Már 5 éves kortól kötelező lesz a programozás oktatása a briteknél

Már 5 éves kortól kötelező lesz a programozás oktatása a briteknél
2013-07-10T08:06:44+02:00
2013-07-29T09:26:22+02:00
2022-10-23T13:50:33+02:00
  • Természetesen bármit állítani nagyon veszélyes dolog. Ebben a mélységben még a bizonyítás is labilis dolog lehet.

    Mégis orvosbiológiai alapon nincs teljesen két tökéletes ember, de még csak agy sem. Az agyban pedig teljesen ugyan olyan egyforma két neuron háló. Ekkor még nem beszéltünk a nyelvezetről. A magyar nyelv szerencsés. A nyelv által megy és dolgozódik fel a legtöbb információ az agyunkban.
    Az angol nyelvet túlzottan egyszerűnek és szerkezetileg bugyutának gondolnám ehhez. Míg a németet pl. túl bonyolultnak. Az egyiknél az eredményességet a túlzott egyszerűség nehezíti, míg a másiknál az eredményességet "dupla úton" érheti el az agy.
    Azonban agyméret, agyszerkezet, változó neuronháló amik okok lehetnek.
    Van még egy. Az agyunk információs feltöltése már fél éves kortól milyen értelmekkel társítja a tudás adatbázisunkat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Oké, rosszul fogalmaztam, ő azt mondta, hogy szükséges feltétele a genetikai alap, nos én ezzel sem értek egyet, legalábbis egészséges emberek (nem szellemi fogyatékosok) esetében nem, ugyanis általános emberi tulajdonság a logikus gondolkodásra való képesség, aztán persze ha a nevelés, oktatás ezt elrontja, az más kérdés.

    Update:
    Természetesen nem azt mondom, hogy ne befolyásolná a mentális képességeket a genetika, mert nyilván sokat számít, de azt kijelenteni, hogy nincs meg a genetika, és ezzel a gyerekkel emiatt nem is érdemes foglalkozni, nem lehet fejleszteni azt, aminek nincs alapja, szerintem elég erős sarkítás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Termelik az IT-seket USA-ba, a gyengéje meg marad náluk.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem azt mondta, hogy "kizárólag genetikai alapú" lenne, hanem azt, hogy a megfelelő gének is szükségesek ahhoz, hogy valaki képes legyen rájuk. Ami persze a másik oldalon nagyjából minden emberi tulajdonságról elmondható - csak értelmezés kérdése az egész.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mégis mi alapján állítod, hogy ez a képesség kizárólag genetikai alapú lenne?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem az angolok fordítva ülnek a lóra.
    Értem mit akarnak ezzel elérni.
    A logikus gondolkodást, úgy hogy azokra is,- akiknek nincs kreatív gondolkozáshoz genetikai alapjuk.
    De hát az emberi agyi képességeket nem lehet megerőszakolni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mágiaügyi? :DDD Potter úrfi!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tekintve, hogy a nyugati világ sakkválogatottjai tele vannak egykori szovjet nagymesterekkel, szerintem aligha idegenkednének csak azért, mert a szovjeteknél kitalált módszerről van szó.
    Anno a jenkik sem finnyáskodtak a nácilandból importált von Braun-nal kapcsolatban... minden rendszerben akadhatnak jó módszerek és szakemberek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez valóban jó példa a szovjet rendszert felhozni és bevezetni Angliába :D
    Mondjuk meg nekik!:)

    Egyébként a szovjet rendszerre is áll tétel csak ők megpróbálták felgyorsítani a problémák megoldását mindenféle módszerrel-vegyszerrel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A mennyiség nem csap át automatikusan minőségbe. Egykoron a SZU-ban nem azért volt annyi sakknagymester, mert bevezették a sakkot a közoktatásba, hanem rengeteg úttörő sakkcentrumot hoztak létre az országban, amelyekben a profi sakkedzők folyamatosan válogattak a tehetségesek közül.
    Vagyis mennyiségi merítésre egy széles körű minőségi képzést építettek fel.
    Ennek megfelelően a briteknél az ált. isk. szintjén elegendő lenne alapismereteket átadni, viszont odafigyelni azokra, akik többre képesek és őket az emelt színvonalú középiskolai képzés felé lehetne orientálni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • erre van egy tétel ami ideillik:

    Minőség és mennyiség.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Visszatérve a brit mágiaügyi minisztérium bejelentésére: ez így igazából a leendő mezei kódlapátoló szagemberek tömegeinek kitenyésztésére irányul. A minőségi képzés nem itt kezdődik... bár kérdés, hogy mit is nevezünk minőségnek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • már 5 évesen logikus-abb gondolkodásra akarják késztetni kölköket?


    A logika egy funkcionális layer az önidentitási oprendszer tetején. Aki jól bánik a logikával, az sokkal kifinomultabb önigazolást tud gyártani - természetesen az egoizmus bázisán.
    :)
    (ld. még a Star-Trek-es Spock felismeréseit az eredeti sorozatból)
    :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Valóban, legfeljebb a termék más.

    Nem 3 az egyben samponnal húzzák le a pógárt, hanem ájfónnal és mobilnet meg roaming díjjal.

    Már most is szétszakadt a világ és külön termékkör készül a "gondolkodni tudóknak" (hogy ilyen szépen bunkózzak másokat).

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A marketing elsősorban érzelmi alapon megy, tehát a fogyasztói társadalom egy logikus gondolkodásra képes emberekből álló társadalomban is virágozhat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csakhogy az angol nem azt mondja, hogy MINDEN ország összes gyereke legyen okosabb, meg legyen informatikus.
    Csak azt, hogy az angol gyermekek.

    Ez pedig nem logikátlan, hisz nem csak angliából élhet egy angol, hanem az egész világból. Elméletileg működhet, hogy minden angol ember informatikus, meg programozó, és ők végzik európa és a világ összes ilyen jellegű munkáit.
    A többi ország meg csak megrendelő, fogyasztó.

    Ezért sem értem, hogy nálunk is miért van ez ennyire elhanyagolva. Az ország érdeke lenne, hogy minél több jó szakembert neveljünk ki, de még sincs erre törekvés. Még úgy se, hogy ez esetleg plusz pénzbe sem kerülne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...a politikusok alapból hülyék a pénz meg hataloméhség csillog a szemükbe vagy más testrészükben, el vannak távolodva a homo sapiens létformától valami alacsonyabb szintre...

    Ezek szerintem fel sem fogták (vagy ha felfogták akkor az érdekesebb) hogy mivel jár az ha már 5 évesen logikus-abb gondolkodásra akarják késztetni kölköket?

    - a jelenlegi társadalom fogyasztói kapitalista társadalom
    az ideális fogyasztó ismérvei:
    - nem gondolkodik logikusan
    - lusta gondolkozni amit belesulykolnak a reklámokkal azt megveszi ha van rá szüksége ha nincs (vagy csak azért is mert a szomszédnak is van)
    - bevesz minden hülyeséget amit a politikusok mondanak neki, megválassza őket, elmegy kinyíratja magát valami csekélyke pénzért hogy akik elküldték háborúzgatni-népeket irtogatni azok vehessek egy újabb görög szigetet maguknak.

    ha átmegy a társadalom egy bizonyos százaléka a logikus-értelmes gondolkodás irányába a fentiek nem fognak működni.:
    - csökken a fogyasztás
    - nem lesz aki megválassza az idióta politikusokat
    - a fogyasztói kapitalista rendszer összeomlik...
    és így tovább...nem tudni mi a vége de az emberiséget ismerve szanaszét fogjuk egymást lőni..(de nem védeni akarom a mostani rendszereket...)

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "de nem hiszem hogy a véresen pénz-profitorientált angol ... gazdaságban ez lenne a fő szempont"


    Hát a politikus, különösen ha nacionalista, de legalább patrióta, akkor különös egy állatfaj tud lenni.

    -- Munkadíját (hogy a parlamentben üljön) kifizették? Igen.
    -- Munkaköri feladata (legalábbis a szavazói elvárják) X db beterjesztés készítését? Igen.
    -- Egy "hasznos" beterjesztés összerakása ugyanannyi idő, mint egy haszontalan? Igen.
    -- Az iskola költségvetése nem növekszik attól, ha hasznosabb dolgokat okítanak? Igen.

    Ez alapján miért is tételezed fel, hogy ne akarna jobbat, jót?

    Értem én, a magyar parlamentből indulsz ki...
    No de ott a képviselő szabadabban és hasznosabban töltheti el az idejét és habár tippem szerint az ánglius képviselők között is sok a balfék szavazógép, de miért is nem engedjük meg, hogy egy-egy idealista is tölti az idejét a padsorokban?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 5.1. A német munkaerő-piaci csoda okai és következményei
    Németországban a foglalkoztatás bővülése a válságot megelőző években elmaradt az Unió,
    illetve az euróövezet átlagától, 2008-2010 években azonban kedvezőbben alakult, mint ott. A
    foglalkoztatási ráta már a 90-es években is magasabb volt, mint az Unió átlaga, s a válság
    éveiben meghaladta a 70%-ot. Hasonló mondható el az idősebb generáció (55-64 éves
    korosztály) foglalkoztatásával kapcsolatban: itt a 2009-ben kimutatott 56,2%-os ráta messze
    meghaladta az Unió (46%) vagy az euróövezet (45,2%) átlagát.
    A német munkanélküliségi ráta 2002-2007 között az uniós átlag fölött mozgott, 2008 óta
    azonban 7% körüli értékkel az euróövezet átlaga alatt maradt. 2009-2010-ben pedig mind az
    EU27, mind pedig az euróövezet átlagánál kedvezőbb volt a helyzet Németországban.
    2010-ben a német munkaerőpiac a vártnál sokkal kedvezőbb képet mutatott. A regisztrált
    munkanélküliek száma 3,2 millió főre csökkent vissza éves átlagban, ami 297 ezerrel
    kevesebb munkanélkülit jelentett, mint egy évvel korábban. A foglalkoztatottak száma 212
    ezer fővel 40,5 millióra emelkedett, és a rövidített munkaidőben foglalkoztatottak száma is
    jelentősen mérséklődött. A jelenlegi előrejelzések is azzal számolnak, hogy az elmúlt két év
    kedvező tendenciái a továbbiakban is megmaradnak.
    Ez alapvetően két fő okra volt visszavezethető:
     Részben a vállalkozások tartalékolták a munkaerőt, s a válságra nem elbocsátásokkal,
    hanem rövidített munkaidő bevezetésével, túlórák leépítésével, vállalati (belső)
    átszervezésekkel, a kifizetett bértömeg csökkentésével reagáltak, s átmenetileg vállalták a
    67munkatermelékenység csökkenését is. A rövidített munkaidőben foglalkoztatottak között
    nagy arányt képviselt a kvalifikált, illetve a szakképzett munkaerő, amelyre a vállalatok a
    válság utáni időszakban is támaszkodni akartak.
     A munkapiaci szereplők már a válság előtt is visszafogott bérpolitikát folytattak, s a
    válság ideje alatt a fő szempont a munkahely megőrzése s nem a bérek emelkedése volt.


    forrás.: http://www.kopint-tarki.hu/tanulmanyaink/2011/
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De még mindig nem azt írta, hogy a magas bérek vannak szemben a munkaerőhiánnyal vagy a munkaerőhiány a magas bérekkel szemben, hanem azt írta, hogy érdekes, hogy munkaerőhiányról beszélsz, miközben a bérek NEM EMELKEDNEK. Mondom elbeszéltek egymás mellett...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ..lehet hogy sikerült ilyesmit is belecsempészni némely okosabb arcnak, de nem hiszem hogy a véresen pénz-profitorientált angol (és a többi is, mi is egyre jobban) gazdaságban ez lenne a fő szempont...inkább csak eszköz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Első hozzászólásaim nézd vissza, miszerint nem hiszem hogy a valóság a cikk "faék egyszerűsége" lenne.

    Az 5 éves gyereket nem azzal kezdik etetni: "na akkor nézzük az OOP alap paradigmát!"

    Ami a cikkből kihámozható volt, az annyi, hogy némi sw fejlesztésből adódó gondolkodást kívánnak csepegtetni.

    Az (alapfokú) iskola nem tudást ad, hanem képességet a jövőre a tudás megszerzésére.
    Ez az én véleményem.

    Csak hogy a gyerekek programozás oktatása mellé tegyem le a voksot: [bár a sajátjaimban sem sikerült vágyat ébreszteni, az erőszak meg helytelen lenne]

    -- "A számítógép azt csinálja, amire utasítod, nem pedig amit 'szeretnél'"
    -- "Alkalmazkodnod kell a számítógép képességeihez és megfogalmaznod úgy a feladatot, olyan eszközökkel, hogy a gép megértse mit akarsz"
    -- "Át kell gondolnod a feladatot, megtervezned, kisebb egységekre bontani, megszervezned a lépéseket és felépíteni amit akarsz"

    Ilyeneket szoktam mondani.

    Márpedig ezek olyan alapképességeket nevelnek-erősítenek, amelyek nagyon hiányoznak az oktatásból és amelyekre épül a gyermek teljes későbbi karrierje.
    (És ha játékos-könnyed oktatási eszközökkel és feladatokkal dolgozunk, akkor kevésbé megerőltető, mint pl. a 'nyelvtan' tanulása, ami egy agyrém!)

    Mondjuk én a fizikát-kémiát-történelmet is inkább a 'gondolkozás' vagy 'beépíteni korábbi ismeretek modelljébe' oldalról közelítettem meg náluk, nem az "ezt kell bemagolni" oldalról, és így tudom, hogy nem annyira fárasztó a gyereknek a tanulás... csak "tanár" kell(ene) hozzá
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • kedves barátom lehet igazat írsz csak nem ide kellene mert konkrétan nem ez a volt probléma tárgya:
    itt arról van szó hogy miért akarják az 5 éves kölköket progizással butítani és miért: a betöltetlen állások miatt ...a bérek azok eléggé mellékesek itt ebben a témában...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...akkor nagyon félreértett valamit mert a németek is benne vannak a gazdaságilag legfejlettebb euroatlanti csoportban.
    ...és ha emelkedik a munkaerőhiány az éppenséggel nincs SZEMBEN a a magasabb bérekkel...sem az angoloknál sem a németeknél és még nálunk sem akárhol van
    tehát ha angliában növekszik az álláshely az IT szektorban NINCS SZEMBEN (sőt a nyilak a grafikonon egy irányra mutatnak) azzal hogy a németeknél magasabb az IT bér mert logikailag semmi köze hozzá ... erre mondtam hogy lol
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • jah.. de arra számítanak hogy ha korábban kezdik akkor a mostani 1000-ből egy gyerek lesz helyett 100-ból egy lesz jó IT-s...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hogy jön?

    Mindkét országban hiány van IT szakemberből? Igen.
    Mindkét országban (lényegileg) a potenciálisan elérhető 'agyakért' küzd az agyelszívás? Igen.
    Mindkét országban cél az egyetemi képzésben az orientáció az IT területekre? Igen.

    Vagyis ha valós a munkavállalói hiány (nem csak adminisztratív szám, hanem az értékteremtés hiánya) és (mert piacgazdaságban élnek), akkor ezek a munkahelyek, ha betöltésre kerülnek, valóban értékteremtők, akkor miért nem emelkedik a bérszínvonal?

    Ezek elvi kérdések, de azt feszegetik, hogy mekkora a valós igény, vagyis a piaci nyomás mértéke.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Autodidakta szakma, de 5 éveseknél még inkább a gondolkodás fejlesztése, érdeklődés felkeltése lehet a cél. Másrészt ha valaki igen kicsi korában kezd el valamivel foglalkozni, jobban rááll az agya, tehát simán lehet, hogy ilyesmivel akikből jó fejlesztő lenne egyébként is, azok mivel előbb kezdik így, ezért még jobbak lesznek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Úgy, hogy elbeszéltek egymás mellett, te a G12-ről írtál, amit ő úgy értett, ott is konkrétan a britekről van szó, és ezért írta, hogy "ezzel szemben" a németeknél.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • persze hogy magasak az IT bérek mert hiány van... ha minden állásra lenne 2-3 jelentkező akkor alacsonyabb lennének az IT bérek...

    Jelentkező az van 1-1 állásra még 100 is, csak hozzáértő van kevés. Ezzel az új tantervvel a kóklerek arányát fogják növelni, mert akárhogy nézzük ez egy autodidakta szakma.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Valóban, érthető az...
    De mégegyszer:
    Nem csak hogy a német fizetés magasabb (így egzakt?), mert az agyelszívásban a bér fontos tényező, de a németeknél a munkakörök béreinek aránya is jobb (az IT szempontjából) mint az angoloknál.

    Bocs, nem tervezek D/GB munkát, így csak "hallomás", de tudtommal(!) egy jól párosítható munkakör párnál a németek aránya kedvezőbb (nekünk).

    Pl. account/rendszergazda vagy logisztika/programfejlesztő.

    Vagyis ha krónikus a hiány, akkor miért nem emelkedik a bér, de minimum az arány?
    [Ez pusztán elvi, közgazdasági kérdés olyanokhoz, akik belelátnak jobban.]
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd