Hálózati "szerver-kliens" jellegű fps játék
2013-08-09T05:29:28+02:00
2013-08-10T21:40:00+02:00
2022-07-19T03:26:46+02:00
  • Hát UDP vs. TCP - gafferongames.com toicban érdekes következtetésre jutott.
    1-2 hónapja olvasgattam ilyen topikokat, és ott pont a TCP-t javasolták, hálózati okokból: nagyon sok tűzfalon nem megy át az UDP. Játékosok nagy része meg azt se tudja mi az a tűzfal.

    De köszi, hasznos linkek, csak nem kell mindent elhinni :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez az amit kerestem, köszi.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez a könyv szerintem egy elég jó összefoglaló (az ára miatt húzták le ennyire a hozzászólók).
    Szerintem ez is hasznos: Game Networking - gafferongames.com
    Főleg a latency compensation-re kell figyelni, amit minden játéktípusnál máshogy oldanak meg. FPS-nél ha jól tudom a Client-Side Prediction a nyerő, itt írják részletesen is: What every programmer needs to know about game networking - gafferongames.com
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor máshogy kérdezem:
    Hogyan készítsem el a "szerver-kliens" részét a multiplayeres játékomnak ahhoz, hogy jól működjön? Mit használjak, hogy használjam, miért úgy kell használni, Minden érdekel!!!
    C++ ban akarom megvalósítani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én c++ ban programozok (tudok c#-ban is, de azt inkább hanyagolnám) Az a helyzet hogy nekem inkább elmélet kellene elsősorban, ugyan is szinte semmi fogalmam sincs erről. ( persze ha vannak példák az sem utolsó dolog...) Miután tudom, hogy miként is működik a dolog, azután már meg tudom ítélni a megfelelő fejlesztő környezetet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát node.js 3D -s szerver oldalra? Azért gondolom ellenőrizni kéne pár dolgot, összehangolni, találatot jó lenne szerveren ellenőrizni stb. Ez mind mátrix művelet. Ezt annyira jól tolja a node.js? Ha nem is gpu, de azért simd a minimum a szerver oldalon ehhez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A kliens oldallal, hogy állsz? Oda milyen nyelven tervezed a programot? Első körben vegyél egy VPS-t, hogy ne csak lokálisan tudjál tesztelni. Ott szinte bármiben megírhatod a szerver programot, valami socket szerű kapcsolatot kell létrehoznod.
    Ha gyorsan szeretnél fejleszteni és nem áll tőled távol a js, akkor node.js-alatt megcsinálhatod a szervered.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hy

    Szeretnék egy 3d-s fps jellegű játékot írni. Na már most a gondom az, hogy fogalmam sincs, milyen technológiát használjak a hálózat részéhez. Az számomra világos, hogy nem igazán érdemes egy chat program mintájára megírni, mert míg egy chat programnál minden elküldött csomag fontos, addig egy ide-oda rohangálós játéknál nem gond ha elveszik egy-kettő. Valahol olvastam erről magyarul, de voltam olyan idióta, hogy nem mentettem el a linkjét. Ha tudnátok linkelni valami oldalt ami ezzel foglalkozik (akár csak nagy vonalakban is) és/vagy tanácsot adni, azért nagyon hálás lennék.
    (a Google-vel összevesztem épen ezen téma keresésekor, mivel nem mutatott semmi hasznosat)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd