Pályázat játékprogram írására.
2014-01-20T15:26:47+01:00
2014-01-24T21:23:31+01:00
2022-07-23T00:57:37+02:00
  • Hello!

    Én nem vagyok programozó, de egy ideje dolgozom egy körökre osztott on-line stratégiai játékon, ami a 19. század második felében játszódik és az első világháború végéig tart. Gondolkodom, hogy megpróbálom elindítani a pályázaton. Már eddig is fejlesztő csapatokat kerestem, akik árajánlatot tudnának adni a megvalósítására és a pályázat fényében ez most még aktuálisabbá vált. A játékrendszer és a hozzá tartozó adatok készen állnak. Grafikailag viszonylag egyszerűbb 2 dimenziós térképen játszódna a játék és az első világháború előtti diplomáciai küzdelmeket és a háború menetét dolgozná fel. A játékhoz egy ismeretterjesztő honlap is tartozik. Bővebb információt a folyamatosan frissülő honlapon találtok:
    War of Minds

    Akit érdekelne a dolog az jelentkezzen!

    tamas.marosvari@gmail.com
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kizarolagos terjesztesi jogot kernek ? Mert ha nem, siman piacradobhato.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elvileg megoldható a projekt. Nyilván egy csapat kell hozzá (4-5 fő) és folyamatos munka. Lehet játékmotort is venni és arra rászerkeszteni a hátteret. Textúrázás, 3D szerkesztés, stb. Vannak sikeres projektek pl. a Landwirtschaft Simulator játék is egy vásárolt játékmotorra épül. Itt inkább a 3D-ben való szerkesztés, játékvezérlés, animálás teszi ki a munka javát. Onnan tudom, hogy a magyarítást és játékobjektumok (traktorok) szerkesztését tesómmal készítettük az 576 Kb megbízásából. Ez kb. féléves meló volt.



    3D szerkesztéshez ajánlani tudom a Blender nevű programot.

    De ingyenes a Microsoft XNA is, ami kifejezetten 3D játékfejlesztésre létrehozott eszköz. Ezek ismeretében megoldható a projekt.



    Nyilván nem Microsoft szintű játékok készítése az elvárás, mert a nagyobb játékszoftverkészítő cégeknél 100 millió dolláros projektekben gondolkodnak, ami egy hollywoodi film költségvetése.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • gy havi nettó 100 bőven elég 

    ne alacsonyitsuk le a szakmat ennyire :)
    raadasul a palyazat UTOFINANSZIROZASU
    a cegfenntartas minimum 70k/ho (kata + konyvelo)

    ha meg a programozo ingyen / olcson dolgozik, grafikus, zenesz, effektes piaci aron fog
    na mindegy, atolvasom, hatha megerne valahogy (hobbiprojekt, amibol penz is lehet)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha valaki pálya elején van, vagy éppen gödörben van, nincs más munka, esetleg főállás mellett van ideje ezt csinálni, akkor egy havi nettó 100 bőven elég és akkor két ember is dolgozhat rajta 8 hónapig.

    Még egy profi cég/csapat is bevállalhatná, legfeljebb közben még máson is dolgozik.

    Kérdés hogy minek érdemes nekiállni. Egy stratégiai játék sok munkát igényel még egyszerű kivitelezésnél is. Ugyanakkor mobilon/tableten egy menedzselős/építkezős játék az nyerő lenne.

    De most eszembe jutott a Cannon Fodder, meg Commandos (vagy Chaos Engine). Valami ezekhez hasonló felülnézeti akciójátékot is lehetne csinálni. Kisebb lenne az esély, hogy elrontja az ember, könnyebb lenne személyeket/eseményeket beleszőni a játékba. Bár nem tudom egy mai fiatal mivel játszana szívesebben. (De tudom, autóverseny, meg Call f Duty.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 5M, ami lehet tobb is, ha olyan jot talalsz ki, hogy tamogatni akarjak.

    Masfelol ahogy olvasom (es nem siklottam at valami felett) a jatekodat nyugodtan arulhatod es kereshetsz vele penzt. Ergo nezheted ugy is, hogy az elso peldanyt 5 millio Forintert adod el, a tobbit meg amennyiert sikerul.

    De ha ezek nem lennenek, es azert adnak az 5 millio Forintot, hogy irj nekik egy jatekot, az akkor is jo a sok almodozonak, akik szabadidejukben akarnak valami jatekot es csapatot keresnek itt hozza, vagy csak referencianak akarnak valamit osszehozni egyetem mellett/utan.
    Megcsinaljak paran, a vegen elosztjak a penzt es fuggetlen attol, mennyit dolgoztak vele, a vegen mindenkepp tobb marad a 0-nal. Akinek amugy sincs elete, az meg a szabadidejet sem aldozza ra.
    Ha mas nem, egy honfoglalo jellegu jatekot azert csak ossze tud hozni par ember. Nyilvan nem azt varjak, hogy command and conquer szinvonalu jatekokkal konkuraljon.

    Az meg megint mas kerdes, hogy kivaltjak a palyazashoz szukseses papirokat, megszerzik a szukseges vallalkozoit vagy akarmit, esetleg meg baratjuk is van a biralo bizottsagban, megse nyernek semmit es buktak azt a penzt/idot is, amit az ugyintezesbe beleoltek :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 5M

    az mondjuk 3-8 emberhonap
    es meg valami profit se artana
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Szerintem azért nem kell 100milliós nagyságrendben gondolkodni, mivel ennek a játéknak alapvetően az OKTATÓ jellegén kell legyen a hangsúly.Nem egy AAA+ nagyjátékot várnak ezért, amennyire elolvastam az infokat. Hanem valamilyen játékos fomába öltöztetett oktató progit. :) Sztem ez a két kat. kicsit más. És egy a nebulók tudását reális történelmi tényekkel bővítő progit össze lehet rakni 5 mill.-ból is.... ;)

     Sztem...

    Arky (aki 16 éve játékfejlesztő...és grafikus)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ui: tudja valaki, hogy az 1948 hogy sikerült, játszik e bárki vele önként, egyáltalán játszható e?

    ha az 1848-ra gondolsz, akkor igen, játszható (nem is rossz szvsz)

    de az majd 10 eve volt 10M

    szerk:
    amugy egy vallalhato strategiai jatek fejleszteset kb. 2 ev es 100M kornyekere tennem

    (kb. 1848 szintu, kicsit bovebb tartalom, kicsit jobb grafika, es egy egyszeru hexas taktikai csata)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, a stratégia adja magát:
     - jól fel lehet dolgozni az egyes csatákat
     - történelmi hűséget könnyű tartani (csata kezdés, felek, felvezető szöveg, indító események, stb)
     - helyszín, szereplők, hősök mind könnyen beépíthetőek.


    De pont itt jön nekem a baj:
     - ezeket mind mind meg kell jól rajzolni
     - a háttér anyagot be kell rakni
     - a pályákat meg kell szerkeszteni
     - tesztelés
     - balance

    (a játékírást azt úgy veszem hogy vagy van kész egy alap, vagy az a legkisebb tétel)

    Ez jó minőségben nekem nem fér bele 5M-ba. (oké ki lehet hozni, mert van 30e-rt is grafikus, de az nem a jó minőség).


    Amúgy a korábbi ilyen oktatásos projektnél az volt a tapasztalat, hogy tanároknak másodállásra van kiírva. Ami nem baj, de a motiváltság az nem az volt hogy jó legyen, hanem hogy tudjuk le.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja, stratégiai játék passzol a témához.

    Én akció játékot is el tudok képzelni, de max egy oldal/felül nézetes 2D-s cuccot, ahol a pályákat/küldetéseket egy térképen kapjuk, ami sorra követi az első világháború eseményeit és mindig az aktuális helyszínre küldi a játékost.

    De lehet ez egy BomberMan klón, vagy Tetris is, bármire ráhúzható az első világháborús körítés, egy kártyajátékra is (pókerezés/snapszerozás a lövészárokban).

    Én két utat látok:
    1-egyedi játék -ebben az esetben hiába szép és okos, ha maga a játék nem jó.
    2-egy népszerű játék "klónozása", itt jobban garantált, hogy játszani fognak vele és közben majd ragad rájuk valami.

    A pénz nem kevés, ha valakinek már van otthon egy félkész játéka, amit csak csiszolni kell kicsit.

    ui: tudja valaki, hogy az 1948 hogy sikerült, játszik e bárki vele önként, egyáltalán játszható e?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, az 5M nagyon kevés.<br>Én ennyiből mindenképpen stratégiai játékot próbálnék csinálni. Persze oda is kevés az 5M, de legalább eleve azt a réteget célozná meg a játék, akik nem annyira a csillogó grafikára mennek, másrészt egy stratégiai játékba elég sok ismeretterjesztő komponenst lehet becsempészni anélkül, hogy nagyon a játékmenet rovására menne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát ezzel az a baj, hogy annak azt a tizenévest kell megfogni, akit a nagy stúdiók nagy projektjei is elérnek.

    5M erre édes kevés.

    Csak egy igényes grafika többe kerül, ami mobilon és "retina display"-n is jól néz ki.

    Sok évvel ezelőtt volt egy oktatásos projektünk, aminél az ötlet jó volt, csak az olcsóság miatt a kivitelezés olyan gagyi lett, hogy az akkori célközönséget (tizenéves volt annak is) nem tudta megfogni.

    Pénzkidobás volt az egész..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt miért linkelted? Ez speciel láthatóan (és ellenőrizhetően is) második világháborús játék, és amúgy természetesen több tucat első világháborús játék létezik:

    List of World War I video games - Wikipedia, the free encyclopedia

    A pályázat lényege gondolom elsősorban olyan játék elkészítése, amiből tanulni lehet, nem pedig felvenni a versenyt a nagy stúdiók óriási költségvetésével és kissé vaskos, érthetően elsősorban játszhatóságra/eladhatóságra  kihegyezett játékmenetével, a tizenéves célközönség ízléséhez alakított stílusával.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Több az csak a strómanok lenyúlják a nagyobbik felét.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 5M HUF az egy vicc. Legalább 1 nulla kéne a végére, ha nem gagyi, böngészős cuccot akarnak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ahhoz 5M utofinanszirozasban nagyon keves
    meg egy 1848 tipusu jatekhoz is
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az I világháború sajnos dögunalmas játékszempontból, hiszen lássuk be, ha már a történészek is kénytelenek "állóháború" névvel illetni akkor ott tényleg huzamosabb ideig semmi jelentős sem történt.

    Én esetleg egy Hearts of Iron típusú játékot tudnék elképzelni, ott nem érződne annyira a durva eseménytelenség.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem hiszem hogy ilyen lődözős játékra gondoltak a pályázat kitalálói. Meg nem tudom a linkelt játékból mennyit lehet tanulni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Első világháborúhoz kapcsolódó (kicsit oktató/ismertető) játék írására lehet pályázni, részletek a linkelt oldal alján:

    Pályázatok

    Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
    Nem olvastam a feltételeket, de gondolom akárki nem tud pályázni, hiába készítene amúgy nagyon jó játékot.
    Megnyeri majd egy vállalkozó, aki tovább adja egy amatőrnek félpénzen, aztán meg születik majd 1-2 oktatójáték, amivel senki nem akar majd játszani. De ne így legyen!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd