Több tucat ember halálát okozhatta egy egyszerű programozási hiba
2014-02-24T09:09:59+01:00
2015-12-22T15:04:48+01:00
2022-07-22T02:23:23+02:00
  • azert mert a kresz 1975-bol szarmazik :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem nincs miről beszélnünk. Én vezettem szervó nélküli autót és tudom, hogy mi hogyan működik, hoztam linket, amik ugyanazt bizonyítják, amit korábban írtam. Te meg itt jössz csak a saját Saab-os tapasztalatoddal... Mindegy, ez nem autó mechanikai fórum, részemről lezárva.

    Azért a következőkön gondolkozz el: Láttál már vontatni autót? Tudod, hogy szabad/lehetséges? Vajon hogyan teszik? Állítod, hogy 20km/h-nál már nem lehet lefékezni. Akkor vajon a kreszben miért max. 40km/h szerepel?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • no comment, igy jar az aki a mainstream mediabol akar tanulni az autokrol :) nincs 2-3 pumpalasnyi vakum :) lol. az elso benyomas utan a nyomaskulonbseg a szervo ket oldalan minimalisra csokken meg akkor is ha az auto vadonat uj es a tomitesek perfektek, egy par eves autonal meg ha nem megy a motor akkor semmit sem er. 

    "Most ezzel megint kit akarsz meggyőzni? Mert ugye ez így nem igaz!"
    Senkit nem akarok meggyozni, nem vagy olyan fontos, kimentem MEGGYOZODNI magamnak. Kimentem, beultem a turbo 2.3 saabba aminek amugy elektromos vakumpumpaja van, dombon lefele leallitottam a motort es kesz. Ket kezzel a kormanyba kapaszkodva huztam magam a fekre es az auto bar lassult, nem tudtam megallitani, be kellett inditanom a motort.

    "Sajnálom, ha ekkora erőt nem tudsz kifejteni a lábaddal..."
    probaltal mar 30 kilot kinyomni 1 labfejjel? ugyanis a kocsiban ulve a feket nyomni az nem ugyanaz mint padon kitamasztva sulyzozni. es nem, nem lehetetlen csak olyan szinten nehez hogy el sem tudod kepzelni amig ki nem probaltad. Amikor az uton leallt alattam a saab akkor is felre tudtam allni mert lassan mentem, de meg ott is ha jottek volna szembe (epp eloztem egy allo buszt) vagy keresztezodes jott volna jo esellyel ottmaradok...

    "Igen, álló helyzetben lehetetlen valóban, de ha gurul, akkor nem"
    megint hulyeseg amit irsz, csak es kizarolag a regi mechanikus kormanyzasra volt igaz. ladan tanultam vezetni meg zilen, tudom mirol beszelsz de azok a kormanyok attetelezessel voltak tervezve hogy rasegites nelkul emberi erovel lehessen tekerni a kormanyt ugy hogy meg hosszutavon se dogolj bele. allo helyben azert volt nehez mert a nagy suly miatt nagy volt a gumik surlodasa. a mai autoban ha elmegy a szervo azert nehez tekerni a kormanyt vagy fekezni mert NINCS ATTETELEZES. annak a szerepet vette at a szervo. es eppenseggel a kerekutanfutas miatt minel gyorsabban mesz annal nehezebb tekerni a kormanyt.

    csak hogy erzekeltessem a regi es uj fekek kozti kulonbseget de ugyanez a baj a kormanyzassal is: http://i.imgur.com/Cavefo6.jpg
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a fek olyannyira nem fog szervo nelkul hogy nem tudtam megallitani az autot amig nem inditottam be a motort.

    Most ezzel megint kit akarsz meggyőzni? Mert ugye ez így nem igaz! Korábban is leírtam, hogy a fék rásegítőnél a motor leállítása után is marad tartalék, konkrétan a vákuum (vákuum rásegítésűek a fék rásegítők), ami még pár fékezésre elég! Ezt persze ki lehet pumpálni és akkor marad az izomerő... de ugye egy ilyen helyzetben a legtöbben biztonságosan féélre akarnak állni...

    de tessék, ha nekem nem hiszel... noha, gépész is vagy...:

    Ha azonban a fojtószelep tartósan teljesen nyitva van, és eközben próbálunk fékezni, ugyanúgy a 2-3 pedállenyomásnyi tartalék vákuumból kell gazdálkodnunk, mint leálló motor esetén.

    Élünk-halunk az Olvasóért

    de ha már a vákuum is elfogyott:

    Fékezni persze ilyenkor is lehet, de húsz-harminc kilónyi erővel kell taposni a pedált, ami nem könnyű, és főleg rettentő szokatlan érzés.

    Sajnálom, ha ekkora erőt nem tudsz kifejteni a lábaddal...

    ugyanez van a kormanyzassal. egy ladaban nehezebb tekerni a kormanyt mint egy merciben de ha a merciben elmegy a szervo akkor majdnem lehetetlen.

    Igen, álló helyzetben lehetetlen valóban, de ha gurul, akkor nem... Hoztál fel itt teherautós példákat... Régi Csepeleknél kb. ugyanolyan lehetetlen volt egy helyben elforgatni a kormányt (hiába tekerted 2 kézel izomból, elengedted és visszacsapott), ezért szokták hintáztatni az autót pár centire, hogy egyáltalán szűk helyen/egy helyben lehessen tekerni... Másrészt a guminak sem volt jó, ha egy ponton érintekzve koppra tekerik a kormányt... De ez ugye ma is igaz, csak sok szervón nevelkedett ember ezt sem tudja... Ha van sebessége a járműnek, az egyáltalán nem lehetetlen feladat
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nem veletlenul ez igaz. sulycsokkentes miatt vettek ki mert leszarjak a biztonsagot es az utasok szamat meg a bevetelt helyezik eloterbe... valoban nem veletlenul
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • de hisz pont ezt irtam hogy az airbusz 320 meg kepes volt mechanikusan mukodni aminek az atlagos utazosebessege volt 900km/h szoval siman meg lehet csinalni. 

     Maradjunk annyiban, hogy volt benne egy backup mivel a fly-by-wire meg viszonylag uj volt(foleg a polgari repulesben). Nem veletlenul vettek ki azota.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Mint mar korabban is emlitettem, hiaba lenne mechanikai osszekottetes nem tudnad 900km/h-nal megmozditani a kezelo szerveket a legellenallas miatt." de hisz pont ezt irtam hogy az airbusz 320 meg kepes volt mechanikusan mukodni aminek az atlagos utazosebessege volt 900km/h szoval siman meg lehet csinalni. realitaserzek 0 omfg... azt meg senki nem mondta hogy az elektronika nem tudja jobba tenni a dolgokat csupan nem szabad atvennie a teljes iranyitast. te vagy az itt akinek a realitaserzeke de meg a logikaja is 0
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a legibaleseti statisztikaban a javulast meg az aluminium airframe hozta meg meg a technika alapveto fejlodese es nem az hogy kivettek a mechanikus iranyitas lehetoseget.

    Nem is allitottam de ha igaz lenne amit te mondasz (, hogy a elektronikai rendszerek megbizhatatlanok a mechanikusokhoz kepest) akkor annak kene valami kezzel foghato nyomanak lennie. Ez a statisztika azt mutatja, hogy (szamodra jobb esetben) nincs osszefugges a biztonsagossag es az elektronikus vezerles kozot.
    Rosszabb esetben(megint csak szamodra) van osszefugges meg pedig pozitiv tehat az elektronikus rendszerek javitjak a biztonsagot mivel lehetoseguk van kijavitani a pilotak manualis hibait amit egy mechanikus rendszer nehezen(vagy rengeteg komplexitas aran) tudna megoldani. A baleseti statisztika mellesleg a pilota hibat jelzi elsodleges oknak(mechanikusat pedig masodlagosnak bar nem tudom, hogy ebbe nincsenek-e benne az elektronikus hibak) szoval barmilyen fejlodes ezen a teren ember eleteket ment.

    ha azonban van fizikai osszekottetes a kezeloszervek es a vezersikok kozott akkor barmi tortenik is, ha minden elromlik is a repulo tovabb tud menni.

    Mint mar korabban is emlitettem, hiaba lenne mechanikai osszekottetes nem tudnad 900km/h-nal megmozditani a kezelo szerveket a legellenallas miatt. Valoszinuleg ezert is adtak fel ezt az opciot amikor a gepek atlagos utazosebessege eljutott az 1M kozeli regioba.
    Az urhajos peldad meg ennel is jobban santit, hogy tudna a pilota "kezzel" beloni a megfelelo beerkezesi szoget, hogy a gep ne egjen el vagy "pattanjon vissza" a legkorben?

    hozzatennem hogy kellene egy kis fizikat tanulni. egy megfeleloen megtervezett csigas rendszerrel puszta kezzel fel is emelek egy utasszallito gepet minden rasegites nelkul... errol szol a mechanikanak hivott tantargy

    Biztos rendkivul hatekonyan el lehet huzalozni egy csiga rendszert egy utasszallitoban es a kezeloszervek reakcio ideje is parades lesz nem is beszelve a robosztussagrol... Gratulalok, realitas erzek = 0

    A hozzaszolasod tobbi resze pedig egy keseru oreg ember haborgasa amire nem kivanok reagalni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • meg ehhez: "megneznem ahogy egy utasszalliton ~900km/h-nal megmozditod a csuro lapokat szervo nelkul" hozzatennem hogy kellene egy kis fizikat tanulni. egy megfeleloen megtervezett csigas rendszerrel puszta kezzel fel is emelek egy utasszallito gepet minden rasegites nelkul... errol szol a mechanikanak hivott tantargy
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Nem tudom miert vadolsz ilyesmivel, legalabb egy magyarazat jol esett volna ha mar szerinted ekkora szornyeteg vagyok" azt hittem logikus hogy ha mondok valamit es te azt modod ra nem igy van en meg azt hogy de igen igy van akkor ott az ok a kiindulasi hozzaszolasban :) te szornyeteg. a baj az hogy van egy megbizhato mod ami mar csak logikusan gondolkodva is a legmegbizhatobb akkor nem azon kell gondolkodni hogy hogy keruljuk meg a redundans rendszerekkel hanem hogy hogy segitsuk azt. sajnos ez a gyakorlat kihalt es ez nagyban annak koszonheto hogy a 80-as evek utantol nem a geniuszok jarnak egyetemekre es lesznek designerek meg developerek hanem a nagyvalaguak akikben annyi az intuicio mint egy rakas... faban.
    a legibaleseti statisztikaban a javulast meg az aluminium airframe hozta meg meg a technika alapveto fejlodese es nem az hogy kivettek a mechanikus iranyitas lehetoseget.

    csak peldakepp: az airbusz 320 utan a mechanikus vezerlest kicsereltek elekromosra, a repulok miutan aluminiumszerkezetet kaptak vedve vannak a villamcsapasoktol igy az elektromos rendszereket nem kell annyira felteni mint korabban szoval ha elektronikus hiba van (szamitogep leall, meghibasodik stb) a repulot lehet iranyitani elektromos vezetekeken keresztul (nem elektronikus, csak elektromos, mint a villany). ez mind szep es jo, de mi van ha teljesen elmegy az aram? aminek kicsi az eselye de megtortenhet... (mint ahogy par eve valoszinuleg ez tortent a francia airbusszal is) akkor mindenki halott. ha azonban van fizikai osszekottetes a kezeloszervek es a vezersikok kozott akkor barmi tortenik is, ha minden elromlik is a repulo tovabb tud menni.

    az ursiklokban 4+1 szamitogep felelt a vezerlesert, a +1 azert volt hogy ha mind a 4 masik elsomlik akkor egy redundant vezerlessel meg mindig elmenjen. megint szep es jo de mi van ha elmegy az aram? nesze neked +1 szamitogep.

    es persze, a mechanikus alkatreszek is elromlanak csak azokon tobbnyire ez elore latszik, masreszt ha mar azok elromlanak akkor ott mindegy hogy milyen mas rendszer van. mindig a direct control a legmegbizhatobb
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • azt hiszem te vagy egyike azoknak akik miatt emberek halnak meg ezekben az uj autokban 

    Nem tudom miert vadolsz ilyesmivel, legalabb egy magyarazat jol esett volna ha mar szerinted ekkora szornyeteg vagyok 

    es megnezheted mind a boing gepek mind az airbuszok kepesek voltak nagyon sokaig csak mechanikusan repulni (az airbusz 320-ig). csak ezek utan valtottak le a mechanikus backup vezerlest teljesen elektromosra

    Akkor te meg most keress egy repulesi baleseti statisztikat es nezd meg, hogy mi tortent a grafikonnal az airbus a320 megjelenes utan('88) az ertekek '89 utan eleg jelentos mertekben zuhannak.

    A lekezelo stilus es a szemelyes tapasztalatok helyett hozhatnal esetleg szakmai erveket, sokkal meggyozobb lenne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nagyon rosszul latod. azt hiszem te vagy egyike azoknak akik miatt emberek halnak meg ezekben az uj autokban :)
    es megnezheted mind a boing gepek mind az airbuszok kepesek voltak nagyon sokaig csak mechanikusan repulni (az airbusz 320-ig). csak ezek utan valtottak le a mechanikus backup vezerlest teljesen elektromosra (elektromosra nem electronikusra). pont mint az autoknal elotte szabaly volt hogy ha minden rasegites es komputeres vezerles leall a repulonek akkor is iranyithatonak kell maradnia...
    ajanlom goglizasra a "flight control laws" kifejezest.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ezt en ertem a baj az hogy azt nem veszed bele hogy MENNYIVEL kell nagyobb ero. 3 dologrol beszelunk: az uto amiben van szervo a legkonnyebb nyomni a feket, az auto amiben nincs szervo: nehezebb nyomni a feket, az auto amiben van szervo de nem mukodik: eszmeletlen nehez nyomni a feket. es ennek a legutobbinak nem szabadna igaznak lennie. ugyanez van a kormanyzassal. egy ladaban nehezebb tekerni a kormanyt mint egy merciben de ha a merciben elmegy a szervo akkor majdnem lehetetlen. csak osszehasonlitaskepp kiprobaltam, a saabban lallitottam a motort amig gurultam le itt elottunk a dombrol. a fek olyannyira nem fog szervo nelkul hogy nem tudtam megallitani az autot amig nem inditottam be a motort. jo ha 20-szal gurultam a lejton...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a fo kezeloszerveknek barmilyen helyzetben tokeletesen kell mukodnie, egy aramkimaradas vagy szofterhiba nem szabad hogy ebbe beleszoljon.

    Igaz viszont a megoldas nem az, hogy mechanikus megoldassal valtjuk ki(mert nyilvan az is elromolhat) hanem, hogy rendundas rendszereket fejlesztunk. Arrol nem is beszelve, hogy az altalad emlitett mechanikus rendszerek nem is tudnanak mukodni mindenhol, pl megneznem ahogy egy utasszalliton ~900km/h-nal megmozditod a csuro lapokat szervo nelkul.
    A toyota eseteben sem az volt a baj, hogy szofter futott a kocsin hanem, hogy merhetetlenul trehany modon irtak meg aminek a legjobb peldaja a Sting altal linkelt jelentesben levo 80.000 MISRA C violations(de amugy a rendundacia hianyara is felhivja a figyelmet tobb helyen).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szovegertesed nulla. Az hogy ugy nem vezettem autot,h menet kozben allt le a motor es nem volt szervo != azzal,h sosem vezettem szervo nelkul... csak nem menet kozben ment el a szervo...


    Ettol meg a tenyek tenyek maradnak, meg pedig,h a fek attol nem szunik meg,csak nagyobb erohatas kell a mukodtetesehez... de hadd ne magyarazzam ezt egy gepesznek...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Ugye most nekem nem kell elkezdenem felsorolni, hogy mit vezettem szervó nélkül?" nem kell elkezdened hisz ket poszttal ezelott meg azt irtad veled ilyen nem tortent :) lol. vagy kepes vagy felallitani false storikat hogy igazold magad? ha egy mai autoban leall a motor es elmegy a szervo mindegy milyen sebessegnel vagy, nem csak allohelyzetben nehez kormanyozni hanem barmilyen sebessegnel, a veszfekezes LEHETETLEN es meg a lassitas is epp csak mukodik. ugy tunik ladan kivul mast nem nagyon vezettel mert amiket irsz az max arra igaz. ahogy irtam mar 3 nyugati kocsim volt aminek ilyen olyan hiba folytan leallt a motorja menet kozben, a merciben meg a jaguarban csak a lelekjelenlet meg a gyakorlat mentett meg mert nagy sebessegnel tortent. Meg jo hogy itt angliaban 120 a max, ha nemetben tortenik 240-nel akkor tuti halott vagyok. a saab 50-nel allt le azzal viszonylag konnyen felre tudtam huzodni.
    A lenyeg az hogy az irany amibe haladunk total rossz es csak egyre es egyre tobb eletet fog kovetelni. a fo kezeloszerveknek barmilyen helyzetben tokeletesen kell mukodnie, egy aramkimaradas vagy szofterhiba nem szabad hogy ebbe beleszoljon.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megint nincs fogalmad amiről beszélsz.

    Pont a kapitalista ipar szól a sporolásról.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez az első, a kormányzott keréken bekövetkezett durrdefektig igaz. Vagy akár csak az első nagyobb oldalszélig

    Igaz, de az már tényleg peches, akinek leáll a motorja egy viharban 200-nál, kidurran a kereke és még egy meteor is pont rázuhan... Másrészt tömlő nélküli gumi azért kb. akkor kaphat durrdefektet, ha sérült, vagy az oldalfala nyomódik be...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nyilván akkor Te is tudod, hogy minél nagyobb a sebesség, annál kisebb jelentősége van a kormány szervónak.

    Ez az első, a kormányzott keréken bekövetkezett durrdefektig igaz. Vagy akár csak az első nagyobb oldalszélig.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gyártás egy viszonyla standardizált dolog, és senkinek nem jutna eszébe spórolni az ezzel kapcsolatos folyamatokon, legalábbis a mai kapitalista autóiparban nem. Az automata teszteléseket viszont előszeretettel spórolja meg a menedzsment, hiszen a szoftver működik e nélkül is, és kívülről a bugos szoftver pont úgy néz ki mint a bug mentes.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ugye most nekem nem kell elkezdenem felsorolni, hogy mit vezettem szervó nélkül? Ha vezettél szervó nélkül, akkor felesleges a győzködés. :) Nyilván akkor Te is tudod, hogy minél nagyobb a sebesség, annál kisebb jelentősége van a kormány szervónak. A fék meg izmos na, de működik.

    Legutóbb, úgy 2-3 éve történt, hogy a szíjfeszítő eltört az akkori 1500Kg-os autómon, és lábon vittem el a szerelőhöz...
    Álló helyzetben két kézzel kellett kapaszkodni ez igaz..., de ha volt sebesség, akkor nem volt vészes.

    Nem vitatom, hogy menet közben ez meglepő, de ha az ember tapasztalt már ilyet, és tudja, hogy minden működik, csak sokkal erősebben kell kezelni, akkor nem a temetőben kell, hogy kikössön.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Abba bele sem merek gondolni, hogy mi lenne akkor, ha LC nem egy általa ismert 80-as evekbeli processzor mukodesenek összetettségével érvelne a mechanika egyszerusege mellett, hanem egy modern 10 éves processzorral. 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • :) probald ki szerintem. vezettem zil-t is ifa-t is ladat is meg mercit jaguart es legutobb saab-ot szervo nelkul. sot ikaruszt is. hidd el 100nal ha elmegy a fekszervo egy modern autoban, nem egykonnyen allsz meg vele. egy olyan kocsiban ami szervo nelkul lett tervezve es epitve millioszor konnyebb tekerni a kormanyt vagy fekezni int egy olyan kocsiban ami szervos csak epp nem mukodik.
    amikor a jaguarban az autopalyan leallt a motor egy szaros szenzorhiba miatt eloszor megprobaltam lassitani meg kormanyozni aztan inkabb levettem a gyujtast es ujra rainditottam mert az egyszerubb volt
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A történet itt arról szól, hogy a gyújtást is levette, nyilván ezért nem nyílhattak a légzsákok, sőt ilyen esetben semmilyen elektronika nem működik, hisz nincs gyújtás. Node, ha a motor leáll még van gyújtás (ha csak le nem veszed), még a légzsákok is működni fognak. Egyébként a felhozott esetben is működött minden, csak hát nyilván aki életében először szembesül azzal, hogy milyen szervó nélkül fékezni és kormányozni, az megijed és azt hiszi, hogy nincs fék. De még ebben az esetben is működött a fék és a kormány, de izmosan.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • GM agrees $900million fine for defective cars linked to 124 deaths
    Már feltehetőleg több 100-an haltak meg egy ilyen probléma miatt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Valóban nem történt meg... De hidd el, tudom mi az a szervó, és azt is, hogy milyen szervó nélküli autót/teher autót vezetni... És azt is, hogy félre tudok állni, csak erősebben kell nyomni a féket (miután a tartalék is eltűnik, mert ugye az is van) és a kormány is izmos lesz, de használhatatlan nem lesz! Ráadásul a kormány forgatása elsősorban kis sebességnél, vagy álló helyben lesz extrém nehéz, ha van sebesség akkor tűrhető...
    Másrészt meg ez menet közben akkor fordulhat ez elő, ha a lendület sem vinné a motort, azaz megyek 200-al leáll a motor és kiteszem üresbe, vagy kinyomom a kuplungot (ha kézi váltós autóról beszélünk) mert ekkor szűnik meg a meghajtása a szervószivattyúnak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezek szerint veled meg nem tortent meg. ha leall a motor es elmennek a szervok, barmelyik mai autoban olyan szinten hasznalhatatlanna valnak a fekek es a kormany hogy mar 50-nel is problema biztonsagosan felreallni es lefekezni, 200-nal de mar 100-nal is jo eselyed van egy sulyos balesetre...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ma ha 200-nal leall a motor barmilyen hibaval akkor meghalsz mert az auto iranyithatatlanna valik.

    Mire gondolsz? A kormány még mindig fizikai összeköttetésben van a kerekekkel, ill. a rásegítések OK, hogy elmennek, de attól még ugyanúgy működik minden, max. erősebben kell nyomni a féket és erősebben kell tekerni a kormányt. Furcsa lenne, hanem így lenne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Nyilván egy főtengelyre ható erők kiszámítása sem feltétlenül egyszerű feladat"

    Az a baj, hogy te azt gondolod, hogy a főtengely az csak egy vas darab.
    Számítások egy dolog, de van a gyártás.
    Lépések:

    - Kohászat
    - Öntészet
    - Kovácsolás
    - Hőkezelés
    - Forgácsolás
    - Hőkezelés
    - Beépítés

    Ezen munkafolyamatoknál bármikor adohat rejtett hiba.

    Ezek csak a technologia hibák.

    Mi van ha rossz a terv, anyagválasztás.

    + a főtengellyel együtt műkődő összes alaktrészre nézd meg ugyanezt.

    és ezek variációját.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem nézem le, csak funkcionálisan sokkal-sokkal egyszerűbbnek, és főleg tesztelhetőbbnek tartom. Mire egy mai rendszerben csak a helló világ lefut több folyamat zajlik le mint egy négyütemű robbanómotorban. És itt ne csak magára a programra gondolj, hanem az alatta lévő operációs rendszerre, a hardverre az alaplaptól a processzorig. Már csak ebben iszonyatos mennyiségű folyamat mozdul meg, a string kezdete felkerül a stack pointer által mutatott címre, a stack pointer növekszik, a PC is felkerül a stack pointer által mutatott címre, az SP ismét növekszik, a PC-be belekerül a szöveg kiírását végző függvény kezdőcíme... Közben befut egy-két megszakítás, esetleg belép a képbe a virtuális memória kezelés, és még nem számoltunk magával a kiírással, ami mondjuk szintén egy virtuális ablakba történik, mondjuk egy X terminálba... mire az oda kikerül a szemed elé, az annyi folyamat ami egy kisebb könyvet megtöltene. És ez csak egy vacak helló világ volt.

    Nyilván egy főtengelyre ható erők kiszámítása sem feltétlenül egyszerű feladat, de sokkal végesebb számú állapotba tud kerülni mint egy számítógép.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd