ugyan Visual Studio támogatás, de teljesen független a Microsofttól. Ennyi erővel jó pár más játékmotort odatehettek volna. A másik pedig a Unity nevű DI container, de az meg megint mit keresne ott ? Egyrészt nem önálló felület csak egy DI container, másrészt a .NET-en belül van beépített alternatívája. Ergo szerintem a Unity3D lesz az, csak nem értem hogy hogy kerül be a .NET ökoszisztémába.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez a Unity megeggyezik a Unity3D -vel?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ebben nekem az a nagyon fura, hogy a Unity-t mint a .NET platform részét említi. Ok, a Unity-ben C#-ban tudod írni a kódot (ami amúgy forulhat C++-ra is), de ennyi erőfel a Godot-ot is oda tehetnék, meg kismillió más game engine-t amit lehet C#-ban programozni. Vagy ez nem a Unity3D hanem a Unity container ? Az meg megint fura lenne, mert ugye ez egy open source project, és a .NET-ben van beépített megoldás erre.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd