Attól függ mit értesz ablakozás alatt. Nálam ez egy üres render ablak. Onnantól kezdve már az OpenGL inicializálás is ugyanaz más platformokon is, tehát cross-platform fejleszteni egyáltalán nem lehetetlen a megfelelő nyelven. A html5-ös fejelsztés is ugyanez a játék, csak ott a platform(ok) maga a böngésző(k). A Swift-el viszont hasonlót nem lehet megoldani, a teljes kódot újra kell írni más platformokon, ios exkluzív fejlesztő meg nem sok van.
Azt nem ismerem. Hát igen..mindenki aki az Apple ellen van, fejlesztői oldalon, azt mondják, hogy drága.
A kezdeti költség az nagyjából 300 000 Ft. (legalább Mac mini, és egy 5.gen iPod touch kell, plusz 99USD reg). De cserébe a fejlesztőeszközök ingyen vannak, és már az első projekt is behozhatja az egész kóceráj árát, tehát, szerintem bőven megéri.
Egyaltalan nem biztos hogy egyszerubb.
Pont a lenyegtelen ablakozo rendszer es egyeb UI felulet miatt.
Volt ra pelda, hogy a PhoneGap es tarsai mentek a kukaba es sajat keretrendszert kellett irni.
Sosem létezett olyan, hogy mindenféle szívás nélkül írsz valamit, és anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni, pont ugynúgy megy minden rendszer alatt. Ilyen nincs.
Nem mondod mester, én is C/C++ al dolgozok már több platformra egy ideje. Annyi, hogy az ablakozó, meg input rész platform specifikus alosztályai kicsit különböznek, de a rájuk épülő többi réteg már mehet, cross-ban. Azért csak egyszerűbb 1-2 osztályt írni, mint totál az egész rendszert újraírni valami script-ben, nem?
Mielott valaki azt gondolna, hogy ez egy nem statikus nyelv, ez az. Pont amiatt is lehet gyors - bar nem eri el a c++ -t. Az objective c sem azert volt lassabb, mert statikus volt.
Most mondok egy csúnyát.
Valódi cross platform eddig sem létezett.
Sosem létezett olyan, hogy mindenféle szívás nélkül írsz valamit, és anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni, pont ugynúgy megy minden rendszer alatt. Ilyen nincs.
Most is használhatsz HTML5-öt, meg a meglévő nyelveket, csak a Swiftet nem.
ObjC-vel együtt lehetett cross-platform C/C++ kódokat írni, Swift-el már ezt se lehet. Ha egy szintre akarnak kerülni a FirefoxOS-al, akkor jó irányba haladnak.
Miért akarnád más platformon hasznlni ezt a nyelvet? :)
Hehe, azért nem csak az Apple létezik. pl. van Windows, Android, Linux, stb... amiknek nincs közük az Apple céghez. Ez a nyelv kicsit az Apple C#-ja akar lenni, csak még nincs a nyelvnek mono-ja. Lehet nem is lesz. Nekem kicsit furcsa, hogy egy cég miatt tanuljak programozási nyelvet.
Nekem úgy tűnik, hogy szorosan az Xcode-hoz kötődik (a realtime futtatás legalábbis), az meg csak OSX-en elérhető.
LLVM-et használ fordításhoz, az meg van Windows, Android, Linux platformokra is, de akár az Emscripten miatt az Asm.Js-t is idevehetjük. Én jól meglennék REPL (Read–eval–print loop) nélkül is, már ha azt érted realtime futtatás alatt.
Miért akarnád más platformon hasznlni ezt a nyelvet? :)
Nekem úgy tűnik, hogy szorosan az Xcode-hoz kötődik (a realtime futtatás legalábbis), az meg csak OSX-en elérhető.
A cikkben szereplő http://swift-lang.org/ linknek nincs köze a Apple Swift nyelvéhez, csak névrokonok.
Ez a programozási nyelv nem csak script nyelv, hanem fordított is egyben. Pontosabban annyira script nyelv, mint a Java vagy a C#. Fordítónak az LLVM-et használja.
Amúgy mint nyelv nekem tetszik, amit hiányolok belőle az a reflection (se compile, se runtime), remélem a következő verzióban lesz benne, csak mert kíváncsi vagyok hogy oldják meg.
Legnagyobb érdekessége számomra, hogy nyelvi szinten támogatja a property observereket
class StepCounter {
var totalSteps: Int = 0 {
willSet(newTotalSteps) {
println("About to set totalSteps to \(newTotalSteps)")
}
didSet {
if totalSteps > oldValue {
println("Added \(totalSteps - oldValue) steps")
}
}
}
}
Ami fenntartásom van, az az, hogy akkor ez most egy gigászi vendor lock-in akar lenni? Szóval más platformokon ezt hogy lehet használni jogilag?