Pályakezdő grafikus lány tanácsot kér

Pályakezdő grafikus lány tanácsot kér
2015-03-12T17:25:55+01:00
2015-03-19T19:00:03+01:00
2022-10-21T18:10:39+02:00
  • Köszi!!!!!! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • S hogy végre a lényegre térjek, régóta vannak terveim web alapú játékokra, webdesignra, okosteló alkalmazásokra. Szeretném a későbbiekben ezekben kamatoztatni a vizuális tudásom, de egyenlőre fogalmam sincs, hol kezdjem és hogy mik az alapok.

    Én kb. egy éve nekiálltam egy MMO stratégiai játéknak, ami alapvetően Java alapú (egyre kevesebb custom JS kód van benne, a nagy részét éppen most dobom ki), a grafikai alap a FreeCiv-ből származik, a koncepció egy része az Age of Empires, Civilization és a Rise of Nations játékokból, a másik részre pedig az online stratégiai játékokból származik, szóval kinézetre nagyjából FreeCiv, működésmódra viszont teljesen más... :)

    A szerver oldal WildFly (Java EE 7) és Cassandra (Java alapú NoSQL), a kliens platform Android (LibGDX), WebGL (GWT) és desktop (LWJGL), de van lehetőség iOS felé is nyitni (RoboVM), ám egyelőre nem tart még ott a játék, hogy szélesebb körben publikáljam, a teszt környezet viszont elérhető:
    Golden Age of Civilizations
    Golden Age Of Civilizations T - Android-alkalmazások a Google Playen

    Bemutatkozás, wiki és fórum:
    https://portal.gacivs.info/about-us

    Mindezt azért írom le, mert ha ilyesmi esetleg érdekel (és ez áll bárki másra is itt a fórumban), akkor tudok iránymutatást adni, illetve a tanulásban segítséget nyújtani, mert az általam használt technológiák és technikák nagy része "cutting edge": vagyis az elérhető legfrissebb. Persze erősebb fejlesztői alapokat kíván a Java, mint a szimpla HTML5+JS, de ha okostelefon (Android+iOS) is cél, akkor a Java-t nem nagyon tudod megúszni.

    Cserébe szükségem lenne néha egyszerűbb grafikai és/vagy fejlesztői munkára, amit idő vagy kompetencia hiányában nem tudok elvégezni...

    ...hozzátenném, hogy amíg nem jön pénz a játékból, addig nem tudok sokat és/vagy eleget fizetni ezekért a munkákért, ha közben tudást és tapasztalatot adok át, akkor nem is feltétlen fizetnék, de nagyjából fél éven belül szeretném kiadni azt a verziót, ami már nem teszt és akkor keresni fogok embereket, akik bizonyos feladatokat meg tudnak oldani piaci bérért... :)

    Vélemény?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Cinema4D foleg csak broadcasting teruleten hasznalatos. Egyszeru mint a faek, alap dolgok mennek gyorsan, de nagyobb jeleneteknek meghal egyszeruen. :) Szereny velemenyem szerint irto bena, es sok olyan funkcio ami mas szoftverekben alap, itt egyaltalan nem mukodik.

    Itt van par egyszeru szabaly, hogy milyen teruleten mit hasznalnak.
    - GameDev : Max es nemi Maya
    - Vizualizacio : Max
    - VFX / Animacio : Maya / Houdini

    Modo meg eleg kozkedvelt modellezesre, sokan szeretik, es belefer szinte minden pipeline-ba.

    Sculptolasra a Z-Brush-ot imadjak a sculpterek, illetve a Mudbox (ami havi 10 dolcsiert berelheto talan) eselyes. De az utobbit inkabb technikaibb beallitottsagu emberek szeretik, legalabbis sajat kornyezetem alapjan. :)

    Emellett erdemes lehet megnezni a Substance Designert (proceduralis anyag generalas, unity, unreal tamogatja), Substance Painter (proceduralis / reszecske alapu festes, unity, unreal szinten tamogatja).

    Amibol talasz olcso, kicsit megkopasztott verziot az a Maya (LT), Houdini (Indie) es Mari (Indie). Par funkcio altalaban le van tiltva, de nem hiszem hogy a kozeljovoben belefutsz ezekbe a korlatozasokba.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azert nem kene cgpersia-t ajanlgatni. Szerintem az oldal szabalyzata nem engedi meg a warez oldalak reklamozasat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszi!!! Húhúú, ezek igazi csemegék!!! Maximálisan igazat adok neked, h. egy jó játékötlet a legfontosabb és millió egy fontos részlet, a grafika egy bónusz, ami megadja a játékélményhez a vizuális élményt is. Nekem csak ez utóbbihoz van némi skillem, bár bevallom, h. azért van még egy fontos fegyverem: párom. 25 év game van a háta mögött, rengeteg tapasztalat ami nekem nincs (kb. 4 éve vagyok kiskocka), hosszú távú terveim között szerepel, ő az agy, én a kivitel (vizuálisan) a programozás meg a későbbiekben megoszlik (ha minden jól megy, programozó lesz ha nagy lesz, de az még évekbe telik), addig nem akarok a babérjaimon ülni, én nem vagyok lusti vele ellentétben :)
    Ha tetszik a dolog, napokat összetolva hatalmas alázattal végzem majd a dolgom :)
    Jesszus, annyira hálás vagyok mindannyiótoknak, teljesen feldobtátok a napjaimat!!
    Nagyon-nagyon köszönöm!!!!!!!! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia! 
    Köszi, már ezzel is szemezgetek egy ideje :D eddig Maya-t tanultam, bár akikkel eddig beszéltem, mindenki szidta mint a bokrot.... bonyolult stb. meg állítólag csak azért ezzel kínoztak minket az egyetemen, mert Mac-ek voltak a suliban, bár azt azért nehezen hiszem el, h. egy mac-en a 3ds Max ne futna el :D bár egy olyan közegben, ahol tombol a művészi kivagyiság meg a lilaköd nem igen találsz a realitások talajához közel álló szakembereket. Arról nem is beszélve, h. amilyen álláshirdetéseket láttam és kértek 3D-t, senki sem használt mayát. Fura dolgok ezek. Viszont amit még nekem ajánlottak, az a Cinema4D, bár elég "kezdetleges", de az alapokhoz jó :)
    Köszönöm Neked is a segítséget!! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szívesen.
    Emlitetted az Unreal Engine-t, jó ötlet, de :)

    Egy jó játék legkisebb része a grafika. Kell a jó játék ötlet, az összerakás a játék menetnek, szintnek világnak, hogy a játékos ott is maradjon, és vissza is térjen.
    És kell az engine, kell aki elkészíti a játékot, scriptelős/programozós rész is van itt is bőven. És kell sok-sok grafikai munka :)
    Relatív könnyebb grafikust és scriptelőst keresni egy unrealhez is, mint egy jó játék ötletet kitalálni.

    Ha érdekel ez a vonal, akkor innen tanulhatod a grafikai részt: CG Persia

    Minden ami kell, a hi-ploy, low-poly, sculpting, texturázás, mappingek, bone animation, environment stb. készítéshez :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm!!!! Mindenképp végigmazsolázom! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!
    Teljesen jogos a kérdésed! Sokáig én is ezt hittem és mikor kikerültem a felsőoktatás biztonságából a nagybetűs életbe, csúnyán pofára estem (persze ez az én saram, már rég utána nézhettem volna a követelményeknek). De az igazság tényleg az, h. ahogy az első hozzászóló írta, nincsenek grafikus ninják, de azokat keresnek :D A diploma meg nem kell ehhez a szakmához, csak ha nagyon magas pozícióba kerülsz (min. 10 éves tapasztalattal ügynökségnél stb.) A nyelvvizsgám folyamatban, a diplomám még bent ragadt, de tény és való, h. szerintem sincsenek túlfizetve annak a fényében, h. mennyi féle szaktudást várnak el, külföldön ezen a téren is "könnyebb". Nos igen, van min gondolkodnom hosszú távon.
    Köszönöm még 1x a válaszod! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!
    Köszönöm, h. ilyen precízen leírtad :) így sokkal átláthatóbbá váltak a dolgok :) Sajnos nem vagyok programozó, gyakorlatilag lövésem sincs, hol, merre kell informálódnom, kezdenem stb. ezért is örülök, h. rátok bukkantam :) Mindenképp utána nézek az általad leírtaknak!
    Köszönöm szépen! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia! Köszönöm a válaszod! :) A portfólió jó ötlet és nagyon fontos is, h. a későbbiekben el tudjam magam adni (ezzel már évek óta lógok magamnak). Kezdetnek pontosan az általad leírt játéktípusokban gondolkodom, természetesen tisztában vagyok azzal is, h. nem nyújt azonnali meggazdagodást, de ez más területen sincs másképp. Ezeket mindenképp szabadidőmben csinálnám, idővel, ha megy és még esetleg érzékem is van hozzá (ami egyáltalán nem elhanyagolandó) és szeretem is, a fizető munkámmá, hobbimmá válhat. Szerencsére engem a művészi lilaköd nem szippantott be, így bízom benne, h. a sok kitartó munkának idővel lesz eredménye :)
    Köszönöm még egyszer!! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm!! Mindenképp utána nézek :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!
    Köszi a választ! :) Nos sajna még semmi tapasztalatom sincs programozás terén, ezért is gondoltam, h. ezen az oldalon kérek segítséget Tőletek, Szakemberektől. Az, h. van-e hozzá érzékem jogos kérdés, anélkül csúnya szenvedés lenne az egész. Ezt mindenképp mérlegelnem kell, de sztem csak akkor tudom meg igazán, ha kicsit belebonyolódom. Ha egyenlő lesz számomra a kvantumfizikával, nos akkor marad a kézi rajz és az illusztráció vagy egy szakemberrel való közreműködés :) Sajnos a tapasztalat a szakterületemen az, h. valaki vagy grafikus vagy kocka (utóbbit nem sértésnek szánom, szeretem a kockákat :) ), jól működő átfedés ritkán van. Bizakodó vagyok, ha mégsem nekem való, sebaj, az élet nem áll meg, lesz akkor egy B tervem :)
    Köszönöm még egyszer! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszi a tanácsot, flash-ben pont az általad írtak miatt nem gondolkodom hosszútávon, csak azért írtam, mert ebből volt fél évig óránk, persze egy labdapattogtatást össze tudok hozni, többet nem és már anno sem érdekelt különösebben. Tényleg nincs értelme belevágni, ha az igényeknek már nem felel meg. Köszönöm, h. megosztottad a tapasztalatod :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia! Teljesen igazad van, ez az álom kezdő meló, csak sajna ilyen alig akad. Persze nem fogok addig itthon ülni, míg meg nem találnak egy hasonló munkával, más területen is keresgélek, a lényeg, h. legyen kezdetnek egy havi fix keresetem és szabadidőmben pedig fejlesszem magam, persze ha útközben összefutok egy ilyen jellegű munkával, lecsapok rá mindenképp :D köszi még 1x! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszi a válaszod! :) Ennek is utánaguglizok, illetve ami még fúrja az oldalam az az Unreal Engine 4, ha jól sejtem, van vmi hasonlóság, de ezen a téren még borzasztóan noob vagyok. De most, h. ennyien segítetek, így már nincs akkora káosz a fejemben és lett töb kiinduló pontom is :) Köszönöm még 1x! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm, letöltöm és kicsit játszok vele mindenképp :) A "grafikus ninja" vitt mindent, én erre eddig a titán fogalmát használtam, de azt hiszem lopom a tiéd :) Köszike :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Játék + app, nézd meg ezt, és egy kicsit játsz is vele, meg nézd meg a készítők listáját is!
    CastleStorm - Free to Siege - Android-alkalmazások a Google Playen

    Magyar fejlesztés. Grafikus ninja nincs, de egy területen lehetsz profi.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Unity 5 már natív HTML kódra fordítja a játékokat, nem kell hozzá külön plugin. ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És még meg kell találni azt a céget, ahol:
    - Szükség van egy grafikusra
    - Nem a rendszergazda oldja meg munkaidő után warez photoshoppal. (Eredmény nyilván köszönőviszonyban sincs, de az elvárások sem magasak)
    - A cégnek van energiája a Te kézivezérlésedre: munka adás, ellenőrzés.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ráadásul a flash is elavult, szóval azt is el kéne felejteni nagyon gyorsan! Én mindig megőrülök, ha látok egy flash alapú felületet a neten... Én nem dicsekednék vele a ram memóriaigénye miatt. Ugyan, ha valaki utánam kutat fórumon, igen, csináltam pár flash-es témát régen, de aztán rájöttem, hogy csak időpocsékolás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elindulhatnál pl. webes irányba, és a grafikai ismereteid mellé némi HTML tudást összeszedve máris lehetne piacképes tudásod, amivel pénzt tudsz keresni. Utána jöhetne egy kis JavaScript, legalább olyan szinten, hogy kész komponenseket tudj használni.

    Ami a programozást illeti, nem tudom, mennyi tapasztalatod van benne. Ha már eddig is írogattál hobbi alkalmazásokat, akkor "csak" fejleszteni kell a tudásodat. De ha most kezdenél bele, akkor először győződj meg róla, hogy van hozzá érzéked, nehogy légvárakat kergess. Éppúgy ahogy a grafikához, a programozáshoz is kell érzék, anélkül nem megy. Legalábbis szerintem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ne vezesd félre szegényt.

    A blendert tessék elfelejteni, főleg ha piacképes tudást szeretne bárki is. (nem, nem sznobság, egyszerűen csak rossz a szoftver céges szempontokat figyelembe véve) Ott van a Maya LT steamen nagyon olcsón, ha modellezni akarsz, és az egész még jól is együttműködik a Unity-vel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha van kedved és ötleted mini játékhoz, akkor én benne vagyok (js-canvas alapon).
    Privátban mutathatom amit csináltam.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Biztos hogy sok programozó van, aki örülne egy jó (vagy bármilyen) grafikusnak.
    Ha van egy ötleted mondjuk mobilos játékra, akkor elkészíted hozzá a grafikát és biztos találsz olyat aki megírja a kódot. Ugyanez webes játékokra is.

    Vannak játékok amikhez nem kell sok kód, de a grafikus kiélheti magát, ilyen "keresd a párját", "keresd a különbséget", tili-toli stb játékra gondolok, ilyeneket hetente össze lehet dobni. De kérdés hogy milyen terület érdekel, vagy miben érzed magad erősebbnek. Meg az elején egy-két ingyen munkát is be lehet vállalni, aztán ha már biztos vagy abban hogy meg tudsz valamit csinálni akkor mondhatsz rá árat, vagy mehetsz egy nagyobb céghez.

    Addig is ajánlom hogy készíts egy saját weboldalt ami elég ha egyetlen lapból áll és ahol egy 10-20-30 képet meg lehet nézni amit te készítettél (ha nincs most elég képed akkor készíteni kell párat, pl weboldal látványtervet, vagy játék képernyőt, vagy játékba használható gombokat, paneleket, tárgyakat, szereplőket).  Vagy 3D modelleket, textúrákat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kezdem a könnyebb résszel:

    webdesignra

    Grafikailag sok gyakorlat kell hozzá, hogy mit hogyan érdemes, és mi az ami jól és könnyen meg is valósítható. Legkönnyebb ha megszokod a neten, hogy bóklászás közben nézd a designt, és azt is megszokod, hogy megnézed mit mivel oldottak meg.
    photoshop, html, css, js, js libraryk (nem kell programozónak lenned, de sj effecteket tudjál berakni), jquery

    Web Design Layouts

    web alapú játékokra

    Egyszerű játék -> flash. De azért a flash programozás, és flashes banner készítés nagyon más.
    HTML5 -> komoly js, js library tudás, és kell valami szerver oldal is. Leírásod alapján nem vagy programozó, és ez rögös pár év összeszedni, érdemes valakivel összeállni.

    okosteló alkalmazásokra

    Itt grafikailag Ui/Ux? Erre is vannak oldalak, meg hát itt is a gyakorlat.
    Alkalmazás fejlesztés? Kis valamit már Java alapokkal is menni fog, de itt is ha valami komolyabb dolog kell, akkor az megint rögös pár év, meg szerver oldal is jól jöhet :) Sok idő és kitartás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miért kellene több rétű tudás egy grafikusnak? Nem tudom a területen mi a helyzet Magyarországon, de elvileg egy halom olyan grafikai állás van, ahol a diplomáddal szerzett tudást lehet kamatoztatni, mindenféle továbbképzés nélkül. Ha diplomád van, akkor nyelvvizsgád is. Én azt javasolnám, hogy nézz körül a külföldi piacon. Lehet én vagyok pesszimista, de úgy látom itthon nagyok az elvárások, a fizetések meg nagyon alacsonyak mindenhol. Lehet vannak, akik azt hiszik, hogy jól keresnek, de az igazság az, hogy ők sem azt kapják, amit megérdemelnének a munkájuk után. SZVSZ
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Webalapú játékokra ezt a kettőt tudom ajánlani:
    Blender
    Unity3D

    Annyi a hátrányuk, hogy külön web player-t kell letöltenie a kliensnek a játék futtatásához.
    Vagy Flash, ha már tanultad.

    Youtube-on rengeteg tutorial van ezekhez.

    Webdesign-hoz erős CSS és Js kell, de először ismerkedj meg a HTML-el.
    HTML
    Prognyelvek portál

    Js-hez kezdésnek:
    Prognyelvek portál

    CSS-hez
    CSS alapjai I. . Weblabor

    Ha ezeket átnézted, utána nagyjából képben leszel, és lehet hatékonyan használni a Google-t, aztán majd sorban megismerkedsz a többivel is és bővíted a tudásod, ha elakadsz, akkor meg kérhetsz segítséget.

    De azért itt egy hasznos oldal, ami még jól jöhet:
    Dottoro Web Reference

    Okostelefonra meg most vagy windows phone-ra, android-ra, vagy iphone-ra akarsz.

    Windows Phone-hoz ezt a könyvet ajánlom, egy kis alapot adni fog:
    Windows Phone fejlesztés lépésről lépésre (Árvai Zoltán - Fár Attila Gergő - Farkas Bálint - Fülöp D

    Androidhoz itt egy kis bevezető videó az ITFactory jóvoltából:
    IT Factory nyílt nap: Android
    Személy szerint én gyűlölöm a Java-t.



    iPhone-ra való fejlesztésről csak annyit tudok, hogy objective c-ben van. De kezdésnek ezek szerintem megteszik, idővel majd menni fog magától.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • esetleg itt körbenézhetsz
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd