Mit válasszak: c++ vagy c#?
2013-06-12T19:15:00+02:00
2013-06-13T13:03:02+02:00
2022-07-23T09:31:17+02:00
  • Nem véletlenül szűnik meg az XNA

    Valóban nem. A MS semmi más módon nem tudta volna a piacát növelni a nem mellesleg multiplatform unity3d-nek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • számomra a VS meghatározta,hogy windows-os vonalon tervezi a jövőt. Főleg, hogy még a c#-ot is beleírta...

    Meglehet, hogy C++ xplatform fejlesztők között ez egy általános és megszokott dolog, hogy VS-ben szerkesztik a kódot, de erről eddig nem hallottam
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • mivel az illető visuastudio felé mozdulna, ez eléggé meghatározta a célplatformot

    VS-el a kódot szerkeszted, más fordítóval meg lefordítod. Nem igazán értem az összefüggést a platform és az IDE között C++ esetén.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • igazából a wpf részére vagyok kíváncsi

    amúgy a legelején írtam, hogy amennyiben van win8 a gépén, akkor szánjon időt a c++/cx megtekintésére
    Nem véletlenül szűnik meg az XNA
    más kérdés, hogy mennyire mélyen kell használnia a 3D-t
    alap dolgokat még WPF-el ismeg lehet csinálni
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A C++ szintaktikája sokkal nehezebben átlátható mint a C#.
    Ez nem elsősorban a tanulásnál szívás, hanem a nagyobb programoknál nehezíti a rendszer átlátását. Cserébe viszot jó sok olyan dologra, ami a programozók 99.9999%-ánál manapság soha nem jön szembe. Az átlagpolgár soha nem ír sql szervert, 3d motort, kernelt. Platformfüggő nyelv pedig nincs - max. egyes nyelvekre nincs minden rendszerre implementáció. Pl. zx-81-re sincs
    C++ fordító. Másrészt, nagyon nem mindegy, hogy mennyire egységes libek vannak az adott platformra - C++-ban sok többplatformos lib van, de ezek gyakran párhuzamosak (Pl. wxwidgets vs qt).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahogy LC is írta, az XNA megszűnik. Kár bele energiát ölni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A
    kynetyx
    által vázolt feladatra a WPF teljesen alkalmasnak tűnik. Kérdés, hogy szükség van-e valami spéci 3D engine-re vagy egyéb, valóban erőforrásigénylő dologra.

    Platformfüggés: a vázolt feladatnál (bevásárlóközpont infopultja) ez miért probléma? Egy Windows licensz komoly project esetén szvsz nem tétel. Egyébként ez a megrendelőtől függ.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • mivel az illető visuastudio felé mozdulna, ez eléggé meghatározta a célplatformot

    WPF és XNA ilyen célokra alkalmatlan

    alkalmatlan?
    miért?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Erőforrás igényes, grafikailag intenzív alkalmazásokhoz szerintem a C++ ajánlott. Kódolási sebességben nincs semmi különbség annak, aki ért hozzá. WPF és XNA ilyen célokra alkalmatlan és platformfüggő.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a válaszokat, hasznos infók voltak a továbblépéshez!
    Hamarosan jelentkezem a gyakorlati tapasztalatokkal! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ismétlem az elöttem szólót
    c#+wpf

    A stabilitás elég érdekes kérdés
    Minden program annyira stabil, amennyire jól megírtad és letesztelted.
    Egy jól megírt sharp program stabil és jól fut, emiatt ne aggódj
    Ezt viszont meg kell tanulni, de mivel ez minden fejlesztői nyelvre és környezetre igaz, úgy érzem, hogy ez csak idő és képesség kérdése.

    A matek miatt se aggój egészen odáig amíg nem kell igazán extrém feladatokat megoldani(amire az átlag ui fejlesztőnek elég ritkán van szüksége)

    Összességében jó választás a sharp.
    Könnyű vele fejleszteni, és a kapott kód elég gyors (hiszen a legvégén lefordul gépi kódra)
    Ugyanakkor managelt környezetben fut, ami rettentő nagy segítség, és itt most egy olyan hosszú lista jöhetne, hogy inkább kihagyom, de a lényeg, hogy maga a .net környezet csúnyán fogalmazva "helyetted figyel mindenre"

    Amennyiben tényleg a lóerő kell, akkor C
    Itt azért megjegyzem:
    Egy jól megírt C++ program gyorsabban fut mint egy jól megírt c# program.
    A hangsúly a jól megírt részen van
    Sharpban már rég túlvagy minden teszten és dokumentáláson, amikor c++-ban még kódolsz.
    Ez pedig nagyon nem lényegtelen.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A xna-t a microsoft lelőtte - ez szvsz egyike volt a legnagyobb öntökönlövésének. Van viszont monogame, unity. Desktopon a wpf jó választás, illetve az új win 8.1-ben eleve lesz kiosk mód, de az már metró - persze az is programozható c# alól (is).

    Az általad leírt dolgot meg lehet csinálni java alatt is, picivel több szívással. De akár webes UI-val is. Mondjuk, én C# alól csinálnám WPF-fel, vagy metróznék.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy további nézőpont:

    Egyáltalán mennyire tekinthető stabilabbnak egy C# alapon megírt alkalmazás, mint egy Flash alapú, ha a példa kedvéért a következő szituációt vesszük alapul (abból kiindulva, hogy mind2 esetben optimális, profi fejlesztésről beszélünk):

    Egy bevásárlóközpont multimédiás infópultját kell elkészíteni, ahol rengeteg multimédiás anyag van, és nagy felhasználói leterheltség: mondjuk naphosszat folyamatosan nyomkodják a userek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kösz a válaszokat!

    Alapvetően az asztali alkalmazások miatt keresgélek, a webre azért maradok a flash-nél:)

    Ezek szerint a C# lenne az ideális nyelv. Megnézve az XNA lehetőségeit, és a wpf-ben rejlő dolgokat, gyakorlatilag full extrás multimédiás dolgokat lehet benne csinálni ahogy látom. Nem tudom, hogy libek/sdk tekintetében mi a helyzet, de gondolom nem lehet probléma egy olyan korszerű felülettel (animációk, grafikus effektek stb.) rendelkező asztali alkalmazás készítése, ami perifériákat is kezel (pl. webcam capture, kinect controller stb.), és emellett hálózati funkciókkal is bír (pl. a capture képek mentése, továbbítása). Bár ez a dolog kissé ijesztő: "Igazából csak az erősen matekigényes feladatok azok, amelyre nem a legalkalamasabb." :).

    A java nem opció az előzmények és a fentiek fényében?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez így nem teljesen igaz. A C++-nak is megvan a maga területe amiben jó, és a C#-nak is. C#-ban kernelt, C++-ban Pl. webalkalmazást írni meglehetősen nagy öntökönlövés. A topic írójának pedig szerintem a javascript kell, legalábbis ha továbbra is webezni akar. Ocsmány, de weben kb ez a legkisebb szívás. Elvben persze vannak pl. java to js, sőt c# to js fordítók, kérdés hogy utána milyen egy ilyet debuggolni.
    Aztán, ha valaki droidra akar fejleszteni, annak ott a java is.

    Azt kell eldönteni, mit akar.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • amennyiben win8 már fent van, akkor érdemes 1-2 hetet rászánni a c++/cx nyelvre

    ha win7 vagy alatta vagy, akkor c#

    c#
    Wpf alatt nagyon sok multimédiás cuccot (kb mindent) meg tudsz oldani. A nyelv egyszerű és könnyen tanulható, elég széles körben tudsz vele programokat fejleszteni.
    Igazából csak az erősen matekigényes feladatok azok, amelyre nem a legalkalamasabb.
    A kész program úgynevezett .Net környezetben fog futni.
    A lefordított kód nem "gépi kód", hanem azt a .net készíti el futás közben. Nem kell izgulni ettől nem lassabb.
    3D-re ott van az XNA
    illetve win8 felületét is lehet sharpban fejleszteni.
    Jelen pillanatban azt mondom, hogy ígéretes és hosszú jövője van a nyelvnek

    c++/cx
    ha nem ilyedsz meg a C nyelv szintaxisától akkor megéri tanulni.
    A nyelv mindenre alkalmas, viszont sokkal bonyolultabb mint a sharp.
    Cserébe natív kódot kapsz, amely nem igényli a .Net környezetet.


    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Viszonylag nagy AS3-Flash fejlesztői tapasztalattal rendelkezem. Jópár tényező miatt azonban (flash player instabilitása, platformfüggőség stb.) olyan új környezetre szeretnék váltani, ami kiküszöbölheti a Flash használat negatívumait. Flashben alapvetően multimédiás (sok videó/kép/hang/szöveg), és 3D alkalmazásokat készítettem, és a Visual Studio környezet felé mozdulnék. Sajnos ebben gyakorlatilag 0 tapasztalatom van, így lenne néhány valószínűleg triviálisnak tűnő kérdésem:
    1. Visual Studio alatt egyaránt lehet C++ ban és C#-ban fejleszteni. Kérdés, hogy melyik nyelv az alkalmasabb a multimédiás fejlesztésekhez?
    2. Egyáltalán: biztos, hogy a visual studio - c++/c# a megfelelő irány az ilyen típusú fejlesztésekhez? Ha nem, akkor vajon mi lenne az?
    3. Hogyan módosulnának a fenti kérdésekre adott válaszok, hogyha a fejleszteni kívánt multimédiás programoknak perifériákat (pl. webcam capture) is kell kezelniük, illetve 3D elemek is vannak bennük (pl. egy egyszerű autós szimulátor).

    Válaszaitokat előre is köszönöm!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd