Hogyan legyek jó játékfejlesztő?

Hogyan legyek jó játékfejlesztő?
2004-08-07T11:34:03+02:00
2004-10-25T22:09:06+02:00
2022-11-01T10:05:33+01:00
  • Hi!

    A kérdésre, miszerint miféle iskolába érdemes járni, nehéz választ adni. Ha tehetséges vagy, kár lenne elpazarolnod az idődet gagyi iskolákban. Menj ELTE-re, tanulj programtervező matematikusnak. Öt év alatt egy jó képességű ember sem végzi el, de akinek sikerül diplomát szereznie, az bízhat abban, hogy nemcsak képes lesz az élvonalba felverekednie magát, hanem ott is tud maradni. Vért izzad érte, de később már mindene meglesz ahhoz, hogy azzal a témával foglalkozzon, amivel akar. (Elsősorban tudásra gondolok...)
    Másfelől sok munkahelyre kerülnek be tehetséges emberek gyenge iskolákból. Csupán a papír miatt jártak oda - s közben szedték magukra azt a gyakorlati tapasztalatot (fakultatív, otthoni munkával, éjszakai bagolyként), amivel mondjuk a fenti ELTE-s nem rendelkezik (tisztelet a kivételnek...). Ők gyorsabbak, tapasztaltabbak, de hosszú távon lassabban juthatnak előre, többet kell elméletből pótolniuk.
    Röviden: a képességeidhez mérten a legjobb iskolába javasolt menned - ahol keményen kell hajtanod, de nem megy el az időd felesleges dolgokkal, tantárgyismétlésekkel, értelmetlen töltelék tantárgyakkal - ahol a rengeteg tanulás mellett jut időd és energiád arra, hogy azzal foglalkozz, amivel szeretnél... Uff.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hi.

    az OpenGL és a Pixel, meg Fragment Shader együtt, jól megállja a hejét.

    - Igen az biztos de az ellen nem is ved! Hasznaljuk a Vertex es Fragment Shader kifejezeseket, mert pixel shader nincs.

    Udv.: Ben
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy oldal humus.ca itt írnak OpenGL-ről és DirectX-ről is.Nagyon sok tutorial van, és (ha jól láttam) egy enginet is felrakott, amit ő írt.

    OpenGL 4ever
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Császtok, én nem vagyok nagymenő, de úgy godolom, hogy az OpenGL és a Pixel, meg Fragment Shader együtt, jól megállja a hejét. (persze egy frankó kis Visual C++ elengedhetetlen) Ráadásul az egész platformfüggetlen is lehet. Ja, és az OpenGL nem sokkal "hülyébb", mint a D3D, lásd: Doom3.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szvsz Delphit, Visula Basic-et felejtsd el. Inkább a .NET-es nyelvek közül válassz, az a jó megoldás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia.
    En masodeves infos vagyok es engem is erdekelnek a jatekok.Azert irok mert nekem meg "nem jott meg", marmint a Delphi.Pedig minden vagyam hogy lassam milyentype:.
    Ha tudsz segits kerlek.Kuldj barmit amibol elkezdhetek tanulni delphiben-ni
    Kosz.
    wizardl@freemail.hu
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a 3d-s grafika teljesen más pilléreken nyugszik, mint a putpixel, úgyhogy a directdraw-s tapasztalataid nagy részét el is felejtheted (kivéve a COM-komponensek helyes használatát!!!).


    Ezzel azt akartad mondani, hogy ha vki 3d játékot akar írni (márpedig ma ez szinte követelmény), akkor a directx-et kezdje kapásból a direct3d-nél tanulni???
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Életemben nem ismertem még senkit aki tényleg komolyan foglalkozott volna a programozással."
    Hat azert nem igy kene segitseget kerni.
    Ha tenyleg 14 eves vagy le a kalappal, de a hozzaszolasaid alapjan inkabb olyan 17 re saccollak.
    (Amugy meg annyira ne legy elszallva, mert mas 14 evesen meg assemblyben nyomja)
    Mindegy orakon at lehetne flamelni, de nem ez a cel.

    Ha tenyleg erdekel, ott van a net millio forrassal.
    NeHe Productions - Everything OpenGL
    Make Money Playing Video Games: Get Paid to Play, Stream & Bet
    es meg lehetne sorolni.

    Sok sikert.
    Ha meg a legjobbak koze akarsz kerulni:
    The Massachusetts Institute of Technology (MIT)
    Kb 5000 $ per szemeszter.
    Es nem hiszem, hogy sokkal okosabban jonnel ki (persze biztos hogy kokemeny iskola), csak a gyakorlati reszet is tudnad.

    Ja es hogy lehetsz a legjobb?
    Tanulni, tanulni, tanulni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát egy Imperium Galactika 2 grafika putpixel szintjén leprogramozva nagyon nehéz? Vagy lehet hogy most egy oriási hülyeséget írtam

    bocsi, de igen. a 3d-s grafika teljesen más pilléreken nyugszik, mint a putpixel, úgyhogy a directdraw-s tapasztalataid nagy részét el is felejtheted (kivéve a COM-komponensek helyes használatát!!!). 3d-s programozásnál nem azt mondod a videókártyának/oprendszernek, hogy tegyen ide-oda egy ilyen-olyan színű pixelt, hanem átküldesz neki néhány 3d-s modellt (amely lényegében koordináták halmaza), textúrákat, beállítod a rajzoláshoz használt paramétereket, megmondod a fényforrások helyét stb (órákon keresztül sorolhatnám még, lényegében megmondod neki, hogyan is néz ki a te virtuális világod), és a végén ő elvégzi neked(helyetted) az információk alapján a térbeli világod képernyőre vetítését. persze ez ennél bonyolultabb, mert sok-sok mindent kell még tenni ezeken kívül (pl. egy bonyolult világnál nem küldesz át mindent a vkártyának, mert az lassú lenne, hanem csak azt, ami a éppen látszik a képernyőn - ez is csak bonyolítja a dolgokat, bár ez már inkább matematikai alapokra, mintsem programozás-ismeretre nyugszik, ugynakkor elhagyhatatlan)

    mi a véleményetek erről a könyvről

    Ez szerintem nem az amit keresel. A leírás alapján (nem ismerem a könyvet) ez inkább a ray-tracing/ray-casting elvéről, illetve a 3d-s világok 2d-s képpé való átalakításáról szól, vagyis pont arról, amit a videókártya és az opengl/directx elvégez helyetted. ha elolvasod nem baj, biztos lesz benne olyan is, amit fel tudsz használni az engine során, sőt tuti sokat fog később segíteni, de mint mondtam, később, ne ezzel kezd, inkább a linkkel, amit adtam.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát egy Imperium Galactika 2 grafika putpixel szintjén leprogramozva nagyon nehéz? Vagy lehet hogy most egy oriási hülyeséget írtam
    Ja és mi a véleményetek erről a könyvről: 3D Grafika Használható egy magamfajta gimis számára?
    Ja és még valami! Életemben nem ismertem még senkit aki tényleg komolyan foglalkozott volna a programozással.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha nem 'szolsz' bolcs maradsz...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem tetszik a hozzáállásod!

    Egyébként én is 3d-engine-t írogatok, bár lehet nem lesz doom3, de mégis valami használhatót szeretnék összedobni. Társulni nem tudunk mert más nyelvben utazok(C#; mielőtt valaki kritizálná a nyelvválasztást, ne tegye, mondjuk azt hogy a longhorn idejére elfogadható lesz), mellesleg szeretném egyedül csinálni(lehet ez nagy hiba), de segíteni tudok neked:
    DirectX4VB
    Jó kis tutorialgyűjtemény van a DX8-as részben, VB6, de ne ijedj meg, én sem VB-t használok, és sok érdekes dolgot tudhatsz meg a DirectX használatáról, ami programozási nyelvtől független. A DX9-es rész gyenge és DX 8-9 között nem sok különbség van, úgyhogy melegen ajánlom!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • mér, abban benne van az iq-juk aránya? ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Inkább be se kellet volna írni, össze kéne hasonlítani a profilotokat...
    ÜDV
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Keress ismerősöket

    NEKEM vannak ismeroseim, mégsem vok jó gamecoder...
    ÜDV
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • visszavonom az iq-s megjegyzésemet! :))) mea culpa
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Keress ismerősöket, írj levelet játékfejlesztőcégeknek, m.o.-n nincs sok.

    Tanulj sok DirectX-et.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja és most elutazok egy napra és szeretném, ha sokat kéne visszaolvasnom
    És nem ártana ha nem lenne benne semmi off-topic

    by Kylerrr
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • kovacsá - Előszöris nemártana ha megtanulnál olavasni:
    Először, kb. 9 évesen a C nyelvbe kóstoltam bele...

    És a matek sem árt:
    14-9 != 8
    14-9 = 5
    Nem hiszem, hogy én fogalmaztam volna nagyon rosszul... + Nem istenítettem magamat hogy valakinek rögtön le kellett volna oltaia... + Rühellem az ilyen f**zláma kö***göket, akik ahelyett, hogy segítenének a kezdő programozóknak akiknek még van álmuk és nem rohadtak be az adatbáziok előtt, inkább lefikázzák hogy hogy mernek ők egyáltalán megszólalni. Az olyanok mint Te inkább meg se szólaljanak. Azért nyitottam ezt a topicot, hogy igazi programozók elmodják tapasztalataikat, és segítsenek a pályaválasztásban! Ha még egyetem előtt rájövök, hogy télleg hülye vagyok hozzá, akkor röhögjél a markodba, mert igazad volt. Legalább nem teszem tönkre a saját életemet, viszont úgy látom te szívesen szúrsz ki másokkal ezen a téren... Ha a te szemedben ezt jelenti a prog.hu hogy másokat fikázol akkor meg kéne csinálni egy ban-redszert...
    Ivn - Hát azért tényleg előfordulhat hogy újat látok egy PHP kódban, de akkor is elmondhatom magamról hogy egy PHP-nuke klón nem akadály számomra. Legalábbis, ha több időm lenne
    Na akkor rátérhetnénk a témára? Please!

    by Kylerrr
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...csak lehet, hogy neki 30%-kal magasabb az iq-ja, mint a tiéd. ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mellesleg ezt a Dézsát mintha már láttam volna, igaz DisaneX nyitotta... :)


    Csak ott többen elgondolkodtak, hogy bemenjenek és szétkapják a topikot, vagy inkább békésen hagyják elsüllyedni.
    A pacifizmus érvényesült.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Na azt kívülről-belülről megtanultam és elmondhatom magamról hogy tudok PHP-ban programozni


    Ezt ne mond. Én több mint 15 éve foglalkozom a programozással, és még mindig vannak számomra újdonságok.

    Ivn

    UI: Mellesleg ezt a Dézsát mintha már láttam volna, igaz DisaneX nyitotta... :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 6 éves koromban játszadoztam apám gépén. Azóta 8 év telt el... Először, kb. 9 évesen a C nyelvbe kóstoltam bele és egy kó-papír-olló játék szintjéig jutottam el. Egy PHP könyv került elém... Ezután megjött a delphi, és azzal együtt a pascal. Ezután belekezdtem a C++-ba és most egy DirectDraw-t...


    Gratulálok, hogy ennyi mindent megtudtál tanulni... öööö... hány év alatt is? 8 év?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv mindenkinek!

    Kb. 6 éves koromban játszadoztam apám 486-os laptopján, és akkor határoztam el, hogy én is játékokat akarok "csinálni". Azóta 8 év telt el... Először, kb. 9 évesen a C nyelvbe kóstoltam bele és egy kó-papír-olló játék szintjéig jutottam el Később megjött az internet és lőn világosság... egy PHP könyv került elém Na azt kívülről-belülről megtanultam és elmondhatom magamról hogy tudok PHP-ban programozni Ezután megjött a delphi, és azzal együtt a pascal. A GlScene nem nagyon jött be nekem, nem tudom igazán hogy miért Ezután belekezdtem a C++-ba és most egy DirectDraw-t használó stratégia játékon ügyködök Úgy nézem nem fogom befejezni, de már nagyon sokat tanultam belőle és úgy érzem mát megérte

    Szóval a lényeg hogy most vagyok 14 éves és istenigazából a 3D-vel szeretnék foglalkozni. Engine-ek fejlesztésével akarok foglalkozni, úgy hogy az élen járó fejlesztők között legyek és az lenne a konkrét kérdés, hogy milyen egyetem alkalmas erre? Szeretném ha tapasztalatból beszélnétek a sulikról és a másik, hogy nem szívesen várok még 4 évig hogy az első 3d-s motoromat megcsináljam. Már akarok csinálni egy alap engine-t. Jó lenne ha mutatnátok ilyen cikkeket, doksikat és az se baj ha angolul van. Középfokú is megvan már...

    És még érdekelne a kereseti lehetőség... Egy engine-fejlesztő csapat egy színvonalas programmal vagy egy licenszelt engine-t használó csapat mennyit kereshet ha max 6-7 tagja van? És mivan akkor, ha mindkét munkát egy (6-7fős) csapat végzi? A grafikusok, programozók és egyéb tagok között hány százalékosan osztható el a kereset igazságosan, ha egy haveri társaságról van szó?

    Na azt hiszem mindent leírtam, de ha nem akkor utólag még kérdezek Ja és mindenkinek köszönöm ha elolvasta a hozzászólást... kicsit hosszúra sikeredett.

    by Kylerrr
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd