Windows rendszergazdát keresünk
2004-12-06T10:20:32+01:00
2004-12-14T23:42:43+01:00
2022-07-27T07:27:44+02:00
  • Az órákat te említetted - 3mat.. Amúgy én 10 munkaállomásos hálózat felinstallálását-beállítását 200 K-ért 'vállalnám' + 100K ha a 'tulajdonos' végig is szeretné nézni a 'procedurát(volt 1 ilyenem - mert nem hitte el(biztos linux-listán azt hallotta,hogy vannak vírusok,spyware-k windozon, mindég Lromlik és az csak kis csúnya, stb. pedig +felelő beállítás esetén évekig nem). Ált. amúgy 1 ilyen munkahelyen 'katasztrófális környezetet' találni - pl. mindenki 'Rendszergazda' a gépén, stb. - és gyakorlatilag teljes újratelepítés kell mindenhová.(ha kész akkor 'ki van adva', hogy szándékosan rontsák el - vírus,spyware,beállítás elállítás, leinstallálás,stb,bármi amit csak tudnak - ha 'tudnák' visszaadom a pézt - még sosem fordult elő )Ez a 'sok' óra - ez után már elég a heti 2-3óra távolról(persze magára az 'ilyen szerverekre én minden nap ránézek); persze a processzor ventillátort remote admin-nal én sem tudom lefújni - ezért időnként fizikailag is jelen kell lenni de minden más gyorsabb távolról, mint fizikailag helyben. Uis 1 k@ttintás gyorsabb, mint fizikailag a másik gép elé ülni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt szokták mondani nekem: Szivesen fizetünk xx összeget havonta akkor is ha sokáig nem látunk, mert akkor minden rendben van!

    Én ilyen esetekben az általánydíjat eröltetem, mert ha jobb teljesítményt nyujtunk, jobb a rendszer amit csinálok, kevesebbet kell dolgoznom. Ha érdekem hogy odajárjak, akkor a rendszer látja a kárát.


    Nos, ezzel én is így vagyok. Hiába van Tatabányán vagy éppen Budapest túlvégén a szerver, a munkanapom teljes hosszában be van kapcsolva az ICQ és a mobil. Ha kell valami, írnak vagy hívnak, s sokkal hamarabb megvagyok vele távolról, mintha ki kéne mennem a helyszínre. Eddig pl.2 alkalommal voltam Tatabányán, először amikor felmértük a gépeket, másodszor a szervert újrahúzni (mert olyan volt, mint egy karácsonyfa, minden futott rajta, csak éppen senki se használta).
    Ha ezt minden esetben leutazással kellett volna megoldanom, olyan költségeket generált volna, amennyiért a cégnek nem éri meg, továbbá nekem se a főállásomból kivenni csak erre a szabadnapjaim felét.

    Jelenleg ha kell, bármikor elérem a szervert, ha kell, megcsinálom rajta azon kevés SQL-es kérést, amiket óhajtanak, s mindössze ennyi. Nekem megéri, mert így, távolról is el tudom végezni a feladatot, a cégnek is megéri, mert akkor szólnak, amikor gond van, s nem kell az utazással szórakáznom.
    (Megjegyzem ismerős beadta a jelentkezését, szóval figyelem az eseményeket , ha már esélytelen vagyok a feladatra)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm az észrevételt, igazad van. Mi is hasonlóan gondoltuk, csak itt elment a diskurzus az órák irányába. Ha fiókirodát nyitunk Debrecenben, megkeresünk mindenképp. Addig is fejlesztjük a pesti szekrényirodánkat .
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem ez a dolog nem igazán jól van kitalálva. Azt hogy a rendszert üzemeltető mennyit dolgozik azt nem a szerződés szerinti órák száma kell(ene) hogy meghatározza, mert ugye sokminden történhet. (pl. azonnali hiba esetén gyere rögtön...) Nos erre találták ki már rég az általánydíjas dolgot. Én is igy vagyok egy pár helyen. Nincs időkorlát (egyik fél részéröl sem). Tudod a dolgod, ha kell - mégy... Igaz a fizetendő összeg meg fix. Nos itt van az eb elhantolva, mert nem órabérre - hanem a gépek, szerverek stb száma szerint szoktuk kötni, mert az határozza meg a munkát.
    Azt szokták mondani nekem: Szivesen fizetünk xx összeget havonta akkor is ha sokáig nem látunk, mert akkor minden rendben van! Nos szerintem ennek függvényében kell a szerződést megkötni - mert akkor az igazi a dolog HA MINDKÉT FÉL JÓL JÁR!
    Mert gondolom nem az a cél, hogy másodperc pontosan ott legyen valalki 3 órát. Azt meg hogy mennyi a munka azt a szakember határozza már meg. Ha több akkor többet kell dolgozni (akkor gubanc van mert 3 órát fizetnek?). Én ilyen esetekben az általánydíjat eröltetem, mert ha jobb teljesítményt nyujtunk, jobb a rendszer amit csinálok, kevesebbet kell dolgoznom. Ha érdekem hogy odajárjak, akkor a rendszer látja a kárát. Elég kusza dolog lenne belölle, nincs ennek értelme.
    Szerintem dolgozzon profin (gyorsan, jól) - fizessenek általányban - és akkor akkor rohanhat ha gond van -ezért fizetik.
    Sajnos én debreceni vagyok, de szivesen elvállalnám - (de helikopterem meg nincsen sajna amúgy meg nem lehet. De ha debrecenben lenne ilyen akkor jöhet.. )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kedves Érdeklődők, itt (is) válaszolok egy mailre, a hatékonyabb info-áramlás érdekében.

    1. Mit jelent a heti 1 alkalom?
    Konkrétan szoktak felmerülni pl. hétfőtől péntekig kérések, melyeket pl.
    pénteken meg kellene oldani, vagy hetente összesen 3-5 órában bármikor
    felhívjátok/felhívtátok az eddigi/előző rendszergazdát és ő mindent
    eldobva rohant hozzátok?
    A kérdés számomra azért fontos, mert dolgoztam ilyen helyen, s mire jött
    a srác, addigra megcsináltam, amit kellett. Emellett kívülről bármikor
    ránézhetett a gépre, de ezt majd később, továbbá személy szerint én nem
    tudom ezt megcsinálni, előző nap tudnom kell arról, ha külön el kellene
    mennem hozzátok. Ez máshol nem gond, nálatok jelenthet-e problémát?

    - Ha leáll a munka a rendszer miatt (wincseszterhiba, vírus, stb.), azonnal kell jönni. Egyébként tervszerű megelőző karbantartás (TMK) a célszerű és tervszrű fejlesztés, előre egyeztetett időpontokban.

    2. Mit jelent az alkalmi jellegű SQL-programozás?
    Konkrétan: van egy programotok, amely nem képes minden esetben jól
    rögzíteni a kliensek kéréseit és ezt kell ellenőrizni, vagy éppen egy
    programba kell(ene) néha újabb lekérdezéseket, frissítéseket,
    insert-eket beépíteni? Lényegében mit használtok, MS SQL-t vagy Oracle
    8i-9-10g-st?

    - Egy másik cégünk adatbázisokat épít (egészen más terület), ezekből jelentések, lekérdezések készülnek. Ha jól együttműködünk, mint rendszergazdával, miért ne dolgozzunk egy megbízható emberrel más projekten is? Persze, ha ért hozzá a kolléga.

    3. Egészen pontosan mit jelent számodra/számotokra az a gondolat, hogy " a távkarbantartás bizalmi kérdés, ezért első körben nem szeretnénk
    ilyen módszerrel dolgozni." Mire gondolsz? Hogy kívülről valaki a belép
    a gépetekre és adatokat töröl/módosít? Ugyanezt az orrod előtt is meg
    tudja csinálni az emberek 99%-a, tehát ezt nem érzem nyomós indoknak.
    Konkrétan: miért fogsz pl. Pejaaa-ban vagy bennem (vagy bárki másban)
    jobban bízni, ha az orrod előtt kattintgatunk, mintha távolról csináljuk
    ugyanezt?

    - A tűzfalon le van tiltva minden "szükségtelen" bejövő kérés. Nyilván itt, az irodában is lehet kalózkodni, de csak személyesen, és ez a távkapcsolathoz képest jóval kontrolláltabb környezet. Ha valakiban megbízunk, esetlegkintről is bejöhet, de ehhez meg kell ismerni alaposabban az illetőt.

    A kliens gépekről nem kérdezek, mivel alapesetben róluk semmit sem
    írtál. Ha esetleg a prog.hu oldalon (is) válaszolsz a kérdéseimre, nem
    gond, legalább nem kapod meg ezeket a (vagy hasonló) kérdéseket máskor,
    máshol.

    - Kliens gépeken semmi extra: mail, internet, irodai programok.

    Üdvözlettel:
    Win-admin
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja, Pejaaa. Bocs...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia Pejaa,

    Köszi az észrevételeket. Alapesetben olyan ajánlatot várunk, amit a jelentkező szakember reálisnak tart, időkeret tekintetében is. Felvetésedhez itt a következőket fűzném:
    - az installálást vagy egyszeri feladatnak tekintjük (mondjuk 2 évente) és külön időkeretet adunk neki, vagy kisimítjuk, és havi átlagot mondunk
    - a távkarbantartás bizalmi kérdés, ezért első körben nem szeretnénk ilyen módszerrel dolgozni.
    - persze nem csak a szerverről van szó

    Ha még kérdésed van, konzultáljuk meg a dolgot, akár direkt mailben.
    Üdv,
    Win-admin (-kereső)

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Gyermeteg 5let a 7i 3 h.
    Egy fullos munkaállomás installálása(mindenben legfrisebb,amin aztán se spyware,se vírus nem tud települni, a dolgozó programot nem tud installálni,nem tud semmmit sem elrontani, stb.)kb. 7-8 óra munkaállomásonként - sokminden nem me7 1Xre - gépenként kell.)
    Magát ha meg CSAK a servert kell ápolgatni - ahhoz elég felrakni helyben 1 realVNC-t, v. 1 remoteAdmin-t - és távolról minden ok.(ilyenem van 10 db - mármint különböző szerver). Ha a munkaállomásokra is fel van rakva a remote'XYZ' - akkor kijelölt időpontban a munkaállomások karbantartása is lefolyhat - de ez sem 3 óra - de ehhez azokat újra kell installálni - 1 'adminisztrátor és egy 'dolgozó fiókra, stb. (ami kizárja a 3 órát)Tehát először sok időt kell az ALAP kialakítására eltölteni - de utána 2-3 évig semmi gond(csak ha hardverhiba lenne).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Windows rendszergazda pozícióra XI. kerületi cég (Körtér környéke) külsős, részmunkaidős munkatársat keres. Heti 1 alkalom (kb. 3 óra), 5-10 gépes hálózat Win 2003 server (Exchange, Active Directory) Linux tűzfallal. Alkalmi jelleggel SQL programozásra és MSSQL, Oracle DB adminisztrátori feladatokra is keresünk munkatársat.

    Jelentkezéseket önéletrajzzal (fájlnév=név), fizetési igény megjelölésével az account@imagent.hu mailcímen várjuk. Kérjük, xls mellékletként a következő adatsort is megadni (1 sorban, 1-1 cellában): név, kor, telefonszám, e-mail, rendszergazdai munkaévek, max. hálózat (db munkaállomás), max. végzettség, szakmai tanfolyamok (felsorolás 1 cellában), legfontosabb munkahelyek (felsorolás), fizetési igény (e Ft/hó – heti 1 alk.), SQL programozási tapasztalat (1min-10max), MSSQL (1-10), Oracle DB(1-10), (megjegyzés).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
    Csatolt állomány
abcd