Erdei környezet vizualizációja

Erdei környezet vizualizációja
2015-03-05T19:36:27+01:00
2015-03-18T12:44:27+01:00
2022-10-21T18:20:37+02:00
  • Készítettem egy erdőt TREEjs-ből.
    A fiddleben levettem a térbeli kontrollt, de a lényeg így is látszik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megpróbáltam, hátha tudnék fát megjeleníteni WebGL segítségével.
    khmm..., hát nem az a sétagalopp.

    Viszont a treejs már olyan egyszerűvé teszi a modellezést a böngészőben, hogy még nekem is működik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Várhatok a filmhez fogható realtime megjelenítést


    Ahogy én látom, kozmetikázva vannak a felvételek, még ha nem is nagyon, de azért volt velük utómunka. Komoly grafikus fizikai szimulációkhoz azért nagyon nem árthat egy grafikus kártya.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ismét elindítottam a blendert a gépemen és van egy olyan érzésem, hogy csak rendereléssel ad a játékmotoroknál látott képekhez hasonló eredményt. Nekem egy egyetlen fás rendereléshez is kellett egy teljes perc, ezek a játékmotorok viszont élőben nyomják ezt a minőséget.
    Ezek a gépek annyival többet tudnak, vagy az enginek jók ennyire ?
    Várhatok a filmhez fogható realtime megjelenítést egy kommersz laptopon, vagy GPU nélkül ne is álmodjak ilyenről ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A blenderben az egérkezelés volt ami megrémített. A háromgombos egér nekem személy szerint néha kicsit mintha erősen overloaded lenne. A többi résszel ki voltam egyezve.
    A python viszont tényleg komfortosabb és dinamikusabb, mint a C++.
    Azt mondod, hogy lehet vele erdőt építeni ?
    Fákat honnan érdemes hozzá keríteni ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én azt is láttam, hogy ezek az engine-ek néhány dologban hasonlítanak is egymásra. pl. fákat/erdőt a SpeedTree-vel készítenek, a global illumination-re meg Enlighten-t liszenszelnek.

    Introducing SpeedTree for UE4
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én csináltam elég sok hasonló dolgot Blenderben és nekem szépen bevált, jól lehet szkriptelni. Olyat, aminek lesz egy addErdő(Fa[] fák) metódusa, nem fogsz találni, valami kis tanulás/gyakorlás mindenképpen kelleni fog egy ilyen feladat megvalósításához.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az elmúlt héten sorra jöttek a hírek arról, hogy melyik game engine lett ingyenesen elérhető minimális korlátozásokkal.
    Gyorsan rá is néztem unreal engine-re és a unity-re is és meglepődtem, hogy mennyire valóságos világokat lehet kihozni belőlük.
    A cryengine képi világa teljesen elvarázsolt. Az igazat megvalva még sosem játszottam 3D-s játékokat és nem is ismerem a játékpiacot, ilyen szempontból őskövület vagyok.
    Erdészeti kutatóként viszont felvetődött bennem, hogy a különböző erdei felvételezések tartalmát hogyan lehetne megjelenteni valószerűen valami 3D motorral. Vannak fafajaim, magassági- és átmérő méreteim, korona záródásom, aljnövényzet, esetleg még DEM is.
    Eddig csak a blendert próbáltam, de az nagyon bonyolult volt nekem ezért függőbe került.

    Mit tudnátok javasolni, melyik motort érdemes megnéznem közelebbről ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd