Elképesztő grafikai techdemót villantott a Unity

Elképesztő grafikai techdemót villantott a Unity
2018-01-23T09:42:31+01:00
2018-05-08T23:17:23+02:00
2022-10-18T19:00:40+02:00
  • A voxel cone tracingnek is megvannak a bajai, nem véletlenül hagyott alább a kezdeti (2014 környéke) lelkesedés. Ennek ellenére valóban a legreálisabb real-time megoldás jelenleg. De ebben az esetben sem vagyok benne biztos, hogy egy célhardver sokat segítene (bár ezt konkrétan voxel cone tracingre nem gondoltam át, eddig raytracing célhardver probálkozásokról hallottam, amelyek végül nem lettek versenyképesek a GPU-kkal.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mi a halálnak akarnának path tracinget? Az ilyen unbiased mizériák csak a számítási teljesítmény pocséklására jók, vagy zajos képek generálására.
    Eddig a legjobb próbálkozások voxeles cone tracing alapúak voltak. Azt az irányt kellett volna megtámogatni célhardverrel, hogy néhány bounce-ig, meg emészthető voxel felbontásig.

    Embereknél inkább a subsurface scattering, nagyon részletes textúrák, anyagmodell, hair shading, szem, pupilla stb... és jól animált modellek kellenek/kellettek ahhoz, hogy a belinkelt Unreal-os emberig jussunk.

    Ezek mind megvalósult a subsurface scatteringet leszámítva. Mégis műanyagnak néznek ki az emberek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát ez is max úgy valós idejű, hogy valami böszme render gépet raktak alá.

    Ennek ellenére az arcbőrt még mindig nem sikerült rendesen szimulálni. Még mindig deformálódni látszik, ahelyett hogy lazulna, feszülne mint az igazi bőr.
    Amúgy nem rossz, de szerintem nem manapság lesz, hogy PC-n, konzolon ilyet lehessen renderelni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "

    Egyébként szerintem akár konzolon/PC-n is lehetne GI már pár éve ha csináltak volna valami optimalizált hardvert

    "

    Nem olyan könnyű csak úgy 'raytracinghez optimalizált hardvert' csinálni. Bármilyen hardvert csinálsz is, annak frame pixelenként iszonyatos mennyiségű raycast-ot kell csinálnia egy jó minőségű pathtracing esetén, ráadásul naívan csinálva általános esetben potenciálisan incoherent raycast-okat, vagyis a probléma a cache coherencia. (ami pl. raszterizációnál nem ekkora probléma.)
    Pathtracing-gel renderelni alapvetően egy brute-force módszer, izmos hardver kell hozzá ha real-time akarod, itt valami trükkös célhardver nem oldaná meg a problémákat. Pathtracing területen az eredményeket az hozza, hogy szoftverből okoskodnak (pl. egyre finomabb postprocessing simítással) meg egyre izomsabb GPU-k jönnek ki. Voltak célhardver próbálkozások, de nem igazán voltak sikeresek.

    Amúgy nagyon sokmindent el lehet érni raszterizációval, és a legtöbb innováció a real-time grafikában természetesen itt volt az utóbbi évtizedben. Embereknél inkább a subsurface scattering, nagyon részletes textúrák, anyagmodell, hair shading, szem, pupilla stb... és jól animált modellek kellenek/kellettek ahhoz, hogy a belinkelt Unreal-os emberig jussunk. A minél pontosabb indirekt fények is kellenek, de az csak egy kis része a puzzle-nek szerintem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Majd ha egy realisztikusan megcsinált embert látok.

    Tessék:
    YouTube
    Szintén Unreal Engine
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Úgy is igaz, de nem az volt a lényeg. Ami az lenn, hogy akármennyi erőfeszítést is tettek amig nem volt GI addig addig nem tudtak igazán realisztikus grafikát renderelni.



    Egyébként szerintem akár konzolon/PC-n is lehetne GI már pár éve ha csináltak volna valami optimalizált hardvert (leginkább ray-tracinghez gondolom én). Az Nvidia féle cone tracing-es demó már 6+ éves. Azóta bőven lett volna idő kifejleszteni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Hollywood-i 3D animációs filmeknek is igen nagy minőségbéli ugrást hozott, pedig azok renderfarmon készülnek és nem is valós időben.

    Nem "pedig" lesz az, hanem "ami azért volt lehetséges, mert".
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nos, egy Skyrim special edition-hoz képest kb. ég és föld, pedig azért az egy egyedileg fejlesztett motor csak kimondottan a Skyrimhoz, míg a Unity egy általános célú cucc amivel a 2D-s játékoktól az RTS-en át az FPS-ig bármit csinálhatsz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy kezet lehet látni egy pillanatra, de való igaz sok még a homályos részlet ebben a motorban.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A  képeket néztem. De mindegy. Egyelőre áll leeséstől nem kell tartanom. :)  Majd ha egy realisztikusan megcsinált embert látok.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • az azért szép, hogy úgy kommentelsz egy videóról szóló cikk alá hogy a videót meg se nézed :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hopp a videót nem is láttam. Hát... Elég változékony  a minőség. Egyes részeken még mindig igenműanyagnak néz ki, pedig gondolom a legjobban kinéző dolgokat válogatták ki.

    És szerintem az sem véletlen emberek nincsenek benne. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • kicsit eltértünk a tárgytól :)

    ott a videó, meg lehet csodálni.
    Illetve ez real-time, mindent valós időben számít ki - vélhetően nem egy több milliós géppel, hanem valami "elérhető drágasággal" rendelkező PC-vel...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bah. Egy jól beállított pillanatképpel 10 éve is meg tudták csinálni.

    Gondolom global illumination még mindig nincs, anélkül meg nem lesz valószerű soha sem. A Hollywood-i 3D animációs filmeknek is igen nagy minőségbéli ugrást hozott, pedig azok renderfarmon készülnek és nem is valós időben. Pl: Szörny RT. 1 vs 2, How to Train Your Dragon 1, 2.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha nekem a Skyrimban ilyen minőségű erdő lenne... Jó, nem egy mai darab, de a ráncfelvarrás után is elég távol áll ettől. Persze igazából a Skyrimban sem a grafika az igazán gyenge pont.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A fények játéka a fák között az ami igazán meggyőző.

    Nekem meg pont az volt a bajom, hogy miért nem kenték el az árnyékokat a fatörzsön. Az életben nem vetül olyan éles levélárnyék a lombkoronáról a fatörzsre, mint ahogy akkor, amikor a kezével
    nekitámaszkodik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem is a Skyrim jutott eszembe. 
    Már vártam is egy fafúria felbukkanását.
    De tök lett.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem elég ha  egy új Skyrimet összehoznak egy ilyennel, az online játékokat pont lesz**rom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az általad linkelt videók, meg a cikkbeli, ég és föld. Egyrészt, mert a linkelt videók egy steril, szögletes, ráadásul zárt környezetet modelleznek, amit nagyságrendekkel egyszerűbb, mint a nyílt, természetes környezetet. Másrészt, mert teljesen statikusak, míg az erdei színtéren gyakorlatilag minden mozog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem itt a kolléga a tipikus unreal 4-es cuccokra gondolt:
    YouTube
    YouTube
    YouTube

    De ezek nem úgy real time, hogy tud ilyet játék közben is, erre célzott MADE.

    Ezek csak techdemok ma még, és annak nagyon szépek :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy-két ilyen valós időben renderelt demót megosztanál? Nem cseszegetésből írom, tényleg érdekelne hogy melyik stúdió hol tart, mert amiket én láttam, az alapján ez a Unity videó elég nagy szám.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tőlem azt mutatnak be amit akarnak. Csak megjegyeztem, hogy nem annyira nagy szám. Több más engine készítő stúdió is prezentálta már, hogy mennyi mindent kitudnak hozni belőle, ez csak az n+1. db, de semmi világmegváltó technikai változás nem történt...
    Amúgy meg lehet, hogy a 2000-es években nem volt triviális ilyet realtime renderelni, de ma már az.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amugy ez amit it be mutatnak szép is és jó is, csak értelmetlen.

    Fotorealisztikus scenet nem nagy was is das csinálni

    A hajam égnek áll az okosságaidtól. Meglepően nem triviális ilyen részletességű grafikát realtime renderrel összerakni, nyilván előbb-utóbb a játszható játékok is ilyenek lesznek, addig marad a demo. Szerinted az lenne a jó, ha senki nem mutatna be semmi részletet semmiből egész addig, míg egy teljesen elképesztő, soha nem látott új dolgot össze nem tud rakni a stúdió?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát nem.

    Van ugyan pár olyan játék ami ezt csinálja, és texturák és modellek halmazából generál valamit, egyszerűbb objektekre, pl.: no man sky vagy a dual game (még most csinálják ezt a játékot, de ez teljes egészében ilyen lesz) de nem ez a jellemző. A jelenlegi játékok 99.9%-ban van néhány modell és azokat rakja be randomba. Van mondjuk 10-30 fajta fa, azt véletlenszerűen lerakosgatják egyszer, azt onnantól mindig úgy fog kinézni az erdő.


    Amugy ez amit it be mutatnak szép is és jó is, csak értelmetlen.
    Majd ha egy 40 vs 40 PvP meccsen, ahol a playerek összevissza rohangálnak és spelleznek kihoznak ilyen grafikát egy átlagos gépen, na majd az lesz a valami.

    Fotorealisztikus scenet nem nagy was is das csinálni, csak idő kell lemodellezni és textúrázni, de gyakorlatilag a eredmény 99% annak a minőségén múlik. Meg kell egy vas ami tudja renderelni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ... fa generátorok azért az se úgy néz ki, hogy szeretnék egy lomberdőt és legenerálja hozzá szükséges növényeket.

    Hát, a fa generátoromat hagynám futni, erdő lenne belőle. 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a PUBG-ben még nem ismerik a szelet és a dinamikus objektumokat :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Dobj össze unity-ben egy erdőt és rájössz a lehetőségekre. Vagy néz bele mondjuk a Elder Scroll Online modellkészletébe, hogyan is csinálják. Persze vannak a modellezőkben fa generátorok azért az se úgy néz ki, hogy szeretnék egy lomberdőt és legenerálja hozzá szükséges növényeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A sütőtökből készült emberek nem is sejtették, hogy egyszer ekkora lesz az érdeklődés irántuk..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Errol eszembe jut a csodas grafikaval rendelkezo android unitys snooker jatek, ami egy top telefonon is egette a kezemet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szerintem már rég nem úgy készülnek a játékok ahogyan régen,
    a program tud generálni sok millió különféle követ, vagy fát ha tudja a jellemzőket illetve a min-max határokat - biztos vagyok benne hogy valamiféle "AI" dolgozik a háttérben hogy kavicsokat és fákat generáljon :)

    amúgy pedig nézz meg pár videót; SpeedTree - SpeedTree - YouTube
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd