Kickstarterről infók
2018-10-25T00:04:09+02:00
2018-10-31T12:28:02+01:00
2022-07-21T01:54:56+02:00
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Azt szeretnénk ha lenne egy bankszámlánk ahová egyáltalán be lehet fizetni." - ez nem kártyaelfogadásról szól.

    Egyébként meg mind a kickstarter, mind pedig az in-app purchasees konstrukciól egy központi aggregátoron keresztül futnak be, és egyben utalnak a fejlesztőnek.

    De mindegy is, mert ahogy nézem, nagyon kellene nekik egy pénzügyi szakértő, aki képben van ilyen kérdésekkel...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nyilván nem egy bankszámla nyitása a gond, hanem hogy a netről fizetni lehessen vele az oldalon.  Egy szolgáltatást ott és akkor akarnak igénybe venni, nem jó hogy a jövőhéten megérkezik a pénz, jóváírjuk és majd utána.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • egy ceges bankszámla havi dija kb 3-5-10e havonta... nem tudsz nagyot bukni, ha rosszul becsulod meg, aztan ha beall, lehet pontositani (legtobb helyen akar havonta lehet valtani)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üzleti tervben lehet becsülni az idő függvényében, hogy hány ügyféllel számoltok, egy bizonyos toleranciával + várható legpesszimistább és legoptimistább szkenárió

    Az ügyfelek száma a legkevésbé bizonytalan. Ha jó, tetszik a dolog, akkor ingyen szinte mindenki kipróbálná. Az a kérdés hogy mennyien áldoznának pénzt is rá, hiszen a bankot ez érdekli. A skálázhatóság sem probléma, a legegyszerűbb egy meghívásos rendszer bevezetése, amíg az erőforrásokat megnöveljük.

    addig senki nem fogja belerakni a pénzét a dologba.

    Ezt nem is kérnénk a banktól sem. Azt szeretnénk ha lenne egy bankszámlánk ahová egyáltalán be lehet fizetni. Ha ennek havi díja van, akkor legyen havi díja, de mit várnak, hogy behazudjunk valami nagyot?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hogy lehet ezt ennyire előre megtervezni?

    Azt elég könnyű kiszámolni, hogy a tervezett árazás mellett hány ügyfél kell ahhoz, hogy nullszaldós legyen a dolog fenntartása (aktív fejlesztők száma, marketing, villanyszámla, vas, stb..).
    Ez egy piros vonal.

    Üzleti tervben lehet becsülni az idő függvényében, hogy hány ügyféllel számoltok, egy bizonyos toleranciával + várható legpesszimistább és legoptimistább szkenárió. Nyilvánvalóan nehéz becsülni a fizető ügyfelek számát, de hát amíg erről fogalmunk nincs és nem foglalkozunk vele, addig senki nem fogja belerakni a pénzét a dologba.
    Gondolom pár felmérséssel, hasonló szoftverek felfutása alapján, tapasztalt marketinges/elemző, aki már vitt ilyesmit fog tudni (bizonytalan) számokat mondani, de ezek nélkül az előre tervezett számok nélkül nem létezhet üzleti terv szerintem.

    Lehet tervezni A-tervet, ha nagyon befut a dolog, akkor hogyan skálázzátok fel, mennyi plusz pénzt/embert kéne bevonni, hogy tényleg befusson, B-terv, ha nincs ember, akkor milyen kedvezményekkel, milyen más árazással lehetne embereket csalogatni, stb..

    Szóval szerintem bőven lehet min agyalni.
    u.i. nem vagyok profi a témában, csak nagyon minimális rálátásom van, úgyhogy lehet hogy ez nagyon saját véleményes dolog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hogy lehet ezt ennyire előre megtervezni?

    Erre nagyon érdekelne a válasz. Mert például ha akarok egy weboldalt amin van banki fizetési lehetőség, akkor általában a banknak is az a kérdése, hogy mekkora lesz a forgalmunk. Hát fakszom tudja. Lehet hogy a kutya nem fog fizetni azért amit csinálunk, lehet hogy a világ legfelkapottabb dolgát találtuk ki. De ezt csak akkor tudjuk meg, amikor már működik az oldal, nem lehet az utcára menni megkérdezni az embereket hogy "Te fizetnél-e ezért?". Különösen nem, ha esetleg az egy kényes téma. Az meg túl nagyvonalú lenne, ha mindent előkészítünk és lenne egy ingyenes promóciós időszak, amikor még bankszámlánk sincs. És majd annak a végén fejlesszük le a banki fizetést? És igazából egy ilyen promóciós, ingyenes időszak sem mutatja meg hogy fizetnének is érte és ha igen, mennyien. Programozói szemszögből meg egy 2 napos dolog, csak ügye 1-2 hónapos procedúra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A “magyarba” utalasert bankkoltseget fizetsz (30-50usd korul).
    ha maganszemelynek utalaz, akkor afa nem jatszik, majd az szja.
    ha magyar cegnek, akkor az afa szinten nem jatszik, es ha nyereseges a ceg, akkor tarsasagi ado. A nyereseg kivetelenel pedig szinten nincs afa.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az pénz Magyarba utalásáért fizetsz. Ha kinti cégnél marad a cumó, és ott használod fel a pénzt, akkor azt megúszhatod.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miért kellene egy harmadik országos (azaz export, áfa területi hatályán kívüli) bevétel után áfát fizetni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hatszázmillió dollár

    https://9gag.com/gag/aLgPQmA

    ¯\_(ツ)_/¯
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A mondanivalód lényegével egyetértek: a játékiparban nagyon ritka az olyan blockbuster, aminek nem volt nagy a költségvetése. Az indie gaming ipar romokban van, hatalmas a konkurrencia, kevés a vásárló. Ötletekben nincs hiány, de egyrészt a jó játszhatóság legtöbbször finom balansz és lassú evolúció eredménye, másrészt a promóció is sokat számít, harmadrészt vannak divatok, aminek ellenálni, és mindig teljesen újat kitalálni nem feltétleül profitábilis.

    Annyival viszont kiegészíteném a mondandódat, hogy főleg a nagy játékoknál annyira magas a (content)fejlesztés költsége, hogy 10x-es promóciós költség már irreális lenne. A nagyon nagy játékoknál a fejlesztés költsége meghaladja a marketing költséget is, de legalábbis egy nagyságrend.
    Ha érdekel, itt egy elemzés a legújabb Rockstar játékról:

    https://venturebeat.com/2018/10/26/the-deanbeat-how-much-did-red-dea..

    A fejlesztés költségét hatszázmillió dollárra, míg a marketingét csak 200 millióra becsülik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szoval amit mi csinalunk, az egy teljesen ujfajta jatek, amilyen meg nincsen, ezert ez az egesz vilagon sikert arathat.

    Ez semmi, még 0-n sem vagytok.
    Nem számít mennyire gyedi, vagy új, de még az semmi, hogy még nem volt ilyen.

    Tudod, hogy működik egy sikeres játék készítés manapság? Elköltenek x-et, és csinálnak egy jó szívvel átlagos, innen onnan öszelopott játékot, majd elköltenek 9x-et marketingre, és miután a csapból is ez folyik, megszedik magukat a hypeval.
    Ennyi.
    A játék minősége irreleváns, nem az fogja hozni a pénzt...


    Amúgy is, a tapasztalatok alapján jobb, ha egy cég inkább koppint, mintha elkezdene saját ötleteket kitalálni, mert ajjaj, akkor van ám igazán nagy baj, mikor az autista senkiházi, fejébeveszi, hogy ő a nagy ász, ő szrta az egész gaming industryt, és kitalál valami akkora nagy "újítást", hogy az megöli az egészet, hiába rendelkezett már egy kiépített fanbázissal az univerzum...
    Bár ez nálatok valószínű nem áll fenn, ez inkább az olyan "nagy" cégeknél áll fenn, ahol már akkora az egoizmus - a eddigi sikerek utáni elvakulásnak köszönhetően - hogy lazán beültetnek a tervező pozícióba olyan embereket (haverokat, rokonokat), akik az életben nem játszottak még semmilyen játékkal komolyan.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen az eroteljes “marketing roham” szamunkra is a kickstarterrel egyutt lenne, hiszen igy meg tobb adomanyozot is tudnank gyujteni. 
    A problema az, hogy az eroteljes rohamhoz nem keves penzre is szukseg van, aminek nagy reszet a kickstarterbol befolyo adomanyokbol tudnank fedezni. (Viszont ha jol tudom, ott csak egy osszegben kapom meg a vegen, igaz?)
    Szoval a terv az, hogy kiadas elott kb. 3 honappal kickstarterre regisztralunk, ott azt hiszem altalaban ilyen 30 naposak ezek az adomanyozasok, ekozben sajat tokevel finanszirozzuk a reklamot, majd az utolso 2 honapban a vegso simitasok es egy nagyon eroteljes marketing a befolyt adomanyokbol. 
    Koszonom egyebkent megnezem a csoportot. 

    yarnyz: ha az elobb emlitett tervet alkalmazzuk, akkor ha nincs csuszas akkor kb. jovo nyaron.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amikor gyűjtetek, előre meghatározzátok, mihez kéritek a segítséget, mire fordítjátok majd a pénzt, és mivel jutalmazzátok a támogatókat. Valójában reklámra fogjátok felhasználni a pénzt (mindenki arra használja  ) de hazudni majd valami ügyesebbet kell.

    Ha tényleg rendben van az üzleti modelletek, akkor az elejétől fogva marketingessel tervezitek a játékélményt is, és ő majd mond nektek valamit arról, mit lenne célszerű hazudni. Apropó a kickstarter és hasonló dolgok házatájának miért nem a marketingesetek néz utána? Hogy sikerült a kérdésnek a prog.hu-n kikötnie?

    U.i.: most frissiben ellenőriztem a százalékokat a kickstarteren, kb 10% jön majd le a pénzből, nem 20, de a végeredményen az sokat változtatni nem fog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hány hónap múlva szeretnétek elindítani a KS kampányt?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Facebook "Startup vállalkozók" csoportjában kellene ezt a kérdést föltennetek. Ott több ilyesmi témát olvastam, van egy-két tag akik totál profik a KS-hez. Nekem olyan benyomásaim vannak a KS kampányokkal kapcsolatban, hogy az igazán sikeres kampányok egy párhuzamosan futó erőteljes "marketing rohammal" jönnek létre, amelyet amcsiban kell lenyomni. Lehet, hogy akár ehhez is tudtok a csoportban segítséget kapni. Mindenesetre: sok sikert!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Koszonjuk szepen a mindenre kiterjedo kommentet, ez mar hasznos :)
    termeszetesen a jatek uzleti modellje nagyon is meg van tervezve, azzal nincs gond. 
    A legfontosabb, hogy minel szelesebb korben elterjedjen, tehat ezert fontos a jo marketing. 
    Akkor lenyegeben ha jol ertelmezem barmelyik oldalt (kickstarter es a tobbi) valasztjuk, mindegyiknel van lehetoseg reklamra elkolteni az adomanyt? Nincs ez megszabva?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ami reális esélyetek van, hogy reklámra használni fel a crowdfundingot. Ott ténylegesen adományt gyűjteni egyszerűen csak nem realitás. Számok jönnek.

    Bele fog kerülni a kampány vagy 50k usd-be. Aztán bele kell majd tolnotok újabb 100k usd-t *burkoltan* csak azért, hogy elöl tudjátok tartani a projectet (máskülönben belefullad a zajba a többi 5 ezer között). A végére talán összegyűlik vagy 250k usd _ha_ szerencsétek van. A site elkér majd 20%-ot, marad 200k usd. A pénz Magyarországra utalása most 27% áfa fizetéssel megy, marad belőle 150k. _Ha_ szerencsések voltatok, pénzeteknél maradtok, és legalább reklámra elég jó volt.

    Hogy azt a 100k usd-nyi támogatót hogyan fizetitek ki, az persze más kérdés. Kiírhatjátok a nevüket a játékon belül (Credits), adhattok nekik extra ingame ajándékokat, amiket másoknak pénzért sem kínáltok (_legyen_ olyan game feature tervezve), és nagyjából annyi van.

    Szervereket üzemeltetni abból a pénzből felejtsétek is el. Kezdetben (jó egy egész év) a teljes szerver üzemeltetés rátok fog maradni. Az színtiszta kockázat lesz. És ha a játék nem igazán szórakoztató, akkor teljes lesz a bukás, mert soha valós előfizetőtök nem lesz. Egy új játékot X ideig ingyenesen kell kínálnotok, és akár 100k community begyűlhet (és belőlük 5k is alig marad majd, amikor bevezetitek az első körben még csökkentett havi díjat), akik az első évben nagyon gyűrni fogják a szervereket.

    Talán nem kell említenem, nagyon szükségetek lesz egy hozzáértő rendszergazdára, aki előzetes mérésekkel felvilágosít titeket az üzemeltetés üzleti matekjáról is. Csak hogy ne kerüljetek utólag olyan szituba, hogy sikeresen átkeltetek még a halál völgyén is, megvan az első 50k fizető felhasználótok, de olyan drága a szerverek üzemeltetése azokat a felhasználókat kiszolgálni, hogy végső soron mégis csak veszteséges lett az egész project.

    Hajrá az aranyért.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha azt mondom ez lesz a világon a legnagyobb robbanás (és pedig ezt gondolom, bármit mondtok) akkor le vagyok oltva, hogy gondolkodjak ésszerűen, ezért is ezt nem hangsúlyoztam, mert a kérdés nem erről szól. 
    Ha azt mondom, készüljünk fel mindenre, akkor meg azt mondjátok nem bízok benne. Szóval mindegy mit mondok, a kérdés pedig nem erről szól. :)

    Szerintem egy jó tervező felkészül minden lehetőségre. Bár bízom benne, hogy ezzel váltom meg a világot, nem futhatok neki csak úgy, ha nincs egy pontos terv lépésről lépésre minden egyes lehetőségről. Bár nagyon bízom benne, de tegyük fel összeszedek 100.000 dollárt, amit elköltök reklámra, és valami világkatasztrófa miatt nem a terv szerint alakulna, nem szeretnék 100.000 dollár tartozással a börtönben csücsülni. Egy kölcsön felvételt is jól átgondol az ember, még ha tuti biznisz is, akkor is szeretne tisztában lenni a feltételekkel. 
    Tehát az, hogy utánajárok és érdeklődök a lehetőségekről, nem a project ellen szól, hanem mellette, mert egy jó tervező mindennel tisztában van. Több év tervezése van a projectben, szerintünk működni fog, mindössze a jogi dolgok érdekeltek a kickstarterrel kapcsolatban.

    Nyílván nekünk is vannak ötleteink, mit lehet adni az adományozóknak, több ötletet akartunk gyűjteni, hátha másokat is érdekel a téma. Valahol hallottunk olyat, hogy a kickstarterből befolyt összeget meg kell határozni mire költjük, és lehet, hogy csak fejlesztésre lehet, reklámra nem, ez érdekelt a leginkább, hiszen ezért indulnánk a kickstarteren. Ebben a kérdésben viszont okosabb nem lettem. Meg például a szállítás, ha valódi ajándékot is felajánlunk, esetleg nem érkezik meg, igazából az adományozók jogaira lettünk volna kíváncsiak. 
    Nem merültünk bele még a kickstarterbe, ezért is tettük fel a kérdést, de lehet, hogy kár volt. 

    Mindenesetre köszönjük. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • én az egyik videókamera gyártó történtét kísértem figyelemmel.... mesés áron crowdfundingban megcsinálták a világ egyik legjobb super16mm-es digitális kameráját, folyamatosan nyilvános videóposztokkal igazolták a fejlesztést,,,,elkezdték forgalmazni, majd amikor már bevezetett és keresett termékről beszélhettünk, csődbe mentek, és elnézést kértek a befektetőktől...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Rogton igy kezded, hogy milyen jogaik vannak ha megse teljesul. Haaaat ez nagyon bizalomra ad okot. :)

    Lehet csak en, de altalaban nem igy kene hozzaaallni a dolgokhoz. 

    Ha mar te se bizol a cuccban ennyire, vagy nincsenek ennyire reszletes terveid, akkor ez halott ugy.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Persze persze ez érthető, leginkább csak az a része érdekelt, hogy az adományozóknak milyen jogaik vannak, ha mégsem teljesül amit ígértünk nekik. 
    Valamint, hogy az összeg költhető e reklám célra? 
    De köszönöm a hozzászólásokat, átolvasom a faq-t, hiszen abban valószínű minden benne van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miket tudok kinalni az adomanyozoknak? Mivel ingyenesen letoltheto jatekrol van szo, ezert termeket nem. Esetleg feltuntetni a nevuket koszonetkepp, valami extra a jatekban, ezen kivul?

    Bocs, de ha semmi ötletetek nincs erre, akkor szerintem eleve halott a koncepció, mármint a kickstarteres része. 
    És nem is értem, hogy most azt várod el, hogy mi ötleteljünk neked, amiből aztán neked lesz hasznod? Szerintem egy marketinges céget keressetek meg, ahol egy csapat ki fogja nektek találni az egészet, és a jogi ügyekben is jártas. 
    Sok sikert kívánok amúgy a dologhoz, fussatok be, de ahogy előttem is már leírták, ezt a témát nem itt kell megvitatni, hanem nálatok az irodában, akik az ötletadói vagytok a játéknak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Kickstarter szabályzatát én sem fogom helyetted elolvasni, de mindenféle híradások alapján két dologban biztos vagyok:

    a) Van olyan, hogy rugalmas cél. Ilyenkor ki kell tűznöd egy célösszeget, de ha kevesebb vagy több jön össze, azt is megkapod.
    b) Onnantól, hogy a Kickstarter átutalja neked a pénzt, ők jogilag kikerülnek a képből. Az, hogy az ígéretedet teljesíted-e, már csak rád és a támogatóidra tartozik, a Kickstarter se ellenőrizni, se kikényszeríteni nem fogja. A támogatóid vihetik jogi útra a dolgot, ha úgy érzik, hogy átverted őket. (Mondjuk amennyire én értem, magában az, hogy nem sikerül egy vállalást betartani, még nem büntetendő. Ha viszont előre tudtad, hogy nem fogod tudni betartani az ígéretedet, vagy nem a megjelölt célra költöd a pénzt, abból már gondod lehet.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A kickstarter világáról leginkább magán az oldalon (Kickstarter Our Rules — Kickstarter Community Guidelines — Kickstarter https://help.kickstarter.com/hc/en-us Creator Handbook — Kickstarter találsz megbízható információt; semmi olyat nem tudunk elmondani (akár saját tapasztalatból, akár nem), ami ne lenne a felsorolt linkeken leírva.
    Egy apró személyes megjegyzésem lenne, mert az utóbbi pár évben már láttam egy pár hasonló témát ezen a fórumon és hasonló lelkesedésű embereket szerte az interneten:

    teljesen ujfajta jatek, amilyen meg nincsen, ezert ez az egesz vilagon sikert arathat

    Ha ilyet leírsz, és nincs mögötte egy komoly piackutatás és terv arra, hogy milyen költség/bevétel arány lesz a következő 1-2 évben és az pontosan hogyan oszlik meg, akkor ez inkább egy vágyálom, mint egy valós koncepció. Biztos lehetsz abban, hogy ha valami újat és jót kitalálsz, az már legalább 1000 embernek eszébe jutott, legalább 30 ember/fejlesztőcsapat dolgozik rajta jelenleg és legalább 4-5 előrébb van, mint te. (Ad hoc számok, de az arányokat kb. így képzelem el.) Bármit is csinálsz, az a marketing költségvetésen fog állni vagy bukni, nem azon, hogy sikerült-e a kickstarter support oldalán leírtakat elolvasni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok! 

    Erdekelne nehany info a kickstarterrol a legujabb projectunkkel kapcsolatban, persze nehany dolgot tudok rola de ez meg keves. :)
    Szoval amit mi csinalunk, az egy teljesen ujfajta jatek, amilyen meg nincsen, ezert ez az egesz vilagon sikert arathat. Termeszetesen a fejleszteshez nekunk is van tokenk, de ahhoz, hogy ezt az egesz vilagon elterjesszuk, ahhoz tamogatokra van szuksegunk, mert nem kicsiben gondolkodunk. Nyilvan egy jatek felkapottsaga sok mindentol fugg, szamit az ujsonsag, de keveset er, ha nem ismerik. Az ujdonsag miatt felo a koppintas veszelye is, amit szeretnenk elkerulni. 
    Persze van blog, van facebook oldal, mar a keszites alatt gyujtjuk a “rajongoi tabort”, de az igazi informaciok csak a jatek kiadasa elott 1-2 honappal jelennek meg, amikor a masolas lehetosege mar szinte kivitelezhetetlen. 
    Na azt az utolso 2 honapot szeretnenk rendesen megtolni kampany szempontjabol. 
    Ehhez keszitunk profi bemutato videot, mindent ami szukseges, es termeszetesen kulfoldi ceg ami amugy is szukseges, de mivel a kickstarter azt hiszem csak azokat enged, ezert irom le, hogy az is alap. 

    Igazabol a kerdes az, hogy barmit kezdhetek a bejovo “adomanyokbol”? Mert a szerverek fenntartasa stb. kivul leginkabb az egesz reklamra lenne elkoltve. (Youtube, Facebook, minden ami lehetseges.) 
    Azt mar olvastam, hogy a penzt itt csak akkor kapom meg, ha osszegyult a kituzott cel, remeljuk osszejon. De utana mi van akkor, ha megsem jelenne meg a jatek? Megjelenik, nem erre utazok, csak azert kerdem, hogy milyen feltetelek vannak. Van e olyan eset, amikor vissza kell fizetnem az adomanyt? Barmilyen olyan eset, ami karos lehet? Mert (bar ebbe nem szeretnenk belegondolni) mi van ha az egeszet elkoltjuk reklamra es megse hozza a vart sikert? Akkor mar nehez lenne visszafizetni. :)
    de ugy gondolom ez targytalan, hiszen adomany. 
    Miket tudok kinalni az adomanyozoknak? Mivel ingyenesen letoltheto jatekrol van szo, ezert termeket nem. Esetleg feltuntetni a nevuket koszonetkepp, valami extra a jatekban, ezen kivul? 

    Szoval minden otlet erdekel, valamint milyen buktatok lehetnek, hogyan kell jol csinalni? :)
    esetleg mas oldal ha ti masrol is tudtok, ami megfelel erre a celra.. befektetoket nem keresunk, nem adjuk ki a kezunkbol az otletet a vegsokig, igy befektetoket nem is talalnank. :)

    Szoval barki barmit tud irjon, koszonom :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd