Multiplayer elmélet

Multiplayer elmélet
2012-05-12T10:01:56+02:00
2012-05-12T18:52:29+02:00
2022-10-25T08:10:41+02:00
  • Szeva!

    Én is gondolkodtam már ezen. Keresésem végül célt ért:
    WebSocket - Wikipédia

    Ne Ajaxot használj erre a célra szvsz.

    http://nyukapiszka.blogspot.com/2011/03/html5-websocket-szerver-kesz..

    Van egy pusher nevű szolgáltatás, ami elvileg ezen a technológián alapul, tesztelésre talán jó lesz:

    Leader in realtime technologies| Pusher

    Nem tudom van-e valamilyen megkötés, de egyszerűen lehet kapcsolódni kliensoldalról a szerverre és ott üzeneteket adni, fogadni. Kísérletezgetésre elvileg jó lesz.

    Amúgy a Mozilla féle BrowserQuest is WebSocketet használ erre a célra, ha minden igaz.

    Szerk:

    Hát, ha ezeket már próbáltad akkor esetleg valami P2P hack? Bár erről aztán pláne nem tudok nyilatkozni

    Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

    HTML5 P2P Video/Audio/FileSharing Communications
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A kliens- szerver kapcsolatot akármivel meg tudod oldani.

    Pl PHP AJAX, de ezt nem ajánlanám annyira.
    Vagy valami websocket (ehhez meg van flash bridge is) szóval sok helyen használható.

    A kliens-kliens kapcsolatot, meg szerintem sehogy.
    Mármint persze böngészőben.

    Máshol simán.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hallottam már erről, de most már meg is nézem mit tudok vele kezdeni.

    Köszi, további elméleteket ötleteket még fogadok. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helló,

    Eseménykezelés és ajax.

    Gondolom valamilyen webes böngészős játék lenne a cél.
    Neten keress egyett regisztrálj be, majd nézd meg a hálózati
    forgalmát valamilyen developer tool segítségével.

    De kb arról szól hogy a kliens ms-ként bekérdez a szerverre,
    hogy mik az aktuális térkép állapotok.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Egy ideje (pontosabban már 4 napja) gondolkodom azon, hogy hogyan oldjam meg azt, hogy egy mondjuk játékban közvetlen kapcsolat legyen a játékosok és a szerver között, de még ha nem is közvetlen hanem valamilyen kiszolgáló segítségével alkotott kapcsolat. Nos mivel még nem jutottam semmire, az az megfelelő megoldásra ezért kérném a prog.hu felhasználóit, hogy segítsenek egy megfelelő elméletet kitalálni.

    Már próbálkoztam a HTML5 (Canvas), Node.js és Socket.io-val és önmagával a socket kliens kapcsolattal, de nem is hogy sikertelenül, hanem nem megbízható adatcserét vettem észre vagy hiányos szakadozó adatcserét.

    A kapcsolatra legfőképp PHP, MYSQL megoldást kellene találni, természetesen ha lehet nem olyat ami már 2 kliens kezelése közben szét zabálja a szervergépet, bármilyen erős is az.


    Az elméletet valahogy a következőkre kellene építeni:

    ______________________Szerver___________________________
    _________________________|______________________________
    _________________________^_____________________________
    _________|--------------------<->------------------|_______________
    _______Kliens__________________________Kliens_____________

    Van egy szerver ami mondjuk egy adott játékos térképen való helyezkedési pozícióit tárolja MYSQL adatbázisban. És van mondjuk online 30 játékos egyik játékos változtatja a pozícióját, ilyenkor látja maga a játékos is azonnal hogy mozog a meghatározott pozícióra, de ebben a pillanatban a másik 30 is látja hogy megmozdult az adott játékos és ugyan ebben a pillanatban a szerver is fogadja az adatokat és már frissíti is az adott játékos pozícióját, hogy a következő esetkor amikor mondjuk belép onnan folytathassa a mozgást.

    Ez most egy példa volt.

    Köszönöm előre is a segítségeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd