Flash játék programozás
2012-05-03T11:36:59+02:00
2012-09-01T09:47:18+02:00
2022-07-19T02:06:56+02:00
  • Igen rögtön megnéztem párat a youtube-on. Nem is tűnik rossznak. Ami megfogott az a platform függetlensége, aztán meg az ára.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez pl shiva.
    Belekell venni, hogy egy játék fejlesztése nem csupán engine kérdése. 40% engine a többi grafika.
    http://www.youtube.com/watch?v=PF7RZImGyf8&feature=related
    Official Babel Rising 3D Launch Trailer
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hm azt hiszem megérné használni ezt a shivát. Egy próbát biztosan megér. Fejleszteni vele, amúgy is szubjektív, vagy inkább úgy mondanám puding próba. Inkább az lenne a kérdés mik a korlátai, mit lehet tőle várni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Más a célterület. Van ami egyszerűbb van ami nehezebb benne.
    kis és közepes játékfejlesztésre ár/tudás viszonylatban a legjobb.
    Ahhoz hogy elkezdj fejleszteni splashscreen or vizjel nélkül
    shivában 200 dollár unityben legalább 2-3000 dollár.

    Aki a unityt szokta meg az használja azt. Egy jó fejlesztőnek mindegy melyikben dolgozik.
    Shivában 1x írod meg és nagyjából működik minden platformon.
    Míg unityben eléggé rendszerhez kell igazitani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Össze lehet hasonlítani a unity-vel? Van olyan szintű?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen fejlesztettem benne.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért jelen esetben a Shiva3d kicsit ágyuval a verébre megoldás lenne. Fejlesztettél már benne ? - érdekelne a tapasztalatod.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha játékot kellene fejlesztenem, akkor Shiva3d és miért?
    Egyszer megírom utána ugyanaz fut flash, ios, android , linux, windows és webes alkalmazsáként is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én nem mondtam meg, hogy mit használj, vagy mit nem, azt írtam le én akkor már inkább mit használtam volna.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A JS ugyanolyan hibalehetőségeket hordoz, mint ez a plugin. Sőt kicsit komolyabbat, mert ha a multi tűzfalán kiszűrik az AVM1-es swf fájlokat, akkor onnan kezdve a flash plugin meglehetősen biztonságos lesz (meg eltűnik a bannerek jelentős hányada is). Top 10 kártevőből meg 2-3 mindig JS. De ez a multik dolga - a lényeg, hogy a folyamat elején fel volt mérve, hogy hol mit engednek, és a flash plugint engedik. Így maradt a flex.

    Amúgy meg el van már elég helyre adva, szóval beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Nyilván ettől még fejlesztjük tovább, hiszen ez egyrészről a jelenlegi partnereket is segít megtartani, másrészről további partnereket hoz a konyhára. Meg csinálunk további flexes projecteket, mert ami 1x bevált és működik, azon nem érdemes azért változtatni, mert pár firkász úgy gondolja hogy nem működhet, és nem válhat be. De ha valaki meggyőz arról, hogy a html5+JS, vagy akármi más biztosítja ugyanazt a:
    - fejlesztési sebességet
    - platform függetlenséget (tabos verziót is kell készíteni a cuccról, szóval fontos, hogy iOs/Android portolás ne legyen túl munkaigényes, viszont kell hogy ki tudjuk használni a tabletes UI plusz lehetőségeit).
    Akkor nyilván megfontoljuk, hogy átálljunk-e más technológiára. Mert újonnan induló, több éves projecteknél nem lenne gond, ha 1-2 hónapig tanulni kellene valami más nyelvet, és addig lassabb lenne a fejlesztés. Csakhogy senki se volt még, aki tudott volna reális alternatívát mondani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megértem a multis környezetet. Sőt a céges követelményeket is.
    Viszont ez is egy böngésző plugin. Ami céges környezetben ugyanolyan hibalehetőségeket hordoz mint a többi.
    Természetesen nem téged ostorozlak most. Ez egy helyre eladható termék lesz, ami idővel nem biztos, hogy beváltja a hozzáfűzött reményeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez nem vastag kliens - az üzleti logika PL/SQL (eleve be se töltök mindent, csak amit a felhasználó lát - nemhogy műveletet hajtsak végre rajta). Egyszerűen csak "kézreálló" kliens, amihez sok speciális UI elem kell. Meg persze van kliens oldalon "cachelt" adattartalom is, de ettől még nem lesz vastag kliens.

    Java appletet nagyon sok partnerünknél nem lehet felrakni (céges policy, multi - ezen változtatni nem lehet). SilverLight dettó. C#, Delphi meg ha böngészőben futó klienst kell gyártani, akkor nem annyira flexibilis, mint a flex, de nem is gyorsabb. Desktop alkalmazás esetén persze más lenne a helyzet.
    Felmerült itt az Oracle APEX-től kezdve minden (igen, html5+js is), sőt még az is felmerült, aztán a tesztek után maradt a Flex.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Java, C# , delphi.
    Flexben vastag klienst sose jutna eszembe írogatni , főleg
    nem üzleti területre.

    De ha szerinted mi másban lehetne megírni kérdésre nem tudod a választ, az nekem eléggé gáznak tűnik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, tavaly kezdtük el írni, és idén is Flexben kezdenénk el. Szerinted mi másban lehetne megírni? Kliens kód commenteket nem számítva 45K sor, tömör, erősen OOP, copy-paste mentes (szerver oldal kb 50K sor C#, meg 15K sor PL/SQL). Ugye efölött még ott van a flex framework pár milliós sora, amely bár mammutkód, de ha jön a megrendelő olyan perverz kérésekkel, hogy egy grid ne csak oszloponként, hanem soronként is heterogén itemeditorral rendelkezzen (nyilván resultsetben leírt az item editor is, láthatatlan oszlopokban), akkor azt azért még flexben össze lehetett hozni pár óra alatt, másban meg valószínűleg csak annyit mondana a fejlesztő, hogy aztabonyultúristenit... Márpedig a mi megrendelőink olyanok, hogy jönnek ilyesmivel. És ha széttesszük a kezünket, akkor nincs üzlet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én arról írtam, hogy a kontárok miatt tartunk ott, ahol. Kontár alatt nem feltétlenül rossz minőséget kell érteni, hanem azt amit a középkorban - az illegálisan "mesterként" dolgozókat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért az még odébb van, hogy a felhasználók nagy részénél ne legyen FLASH plugin telepítve, mert nélküle is jól elvannak és az eddigi pár ezer online játékot átírják HTML5-re, ezek jól is futnak, és még a YouTube-hoz hasonló oldalakhoz se kelljen.

    Addig meg nem elavult a dolog, főleg ha pár nap (egy hét) alatt el lehet készíteni a játékot, és ha megvan a forrás akkor 2-3 nap alatt bármikor átírható ha szükséges.

    Én néha készítek még Java játékokat is, és még azzal is tudnak játszani a felhasználók (mondjuk biztos nem mindenki), pedig a Java plugin tényleg a fehér holló kategória.
    Szóval ha most "lelövik" a FLASH-t, akkor is legalább 5 évet adok neki, de remélhetőleg azért még tovább húzza.

    Nem feltétlenül egyetemistákra gondoltam, akadhatnak olyanok, akiknek egy kisebb összeg is jól jönne (nem a hétvégi bulira kell a pénz, hanem kenyérre, villanyszámlára). (Itt keleten simán találni olyan programozót, aki havi 40-50-60 ezerért is örömmel dolgozna, de amilyenek a kilátások lehet hogy megy ez még lejjebb is.)

    Persze nem árt referenciát kérni a programozótól. Vagy lehet úgy csinálni, hogy mutasson fel egy félig működő verziót (1-2 nap), és ha az tetszik a megrendelőnek, akkor bízza meg a munkával, egyébként "viszlát".
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha ma kezdenék el megírni azt az alkalmazást, akkor is lenne köze a flashhez? :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az a baj, hogy az egbol nem hull fustolt csulok,
    ezért tartunk ott, ahol
    . Ertem en...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amúgy meg hogy vége volna a flashnek... A flexben írt üzleti alkalmazást, amit a cégnél fejlesztünk, ahol dolgozom ma 2 ügyfélnél tanítják be. Nem gyenge havidíjat fizetnek érte.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Menjenek el egy céghez dolgozni, alkalmazottként. Egyébként nem az a baj, hogy az egyetemisták mindent elvállalnak olcsón, hanem az, hogy ezt büntetlenül megtehetik. Meg az, hogy vannak olyan szinten igénytelen megrendelők, akik velük dolgoztatnak. Gari, határidő, elszámoltathatóság hiánya nem zavarja őket. Többek között ezért tartunk ott, ahol.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jogos, nem olvastam el rendesen. Szóval kell bele AI, sőt igazándiból ez így pont egy Pacman.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Aláírom, mert van igazság abba is amit írtál, ahogy említettem, én is így kezdtem még amikor egyetemista voltam. És nem degradáltam a helyzetet, csak jó tanácsként mondtam. Persze, könnyen beszélek akinek van rutinja és tanult a dolgokból. Ez is így van: hogy függ ügyfélkörtől, és nem utolsó sorban valóban a piactól.

    azert tartasz itt
    Itt az hogy ki milyen irányba tart, ez több értelmű lehet. Nincs semmi baj az irányzatommal és nem szapultam, csak elmondtam a véleményemet, de nem rossz szándékból.

    Trendek figyelése, megfelelő technológia?
    Én, aki 6 évig szinte csak flasht programozott, elhiheted hogy szerintem mindannyiunk között, nekem fáj a legjobban, hogy ennyi volt a flashnek, és amiket csináltam referencia munkákat, nagyjából húzhatom le a WC-én. De mégis két lábon maradtam, és majdnem hogy teljesen átálltam egy "új technológiára" amit úgy hívnak hogy HTML5. De ebbe most ne menjünk bele.

    A tényállás csak annyi, hogy van abban is igazság, amit leírtál.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • tipikus kocka/egyetemisták valóban nagyon olcsón vállalják be. Mert még rutintalanok.


    Es mit kene tenniuk, kerjenek annyit, mint egy gyakorlott profi? Vagy ne dolgozzanak egyaltalan? A "tipikus kocka/egyetemisták"-nak is szukseguk van a penzre. Ha eleget probalkozol, a piac bearaz, annyiert tudod eladni magad, amennyit megersz...

    Látod, ezért tartunk itt ahol.


    Nem, azert tartasz itt, mert nem vagy kepes felfogni, hogy a piacot nem te iranyitod. Szapulhatod az olcso kezdoket/egyetemistakat, de a legtobb amit tehetsz a sajat helyzeted javitasara kb:
    - trendek figyelese, megfelelo technologia es domain kivalasztasa;
    - ugyfelkor kivalasztasa;
    - technikai ismeretek melyitese, soft skillek edzese.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Huh ez most fogós kérdés... nem tudom , elvből nem használok XP-nél újabb Windowst. Próbáld ki !
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én ehhez az ár dologhoz annyit tennék hozzá, hogy minimum két oldala van. Az egyik, hogy van az az ár, ami alá nem megy az ember, inkább megnézi a meccset egy sör mellett, a másik pedig az, mint ahogy te is mondtad, mindig van valaki, aki megcsinálja olcsón és akkor ő kap pénz, még ha keveset is. A megrendelő viszont téged nem fog ismerni és később többet is kifizet, már ha lesz neki szüksége rá, vagy fog tudni ajánlani másnak. Ezért nem szabad haragudni egy kezdőre, akinek még fel kell építenie szinte mindent, ami neked viszont már megvan. És ez így van jól, mert ha te is megcsinálnád olcsón, akkor a kezdő piacra való bejutásának az esélyét csökkented. Nem szeretném itt túlragozni a dolgot, de mindehhez még hozzá jön az is, hogy míg egy tapasztalt kóder szinte teljes munkát végez, addig a kezdőnek előbb-utóbb csinosítgatni kell majd a progit és azért is lehet egy kis pénzt kérni. Ha módosítás igénye lép fel, akkor a módosítás is drága lesz, míg a kezdő lehet, hogy bőven a pénzénél lesz több, kisebb kifizetéssel. Nagyobb, komolyabb cégek ki tudnak fizetni lazán 100-200e Ft-ot, de pl. egy kis vállalkozó (pláne magán ember), akinek ez szinte semennyi befektetés, soha nem fog ennyit adni. Bármilyen más reklám többet hoz neki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Látod, ezért tartunk itt ahol. Még unalmamban se csinálnám meg 20-ért. Te jó ég, vagy még kevesebbért?! Nagyon alsó hangon 50 ezer HUF. Úgy, hogy nem csak ebből élek + vagyok vállalkozó. És amiért írtam, hogy "ezért tartunk itt", mert tipikus kocka/egyetemisták valóban nagyon olcsón vállalják be. Mert még rutintalanok. Pontosan ilyen voltam én is. Poton pénzért csináltam hasonló, de ennél még nehezebb és még összetettebb projecteket. Elején még nem veszitek észre, de csak is magatokat szívatjátok meg. A sors iróniája, hogy 4-5 éve, amikor még virágzott a flash piac, ugyanezt mondták nekem is.
    70%-ban nem volt olyan melóm aminél a kért ár arányos lett volna a belefektetett idővel. Ebbe meg egy idő után belefárad az ember. Persze ez meg ördögi kör, mert ha olcsó vagy és még meg is tudod csinálni az elvárt dolgokat, akkor többször is visszatérnek hozzád. Egy szó mint száz, mindenki saját maga jön majd rá, de ezzel meg az a baj, az egész webfejlesztéssel, hogy mindig is lesznek ilyenek akik szinte "ingyen" bevállalják a projecteket.
    De ez az én véleményem, magamból indultam ki. 6 évig voltam flash programozó és minden ilyenen átestem. Szóval ha be kellene szállni a buliba, akkor én nagyon alsó hangon mondanék rá 50 ezret.
    De végszóként aki flash programozó nem is értem miért foglalkozik még flashel amikor 0 a jövőképe. Személy szerint én már egy ideje nem igen foglalkozok vele. Tény, hogy nem két hét amíg átáll az ember a HTML5-öre ezen belül mondjuk a Canvas API-t erősebben átrágja. Mert még1szer mondom, ezt a projectet simán le lehetne zargatni HTML5ben. Tény hogy nem két nap, mert hosszadalmasabb a fejlesztési idő, mint Flash/As3-ommal, de minden platformon menne a régi IE-ken kívűl + mobilokon is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy egyszerű PAC-MAN elkészíthető 2-3 nap alatt. Ezt aztán a végtelenségig lehet tovább fejleszteni.
    Az ár egy kérdés, de másik kérdés, hogy mit kap ezért az ember. Egy jobb grafika, játékmenet stb. sokat dobhat a dolgon, vagy sokat ronthat valami melléfogás.
    5-10 pálya tervezése nem nagy kaland, esetleg lehet random pályákat generálni.
    Ha valaki nem vállalkozó, hanem unalmában kis plusz pénzért készítené el, szerintem egy 20 ezerért simán megcsinálná, talán még kevesebbért is.
    Ha valaki ebből él akkor tippelnék egy 50-150 ezret, ha meg egy cég vállalja fel akkor ennek többszörösét.
    De ez függ a ráfordított időtől, mert lehet hogy hetekig tart, míg mindenféle apró módosításokat kell végrehajtani a programon.

    nancsi:
    Egyébként amit írtál, az még a pacmannél is egyszerűbb, mivel nincsenek ellenfelek, így nem kell az ő AI-jukkal, annak skálázásával foglalkozni.

    Nyitó hozzászólás:
    közben piszkos zokni, meg egyéb koszos ruha üldöz.


    Szóval akkor mégis csak kell ellenfél, nem? (Igaz, hogy nem feltétlenül kell hozzá nagy AI.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A windows 7-esekben is telepítve van?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja, király az AS1 - elírsz benne egy változó/property/függvény! nevet, és minden megy tovább, mintha mi sem történt volna. Nyilván hatékonyabb, ha egy ilyen hibát kézzel kell megkeresni, AS3 alatt meg le se fordul.
    Most arról hogy a tömb kezelés, meg ezzel együtt kb minden ami kód nagyságrendekkel gyorsult AVM1 (vagyis AS1-2)-höz képest az AVM2-ben (vagyis AS3-ban) már ne is beszéljünk.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Összeget az tud rá mondani, aki elvállalja Én nem dolgozom már project alapon - öreg vagyok az ilyesmihez. A főállású munkahelyemen keresek elég pénzt, ha otthon programozni szeretnék, akkor kizárólag saját projectet írok, szórakozásból.

    Egyébként amit írtál, az még a pacmannél is egyszerűbb, mivel nincsenek ellenfelek, így nem kell az ő AI-jukkal, annak skálázásával foglalkozni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd