3D-s játékot kezdenék fejleszteni
2004-08-12T10:03:15+02:00
2004-09-20T11:24:41+02:00
2022-07-27T09:32:49+02:00
  • - PyGame játékfejlesztő környezet letöltése és megismerése [amennyit rászánsz]:

    A PyGame sajat bevallasa szerint SDL port. Tehat ha valaki mar tud programozni C/C++-ban, erdemesebb inkabb az eredeti SDL-t hasznalnia, mint megtanulni egy ujabb nyelvet es azon egy portolast hasznalni.
    Persze Pythont azert meg erdemes megtanulni, sok jatek hasznalja scriptnyelvnek. A masik ilyen nepszeru nyelv a LUA, de abban nem tudok grafikus feluletrol, csak scriptelesre jo.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Ha még nem fejlesztettél 3D játékot és nagyon egyszerűen, kevés munkával szeretnéd kipróbálni az ötleted, akkor sokéves tapasztalattal a következőt ajánlom:

    - Python programnyelv alapjainak elsajátítása [1 délután]:

    www.python.hu
    www.python.org

    A 2.3.4 verzió Windows installer-ét töltsd le és a magyar nyelvű tutorial-on (oktató) ment végig. A forráskód szerkesztésére a Scintilla Text Editor-t ajánlom:

    www.scintilla.org

    A SciTE legújabb Full extrás windows installer-ét töltsd le.

    - VPython 3D környezet kipróbálása [3 óra]:

    www.vpython.org

    - PyGame játékfejlesztő környezet letöltése és megismerése [amennyit rászánsz]:

    www.pygame.org

    A fenti módon juthatsz el legkönnyebben egy kipróbálható demó változatig. Bármilyen OpenGL kompatibilis 3D gyorsítókártyával menni fog Win32 és Linux alatt is!

    Üdv.: Complex
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Ha valaki azt keresgeti, h melyik csili-vili fejlesztőkörnyezettel szeretne játékot fejlesztgetni az régen rossz irányba jár, mivel az egész nem ezen múlik. A fejlesztőkörnyezetek kDEV + a VStudio csak a programfordítás automatizáltságát teszik lehetővé.

    Egy játékot meg lehet írni tisztán a fordító és a használni kívánt könyvtárak befordításával.

    Egy makefile megírása sem okozhat gondot annak, aki játékot szeretne fejleszteni, vagy ha igen akkor jobb, ha neki se áll.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van egy platform független motor (c++)
    OGRE.
    Belehet dolgozni alá Blenderel, Maya-val, Max-al....
    A Blendernek is van saját játék motorja.

    Egyébként a Linux csak egy renszer mag arra utalhatot a srác. Amire sokan Linuxként gondolnak az a GNU projekt And Linux Kernel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a gyors választ, de engem inkább az érdekelt volna, h. a kdev-en kivül van -e más fejlesztési alternativa.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én nem kétlem, hogy Linuxon is lehet játékot fejleszteni, de azt megkérdezném, hogy melyik fejlesztő rendszerrel?


    Platform: opengl/openal
    Fordito: gcc
    Konyvtarak: stdlib, glut, gtk

    Mindhatom csoport megtalalhato mind linux, mind windows alatt is. Az igy keszult jatekok szinte minden os alatt el fognak menni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Egész érdekes társalgás alakult itt ki. :)

    Én nem kétlem, hogy Linuxon is lehet játékot fejleszteni, de azt megkérdezném, hogy melyik fejlesztő rendszerrel?

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "amugy most csordult tul a DOS vezerelt hibernatorkamrak idozitoje???"

    Miert? Eleg sokaig ment hiba nelkul nem? :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szerintem meg felejtsd el az onallo egyszeru szoftveres 3d engine megirasat. felesleges.
    alapozd meg a matematikat egy picit, vektorok, matrixok, trigonometria, ilyesmi, az elejen, ha nem fekszik, akkor akar el is nagyolhatod a legelejen. Majd meghozza a kedvedet a dolog kesobb.
    Inkabb vagj bele. mindegy, hogy win, vagy linux. (ha megnezet a profilomat rajossz, hogy en mire szavaznek, de az mindegy...) Valassz egy programnyelvet, akar C akar Delphi, akarmi, csak tarts ki mellette. De NEM Pascal + Assembly, es SEMMIKEPPEN NEM DOS. hacsak nincs iszonyu sok felesleges idod...
    A javasolt konyvek tok jok, irany a bolt, meg a nehe.gamedev.net mint opengl kezdolink...
    es kodolj-kodolj, kodolj. Meg kerdezz ha elakadsz. (es mar ket napja nem jottel ra a megoldasra)
    (amugy most csordult tul a DOS vezerelt hibernatorkamrak idozitoje??? )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem először írj egy egyszerű 3D engine-t önállóan, hogy tudd, mi zajlik a háttérben OpenGL/DirectX esetén:

    I.
    Kezdetben készíts olyan progit, amellyel ponthalmazokat jelenítesz meg - forgatod, eltolod, nyújtod ,transzfomálod és természetesen vetíted őket a 2D képsíkra.

    II.
    Készíts háromszögrajzoló rutint, jeleníts meg egyszerű 3D-s objektumokat.
    Adj hozzá goraud-shadingot, esetleg textúrát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ebben igazad van, - én sem akarok Linux vs Win flamet, mind2-t használom más-más célokra - viszont a hozzászólásom nem erről szólt.
    A kolléga kijelentette, hogy a linux alkalmatlan bizonyos fejlesztési feladatok megoldására, ennek az állításnak az indoklását várnám tőle.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Linux VS. Windows. Ez egy örök harc azok közt az "átlagos" hol kell bekapcsolni felhasználók és a linusot hazsnáló komoly programozók, vagy kicsit tájékozódottabb felhasználók közt. A Win-t 1×űbb használni. A Lint nehezebb ugyan, de sokkal sokrétűbben lehet használni, ráadásul a linux biztonságosabb is. Amúgy meg az id Soft is linuxon fejleszt...

    Egyébiránt valóban OpenGL-lel érdemes kezdeni, ha FPS-t akarsz, és személy szerint szivesen venném, ha linuxon is működne. Deazt hiszem, előbb talán tervezd meg a játékot, a játékmenetet, aztán az objektumokat valami OGL-kompatibilis 3D-szerkesztővel (ha az OGL ilyet nem tud) és utána jöhet a programozás, meg a botok a multiba, meg a TCP/IP beépítése meg ilyen finomságok
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem felejtsd el a Linuxot!

    Teljesen alkalmatlan játékfejlesztésre!


    ááá egy Linux guru.
    A linux mitől alkalmatlanabb bármiféle - többek között játék - fejlesztésre, mint a win?
    Kifejtenéd bővebben, hogy a a Linux mely konkrét jellemzője akadályozza a játékfejlesztést?


    Mutasd a teljes hozzászólást!


  • Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
    Mindamellett, amit leírtatok, gondolom ezek az "API"-k is a kártya regisztereibe és a memóriájába írnak, úgyhogy nem adom fel olyan könnyen
    Még jó, hogy olinux alá van open source radeon driver, asszem onnan fogom kicsemegézni a regiszerek címét. Épp az agpgart.c-t kezdtem el nézegetni...

    na kösz mégegyszer...
    *GONE CODIN'*
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem meg legjobb kezdes, (meg amugy is) ha direktbe az OpenGL api, vagy a DirectX -et piszkalja Visual C-vel.
    Ha mellette egy kis glut is becsuszik (csak kiprobalni) az csak jo. Igazabol ami a Glutban van, a legelso OpenGL tutorialbol megcsinalja. Nem?

    Legalabb ha egyszer elkeszul egy progival, nem kell azzal torodni, hogy ezt, meg azt kell felinstallalni, hogy futtatni lehessen a szoftvert.
    Lsd Glut, SDL meg mittudom en milyen fuggveny konyvtarak.

    Ott van pl:
    NeHe Productions - Everything OpenGL
    Make Money Playing Video Games: Get Paid to Play, Stream & Bet
    (Meg millio masik)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • és aztán ismerkedj az OpenGL-el...

    A legjobb kezdés pedig a Glut: Glut
    + VC++. A Glut-ban is OpenGL-t használsz, de az ablakozós kínlódás elmarad. Linux és Win alatt is szinte ugyan az a kód. Ha jól emlékszem csak egy windows.h-t kell beszúrni win-hez. Így gyorsan rá jössz, hogy még mit kell tanulnod. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tényleg csak poén volt, de valszeg igazad van. A prog.hu-n már elég sokminden miatt kezdtek el fikázni embereket, úgyhogy tényleg vigyázni kell.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • valamelyik ismerősöddel hitesd el, hogy ez egy ku... izé... nagyon jó könyv, és add el neki egy ezresért


    Ilyet még poénból se mondjál, mert sokat elárulhat a kimondója jelleméről...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem vagy se nagyképű, csak annyi benned a hiba hogy kissé tudatlan a témában ( ebben semmi szégyen nincsen ). A könyv amit írtál elég régi, ha komolyan akarsz dirver megkerülésével videokártyát programozni akkor egy kicsit újabb könyvet tudok neked ajánlani: László József: A PC hardver programozása valós és védett módban, pascal és assembly nyelven (2003). Leírja pl hogyan kell 32 bites színmélységet beállítani, nagy felbontással, stb. De 3D-vel nem foglalkozik. Ha esetleg itt elrasztottak a közvetlen videokártya programozástól ( ami amúgy poénos dolog ), egy másik könyvet ajánlok:
    Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc: Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés. Foglalkozik 3D-tervezéssel, OpenGl-el, pár oldalon Directx-el, sugárkövetéssel, globális illuminációval, tesszelálással. Ha még amatőr vagy 3D-ben, akkor melegen ajánlom ezt a kiadványt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azert vannak linux ala is normalis jatekok, amik OpenGL-re epulnek. Szepek, gyorsak is. ha neked OpenGL mindenre eleg, akkor tudsz cross-platformos game-t kesziteni. talan azzal jarsz legjobban. A jovo meg messze van, hogy azt lehessen mondani, hogy 5 ev mulva a linuxon nem lesznek olyan jo jatekok mint winen. En is java-ban kodolok (ezert is), mert igy legalabb mindenhol (kozel) ugyanugy futnak a programjaim.
    De game-re te inkabb c++-t hasznalj. Abbol is pl gcc-t talan, ami ha jol tudom van mindket plattformra.

    szilsan
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello!

    Szerintem felejtsd el a Linuxot!
    Teljesen alkalmatlan játékfejlesztésre!
    Amúgy a Windows jobb több tekintetben is, de játékok terén mindenképpen!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezzel a könyvvel sem Linux, sem Windows alatt nem fogsz semmire menni, ugyanis a mai oprendszerek nem engednek hozzáférni a videokártyához közvetlenül (szép is lenne, ha a programok úgy piszkálhatnák a hardvert, ahogy nekik tetszik). A DOS-os játékot írni pedig nem jó ötlet, ha azt akarod, hogy valaki használja is (pl. nem én vagyok az egyetlen, akinek Windows 2000 alatt nem működik rendesen a DOS virtuális gép). Tehát röviden: valamelyik ismerősöddel hitesd el, hogy ez egy ku... izé... nagyon jó könyv, és add el neki egy ezresért, és aztán ismerkedj az OpenGL-el vagy DirectX-szel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát én inkább a Linux irányába szeretnék menni, az állítólag jobb, mint a windows.


    Ilyen kijelentéseket óvatosan tegyél fel. Rengeteg a windows-fan . Én is az vagyok, csak én már meguntam a flémelést ...

    Ettől függetlenül: a windows valóban (mint ahogy azt egy másik felszólaló is mondta) érettebb multimédia és grafika területén, mint a Linux.

    Javaslatom: ha már minden áron azt akarod hogy fusson Linux alatt is, akkor inkább fejlesszél cross-platform progit. Ez OpenGL segítségével ha jól tudom elég jól kivitelezhető. A játékodat amúgy is potenciálisan windows felhasználók szeretnék majd kipróbálni, egyszerűen mert többen vannak .


    CS:
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helo!

    Nezted, mikor adtak ki anno azt a konyvet? nekem is ott porosodik valahol. Semmi mas, mint vga kartya programozas (vagyis semmi koze a mai 3D-hez. Ami jo benne, az, hogy direktbe piszkalod a videokartyat stb. de meg memorialapozas van - valami ilyesmi remlik - a vid. kartya ramjaban, max 1 megat tudsz igy kezelni stb.) Ma az mar nem aktualis, nincs erteke. Szep es jo, de elmult az a korszak, sajnos :\\\\
    Linuxhoz sok sikert. en azt hasznalok 6-7 eve es azt kell mondjam, grafika teren meg nem a legjobb. egyedul a matrox driverben nem csalodtam meg (nagyot).

    szilsan
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát én inkább a Linux irányába szeretnék menni, az állítólag jobb, mint a windows. Linux alatt minden gyorsabb, gondolom a 3D-vel is ez a helyzet. Egyelőre csak nézegetem a Kdevelop-ot, de szerintem nemsokára igen intenzíven fogom használni :) Ja, és abba is van opengl ha jól tudom
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Meg annyit a kioktatasrol, hogy akarod a mostani oprendszerek alatt a hardvert direkt piszkalni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy magyar fejlesztőcsapat állítólag ez alapján a könyv alapján fejlesztett egy modult Borland Pascal 7-hez, amit az EGAVGA.BGI helyett lehetett használni, és ilyen 3d-s dolgokat tudott

    ezt úgy érted támogatta az opengl-t v d3d-t?

    ui: halgass inkább kaeru-ra és barátkozz a windozzal..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kösz, kaeru! Rákeresek, bár nem pont ezen a vonalon képzeltem el a dolgot. Igazából a windowsos programozás nincs a legjobban az ínyemre, de ha biztos, hogy nincs más megoldás, akkor az marad :(

    kösz mégegyszer.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát evilbyte, nemtudom... Egy magyar fejlesztőcsapat állítólag ez alapján a könyv alapján fejlesztett egy modult Borland Pascal 7-hez, amit az EGAVGA.BGI helyett lehetett használni, és ilyen 3d-s dolgokat tudott, és meg is vette néhány külföldi cég is. Próbáltam megszerezni ezt a BGI-t, de egyrészt nem sikerült, másrészt szeretem magam megírni a programjaimat és a libjeimet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd