Mobil játékok használatáról és a vásárlási szokásokról.
2015-12-10T11:38:08+01:00
2015-12-11T18:14:44+01:00
2022-07-19T04:07:46+02:00
  • Köszönöm a visszajelzésed, és hogy megosztottad velem a véleményed, valamint, hogy kitöltötted a kérdőívem!

    Tudom, hogy a kérdőív nem tökéletes, készíthettem volna átfogóbb kérdőívet 300+ kérdéssel, de a kutya nem töltötte volna ki, mert látva a kérdések mennyiségét inkább bezárják fél/negyed úton az ablakot. (saját tapasztalat) A szakdolgozatom felépítéséhez és elkészítéséhez, úgy érzem a megfelelő mennyiségű és minőségű kérdéseket tettem fel, és ebben a visszajelzéseid is megerősítenek. Ismételten köszönet érte. Bár az tény, hogy egyik-másik kérdésen finomíthattam volna. Megígérem, hogyha legközelebb felmérést végzek, akkor sokkal részletesebb kérdőívet készítek, bár erősen kétlem, hogy annyi kitöltője lesz majd annak, mint amennyi lett ennek. :)

    A kérdőív előreláthatólag, holnap (2015.12.12.) estig él, köszönöm mindenkinek a segítségét, aki kitöltötte, és/vagy észrevételét jelezte a kérdőívvel kapcsolatban.

    Kellemes Ünnepet Kívánok Mindenkinek!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • add 1: tudom, csak át kellene fogalmazni: jelen és további kérdések megválaszolásánál kérem ... :)

    add 2: a kérdésben nincs benne hogy egyidejű érintési hely, csak hogy érintési hely: az meg kb végtelen van a mobilon :) 
    Osmos HD – Android-alkalmazások a Google Playen
    zseniálisan kezeli azt, amire kérdezel, és nem sok.

    add 3: továbbra sem jó, mert én pl autós játékot giroszkóppal játszom, stratégiait meg érintéssel. Akkor mit kell válaszolnom? Mivel az irányítás játékhoz kötött, így nem jó. 
    Azt az irányítást tartam megfelelőbbnek, ami a játékhoz illik.

    add 4: igen, de a kettő együttes használata opcionális: giroszkóppal kormányzol, de mondjuk a nitrót érintéssel tolom. zavaró? dehogy, pont így jó! És arra utalok, hogy ezek nem kizárólag vannak egymás mellett, hanem pont kiegészítik egymást, és opcionálisak. De szinte csak olyan válasz van, hogy túl bonyolult/nehéz.

    add 5: jah, van néhány százalék, de azért tényleg gondolod hogy ki tudod mutatni, hogy a többséget nem motiválja, és a fél világ feleslegesen teszi bele? sőt sid meier 20 éve megmondta, hogy mitől sikeresek a játékai, gondolod hogy azóta mindenki rossz irányba megy? :)

    add 7: rosszul kérdezel: van-e értelme, beengedik-e a storeba, üzletileg van-e hozadéka?

    add 8: "A fejlődés gyorsítása is egy korlátozás, ha jobban megnézzük. :)" <- hát szerintem más az üzleti modell, és más a felhasználó hozzáállása is. Nem mindegy hogy falba ütközöm, és csak akkor mehetek tovább ha csengetek, vagy mindenképpen továbbmehetek és végigjátszhatom, de ha szeretnék gyorsabban/erősebben/toplistásan/stb., akkor áldozok is rá.

    add 9:
    "Ha egy játékban havi rendszerességgel vannak eredményesség alapú nyereményjátékok, akkor többet játszik a játékkal? *" <> "Nem a havin van a hangsúly, hanem a motiváción!"
    Hát akkor kérdezd azt amit akarsz. Mert a fenti mondat elég határozottan a havira kérdez rá. De ez se pontos, mert ezek nem eredményesség alapúak sokszor, hiszen nem is ez a cél. Tényleg nézz meg pár ilyen játékot, hogyan is csinálják.

    Ha reklámokkal fizetek az app használatáért, akkor fizettem érte (megvásároltam az app szolgáltatását?) Ha fizetek a reklám mentességért, az milyen korlátozást old fel? Nem inkább egy kényelmi funkciót vásárolok?
    Ha az adataimmal fizetek az app használatért, akkor vásároltam szerinted? 
    Ha nem fizetek az appért, és inapp sincs benne, de tranzakciós díjat szed, akkor azt te hová sorolod?
    (ugye a tranzakciós felárat én fizetem meg a szolgáltatásban, azaz az app használatáért pénzt adok).

    De nekem aztán jó így is, főleg hogy meglegyen a szakdolgozat :) De ha komolyabban is akarsz következtetést levonni belőle (üzleti modell, app monetizálása), akkor csiszold még.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Dehogy kusza. :)

    1, Külön nem engedett megjegyzést beszúrni, azért került oda.

    2, Egyidejű érintési hely vagy azzal kombinált mozdulat. Nincs 64 ujjad. El sem férne egy mobilon. :) Az lehet bonyolult lenne, ha mondjuk 2 helyen kellene érinteni, plusz valahol a képernyőn mozdítani és még mellette forgatni is kellene. Ennek a határértékeit és átlagértékét vizsgálja.  

    3, Vannak akiknek idegen az, hogy giroszkópot használjanak, sőt van akinek az érintőképernyő az. Ez lényegében arra kérdez rá, hogy mivel szeret játszani, mit használ. 

    4, Nem ez volt a kérdés, hanem a kombinált irányítás, a kettő együttes használata.

    5, Van akinek ez nem fontos.

    6, Az nem játék, hanem tartalom vásárlása. Ezt a kérdőív eddigi kitöltői teljesen jól értették.

    7, Ez az, hogy nincsen demo. Vajon lenne rá igény?

    8, Elsődlegesen nem az a kérdés, hogy mire, hanem hogy hajlandó-e a felhasználó. De az igen-nem nem lenne elég. A fejlődés gyorsítása is egy korlátozás, ha jobban megnézzük. :)

    9, Nem a havin van a hangsúly, hanem a motiváción!

    A játékoknál fontos szempont volt, hogy sokan ismerjék. Szándékosan nincsenek benne "húzócímek".
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nagyon kusza ez az egész kérdőív:

    1, Mennyi ideje játszik?A további kérdések megválaszolásánál kérem, hogy csak a mobilos szokásaira gondoljon. 
    Oké, a továbbiaknál csak mobilos alapján válaszolok, de itt még nem. Gondolom nem ezt akartad :)

    2, "Ön szerint hányféle mozdulat vagy érintési hely nem teszi még túl bonyolultá egy játék irányítását, egy mobilkészülék érintőképernyőjén? *
    Gondoljon arra, hogy amikor játszik, milyen mozdulatokat végez és hány ujját használja a játék irányításához."

    izé: a mozdulat és az ujjak számát nem kéne párhuzamba hozni. Az érintési hely meg nyilván butaság, amikor egy mappon/táblán játszol mondjuk 64 érintési hellyel (sima sakk ugye).

    3, "Milyen irányítástípust tart megfelelőbbnek egy mobiljáték használata során?"
    Megnéznélek valami stratégiai játékot giroszkóppal hogyan játszol :) Ugyan elviekben lehet, és vannak is mazohisták, csak kicsi a metszet:)

    4,"Mi a véleménye a kombinált játékirányításról? *Érintőképernyő és giroszkóp együttes használatáról."
    Izé, én olyan játékot amit lehet giroszkóppal de érintéssel nem irányítani még nem láttam. Legegyszerűbb autósban is legalább a kamera forgatás vagy fék vagy valamit tolhatok a giró mellett. Biztos minden ilyen játékkészítő nem vette észre, hogy ezzel túlbonyolítják :)

    5,"Mennyire fontos Önnek, hogy egy játékban legyen fejlődési rendszer? *" ?!?! "Mennyire fontos Önnek, hogy egy játékban legyenek teljesítménycélok/értékelések? *" ?!?!
    Te átaludtad az elmúlt 5-10 év játékpiacát? Ez komoly kérdés? És mit akarsz vele mérni?

    6, "Szokott Ön mobil játékot vásárolni? *"
    Na ugye ez se mai kérdés. Ha a játék ingyenes, de feloldom benne az extra pályákat, akkor vásároltam a játékot? Ha a játékkal csak így lehet játszani, azaz senki nem tudja megvásárolni a játékot, akkor mit akarsz ezzel mérni?

    7, "Mennyire fontos Önnek, hogy egy játék kipróbálható legyen? *"
    Megint: a fönti kérdések alapján ez a demo. Az meg már nincs. Free(2Play)

    8, "Szokott Ön játékon belül pénzt költeni? *"
    Jéé, megjelent az InApp, a föntiek feleslegesek :) De "Igen, a korlátozások feloldására." miért csak ez és az igen van? miért nincs az hogy előnyt/gyors fejlődést vásárolok?
    Tényleg olyan, mintha nemnagyon játszanál mai játékokkal.

    9, "Ha egy játékban havi rendszerességgel vannak eredményesség alapú nyereményjátékok, akkor többet játszik a játékkal? *"
    Alszunk: senki nem csinál havit, elveszíti a játékost, napi, heti, havi jutalmak, hogy minden nap visszatérjen, sőt napon belüli kedvezményes időszakok, hogy a pangó időket is megpróbálják jobban kihasználni.

    Nekem olyan volt a kérdőív, mintha valaki a múltból töltötte volna ki. A játékok se tartalmazták a húzó címeket, a vásárlásos rész meg teljesen nem a mai dolgokra kérdez rá.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia,

    Köszönöm a visszajelzésed. 

    Azért van limit, hogy a kitöltőknek választaniuk kelljen, mérlegeljék melyik platform számukra az igazán fontos, bár a kérdés nem pont így van fogalmazva. Szóval az igazán fontosakat jelöld be kérlek.

    Szerk: Módosítva, mind a 4 jelölhető, a megjegyzést is átírtam.

    Köszönöm.

    Üdv KborG
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én figyelmen kívül hagytam a 2-s limitet: vagy megadom hol szoktam játszani mindet, vagy nem jó a kérdés.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello,

    Érdekelne, hogy a 
    Hol szokott játszani?
    *Kérem, maximum kettőt jelöljön be.

    Kérdésnél miért van limit? PC-n általában erőforrásintenzív játékokat játszom, tableten/telefonon minijátékot, és heti 1-2 alkalommal összejárok a barátaimmal társasjátékozni. Mindegyikbe (egyenként)
    2-3 órát teszek bele hetente. Itt mit jelöljek be?

    Üdv.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm, hogy kitöltötted, és köszönöm a visszajelzésed!

    A kérdőív lezárása után majd még írok pár gondolatot a kérdőívről.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Volt egy pár kérdés, ahol nem volt a lehetőségek között olyan amit választottam volna.

    A felsorolt játékok közül egyikkel se játszottam, pedig alapból jó sokat kipróbáltam. Illetve a hearthstone érdekelt volna, ha elmegy a mobilomon  ( samsung galaxy trend plus ) vagy a tabletemen ( GT-P3110 ) .
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok,

    A segítségeteket szeretném kérni a szakdolgozatomhoz. Egy felmérést végzek a mobil játékok használatáról és a vásárlási szokásokról, amihez készítettem egy kérdőívet. Szeretném a felmérést minél szélesebb körben elvégezni, hogy a lehető legpontosabb képet kaphassam. Kérlek titeket, ha időtök engedi, töltsétek ki, nagy segítséget jelent számomra.

    Kérdőív

    Köszönöm a segítségetek!

    Üdv KborG
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd