Tanuljam vagy ne OpenGL,GLSL?
2012-09-14T09:55:53+02:00
2012-09-15T17:57:04+02:00
2022-07-23T21:44:15+02:00
  • az opengl/glsl tudásnak már az első játék megírása közben is hasznát veszi, lévén az összes effect, a mozgások, a transzformációk mostanra mind átkerültek glsl-be. Az opengl pedig minden más dolog miatt hasznos.
    Szerintem közel lehetetlen lenne olyan 3D-s engine-t írni, aminél mindezekre már nincs szüksége a programozónak (főleg ha egyedül van)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Minél több környzetet ismer meg az ember , annál nagyobb rálátása lesz az egész témára. Szerintem tanuld meg nyugodtan , főleg mert a későbbiekben nagy hasznát veheted a tudásodnak mobilos környzetben is. Amúgy nem olyan nagy energia ráfordítás és lehet hogy a végén kiderül hogy még élvezed is
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha "tudnad" a c++ nyelvet, nem kerdeznel ilyeneket.

    Szerintem kezdesnek inkabb probald ki a Blitz Basic 3D-t vagy a Dark Basic Prot, es ha mar erzed az izet, tovabb tudsz lepni.
    Vagy Unity3D, de azzal nagyon felsulhetsz, mert elobb lesz sikerelmenyed, mint megertened, milyen kovetkezmenyekkel jar egy dontesed.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez nem nehéz döntés. Nem tudod mi az az OpenGL és a GLSL.
    Nézz utánna, hogy mi az hogy 3D Engine. Attól hogy kész engine-t használsz, vannak elkerülhetetlen dolgok...

    De egyébként igen, valóban nélkülözhető az OpenGL és a GLSL tudás, ha DirectX-re fejlesztesz, de ott meg van más GLSL helyett (bármilyen meglepő: HLSL).

    Fuss neki mégegyszer és nézz utánna mi micsoda, mielőtt megpróbálsz "játékot" készíteni és "nehéz" döntéseket hozni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintetek is felesleges megtanulnom az OpenGL ha nem akarok kész engint írni?


    Írj félkészt :) Mi a "kész engine írása"? Ha már kész van, ugye nem kell megírni, ha még fejleszted, ugye nincs kész.

    Gondolom a saját szót akartad odaírni, de nem sikerült :)

    Ha annyira nem érdekel engem
    Akkor ne tanuld.


    2D játékokhoz jó lesz a clanlib 3D hez pedig az Ogre3D.


    Ha már eldöntötted, akkor mi a kérdés? igazoljuk a döntésed helyességét? Helyes.

    Már tudom a c++ nyelvet csak nem tudom eldönteni,hogy merre menjek tovább?

    Gyúrd még kicsit azt a C++ -t. Pl.: egy kis saját 2D-s engine írásával.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Már tudom a c++ nyelvet csak nem tudom eldönteni,hogy merre menjek tovább?

    2D és 3D játékokat akarok készíteni.
    Ezek jutottak az eszembe fejtörés során.

    Ha annyira nem érdekel engem az OpenGL,GLSL akkor felesleges tanulnom mert kész engint úgysem fogok tudni megírni.Ezért ha 3D játékot akarok akkor majd használok egy készet.Pl Ogre 3D és még fejlesztik is.

    vagy tanuljam meg akkor is szerintetek?
    Nagyon nehéz döntés előtt állok úgy érzem.

    2D játékokhoz jó lesz a clanlib 3D hez pedig az Ogre3D.

    Szerintetek is felesleges megtanulnom az OpenGL ha nem akarok kész engint írni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd