Kísérőautomatika szoftver - MIDI vagy WAV/MP3?
2013-08-21T21:52:45+02:00
2013-08-29T18:48:48+02:00
2022-07-23T06:52:38+02:00
  • Jatekos hibaja: A jatekos orult, ha eltalalt egy hangot

    dinamika_teszt.mp3
    Csak 1 layer, de van rajta egy leutestol fuggo alulszuro.

    (60%-on van a midi synth hangero, de ha belecsapok a lecsóba, akkor még így is tulvezerlodik, azert bocs :S)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Fura, mintha nem lenne leütésérzékeny Vagy legalábbis biztos nem annyira, mint egy zongora... Ez mondjuk lehet a játékos hibája is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A hammersound.net-rol lehet leszedni. Pianissium

    Igy szol. (Kicsit tulvezerelt, az nem a soundfont hibaja :S)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van ehhez a samplehoz valami live demo? Nem találtam, de nem tudom most összelőni a cuccom, viszont érdekelne, hogy szól, ha már ennyit regélsz róla
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm. Hogy nem vettem én ezt észre...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • google roland stl file format -> http://www.roland-arranger.com/smf/index.php?PHPSESSID=42049f35ee2de.. Ezen a forumon fejtegetik...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Esetleg van valami dokumentáció a Yamaha SFF (STY stílusfájl) vagy a Roland STL formátumról?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem egyetlen tuti samplem van, amit mindig nyűvök: pianissium.sf2
    De PC-n kell egy normalis, player, ami lejatsza a szuro effektet is. (Nekem a hangkartyam nyomatja, de ha pl. egy alaplapi AC97-em lenne, akkor passz)

    Es ez csak egy hangszin, a tobbit ugy kene osszevadaszni ilyen ingyenes oldalakon...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A lecsengés szintén megoldható. A BASS gyakorlatilag olyan, mint egy keverőpult. Az egyik csatornán megy a loop, jön az akkordváltás, indítom a második csatornát az új akkorddal, ha lecsengett, az első csatornát leállítom.

    Szerinted is érdemesebb MIDI-vel csinálni egy normális hangszínkészlettel, mint MP3-mal, ugye?

    Esetleg valami jó minőségű SoundFont-ot tudnál ajánlani, vagy szoftveres szintetizátort (ami lehetőleg virtuális MIDI kimenetként működik, mint az MS szintije, és nem VSTi plugin)?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • perszehogy, mert 'mp3-ban', ha 2 kulonbozo akkordot illesztesz, akkor az atmenet durvan hirtelen lesz. Mig ha rendesen hangszerrel csinalod, az elozo resz lecsengese nem lesz elvagva.

    De ezeket a Cmol..C#mol..Dmol..D#mol variaciokat csiman ki tudja szamolni a gep az alap Cmol felvetelbol. Csak midit kell nyomatni es a masik nehez dolog, hogy a szintid jó hangszineit megtalalni PC-re is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Itt egy ilyen példa állomány, most dobtam össze, és csak a Main 2-t tartalmazza 3 akkordban két különböző tempóval:

    std66.atw.hu/proghu/test.mp3

    Amit mondasz, MIDI-vel nagyon könnyű megcsinálni. MP3-mal ilyet igencsak nehéz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • áá tul sok variacio van, hogy azt mint felvedd es ha mar felvetted, akkor mar elo is tudod allitani, nem? :D

    Tehat ha van jo SF support a BASS-ban, akkor egy gonddal kevesebb.

    Nagyon regen egy Yamaha PSR 500-on volt olyan funkcio, hogy kiseret felvetel. Ekkor elore be kellett adni neki egy akkordot es aztan abban kulon kulon fel lehetett venni max 5 track-ot. Az egyik track lehetett dob is, es opcionalisan azt utemre ki is lehetett igazittatni. Amikor aztan ezt a kiseretet kesobb felhasznaltad, akkor automatikusan transzponalt menet kozben. Szoval ott nem is lehetett mindenfele akkordhoz kulon felvenni, csak egyhez, es aztan menet kozben csiman csinalt C-dur skalabol C-mol-t, vagy C-bol G-t es még az inverziokra is figyelt, hogy kb ugyanolyan hangmagassag korul legyen. Jo kis zeneelmelet matek ez...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A SoundFont nem probléma, azt a BASS elintézi nekem. Tehát ha a MIDI utat választom, akkor biztosan azzal fogom megoldani. Leginkább az MP3/WAV-ra lennék kíváncsi. Az én elképzelésem egy ilyen állomány:

    +------------+-------+-------+ | Style part | Chord | Tempo | +============+=======+=======+ | Intro 1 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C | 80 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | Cm | 80 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C7 | 80 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C | 90 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | Cm | 90 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C7 | 90 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C | 100 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | Cm | 100 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | C7 | 100 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | D | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | Dm | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 1 | D7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Intro 2 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 2 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 2 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Intro 3 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 3 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Intro 3 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Main 1 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Main 1 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Main 1 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Main 4 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Main 4 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Main 4 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Ending 1 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Ending 1 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Ending 1 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Ending 3 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Ending 3 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Ending 3 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Fill In 1 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Fill In 1 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Fill In 1 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+ ... +============+=======+=======+ | Fill In 3 | C | 70 | +------------+-------+-------+ | Fill In 3 | Cm | 70 | +------------+-------+-------+ | Fill In 3 | C7 | 70 | +------------+-------+-------+

    Ez a táblázat azt mutatja, hogy mit tartalmazna az MP3/WAV fájl. Gyakorlatilag minden tempóra és minden akkordra tartalmazna egy felvételt, minden style part-ra. Mint látható, ez egy jókora állomány lenne, rengeteg idő lenne elkészíteni így egy stílust. Gondolom, nem ez a legjobb megoldás a problémára.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi,

    A 2. youtube video elejen brutalisan jo az az akkusztikus gitar sample.

    "A számítógéppel az a gond, hogy normális hangszínkészlet nem igazán van rá, nincs olyan jó hangzása, mint az ilyen hangszereké."
    Ez nem igaz :D A standard general midi hangkeszlet elfel egy par megabyte-ban is, de pont azert olyan gyenge a minosege az egyes hangszereknek benne.

    Nekem a kedvenc zongora hangszinem (pianissium.sf2) 6MB es ez tartalmaz 6 hangonkent egy sztereo 44KHz felvetelt illetve van rajta egy effekt is, hogy minel gyengebben utom le a hangokat, az annal erosebben rarak egy alulatereszto szurot.
    De hogy sf2-t hangszint le tudj jatszani, ahhoz kell egy kicsit kinlodni is. Elvileg ilyen nagy nemek, mint a Cubase siman elboldogul vele. En ezt a hangkartyam driverje segitsegevel erem el: SB Live5.1 oskovuletem van, ahhoz a kx-project driver es hardverbol tolja az SF2 hangokat. (Sajnos a drivernek ez a resze nem mukodik win7-en :/)

    Ha viszont sajat magad akarsz hangokat megszolaltatni, az is egy jarhato ut, en igy allnek neki:
    - Leszedsz valami allati jo hangszint, es megerted annak a formatumat (ha sf2, akkor az szepen dokumentalva van pl.)
    - megirod a midiIn-t, hogy tudj mirol jatszani.
    - a low latency lejatszast pedig vista-tol felfele a WASAPI-val tudod megvalositani. (Ha XP-t hasznalsz, akkor pedig Directsound Primary Buffer kell hozza).

    Ha az uj BASS a fentiekre mappol, akkor persze az is, jo, ami jobban tetszik. En irtam egy egyszeru sf2-playert, de ahhoz, hogy ne kelljen mindig rebootolnom XP-re, ha jatszani akarok, ahhoz meg kene fejtenem, hogy azt a remek alulatereszto-szuro effektet hogyan kezeli. Ami faraszto :D Inkabb XP-n ujrainditom haha.

    A kiseroautomatika pedig egy szep programozasi feladat, ha tudod, hogy mit hogyan akarsz.

    WAV/MP3 -> Inkabb azonnali nyers 44khz 16bit stereoban gondolkozz! Ennek mindenkeppen realtimenak kell lennie. Az alapertelmezett Microsoft GS Synth-et ott szurtak el, hogy az hagyomanyos MMSystem wave audio-t hasznal es emiatt par-szaz ms keses van, ami elo jateknal elvezhetetlen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Azon gondolkoztam, hogy van nekem egy Roland EXR-5 kísérőautomatikás hangszerem. A probléma az, hogy nekem több stílusvariáció kellene, mint amit a hangszer tud, ezért arra gondoltam, hogy a számítógéppel össze kellene kötni, és a kísérőautomatika valójában a számítógép lenne. Új hangszert emiatt nem akarok és nem is tudok venni, mivel elég drága mulatság.

    A kísérőautomatikás hangszerek működése viszonylag egyszerű: bal kézzel lefogunk egy akkordot, aminek hatására a hangszer a kíséretet transzponálja. Jobb kézzel erre dallamot lehet játszani. Világosabb lesz, ha mutatok egy videót:
    Mateusz Woźniak- Celtic Dance ; Yamaha Tyros 3

    Hogy milyen kíséretet játsszon a hangszer, egy stílusfájlban van leírva minden egyes részlet (intro, main, fill in, ending).

    A számítógéppel az a gond, hogy normális hangszínkészlet nem igazán van rá, nincs olyan jó hangzása, mint az ilyen hangszereké. Arra gondoltam, hogy ezt WAV/MP3 formátummal meg lehetne oldani. Csakhogy ezzel több gond is van, mégpedig tudni kell transzponálni az MP3 fájlt és tudni kell módosítani a tempóját. Mindkettőt meg tudja csinálni a BASS library, azonban ez hallható minőségromláshoz is vezet. MIDI-nél ez a jelenség nem áll fenn. Továbbá, minden akkordra minden tempóban megcsinálni... lenne egy 300 MB-os MP3 állományom, és egy stílust elkészíteni egy évbe telne.

    A Yamaha cég megoldott egy hasonló funkciót, audio style a neve. Akinek van infója ennek működéséről, azt megköszönném.
    PSR-S950 Audio Style

    Melyik a járhatóbb út szerintetek? MIDI-vel vagy WAV/MP3-mal dolgozni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
abcd