Határidők kezelése webprogramozóként?
2014-01-09T10:34:14+01:00
2014-01-10T15:01:03+01:00
2022-07-23T01:32:41+02:00
  • Lehet, hogy van kozben morgas, hogy hu mar ennek meg annak keszen kene lennie, es lehet 1 honapot vagy masfelet csuszik a befejezes, de mikor a megbeszelt osszeg szerint kerul atadasra a program, mindig orulnek.
    Azt vettem eszre, hogy a penz sokkal sokkal inkabb hatraltato tenyezo lehet mint az ido, es az idot feledtetheti egy kelloen alacsony osszeg.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nagyon sok a kényszervállalkozás mostanában, és nem a legtapasztaltabb a vezetési réteg. Nekik laikus nyelven, modellek alapján kell elmagyarázni mi miért van úgy, mert a precíz szakmai "értelmetlen halandzsából" semmit sem értenek.

    Rajzolj fel egy koordináta rendszert a táblára, írd a tengelyeire, hogy "funkcionalitás", "fejleszthetőség", "újrahasznosíthatóság", rajzolj ki belőlük egy térfogati elemet valamekkora értékekkel, és írd bele "szakember munkaóra". Igazából nem baj, ha a "szakember" szót aláhúzod, csak hogy ne legyen még több félreértés

    Esetleg valaki grafikus készíthetne ebből egy ízlésesebb ábrát, és kitehetné valami publikus linkre, hogy r.t.f.m. gyanánt az orruk alá lehessen dörgölni: ha kispórolták egykoron a szakember munkaórát valamiből, akkor talán működik az első körben meghatározott funkcionalitással, de az már sem nem fejleszthető, sem nem újrahasznosítható.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én ha kapok egy feladatot, megsaccolom, hogy mennyi időbe kerül és megszorzom kettővel, mielőtt megmondanám a főnöknek.

    Ő ezt szintén megszorozza kettővel, és ezzel kalkulál.

    Nem azért, mert trehány vagyok, hanem mert hárommillió dolog közbe jöhet.
    Most pl. kaptam egy munkát december elején, amit 3 hét alatt meg lehet csinálni.

    A főnöknek azt mondtam, hogy február 1.
    Ő a megrendelőnek azt mondta, hogy március 1.

    Erre januárban nem el kellett utaznom egy céges ügy miatt? Február 15-re jó, ha kész lesz. 

    Soha sem szabad olyan határidőt adni, amit nem tudsz tartani. Azzal sokkal nagyobb károkat okozol és a megbecsülésed is jelentősen romlik.

    Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a főnököm is benne van az iparban, ezért tudja, hogy miért mondok egy látszólag jelentéktelen feladatra heteket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • magyarázz tovább, aztán ha jók az érveid és elfogadja, akkor idővel megbízik majd benned annyira, hogy ne kérdezze meg.

    ami segíthet:

    - mérd fel az ő igényeit, és arra adj becslést (ne legyenek benne irreleváns technológiai ballasztok)
    - legyél korrekt (ne legyenek benne "helykitöltő" kamutevékenységek)
    - legyél rugalmas (ha sokallja, dolgozz vele azon, hogy átfogalmazzátok a feladatot egy olcsóbb megoldásra)
    - legyél proaktív (ha most több munkával később többet lehet spórolni, mindig mutass rá a lehetőségre, de ne csodálkozz, ha nem ezt választja)


    persze vannak olyan tevékenységek, amik nem jelentenek azonnali eredményt (refactoring, kódszépítészet, konfigurálhatóság, stb). ezeket el kell magyarázni neki, megmutatni hogy neki miért jó hogy ezek meg lesznek csinálva (későbbi fejlesztések gyorsabbak lesznek, hibajavítások átfutása egyszerűsödik, stb), és ezek után, ha kéri, meg lehet őket csinálni. ha meg nem kéri, akkor a további becsléseknél udvariasan rá lehet mutatni, hogy ha ez meglenne, mennyit spórolt volna...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • azért sem szabad kevesebbet mondani, mert ezzel csak "lovat adsz alá": ha nem buksz bele, hanem pld. úgy próbálod megoldani, hogy valójában többet dolgozol vele, és ez "belefér időben", azaz "túlórázol" valamilyen módon, vagy mondjuk egy "rövidebb javításnál" nem mész ebédelni, hogy időben kész legyél, stb. akkor mivel a végén mégis tudod tartani a határidőt, ezért legközelebb azzal fog jönni, hogy egyrészt múltkor is sikerült, másrészt már 2-szer csináltál ilyet, azaz most már biztosan még gyorsabban megy, azaz a múltkori valójában "problémás" határidőt is faragni akarja majd, egyébként is "azt a lovat kell ütni, amelyik húz",

    továbbá, ha valami történne veled, és nem tudod befejezni a munkát, akkor attól függetlenül, hogy mindig macerás valaki helyett "beugrani", de az utódoddal is előre  "kicseszel" a szűkös/vagy vállalhatatlan határidővel,

    szerintem,

    inkább többet kell mondani, mint amire elsőre gondolsz, kockáztatni persze lehet, de...

    szerintem arra is érdemes figyelni, hogy ha napokban számoltok, akkor jobb a megrendelő tudomására hozni azt is, hogy rendben, kész lesz x nap alatt, de esetleg nem napi 8 órában, azaz tisztában legyen azzal, hogy az esetleges szűkös határidő miatt többet kell dolgoznod vele naponta, mint amennyit "normálisan" elvárhatnánk, mert egyébként hajlamos lesz később megint csak arra hivatkozni, hogy legutóbb is elkészültél vele x nap alatt, meg a következő üzletnél "tudat alatt" arra fog hivatkozni, hogy csak x napi munka, akkor miért is kérsz szerinte "olyan sokat", stb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van ahol jobban számít hogy pontosan mérd fel. Ugyanis arra számítanak hogy elkészülsz időben. Az ügyfélnek is azt ígérik, vagy a kampányt úgy rendelik, indítják el.
    De találkoztam már olyannal hogy nem is azt mondta az ügyfélnek, amit én, másnap meg óbégatott, hogy mikor lesz már kész.  Vagy elmondtam hogy az úgy nem lesz jó, mert a jogszabályok mást írnak elő. Nem, jó lesz az úgy. De még nem ért ki a szobából hívták hogy ügye tudjuk hogy milyen jogszabályok vonatkoznak oda... Ez nálam egy próbaidős próbálkozás volt, abból az is sok(k) volt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem szabad kevesebbet mondani. Ha nem tetszik neki: ülj oda és csináld meg magad. Összességében ez a jó irány. Ha ő jobban tudja mi mennyi idő, nosza, mutasd meg. Nem fog kirúgni ha jó vagy vagy ő nem ért hozzá mert nem lesz elvégezve a munka. Az ilyen főnök rossz főnök. Ugyanezt élem át ügyfelekkel mióta "magam ura" vagyok, nehéz. De nem lehetetlen. Meg lehet magyarázni mindent hogy X idő ez, Y idő (tesztelés, stb) az. Ha nem tetszik neki vagy kap egy gány munkát vagy csúszol a határidőkkel ami még nagyobb konfliktus alapja lehet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Érdekelne a véleményetek, hogy kinél hogyan reagálnak a főnökök/megrendelők amikor mondtok egy határidőt az adott feladatra?
    Pl.:
    Főnök: Ha átalakítód ezt és ezt a weboldalon az mennyi idő lesz?
    Dolgozó: 2-3 nap.
    Főnök: Olyan sok? Nem értem miért, hiszen nem olyan nagy dolgot kértem,
    azt hittem max 3-4 óra. Magyarázd el légy szíves!
    .....[magyarázás].......
    Főnök: Akkor sem értem, hiszen egy hasonlót már csináltál egy másik weblapon....


    Mindenkinél előfordul, hogy inkább mondtok jóval kevesebbet, mint amennyit valójában gondoltok, csak hogy ne legyen belőle "feszültség"?

    Egyébként ez egy "Örök harc" a fejlesztő és a főnök/megrendelő között?

    Köszi.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
abcd