WebGL és PHP kapcsolata

WebGL és PHP kapcsolata
2014-05-12T11:15:41+02:00
2014-05-12T15:28:04+02:00
2022-10-22T13:41:57+02:00
  • Ja, a játék kódja a kliensen JavaScript lesz akkor is ha WebGL-t használsz, ott kell tárolni mindent, elvégezni az irányítást. Kommunikációra meg ott az Ajax, nem kell semmi újat megtanulni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Első körben javaslom a WebGL-ben történő elmélyedést. Én ennek segítségével tanultam.
    A feladat megoldható WebGL, JavaScript és PHP használatával, amennyiben a szerveren rendelkezésre áll a szükséges sávszélesség. Ez a neheze.

    (Javaslom a WebSocket átnézését. Én nem foglalkoztam vele, lehet, hogy teljesen vakvágány, de ha jól értem, a kapcsolatfelépítést és a HTTP fejlécet megspórolhatod, mert ezzel direktbe tudsz TCP-csatornát nyitni és fenntartani. Hogy ezzel a PHP hogy működik együtt vagy hogy mennyire böngészőfüggetlen, azt nem tudom.)


    Összefoglalva: a problémát egy realtime, böngésző alapú játéknál a sávszélesség jelenti, ami a HTTP protokoll miatt nagyon korlátozott.

    Sok sikert!

    Szerk.: Hogy konkrét kérdésre is feleljek, a WebGL teljesen vezérelhető JS-ből, de ha átnézed a linkelt tutorialt, akkor mindent érteni fogsz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok,

    A webGL-ről csak annyit tudok, hogy ez az openGL webes változata, amely grafikai elemek megjelenítésére képes. A kérdésem az lenne, hogy mennyire szorosan lehet összefűzni a webGL-t a php-val?

    A feladat a következő:

    Adott egy böngészős játék, amely az űrben játszódik. A játékos egy hajó kapitánya ként tevékenykedik. Ahhoz, hogy irányítani tudja a hajót szükséges egyfajta térkép, amelyen folyamatosan nyomon követheti saját és az ellenséges hajók pozícióját.

    Sok gondolkodás után, hogyan alkossam meg a térképet, oda jutottam, hogy Canvas vagy webGL -el, kellene megjeleníteni.

    A hajó alap helyzetét egy mysql adatbázisból venné, ahol tárolva vannak a hajó koordinátái belépéskor. Nyilván php-val kérdezném le ezeket és ennek megfelelően történne a megjelenítés.

    A játék alapvetően egy böngészős játék lenne, vagyis az irányítás php és javascript segítségével történne. A webGL csak a megjelenítéshez kellene.

    Magán a "kereten" ahol a térkép van megjelenítve, vagy a hajómodell megtekintése során nem lehetne interakciót végrehajtani, vagyis hiába kattint oda. A hajót figyelő kamera forgatását is inkább valamiféle javascripttes módszerrel szeretném megoldani.

    Illetve hasonló a helyzet visszafelé is. Ha a hajó valamilyen objektummal interakcióba kerül, mondjuk legyen csak annyi, hogy találat éri és megsérül, akkor ezt a sérülést php (valszeg ajax) segítségével tárolni kellene az sql-ben.

    Tehát valamiféle hibrid "interaktív" - "körökre osztott" játék lenne. Nyilván ehhez az kell, hogy "könnyedén" tudjon kommunikálni egymással a kettő.

    ---

    Azért érdekel, mert nem vagyok jártas webGL-ben egyáltalán, és ha ilyesfajta kommunikációra nem képes mert a kettő el van választva egymástól, akkor mást kell kitalálnom. Eddig a tervem csak annyi volt, hogy a modellekről készítek HD rendert, amelyet használok a játékban stb. De most a térképnél felmerült az, hogy sajnos folyamatosan változó adatokat kell megmutatni. Ráadásul 3D-s környezetben, tehát nem elég csak egy felül nézetes térkép.

    Valamilyen szinten pedig a játékosokra is gondolnom kell, akik nem feltétlenül fognak térben gondolkodni csak a kedvemért három koordináta alapján :D

    További kellemes napot ! ^^
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd