Gugli autó
2014-05-28T20:32:11+02:00
2014-05-29T00:53:42+02:00
2022-07-19T03:57:36+02:00
  • "A pcforum-on is megjelent a cikk, ha érdekel, ott is van már ehhez beszélgetés."


    Elolvastam.
    Technologiailag/futorologialiag OK, de pl. engem érdekel gazdaságilag is (ahogy írtam).

    Valahogy a 'többiek' nem mutatják milyük van, míg a Google-hoz alakítják most a Californiai törvényt.
    Mintha erősen elhúztak volna... márpedig az USA-ban az informatika mellett az autóipar (a csatlakozó szolgáltatásokkal) megint csak egy nagy falat.

    A többieknél (mit is mutatnak a "hagyományos" autógyárak?) jóval innovatívabb Google csak nem itt is nagyot fog harapni a tortából?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én nagyon is eltudom képzelni, hogy lesz ilyen. Sőt tovább megyek. Minden autót kitiltanék a belvárosból és csak ilyen automatizált, összehangolt kisbusz flotta lenne. Szerintem kitudná váltani a BKV-t. De ne menjünk ilyen messze. Vegyünk egy 10-15ezer fős várost. Egy helyi pár megállós buszhálózat helyett szerintem biztosan jobban megérné.

    Diplomamunkának egy ilyen szimulációt akartam csinálni (menetidők/várakozási idők, kapacitás, mozgás összehangolás..):)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nyugodt kisvárosokba jó lesz ez, ahol senki sem rohan.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A pcforum-on is megjelent a cikk, ha érdekel, ott is van már ehhez beszélgetés.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehetne mondani poénból, hogy a Google-nek már csak az űrprogram hiányzik, kivéve hogy már az is van nekik...

    Mondjuk itt a cikkben azt írják, hogy 40km/h-nál tud max. biztonságosan navigálni. Még itt Debrecenben is eléggé méltatlankodnának az autósok, ha valaki 50 helyett 40-nel tötyögne, a 60-as szakaszokat nem is említve. Bp.-en gondolom ez hatványozottan igaz. Szóval az éles bevetésre még gyúrni kell kicsit.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gugli autó komoly változásokat hozhat.

    Pl. el tudom képzelni (megvan hozzá a tőke, a tudás ill. gyártási háttér pedig megvehető), hogy a gugli nekilát autót gyártani.
    Én a helyükben ezt tenném.
    És nem eladnám az autókat, hanem taxi szerűen egy-egy várost teleszórnák vele.
    Elsőként talán a második autókat adnák fel az emberek, ha meg országossá válik, akkor a felhőkhöz hasonlóan, a saját "gépparkot" is kiváltanák sokan.

    Minek autót tartani (a többségnek), ha a "fizess használat szerint" mellett olcsóbban jön ki!

    Az androidján megnyom egy gombot, hogy kocsit kér (esetleg megmondja hová és akkor a központ megpróbál útitársat is beszervezni a költség csökkentésére) és pár perc múlva ott áll a kapuban. A telefonnal közelébe megy, amire a kocsi felismeri, hogy ő a megrendelő és mehet a fuvar...

    Amíg a többiek útól nem érik a vezető-nélküli technológiát, addig az egész autóbiznisz egy nagy szeletét megkaparinthatja (pedig ez még az internetnél is nagyobb!).

    Az autók gyártásától, üzemeltetéséig-tankolásáig-szervizeléséig, fuvarszervezése (később pl. elektromos autók tankolásának infrastrukturájáig)

    Ez mennyi? Az USA GDP-jének 5, vagy már 10%-a?

    Elképzelhetetlen méretek!

    Persze gondolom a MS meg a nagy autógyárak ezt látják is titokban a háttérben keményen gründolják a konkurenciát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd