Játékkészítés

Játékkészítés
2018-09-06T17:27:46+02:00
2018-09-07T10:41:48+02:00
2022-10-18T16:00:35+02:00
  • Ha primitiv motor kell, amiben konnyu dolgokat osszedobalni, akkor Unity
    Ha akarsz tanulni sok dolgot, es hardcore, akkor libgdx.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha saját játékot akarsz készíteni használj egy kész játékmotort.
    Ha saját játékmotort akarsz készíteni akkor a lineáris algebra elsajátítása egy jó kiinduló pont.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Próbáld meg felismerni, hogy mi a különbség a Tudástár (konkrét kérdések, megoldandó problémák színtere – ahol tévesen nyitottad ezt a témát) és a Társalgó (kötetlen beszélgetések, ötletelések, eszmecserék, viták, vélemény-, javaslat- és ajánlat-kérések helyszíne – ahol nyitnod kellett volna ezt a témát és ahova most áthelyeztem) között, és a jövőben új téma nyitásánál alkalmazd is ezt az ismeretet. Köszönöm.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha játék és 3D, akkor szerintem C++. Minden platformon támogatott és sebesség kritikus alkalmazásokhoz,  -mint a 3D játék is- ez ajánlott. Egyszerűbb dolgokkal kezdj 3D tetris, ilyesmi, ne rögtön FPS-el és akkor szépen fokozatosan tudsz fejlődni. A grafika, játékdesign részhez pedig érdemes keresni társakat, ha alapvetően ezekhez nincs érzéked és inkább a programozás része érdekel.

    Mi is a játékmotor? Egy adott játéktípust, vagy több félét támogató architektúra, ami elfedi az egyes platformok és eszközök közti különbségeket és egységes programozási felületet és fejlesztői eszközt biztosít. Ez az egészen egyszerű kis snake motortól/level editortól egészen az Unreal/Unity univerzális monstrumokig sok minden lehet.

    Letölthető kész 3D motort én nem ajánlanék, mert nagyon könnyen el lehet menni olyan szintre, amit a motor tud, de te/csapat kevés hozzá és akkor egy soha be nem fejezett óriási project lesz belőle. Láttam már sok ilyet, amikor egy csapat belelkesedett egy nagy motor képességei láttán és jöttek a nagy ötletek, modellek, aztán, amikor a programozásra került a sor, hírtelen elakadt a project. Saját motornál ennyire nem szállnak el az igények, mert tudod, hogy mi az, amit meg is tudsz/mersz csinálni , -hiszen a technológia határozza meg milyen lehet a játék- és mennyire összetett szintig juthatsz el. Amúgy sem a motor fejlesztése fogja kitenni az idő nagy részét, hanem a játékmenet, grafika stb. így te mint a csapat programozója nyugodtan a szintednek megfelelő rendszert megírhatod és e szint tudása szerinti játékot/kat lehet majd vele fejleszteni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem a Godot engine filozófiája jobban tetszik, mint a Unity-nek. Úgy érzem 2D esetén királyabb is - de ha végre kijön a 3.1, akkor a harmadik dimenzióval se lesznek bajok az én ósdi gépemen se.

    Továbbá szimpatikus, hogy teljesen open source és linuxon is van elsőrangú támogatás.

    Jelenleg én sajnos a 3.1-re várok, mert nem akarom a 2.x vonalat ami menne a gépemen, de a 3.0 hardverigényét nem tudom teljesíteni (GLES 3 minimum). Az új változat ha kijön elvileg el fog futni GLES2 kompatibilis hardverrel.

    Egyelőre van egy "éppen használható" változatom az egyik git commitból, ahol sok minden hibás nekem, de már az új fut a gépen. Rendes gépen nincs ilyen probléma és a 3.x már egész használható 3D-re is, semmi baj nincs vele szerintem...

    Most már kezdenek lenni ehhez is megfelelő tutorial-ok, de a unity még mindig könnyebb egy kezdőnek szerintem - bár főleg csak 3D esetén tűnik ez igaznak ma már.

    Viszont az, hogy itt nincs prefab, meg scene - hanem minden egy "node" az szerintem nagyon király, mert így mindent egymásba tudsz ágyazni, míg ez unity esetén körülményes (pl. prefab legyen a prefabon belül? Ott az elég macera, míg itt kézenfekvő).

    Melóban unity-t használtunk főként. Azzal sincs bajom és azért nyilván jobban támogatott, több az anyag, de nálam ez a titkos befutó - főleg mivel ennek még az ósdi gépemen se akad az editorja!

    Fontos az is, hogy mi a célod! Ha el is akarsz helyezkedni, akkor vagy engine programozó akarsz lenni (sok meló, c++, nem a játék a lényeg), vagy játékokat akarsz fejleszteni olyan eszközzel, amit a cégek manapság használnak (manapság nagy eséllyel unity-t, vagy Unreal-t mondjuk és csak utána minden mást). Nekem ez nem probléma a Godot-nál, mert a unity-t ismerem és a Godot-ot magamnak akarom majd használni, nem bent ülős melóra...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem is ez jutott eszembe, és az platform független, mehet desktopra, web -re vagy akár mobil app -ba és ott is Android, iOS, de akár Windows Phone vagy BlackBerry -re is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak vicc, de ha 2d/3d ugyanazzal a nyelvvel és nem szeretnél egy kész game engint használni, akkor javascriptet ajánlanám + threejs, vagy +pixi.js.  Ha inkább 3D és modellezni is szeretnél, akkor a blender alatt pythonban is írhatsz programot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Attól függ mit akarsz. Ha nem akarsz szenvedni, akkor egy magasabb nyelvet választasz. Ha a teljesítmény fontos, akkor C++.
    De neked 99.999%, hogy az az opcionális ha választasz egyet a sok kész game engine közül és azt használod (pl.: unity, ue4).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az MIT Scratch jó kezdet lehet. Scratch - Imagine, Program, Share
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Unity vagy akármelyik játék engine. Ne akarj sajátot írni, ha nem tudsz (rendesen) programozni, mert nem lesz sikerélményed.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdvözlök minden programozót aki idetévedt :). Az lenne a kérdésem milyen nyelvel lenne érdemes elkezdeni egy egyszerű 2d de tegyük fel ugyan azzal a nyelvel egy 3d játékot készíteni. Már megismerkedtem a Javát, Pythont, C++, C, C# de nem tudom eldönteni hogy melyikkel lenne a legcélszerűbb talán ti segíthettek. A értelmes építőjellegű válaszokat előre is köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd