Szabadalom játékra, hasonlóság
2013-01-06T20:04:55+01:00
2013-01-09T07:38:20+01:00
2022-07-19T04:02:39+02:00
  • az ilyen védett nevek össze vannak valahol gyűjtve elérhető publikus formában? mondjuk ami hazánkra vonatkozik, ami eu-ra, ami az usa-ra, ami a világra...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha tudod hogy szerzői jogokat sértesz, akkor eleve ne csináld.

    Ezen túl meg képtelenség, hogy tisztában légy minden egyes levédett dologgal, vagy mások által létrehozott játékkal, programmal, történettel, karakterrel stb.

    Így előfordulhat, hogy az éles bemutató után derül ki, hogy ez vagy az nem stimmel.
    Sokszor előfordult már, hogy egy név védett volt és menet közben kellett átnevezni dolgokat.

    Az is előfordult, hogy X játék készítője perelte Y játék készítőjét, hogy másolta a játékot. Ma már lehet ez a ritkább. Régen például a Mario klónokat fenyegette a veszély, főleg ha a pályák felépítése is tök ugyanaz volt, csak kicsit más grafikával. Később a DOOM vagy C&C klónok már különösebb zavar nélkül jelenhettek meg.

    Egyértelműen törekedni kell arra, hogy az ember ne kerüljön ilyen helyzetbe, de teljesen kivédeni nem lehet.

    TETRIS esetén lehet hogy csak a név van védve, így ha átkereszteled a játékod TETRIX-re akkor már nem sértesz jogokat. Vagy ahogy régen készült egy játék és a mission impossible nevet akarták neki adni, de az védve volt, akkor egyszerűen megcserélték a két szót és már meg is jelenhetett a játék impossible mission néven.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyszer már próbáltam előtúrni azt a témát, sajnos akkor se és most se találom.


    Itten van
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A TETRIS dolgot én sem értem. Lehetséges, hogy a jogtulajdonos nem akar mindenkit perelgetni, hagyja hogy legyenek "klónok". Vagy ezek a játékok valamiben mások mint az eredeti, így nem keverhetők össze az eredeti TETRIS-el, így nem sértenek jogokat. Az is lehet, hogy fizetnek a jogtulajdonosnak.


    Egy tag jelezte a fórumon, hogy az EA fel akarja jelenteni, hacsak nem változtatja meg a játékának a nevét Tetris-ről valami másra.
    Gondolom, ott a név van levédve. Az EU-ban szerintem mást nem is lehetne belőle.

    Egyszer már próbáltam előtúrni azt a témát, sajnos akkor se és most se találom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehetséges, hogy a jogtulajdonos nem akar mindenkit perelgetni, hagyja hogy legyenek "klónok". Vagy ezek a játékok valamiben mások mint az eredeti, így nem keverhetők össze az eredeti TETRIS-el, így nem sértenek jogokat. Az is lehet, hogy fizetnek a jogtulajdonosnak.


    Elég, ha a név más és a contentek, különben nem lehetne kb semmilyen játék ma, mivel már minden variációt kimerítettek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem, nem működik ez a megoldás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • az életszerű hogy a publikáláskor adok egy hónapos határidőt amolyan "akinek ellenvetése van az szóljon most vagy hallgasson mindörökre" stílusban?
    mert azért az sem járja hogy beleszeretnek a játékosok a dologba, majd pont azt kell módosítani amibe beleszerettek.
    főleg ha közben az eredeti gárda aki készítette, fel is bomlott
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a válaszokat, nagyjából képbe kerültem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nézhetjük onnan is a dolgot, hogy ha le akarnál 100% másolni valamit, az egy igen nehéz feladat lenne, szinte a lehetetlenség határát súrolja.
    Így eleve valami mást fogsz csak csinálni.

    Másik dolog, hogy ha nem tud az ember valamit módosítani, fejleszteni, javítani, hozzá adni valami pluszt, akkor kár nekiállni az egésznek.

    page: Ez működhet úgy is, hogy elkészíted a játékot, a nagyközönség elé tárod és vagy megjelenik valaki, hogy szerzői jogokat sértesz, vagy nem.

    A profik is belefutnak ilyesmibe. Elkészül valami, aztán X cég szól, hogy ez vagy az az ő tulajdonuk. Ekkor vagy megegyeznek, vagy módosítanak a dolgon és utána terjesztik.
    Direkt egy játék folytatását nem készítheted el, de egy "olyan mint az" játékot már igen.

    Ha ingyenes a játékod, vagy nagyon kicsi az érdeklődés iránta akkor lehet hogy akkor sem szólnak, ha amúgy szerzői jogokat sért. Ez a jogtulajdonostól is függ. Van amelyik annak örül, ha a csapból is ő folyik, másik meg készít egy szűk sajtóanyagot és azon túl semmit nem lehet a nyilvánosságra hozni.

    A TETRIS dolgot én sem értem. Lehetséges, hogy a jogtulajdonos nem akar mindenkit perelgetni, hagyja hogy legyenek "klónok". Vagy ezek a játékok valamiben mások mint az eredeti, így nem keverhetők össze az eredeti TETRIS-el, így nem sértenek jogokat. Az is lehet, hogy fizetnek a jogtulajdonosnak.

    Nem kell elmondanod az ötleted, elég lett volna ha megmondod melyik az a játék amire hasonlítana. De nem is kell megmondani. Nézd meg azt, ha van annak is klónja, vagy az maga már egy klón, akkor egyértelmű, hogy te is készíthetsz ilyen játékot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amire hirtelen visszaemlékszem a szerzői jogi olvasmányaimból (és ide tartozik): a szoftverek szerzői joga formai védelemre épül.

    Tehát tartalmazott algoritmust, működtetési módot (apple újhúzásosdis kötözködés EU-ban kizárva) nem levédhető.

    A külső és a forma (ideértve a 'story') kellő megváltoztatásával máris "eltérő" a terméked.

    A "kellő" értelmezésén lehet vitatkozni.

    Ettől függetlenül egy profi program tükör klónja piacilag amúgy is érdektelen.
    Ha valamit csinál az ember (ha programozó ), akkor úgyis abból indul ki alapban (különösen ha kellően ifjú), hogy a többiek hülyék és neki egyszerűen képtelenség hogy ne legyenek jobb megoldásai és ötletei.
    Szóval az alapötletre (vagy több játékból összegyúrt ötletekre) nyugodtan támaszkodj, de csináld meg a "Te Saját" játékodat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Magát az ötletet egyelőre nem szeretném megosztani. Már inkább maga a procedúra illetve a rendszer érdekelne, hogyan is működik.

    Maradjunk a tetrisnél, ha minden igaz, az le van védve, mint ötlet mégis elérhető az alkalmazáspiacon fizetős verzió belőle. Ott mi lehet a helyzet, fel lehet használni valamilyen formában a szellemi tulaj hozzájárulása nélkül?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • http://www.szabadalmi.hu/szoftver_oltalom.html

    Szabadalom gondod nem lesz, a szerzői jog az ami téged érdekel, ne legyen egyezés más nevekkel és karakterekkel és a többi dolog szívbaj nélkül másolható. A legjobb, ha általánosan létező témája van, azt korlátlanul bárki felhasználhatja (mit tudom én egy ókori történet, vagy középkori rts valós nevekkel, stb.).

    Ne legyen 47-es bérgyilkos ügynök, vagy az említett szuperman meg ilyenek.


    Az angry birds klón is mehet gusztustalanul mivel az a típusú játék, kb ezer éve is létezett csak valamiért madarakat és disznókat kellett bele tenni a sikerhez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az Európai Unióban nem lehet szoftverre szabadalmat szerezni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mások által készített (meglévő játékból kimásolt) képeket, hangokat nem használhatsz (engedély nélkül). Ezen felül a konkrét sztori, a karakterek nevei, konkrét karakterek védettek.

    Ezen túl lehet játékot klónozni, a profik is ezt csinálják. Esetleg speciális esetben lehet hogy a klónt is perelnék, hiába írod meg más néven, más grafikával ugyanazt a játékot. Például egy TETRIS akkor is tetris marad ha átfested és más nevet adsz neki, ha meg sokat módosítasz akkor már a játékmenet nem lesz ugyanaz. De például egy autóversenyt vagy FPS-t, RPG-t lazán lehet készíteni úgy, hogy innen-onnan szedsz hozzá ötleteket.

    A játéknak lehet mondjuk szuperhős a főszereplője, mondjuk még repülhet is, lehet golyóálló, de ha kék-piros ruhája lesz, esetleg egy S betű díszeleg a mellkasán akkor már perelhetnek.

    Ha megmondod, hogy kb melyik játékra hasonlítana a játékod, miben különbözne, akkor lehetne konkrétan megmondani, hogy veszélyes elkészíteni ilyen formán, vagy sem. (mondjuk egy ANGRY BIRDS klón már lehet hogy a veszélyesebb kategória.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Szakdolgozat témát keresve felmerült bennem a játékfejlesztés és kicsit tovább gondolva arra jutottam, hogy ha már nagyobb projectbe kezdek, akkor a cél a publikálás lesz.
    Volt egy ötletem, de rákeresve találtam egy ilyen stílusú már lefejlesztett játékot. Az érdekelne, hogy minek járjak utána ha egy már meglévő játékhoz hasonlítana az enyém(csak stílusát tekintve, textúra-sztori-etc az természetesen más lenne), milyen következményekkel járhat, ha esetleg szabadalom van rajta. Ez az a pont, ahol már érdemes ügyvédet bevonni? Napjainkban állandóan szabadalmi perekről olvasni, mert a kreativitás már kihalni látszik és én messze el akarom ezt kerülni.
    Nektek vannak tapasztalataitok, járt már valaki hasonló helyzetben?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd