Harcalapú játék
2014-01-15T17:41:57+01:00
2014-01-16T14:37:58+01:00
2022-07-23T01:17:30+02:00
  • Bár én inkább hanggal, zenével foglalkozom mostanában, de nem állok neki írni egy olyan dolgot amit már más megcsinált. "Motorokat nem igazán szeretnék használni" mondatodra céloztam. Ha van egy jól működő dolog tanuld meg a használatát, még mindig rövidebb idő, mint megírni a saját szájad íze szerint.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Te: "De egy SQL táblát azért még nem neveznék játéknak"
    Én: "Hol tartasz? Sehol? Akkor először is [...]"

    Ha ez megvan, akkor majd vagy gondolkodik tovább, vagy a megvalósítás menetének 2. lépését is leírom, ha kérdezi. A programozás-nyelv alapjait (PHP) meg nem fogom leírni, van vagy 10000 magyar, és még több angol leírás, annak már csak utána tud nézni.... 

    ((Különben megértem, én is valahogy így kezdtem: tervekkel, ismeretek nélkül. Aztán jött magától (a Google-tól) a HTML, CSS, JavaScript, majd később, a kész motorok lecserélésére, a PHP, MySql - így a "bele a közepébe" elvet eléggé ismerem. Jó az, ha így indulsz lesz sok sikerélményed, mert hogy te csináltad, nem egy könyv példakódja, még ha 200 sorban csinálod meg 24 helyett, a függvények, ciklusok, stb. ismeretének hiányában - és legalább lesz mit optimalizálni :D ))
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tervezés és fejlesztés simán mehet egyszerre, hisz egy teszt táblát nem nagy dolog módosítani, esetleg újra feltölteni teszt adatokkal.

    Én úgy veszem ki, hogy a kérdező csak karaktereket és azok képességeit akarja tárolni. A szörnyek mint ellenfelek jönnek elő, őket meg nem feltétlenül kell tárolni, elég ha a PHP generálja őket.

    Amúgy meg elővesz egy "kockás" füzetet és kis firkálás után összeáll a kép.
    De egy SQL táblát azért még nem neveznék játéknak. Tudni kell regisztrálni, belépni, cselekedni a szereplővel, meg kell oldani a fejlődést stb.
    Ehhez kicsit programozni kell (több területhez is érteni), az meg vagy megy vagy nem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Ezt még továbbgondolhatod, de Ennyi elég is elsö körben" 
     De különben igaz, de kb. a PHP írásánál ez egyből kiderült volna ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez nice:

    Id-je, neve, és sorban a képességei, 1 ha tudja, 0 ha nem.


    Most komolyan, ha egy új képességet akarsz felvenni egy új szörny miatt, akkor táblaszerkezetet kelljen módosítani? Képességek tábla, oda csak id meg név kell, aztán majd egy kapcsolótábla megmondja, hogy melyik szörny milyen képességgel bír.

    Amúgy jól bemutattál pár lépést, meg ebből már el lehet képzelni, hogy egy játék is hogy fejlődik a készítése alatt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hol tartasz? Sehol? Akkor először is kellene egy mySql tábla-szerkezetet tervezni. (értsd: mentések helyét megcsinálni).
    Kell egy játékosok tábla, legyen mondjuk nékik id-juk, nevük, reg. Dátumuk, jelszavuk,

    Ehez jöhet a szörnyek (hívjuk így) tábla:
    Id-je, neve, és sorban a képességei, 1 ha tudja, 0 ha nem.

    Valahonnan még tudni kéne mejik játékosnak melyik a szörnye, és az milyen szinten van, itt lép be a kapcsolat tábla ennek is van id-je, id2-je, ami a játékos id-jeee hivatkozik, van id3-ja ami a szörnyre hivatkozik, es van egy szint mező, ahol az 1 a gyenge, 2 a már egészen jo, ...10 az erős.

    Így már van játék de nincs jatekcel, így most jön képbe a küldetés tábla, a küldetésekkel, és ehhez még egy tábla, ami a már egy felhasználó által elvégzett küldetéseket tartalmazza, a sikerességével együtt


    Ezt még továbbgondolhatod, de Ennyi elég is elsö körben
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem kell elfelejteni, de itt senkinek nincs ideje, hogy megírja helyetted, vagy mindent elmagyarázzon az alap dolgoktól kezdve.

    Szinte csak akkor fog elkészülni a játék, ha TE magad elkészíted, amihez meg a leírásod alapján még tanulnod, gyakorolnod kell.
    Ha kapsz is egy kész/félkész programot, azon biztos hogy pár dolgot módosítani kell, amihez megint szakértelem kell.

    De ha úgy érzed tudsz már valamit, akkor neki állhatsz és ha konkrétan elakadsz valaminél, akkor biztosan segítünk, vagy ha böngészed a tudástárat akkor sok mindenre most is választ találsz.

    Lényeg, hogy kis részekre bontsd fel a programot és mindig csak egy-egy ilyen kis résszel foglalkozz, lépésről-lépésre haladj.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdvözlök mindenkit.
    Szeretnék készíteni egy php\javascript alapú játékot, aminek a harcrendszerével van gondom. Egy alapom van, de az nem jó, mivel egyböl kidob mindent, meg tele van hibával. Én olyat szeretnék amin te adhatod meg realtime-ban, hogy mit lépsz. ŰPl: Támadás, védekezés, életöltés. Ezek KÖRÖKRE bontva. Vagy ha ez nagyon bonyolult lenne, akkor egy sfgamehez hasonlót (videó: Real vs Legacy 50 vs 50 Guild War, Shakes and Fidget Game ). Vagyis: körökre bontot harc, amiben mutatja a támadást, a sebzést, esetleg a kivédett támadást.

    Egy kicsit a játékról: Ezt a játékot én úgy tervezem, hogy lehet benne venni "karakterket". Vagyis külömöző erejű harcosokat, külömböző összegért. És ezeket a harcosokat lehet fejleszteni, dolgokat venni nekik, esetleg képeségeket kifejleszteni nekik. És ehez jön a harcrendszer, amiben külömböző erejű ellenfelekel lenne.(elöször gyenge trollok, késöbb tápos sárkányok ;) ) <-- Csak hogy lehessen érteni mit szeretnék ;)

    Motorokat nem igazán szeretnék használni, csak akkor, ha nagyon átlátható, és átírható!! (Pl nincs tele mindenféle 1file-os mappákal, amire 30 helyen van hivatkozva, vagy olyat, miben minden össze vissza van katyvaszolva)

    Köszönöm előre is a segítséget,
    Üdv.: Molnár Sándor, Programozótanonc ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd