Tsa!
Kipróbáltam a két említett progit. Siralmas!
(A finale a midi-t szét tudja dobni a szólamok,hangszerek szerint.Na nem mindegyiket.Még nem jöttem rá,hogy miért nem tud egyes midiket lekottázni,mmásikat pedig ighen.?)
Még mindíg az az álláspontom,hogy a wav-ból,mp3-ból nem lesz midi!!!
tényleg lehet azzal mp3-ból midi-be konvertélni? Én úgy tudtam, hogy az mp3 egy olyan osszetett file amelyiket nem lehet szétbontani. Ha tényleg lehet akkor légyszi rd le hogy holtudom letölteni.
[ki]= nem kell az elejére, bár nem hiszem, hogy ez lenne a baja.
Csak sinize(...);
A kapcsos zárójel arra jó, hogy stringeket tehetsz egy mátrixba, vagy mindenféle adattípust. Cell Array a helpben.
Most esett le! a stringről
Bocsi csak már egy éve nem használtam.
En kiprobaltam ezt a progit. Hasonlo a velemenyem rola, mint a korabbi wav2midi programorol (TS Audio).
Raengedtem a wav-ba konvertalt midi szamomra, es az eredmeny eleg hasonlo a masik programehoz. Szoval, mint varhato volt ez sem nyujt megoldast komplex zenek kottazasahoz. Egy-ket szolamot biztos jol visz, de az igazi zenek tobbnyire nem ilyenek. Marad a ful...
De mint korabban mar mondtam, segitsegnek jo ez is, még a demo verzio is.
Akkor ez egyértelműen az NN.
A kottázót azért ki tudod próbálni. Adj neki valamilyen wavot inputnak. Mondjuk konvertálsz neki valami egyszerű midit zongorával wavba. Ha nics zongorád, akkor konvertálhatod számítógéppel is, de zongorahangja legyen!
Persze más hangszerekre is működik.
geze
Ja, és nézd meg minimalist honlapját, van fent neki is zenéje!
Warning: Class 'network' is an unknown object class. Object 'net' of this
class has been converted to a structure.
Utana van meg par, mind a neuronhaloval kapcsolatos.
Nekem csak 5.3-as van. Akkor megtenned, hogy felraksz egy generalt dallamot, aztan az ahhoz generalt kiseretet, meg a generalt dallam felismert valtozatat? Nem kell azonnal, majd ha raersz. Kosz.
Mobile Music Polyphonic vagy valami hasonló a program neve. Ezt egy ismerősöm ajánlotta nekem is, de még csak nemrég töltöttem le és nem volt időm foglalkozni vele...
Meg nem tudom.
Nem tudtam lefuttatni. A dallamgeneralot akartam eloszor. De ugy tunik nincsenek felinstallalva a szukseges Matlab komponensek. Mik kellenek pontosan? Neuronhalo, Fourier cucc, ...?
Ok, mindjárt el is küldöm. A szintije nagyon gagyi, de hallgatható.
Lesz mellette egy rövid leírás is.
Ja, végülis a profik is pont ugyanazt a midit használják, mint amit az átlag juzer, csak egy kicsivel jobb szintiket meg effekteket hajtanak meg vele. Szerintem a midi még elég sokáig elengedhetetlen része lesz minden digitális technikával is dolgozó stúdiónak. Vajon van még egyáltalán tisztán analóg stúdió?
Van Matlabom, ez nem akadaly. Ugyhogy ha gondolod kuldd a MIDI-s oldalon levo cimre.
Ja, sajnos a MIDI-rol sokaknak a rossz minoseg ugrik be, mert ez tobbnyire igy is van, de egy jo XG szintiben alapbol van vagy 1000 jo hang, meg sok parametert lehet varialni, persze kell egy jo szerkeszto, ami tamogat minden XG-s dolgot. Azzal mar lehetne jo dolgokat csinalni. Penz...
En a zene XG-s verziojaban tobb helyen is hasznaltam a rezonanciat, ez egeszen megvaltoztatta a hangzast. Pl a kezdo hang "church organ" hangszer full rezonanciaval + chorus, es egesz jol hasonlit az eredeti hangra, de egy szebb hangu szintivel meg kozelebb kerulne hozza.
Azt hiszem Gyuri elfogadna ilyen csengohangokat.
De lehet, hogy mar talalt megoldast a problemara, mert nem nagyon jelentezik.
Jogos az észrevétel, úgy értettem, hogy olyan progi, ami analóg szintézist utánoz, azaz függvénnyel számolja ki az adott értékeket, és nem valami sampler szerű dolog.
A progik megvannak még, de nem igazán c++ meg ilyesmi... Matlabban írtam őket.
De ha gondolod, töltök fel én is mp3-at, hogy mit csinál (elég macskazene)
Persze ha van Matlabod, akkor átküldöm.
Tetszik, amit összehoztál, pedig nem nagyon rajongok a GM/XG hangszerekért.
Most nem nagyon van nálam zeném, de majd azt is tolhatok fel (jövő héten), ha érdekel, hogy milyen.
Ok, te biztos jobban ismered a szintezis fajtait, ugyhogy azt elfogadom.
Viszont:
Az alias az analóg szintiknél (legyen az subtraktív, additív, stb.) létezik, de nem olyan nagy dolog antialiasolni. Persze tényleg számításigényesebb, mint egy wavetable, ahol csak wavokat kell olvasgatni, itt meg mp-enként 44100x ki kell számolni a komplett függvény értékét.
Ezt gondolom csak elirtad, ugyanis alias csak a digitalis cuccoknal van (epp a mintavetelezes miatt jott a kepbe), analognal pedig nincs.
Antialiasolni talan "tulmintavetelezessel" a legegyszerubb utana polyphase filtert hasznalva, bar lehet, hogy te ezt jobban tudod.
Megvannak meg ezek az dallamiro, akkordiro, meg szinti progiid? Erdekelnenek. Egyaltalan milyen akkordok kozul valogat a kiseretiro? Mert ugye lehet kiserni csak G, meg Am akkordokkal, csak nem lesz eleg sokszinu.
Tettem fel egy XG verziot ugyanarrol a szamrol az oldalamra. Ez jobb az eddigieknel. Neked mi a velemenyed rola?
Azt hiszem a wavetable-re gondolsz.
Bár lehet, hogy a grain-re.
Van a grain szintézis. Ekkor a program rövid, 0.01-1 sec körüli mintákat ismételve állítja elő a hangot.
A szubtraktív szintézis pedig arról kapta a nevét, hogy két hullámformát von ki egymásból, és ebből lesz a hang. (subtraction = kivonás) Ha pl. egy fűrészből kivonsz egy másik fűrészt fázissal eltolva, akkor négyszögjelet kapsz. De frekvenciaeltolással pl plusz felharmonikusok adhatók hozzá, stb.
Az alias az analóg szintiknél (legyen az subtraktív, additív, stb.) létezik, de nem olyan nagy dolog antialiasolni. Persze tényleg számításigényesebb, mint egy wavetable, ahol csak wavokat kell olvasgatni, itt meg mp-enként 44100x ki kell számolni a komplett függvény értékét.
Az envelope/filter/effekt algoritmusok a már kiszámolt hullámformákat módosítják, így mindegy, hogy a hang wav-ból, vagy akárhonnan jön.
A progit meg ki fogom próbálni. Köszi a linket!
geze
Az biztos, hogy egyszeruen ki lehet szamolni a fureszfogat, negyszogjelet stb.-t fuggvennyel, de akkor tele lesz aliassal, ami nem kivanatos dolog. Ezert lehet, hogy jobban megeri nehany jo felbontasu antialiasolt periodust tarolni egy adott jelhez, es abbol epitkezni. En még ilyet nem csinaltam, de folytattam beszelgetest olyan emberrel, aki jol ert hozza. O az utobbi modszert alkalmazza. Vagy ez a wavetable alapu szintezis? Dehat utana ugyanugy lehet hasznalni a filtert, envelopot stb.-t, ami a szubtraktiv szintezisre utal, tudtommal epp ebbol kapta a "szubtraktiv" nevet, ugyanis elvesz az addig eloallitott jelbol.
Ami a szerkesztot illeti en a Jazz++ Midi Sequencer 4.0-t hasznalom. Egeszen jo, mint mar mondtam ahhoz kepest, hogy ingyenes. Probald ki. Jazz++
Bár egy subtraktív szintiben nincs wav tárolva, hanem függvény alapján számolja a hangot (te talán a grain szintézisre gondoltál), de a többi részével egyet értek. Majd leszedek vmi ingyenes szerkesztőt én is, aztán mehetünk is rá.
vigyázz, mert már szintiprogit is írtam
Bocs, ha akadékoskodom, nem akarok okoskodni, csak...
XiX szerintem arra celzott,hogy a MIDI hangszerek hullmaformaja wav-szeru modon van eltarolva, ami tulajdonkepp igaz is. Csak jonnek ra utana kulonbozo effektek (filter, reso, envelop, modulaciok stb.), hogy ne legyen olyan nyers a hangja. Ez az igazi komoly szintikben is igy megy,ha jol tudom. Ott is egyszeru periodikus jelbol (square, saw, trinagle stb.) indulnak ki. Ezt hivjak szubtraktiv szintezisnek. Az FM szintezis manapsag mar tenyleg nem divatos.
De szerintem ennek nincs sok koze a temankhoz, Gyuri nem arra volt kivancsi, hogy hogy mukodik egy hangkartya.
A megoldas, hogy valakinek le kell kottazni a kerdeses dalreszleteket (program hijan), es minden savot el kell latni a leheto legmegfelelobb MIDI hangszerrel. En jobb megoldast nem latok jelen pillanatban.
Na azért ez sem mintig igaz. Ha tényleg komyolan akarsz midivel zenélni, akkor nem használhatsz wav alapú szintézist, legalábbis nem szoktak, mert nem elég rugalmas (pl egy jobb gitárszólóhoz nagyon kevés). Inkább úgy képzeld el, hogy veszel egy hangkártyát jó drágán. (500eFt - csillagos ég) Abban van beépített szinti, ami natívan tud működni (és követheti akár a dinamikai lehetőségeket, és bundhangot ad, ha kell, stb.).
A jobb szekvencerek ezt tudják használni.
Bár én főleg emulálom, mert nincs ilyen hangkártyám.
A seqvencerek amatőr környezetben valamilyen szoftveres samplerrel(wav alapú) vagy szintivel(nem wav) működnek.
Ennek az az előnye, hogy midivel filtereket, effekteket is lehet akár paraméterenként vezérelni. A jobb hangkártyák ezt is natívan tudják.
Mar azert sem menne, mert van olyan MIDI seq ami WAV-ot jatszik le.
A komolyabb szintetizatorok lelke melyen (de pl. a SBLive! is) WAV-kent csucsulnek a hangok (nem FM alapuak).
Ha csak a dallam kell, az lehetseges. Az FFT-vel ki kell valasztani a fobb (legtobb, ill. leghangosabb) "dallamot".
De meg nem gondoltam vegig.
Nem ertem mi a problemad. A midi sequencerek is hasonloak a nagyokhoz (nem tudom mit hasznaltal, de ismerek parat). Csak itt egyszerubb beallitani a csatornak hangszeret, de persze az eredmeny is egyszerubb, azaz rosszabb En egy ingyenes midi szekvenszert hasznalok, jol hasznalhato.