Melyik a legjobb grafikus motor ötletek bemutatására?
2013-07-02T12:19:13+02:00
2013-07-05T14:47:53+02:00
2022-07-23T08:41:19+02:00
  • Cryengine3 pont annyira free, mint az Unreal Engine.
    Mindkettő ingyenes oktatási célokra, vagy amig nem kérsz a produktumodért pénzt.
    Ha már fizetőssé teszed a játékodat, amit ezekkel készitettél, kell licenc (ennek az összegei, módjai eltérnek a két engine-nél).

    Axxtros:
    pedig a kettő nem ugyanaz. Engine sokkal inkább architekturális fejlesztés, a játék meg sokkal magasabb szintű kód ettől.
    Az, hogy valaki ir egy forgó, textúrázott háromszöget, az nem engine fejlesztés. Nem, egy mesh betöltő sem az még.

    Sok hobbi projektem volt, az engine rész mindig jobban érdekelt/ment, mint maga a játék kód. Valószinű, ezért is lépett át kevés ezek közül a játék fázisba. :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az alternatíva 3d-vel én is pöcsöltem, ingyér is van nem is rossz, nézd meg.

    Ha nagy léptékben gondolkozol ott a crisys 3 engine, szintén ingyért. Ha a melett döntesz a haszonból kérnek valamennyit ha lesz olyan.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak úgy idetévedtem és 90%-ban kínai amiről itt beszéltek :),
    de még a néhai Macromedia Lingo nyelve nem jó neked?
    Úgy tudom azzal csináltak anno Shockwave játékokat. De lehet tévedek, akkor bocsi :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Játékot akar irni, nem engine-t. Miért kellene saját engine-t irnia, rengeteg időt ezzel elpocsékolva, ami tizedét sem tudná annak, amit pl. az UE tud?


    Való igaz, hogy nem fog annyit sem tudni, mint egy mai, modern engine, amit százezrekből (USD) hoznak össze, legalább százan (vagy többen), de szerintem tapasztalatszerzésnek nagyon is jó dolog az, ha valaki elsőként egy egyszerű, akár célirányos engine-t létrehoz. Nem kell profi munkának lennie, de sokat lehet belőle tanulni.

    A játékmotor fejlesztés teljesen más tapasztalat, mint egy konkrét játék irása.


    Designer esetében igaz, fejlesztő esetében szerintem ez nem "szakirány" kérdése. Az is tud játékot fejleszteni, aki korábban engine-t fejlesztett, és fordítva. A legjobb, ha egy programozó mindkettőben "kipróbálta" magát, az elmondhatja magáról, hogy "igazi" játékfejlesztő.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez valóban így van
    egy kezdőnek UDK-ban bármit összerakni az horror a köbön.
    Külön jó, hogy minden tutorial amit találsz hozzá így kezdődik: Ez a tutorial az UDK x.2 verzióhoz van, ha neked más van fent, akkor cumcum
    A dokumentáció annyira siralmasan gyér, hogy ehhez a fejlesztőbrigádba kell születned, hogy elkapd a fonalat.

    Én a unity-t ajánlom
    jól dokumentált, egyszerű mint a faék
    A shader-ekkel leszel csak gondban, ha nem tudsz programozni, mert olyan editora mint az UDK-nak sajnos nincs (legutóbb még nem volt)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak demohoz kell (neki).

    Szóval: FPS kategóriában az UDK jó (szerinted), csak kevés dok van hozzá (szerinted).
    Miért?
    És a többi kategóriában?

    //Rem. érted.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Olyan nincs, hogy legjobb engine. Mindegyiknek megvan a maga munkamodszere, ami vagy illik a teamhez, vagy nem. Az elkeszult termek minosege az, amelyik szamit.

    Feladattol es elvarasoktol fugg, melyik a legalkalmasabb.
    Az UDK kivalo, ha FPS-t akarsz csinalni, de eleg rosszul dokumentalt. Barmit meg lehet benne csinalni, amig az Gears of war vagy unreal :)

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Blabla Melyik a legjobb grafikus motor?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak akkor megy gyorsabban, ha mar megvan a tapasztalat hozza, pontosan tudod milyen projecteket kell vele tamogatni.

    Azaz kezdonek eleg nehez elore tudni, hogy mire lesz szuksege.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Játékot akar irni, nem engine-t. Miért kellene saját engine-t irnia, rengeteg időt ezzel elpocsékolva, ami tizedét sem tudná annak, amit pl. az UE tud? Ez idő alatt pedig sokkal közelebb jut a játék megvalósitásában, ha inkább megtanulja kezelni az UDK-t.
    A játékmotor fejlesztés teljesen más tapasztalat, mint egy konkrét játék irása.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 2-5 év mire sajátot ír:D

    Egy android GLES2-es játékmotor fejlesztése pont 3 éve tart és még nem tökéletes most se. És már vagy 3-4-en írják. (persze nem csak ezzel foglalkoznak éjjel-nappal)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amennyi idő alatt megtanulod az engine használatát, már meg is írtad a sajátot


    Ezt a hülyeséget te honnan szedted?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha saját motort írnék, akkor a munka nagyrésze nem a játékmenet kidolgozásával menne el, ezért nem volna szerintem előnyös


    Amennyi idő alatt megtanulod az engine használatát, már meg is írtad a sajátot és sokkal előnyösebb egy ilyen tapasztalat, mint az UnrealScript, ami semmilyen más területen nem használható.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tuti megoldás nincs, de ha összeraksz egy jó játékot Unityvel UDK-val, akkor a jó játékot másban is meg tudod majd csinálni, mivel nem attól lesz jó a játék, hogy az UDK-val készült. Az csak eszköz, amit persze ismerned kell ahhoz hogy jót alkoss.

    Tanulj meg többet, az a legjobb megoldás :) Ma egy Unity holnap egy UDK :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha az, hogy egyszer kelljen csak tanulni ilyen fontos szempont, akkor lehet, hogy valami más hobbit/szakmát kellene választanod.
    Ilyen nincs, hogy megtanulok egy programnyelvet, editor, modellert használni, és nyugdijig ezzel a tudással elleszek.
    Persze értem én, hogy feleslegesen nem akarsz tanulni dolgokat, de nem a pl. UnrealScript tudásod fog játékfejlesztő munkát szerezni, hanem az azzal létrehozott dolgok, ez a fontosabb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv mindenki!

    Nekem már van valamekkora tapasztalatom Blenderben és Unity-ben, elég sok funkciójukat kipróbáltam és C# scripteket is írtam.
    Érdeklődni szeretnék, hogy - egyelőre - mint egyedüli hobbi játékfejlesztő, melyik grafikus motort lenne a legcélszerűbb kereskedelmi (vagy egyéb) célra szánni, olyan célra, mint pl

    -egy játékötlet kipróbálása valamelyik indie játék keretein belül

    -ezt esetleg eladni (Kickstarter európai alternatíváján keresztül pl, Steam Greenlight, stb.)

    -a legfontosabb, h ezt a tapasztalatot fel lehessen később is használni valamely cégen belül (pl van-e értelme az UDK esetében az UnrealScriptet megtanulni, fel lehet-e ezt a tapasztalatot más (akár nem játékfejlesztésben) helyen használni

    Engem jelenleg az UDK érdekelne, mint ilyen célokra szánt game engine, tehát arra volnék kíváncsi, hogy ha azt megtanulnám rendesen, abból később is tudok-e "építkezni", vagy egy majdnem teljesen haszontalan tudást kapnék meg, amit csak UE3-as játékfejlesztés során hasznosíthatnék. De ha tudtok jobb alternatívát, akkor várom kíváncsian.
    (ha saját motort írnék, akkor a munka nagyrésze nem a játékmenet kidolgozásával menne el, ezért nem volna szerintem előnyös)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd