35 év felett befellegzett a programozóknak?
2012-04-27T13:09:42+02:00
2017-11-03T08:52:45+01:00
2022-07-21T09:57:38+02:00
  • Nem tudom, akkor mást értünk game engine alatt. Nálam az Ogre, vagy amit jobban ismerek a Urho3D vagy a LibGDX a game engine. És ezek alatt már csak az OpenGL, OpenAL, esetleg SDL van.

    Amúgy, ha akarod simán írhatsz üzleti alkalmazást SQL szerver nélkül, pusztán az alacsony szintű fájlműveletekre támaszkodva is. Anno én többször csináltam ilyet még a jó öreg Commodore 64-en. Sokkal több meló, de lehetséges - és ezt ugyanúgy megteheted ma is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem aztán magyarázhatsz én használtam is, meg írtam is engine-t.  Az az SQL-es hasonlatod még mindig sántít, az ugyanis, maga a meghajtó és a programozó számára attól alacsonyabb szint nincs, olyan mint egy szoftveres grafikai renderelő és egy hanggenerátor. Ezzel szemben a game engine viszonylag magas szintű hívásokat és kész modulokat (Ogre, Newton, IrrKlang) használ, amiből egy magasszintű maker eszköz lesz a végén, amit nem programozó használ, hanem grafikus. A programozó akár a kész modulokból is összerakhat egy engine-t, de 1-1 modult meg is írhat, vagy a modul által használt alacsonyabb szintű részeket is megírhatja (pl string, konténerek).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • (5 és fél éves cikk, valamint nem is igazán a tudás hiányáról szólt, hanem arról, hogy túl drága)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez azért nagyban függ a játékgyártó cégtől is. A kis noname cégek játékai készülnek általában valamilyen népszerű game enginevel, de a nagyobb játékgyártó cégek saját enginet használnak, így fejlesztenek is általában.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez mekkora hülyeség. Nekem van olyan programozói munkatársam, aki elmúlt 70 éves és jobb programokat ír, mint a sok 25-30 éves.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Röviden: az Engine magas szintű API-t ad, hozzáadott értékkel, valami alacsonyabb szintű API-ra (néha akár direkt driverre vagy hardverre) építve.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Maga az engine az, ami hívogatja az API-kat. De neki leginkább csak alacsony szintű API-ra van szüksége: OpenGL, OpenAL, networking. Csak néha kell felfelé hívogatnia, Pl. ha alkalmazáson belüli fizetést akar támogatni.

    A script (és persze a pályák, grafika, zene) maga a játék. A motor olyasmi mint az SQL szerver. Ő biztosítja a hátteret, de azt, hogy Pl. a Unityben RTS-t csinálsz, vagy 2D platformert vagy FPS-t vagy valami teljesen új dolgot, azt igazából a script az ami meghatározza, az a játék kódja maga.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehet is példát venni a leírt rossz rendszerekről, mert fejlesztői szemmel viszont eléggé ott voltak/vannak:
    SDK "natív" API-k:
    Tizen, Windows Phone, BlackBerry: C/C++, JS, C#
    Symbian: C/C++, Java

    LCoder: Az engine nem arra való, hogy API-kat programozzál vele, hanem pont az a lényege, hogy elfedi a platform specifikus részeket és egy egységes magasszintű felületet kínál a játék scripthez. Mai értelemben a "felhasználó" számára az engine már gyakorlatilag egy fejlesztői eszköz, amihez csak nagyon minimálisan, vagy egyáltalán nem kell programozni. Ha manapság játékfejlesztőkről beszélnek, akkor grafikusokat, designereket, scriptelőket, pálya tervezőket és tesztelőket értenek alatta. A programozó szerepet teljesen átvette maga az engine-t fejlesztő csapat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A játék motorok elég specializált cuccok, kb. olyasmi mint az adatbázisszerver. Fontosak a működéshez, de elég alacsony szintű cuccok, így annyira nagyon nem fontos hogy hozzáférjenek a magasabb szintű API-khoz. Ártani mondjuk nem ártana, ha Pl. egy godot-ból el tudnám érni a mobilos API-t, de ezen a 3.0 már valószínűleg segít majd, ott lehet C#-ban írni a játék kódját.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • minden máshoz is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha az ágyúgolyó nem éri el a hangsebességet, hamarabb meghallja, hogy (neki) lőttek, van még ideje elugrani előle, meg a fényt is láthatja torkolattűzből, bár az ember idegi észlelése lehet van vagy 0.1-0.2 mp, akkor meg hiába látja, már addigra a golyó elintézte, mire felfogná. :)

    Nem céllövészetet tartanak rá, hanem lángrejtőnek felszerelik a cső elé a delikvenst. Nem látja hanem érzi a torkolattüzet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Annyira ez azért nem bonyi, kb ennyi az össz jáva egy több millió soros engine-ben is. Az tény, hogy normális natív SDK az nincs sajnos pont azon a mobil platformon, ami majdnem 90%-os elterjedtségű. Kb. minden máshoz van külön natív SDK is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, vagy sajat c-s libek, java native call (JNI), szoval kicsit zavaro az elnevezes valoban, ahogy mar irtam. Altalaban opengl-es cuccoknal hasznaljak gyakran. Bar en ott se. (nyilvan a libgdx-nel mar vannak c-s libek), annyira sok letjogosultsaga manapsag mar nincs, mikor ilyen okostelok vannak...:)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az alacsony szintű API-t el tudod érni C++-ból, a magasabb szintűt max. úgy, ha visszahívsz a javába, de az elég macerás. Meg lehet csinálni, de a játékok motorján kívül szvsz elég kevés dolog csinálja ezt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hívhatod ahogy akarod a dolgot, a natív az számomra a gépi kód.

    Én xamarinnal írogattam ezt-azt. Azzal használhatod a javás API-t is, de támaszkodhatsz a .NET-esre is. Ha a javás UI-t használod, akkor centire úgy fog kinézni a kódod mint ha javában írtad volna.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem a Native Android-ot allashirdetesekben mindenhol java-ra ertik. Mivel ugye az az alap nyelv... Az NDK-ra nem nagyon mondjak ezt. Tehat ez kicsit zavaro lehet elnevezeseben.


    Native android app
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Droidon eleve nincs olyan hogy "natív"

    Már hogyne lenne. Gyakorlatilag az ablakozáson kívül mindent el lehet érni NDK-val (OpenGL, OpenAL stb.) Szép is lenne, ha az NFS jávában araszolna. 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem a Xamarin egész jó cucc, a javascript alapú megoldások tényleg eléggé feltudják húzni az embert egy-egy szituációban (nincs bajom a JS-sel, de mobil fejlesztésnél még van hova fejlődnie).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Native android nak hivjak a 'java alapu' kodolast, keress ra.

    En mar sok crossplatformot probaltam, mindegyiknel alap dolgokat nem tzdott a cucc. Ezert mondom mindig, hogy nem tul jo otlet a trendiseg oltaran felaldozni a mukodest.

    Van aki egyszetuen azt hiszi, hogy ilyenkor megir 1 kodbazist es tokeletesen ugyanolyan app fog keszulni, mint nativan. Hat nem. 

    Foglalkozz ezekkel a cross platformokkal mondjuk 1-2 honapot es rajossz miert, ha elotte nativban kodoltal evekig. Alap dolgokat nem tudnak meg mindig.

    Legutobb ezt a react native nevu csodat hasznaltam es szep es jo, DE megsem az igazi. Majd talan ha 1.0 lesz...

    Nevetseges dolgokat nem tud a cucc, volt olyan ami nativ androidon 1 sor, itt keptelenseg volt megcsinalni. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ilyenkor általában az van, hogy olyan crossplatform eszközt választanak, ami ismerős a csapatnak. Webes csapat esetén nyilván valami javascript alapút, .NET-es csapat esetén xamarint, javás csapat esetén droidon marad a java, az IOS-t meg megoldják valahogy.

    Droidon eleve nincs olyan hogy "natív" mivel eleve javás API-re alapul. Onnantól kezdve viszont kb. bármi natív ami ki tud magából köpni egy dex-et. IOS-en pedig tudtommal csak natív van, oda még a xamarin is gépi kódra fordít.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De az is kedvencem, mikor a csapat kitalalja, hogy ne irjunk 2 kodot 2 platformra, hanem irjunk 1 kodot crossplatformra es mivel mindenkinek teljesen uj, igy 2-3szor annyi idobe tellik az egesz, mintha megirta volna 2 dev aki profi a sajat kategoriajaban. 

    Es a hasznalhatosag is kerdeses ilyenkor, mert ugye nativan minden konnyebb. Dehat a trendiseg...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amiket felsoroltal nekem is bajom. Az a 2 ora ami utazassal telne es persze az a 2 ora nem mosolygos, hanem eletunt, egymast utalo negativ emberek kozt...

    Mennyi felesleges energiat levesz ez...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Marmint h csapatban minden fejlesztes sokkal tobb ideig tart es alig kodolsz? Egy csomo ures fecseges elmegy stb? De az is. Regebben egyedul hatekonyabb voltam, mint mikor csapatban varok masokra meg a hibajavitasokra....


    Mostanaban van csomo uresjarat es olyankor elegge unatkozom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Maga a csapatmunka nem tart vissza?

    Engem az nagyon 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • pornonezes miatt

    Abból a korból már kinőttem :)

    Az elpazarolt időt.... munkába járás: oda-vissza nem 30 perc, naponta órákat venne el az életemből. Erre mondhatnád, béreljek egy lakást a munkehelytől 10 percre.... De a legtöbbször ez sem megoldás. Néztem egy pesti munka(helyet), közelében albérlet, 2 szobás lakás 180e + rezsi kezdődött. És ha nem szeretnél putriban lakni, ami megfelelt volna az igényeimnek azt 300e adták volna ki. Még milliós nettó fizetés esetében sem adnák ki ennyit egy lakásért Mo-n.

    2 éve, amikor huzamosabb ideig voltam kinn Königsbergben, a várostól 15 km-re (kb, mint Pest belvárosától Budakalász) egy 4 szobás, 260 nm-es dácsát béreltem havi 40e rubelért.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A tockostol felsz a tarkolovestol vagy a pornonezes miatt? :)))

    Engem a szabadteri iroda se csabit, hogy mindenki beleuvolt a terbe es az inger is tobb meg a "smell"
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A matrixozas eltart 0.5 mp-ig is, valami ilyesmi modon.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ott van az a OpenOffice, meg vodor a fejre virtualisan, aztan senki se tarkozik. 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja kevertem a 800-1000m/s sebességét a km/h-val ami a repülőknél szokásos, és az hangsebesség alatt van, igazad van, megnéztem, az akkor jó gyors ...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na csak mert a múlt század óta az ágyúgolyók lövedékek sebessége jóval hangsebesség fölött van. :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd