Dobja az OpenGL és az OpenCL támogatását is az Apple
2018-06-06T07:45:32+02:00
2018-06-10T17:47:39+02:00
2022-07-21T05:33:37+02:00
  • Az Ogre/Irrlicht stb. ópenszósz free fejlesztést úgy kell elképzelni, hogy az a 1-2/4-5 ember hébe-hóba kódolgat hozzá valamit, így el lehet évtizedekig húzni egy fejlesztést úgy, hogy közben a technológiák is folyton változnak (nem véletlen, hogy az id is úgy dolgozik, hogy kifejleszt egy motort, aztán szinte a 0-ról jön a következő fő verzió, nem egy kódbázist húznak évtizedekig). Dolgozgattam én is ilyen motorkkal, konkrétan a CrystalSpace fejlesztőjével is diskurálgattam, aztán ott is olyan több hónapos intervallumokban sikerült kijavíttatni 1-1 hibát, amit amúgy saját motorban pár óra alatt megoldanék manapság.

    Ráadásul az ilyen, meg egyéb nem belső használatra szánt motoroknak mindent támogatnia kell a Mario-tól az AAA FPS-ig így inkább ezért van sok munka, nem azért, mert át kell portolni pár gl utasítást egy adott célra kifejlesztett cél motornél. Úgyhogy pont a kis fejlesztők nem fognak szívni semmit, inkább az ilyen univerzális mindenre jó motorok fejlesztőinek lehet ez gond, hacsak nincsenek rá annyian, mint az oroszok.

    Ios-ra kis fejlesztőként eddig se volt sok értelme fejleszteni: meg kell venni teljesen fölöslegesen százezrekért Apple eszközöket, csak egy 10%-ban jelen lévő platform kedvéért. Most meg, ha gl, se vulkan nem lesz, akkor végképp semmi értelme nem lesz ezzel szenvedni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • úgyis a chipen van már az MMU

    Itt a chipen van a ram is 
    High Bandwidth Memory - Wikipedia
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hát hajrá, úgyis a chipen van már az MMU
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jatekhoz azert nem art a GPU-kban levo - cpukhoz kepest - 10..20-szoros memoriasavszelesseg is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Feltéve, ha csak azt kellene megoldani, hogy ne kelljen drága GPU-t venni :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én meg régóta mondom, hogy FPGA kellene minden CPU mellé,
    bármilyen user szoftver le tudná tolni konfigba az engine-jét kapukra lebontva
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én már évek óta mondogatom, hogy többszálú, AVX(2) CPU render kellene minden game-ba :D
    Megoldódna minden...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A godot meglépte a gles3-ra átállást a 2.x->3.0 után, most aztán gőzerővel dolgoznak a gles2.x-es rendereren, mert hogy egyrészt még ma is elég sok olyan cucc van ami nem támogatja, másrészt a droidok úgy harmadán Adreno GPU van, aminek a gles3 drivere akkora rakás kaki, hogy egyszerűen nem lehetett megoldani hogy menjen rajta a gles3-es renderer. 2D-ben műxik a dolog, de 3D-ben nem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sok engine konkretan gles3 at SE tamogat. Pl libgdx. Se vulkant se kutyafulet. Evekig fejlesztettek, hogy egy viszonylag stabil rendszert dobjanak ossze. Egyszer rakerdeztem Xoppanal (libgdx egyik fejlesztoje), hogy tervezik e GLES3 implementalasat, de egyszeruen nem. Akkora munkaval jarna az egeszet atirni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ebből az Ogre nem az a pici játékmotor, ugyan opensource de évtizedes fejlesztés áll mögötte és csapat. Ehhez képest mind az Irrlicht mint az Ogre csak OpenGL-t és DX-t tud, ahogy Urho3D és vidéke is. A Banshee tud a DX és az OpenGL mellett Vulkan-t is (majd, ha egyszer kész lesz). A Godot OpenGL-t tud, a Vulkan van még tervbe véve. JMonkeyEngine, LibGDX csak OpengL.

    Cocos2d-x vagy csak opengl vagy dx is, de csak a roadmapen van vulkán és metal renderer.

    Szóval, nem annyira egyszerű ez ha nincs mögötted egy csapat főállású fejlesztő, csak pár ember.

    Ami igazán vicces ebben amígy nem az asztali Mac, mert az 9% user aki ma még használja eddig sem érdekelt senkit, ezután sem fog. Az IPhone viszont már sokkal-sokkal érdekesebb lehet ebből a szempontból, mert ha onnan is kitiltják az OpenGL ES-t (márpedig erről szól a fáma) akkor igen hamar igen üres lesz almás barátaink áruháza, mert hogy viszonylag kevés ember áll neki Tetrist-t írni Unity3D-vel vagy más AAA kategóriás motorral.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Itt majd az Apple fog csak szívni, mert még az az 1-2 motor is, emi eddig támogatta a MacOS-t innentől majd nem fogja. Egyetlen egy platform miatt tényleg teljesen fölösleges még egy render implementációt írni, aminek az elterjedtsége 0.5-1% között van gamer téren.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyebkent vicces, hogy sokan azon dolgoznak, hogy vegre egyseges dolgok legyenek mindket nagyobb platformon. Dehat mindegy, ezzel szembemegy az apple es csak azertis kitalal olyan dolgokat, ami direktbe keresztbe tesz ennek a folyamatnak...

    A kis beszukult vilagkepuk es bezarkodasuk mar egyre jobban elviselhetetlen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azert sok kicsi/nem kicsi engine megszivhatja. Libgdx pl.?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ehhez nem kell "nagy játékmotor", jelentsen ez bármit. Ott az Ogre, Irrlicht, vagy nézhetsz egy Banshee-t is, ami egy otthoni openszósz hobbiproject és mégis támogatva van 4-5féle renderer. Nem szív itt senki semmit, csak legfeljebb az alma egy nagy jointot, ha előbb-utóbb úgy járnak a Metal-al, mint annakidején mások a Glide-al.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A nagy játékmotorok többféle renderert támogatnak, a Unity-nek már elég régen van Metal supportja is a DX, OpenGL és Vulkan mellett. A kisebbek szívják ezt meg. És persze az Apple, aki azt hiszi magáról, hogy a 90-es években járunk és ő a Microsoft. Csakhogy most 2018-van, az Apple pedig soha nem volt a Microsofthoz hasonló monopol helyzetben, és soha nem is lesz.

    A vicces az, hogy közben már a MS is rájött, hogy ez a játék nem annyira kifizetődő, az almások meg csak most kezdik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • az almások nem tudják monetarizálni

    Azért a BSD kernel, vagy a KHTML esetében egész ügyesen megoldották.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az Apple és az Open között antagonisztikus ellentét áll fent... az almások nem tudják monetarizálni.

    Persze ez nem igaz, van akinek sikerül, csak almáéknál nagyobb szeleteket akarnak, sőt, az egész tortát maguknak akarják...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyebkent miert van az h desktopon dx a nyero es mobilon meg a gl?

    A dx ennyire menobb? Vagy reklam miatt?

    A Direct3D gyorsabban fejlődött (igazából most is), mint az OpenGL, pl. programozható shadereket közel 4 évvel hamarabb tudott. Ezen felül persze a Microsoft is Microsoft volt, a DirectX-et tolta, az OpenGL implementációjuk meg gyengébben muzsikált (viszont mivel létezett, más gyártók változatait már kevesen próbálgatták), de a driverekkel is volt egy kis küzdés. OpenGL esetén többféle esetlegességgel (extension-hegyek) kell megharcolni (és ez pl. WebGL-be is átöröklődött), a Direct3D felülete valamelyest egységesebb. És persze alapból jó dolog a platformfüggetlenség, de tooling szempontjából gyakran átok.
    Amúgy mobilon is a DX a menő, ha az a mobil Windows-t futtat
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Vulkan-t lényegesen többen használják, mint a Metal-t, mivel utóbbit semmi nem támogatja, előbbit, meg szinte minden eszköz. A desktop gamer gépek döntő többsége Windows ezért támogatják a D3D-t, mobilon meg kizárásos alapon GL ES van, meg lassanként ott is Vulkan lesz. Utóbbi főleg az ES-hez képest nyújt sokkal többet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És az OpenOL meg az OpenQL se lehet nyugodt!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miert vulkant sokan hasznalnak? Ha jol tudom nagyon nagyon kevesen. 

    Sztem sok helyen meg a gles3 at se nagyon :))))

    Egyebkent miert van az h desktopon dx a nyero es mobilon meg a gl?

    A dx ennyire menobb? Vagy reklam miatt?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az vajon az igényesség jele, hogy a Metal-os lapok (pl. a közlemény végén linkelt, Mixing Metal and OpenGL Rendering in a View ) tetején alapból "Language: Swift" áll, de a példák Objective-C-sek? (Átkattintva a nyelvet ezért nem is történik semmi: Mixing Metal and OpenGL Rendering in a View ).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az elavult GL helyett Vulkan van. Ezt a Metalt-t kb senki nem használja rajtad kívül, szóval hajrá. 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Eddig is a metal api volt a kedvencem, annyira jó. Kinek kell már az elavult opengl. Hajrá apple!

    UI: Fizetett hozzászólás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A desktop gémek 99%-a D3D-t támogatja, ezért teljesen mindegy, hogy a maradék 1% GL-t, vagy M-et használ e.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Addig zárkóznak befelé, míg végül mindenki leszokik a cuccaikról (fórum motor nem enged csúnyábban fogalmazni :) ). Remélem ez minél hamarabb bekövetkezik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És ez azért lesz jó, mert... ? (Hiányolom a cikkből az Apple "de marha nagy innováció ez" stílusú indoklását.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az a kevés játék ami Macen fut se lesz elérhető. :O
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd