2D Jatek, Android, iOS
2013-01-29T16:41:47+01:00
2013-01-30T13:36:22+01:00
2022-07-19T02:52:46+02:00
  • "Ha java-s vagy, akkor actionscript3 se állna távol tőled.."
    Nem is all.
    Flex 3 es 4 -el is foglalkoztam, nem is keveset.

    "Még egy lehetőség amiről még tudok és flashből tud anyagokat felhasználni LUA-ban programozható játék keretrendszer: MOAI"
    ha jol emlekszem ez a corona is lua-s..

    A tobbi infot koszonom!

    "Időm viszont nem lenne bevezetni ilyen dolgokba és valószínű nem is én lennék erre a legalkalmasabb, de hajrá bármit is választasz."

    Sajnalom, ha meggondolnad magad jelezd pls.!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha java-s vagy, akkor actionscript3 se állna távol tőled és ellentétben a hiedelemmel flasht lehet portolni többféle módon, mindenféle platformra. Performansszal kapcsolatos problémáid lehetnek inkább, de pl html5-el összehasonlítva még mindig jobban teljesít (flash vs html5 performance).

    Starling 2d flash framework

    vagy portoláshoz ott van még Scaleform
    amivel flash swf-et lehet fordítani platformfüggetlenre, némi korlátozással.

    Egyébként meg AIR-ba is publisholhatsz flashből ami tudtommal platform független.

    Lehetőség még bőségesen van és GPU gyorsítás és stage3d is rendelkezésre áll flashnek.

    Még egy lehetőség amiről még tudok és flashből tud anyagokat felhasználni LUA-ban programozható játék keretrendszer: MOAI


    Időm viszont nem lenne bevezetni ilyen dolgokba és valószínű nem is én lennék erre a legalkalmasabb, de hajrá bármit is választasz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Andriod-hoz nem értek, más környezethez talán igen.
    Egyszerű 2D játékhoz nem kell semmilyen "engine", illetve simán megírható.
    Ami kell hozzá:

    -Egy 2D felület, amire meg tudsz jeleníteni egy betöltött képet, esetleg szöveget írsz.
    -Billentyűzet kezelés.
    -Hangeffekt lejátszása.
    -Fájlból betölteni mondjuk a pálya adatait egy tömbbe (az alapján kirajzolni).
    -Meg kell egy folyamatosan futó programrész.

    Ezekből összerakható egy játék, és ez általában mindenhol megoldható.
    Persze több hétig eltarthat, míg ezeket összerakja az ember, de utána már van mire építeni, lehet tovább fejleszteni. Elsőre meg úgysem ír olyan játékot senki, ami eladható.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Jó, de egy marióhoz biztos kell ez?"
    Megkoszonnem, ha ajanlanal mast. (es nem csak a unity-t kritizalnad. )
    Mi az elegendo a mariohoz?

    "Egy kezdő szerintem tanuljon meg programozni először, utána kezdjen ilyen Unity, meg Unreal engine-ekkel."
    8 eves gyakorlatom van javaban, jee technologiakkal ill. egy rakas kapcsolodo technologiaval (+ relevans diploma).
    Teny, hogy van akihez kepest kezdo vagyok, de az nem ez a szint.
    Kezdo vagyok a jatekfejlesztes teruleten, ez igaz.

    "Platformonként csak 300 ezer, a hülyének is megéri."
    En nem igy olvastam.
    A unity pro 1500$ + platformonkent (a pro ott is) 1500$.

    Koszonom a hasznos infokat mindenkinek.
    Johetnek meg!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jó, de egy marióhoz biztos kell ez? Meg, ha annyira bonyolult, hogy külön tutor videók kellenek hozzá, egyszerűbb megírni egy kis tile engine-t nem? Egy kezdő szerintem tanuljon meg programozni először, utána kezdjen ilyen Unity, meg Unreal engine-ekkel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • meg ha hobbi szinten akarja csak megnézni, tanulgatni akkor biztos be tudja szerezni valahogy...

    meg szerintem az is nagy előny hogy rengetek tutorial videót lehet találni hozzá
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ami jo annak ara van..es van ingyenes verzio is (mobilosokbol is volt egy idoben)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • unity


    Platformonként csak 300 ezer, a hülyének is megéri.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • corona meg ilyen sz**okkal ne foglalkozz sztem

    rokon már nem létezik amúgy

    andengine, rajawali ,unity
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nehany engine.

    Ha C++, probald ki a Marmalade-ot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerk.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok,

    Hobbiprojekt szintjen erdekel a 2D jatekfejlesztes mobil platformra.
    Nagyon az elejen vagyok a temaban, egyelore kutatok, probalom egyaltalan a startpontot megtalalni, de nagyon tetszik ez a tevekenyseg.

    Talaltam egy crossplatformos keretrendszert, lehet, hogy ezzel fogom kezdeni:
    Cross-Platform Mobile App Development for iOS, Android - Corona Labs
    Nem feltetel a crossplatform, lehet csak Androidra
    (szamomra ez a preferaltabb java fejlesztokent).

    A lenyeg, hogy keresnek valakit, aki magabiztosan el tudna inditani, keretbe foglalna az egeszet, esetlegesen megmutatna jol hasznalhato keretrendszert, (nem a fejlesztesben, abban van egy "kis" gyakorlatom, hanem konkretan a jatekfejlesztesben), utana szerintem mar boldogulnek.
    Termeszetesen egy megallapodott dijazas mellett.

    A cel hosszutavon valami ilyesmi lenne:
    https://lepsworld2.com/
    Nyilvanvaloan szerenyebb kiadasban es szigoruan hobbi szinten (az elejen legalabbis).

    Tapasztalattal rendelkezok hozzaszolasat is szivesen veszem...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd