3D-s játék fejlesztés alapjai
2012-02-27T18:48:45+01:00
2012-02-28T11:13:44+01:00
2022-07-24T05:37:20+02:00
  • Ajjaj, ha egy üzenetben benne van a "hol kezdjem" és az "mmorpg" kifejezés, az sok jót nem jelent...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem az alapoknál kell kezdeni. Játékfejlesztésben nem az engine a legfőbb nehézség. Hiába töltesz egy Crysis engine-t ha a hozzá tartozó contenteket, egyebeket nem tudod kidolgozni. C++ OpenGL mondjuk amit rögtön mobilon is lehet kamatoztani, mivel még jelenleg a legtöbb játék a c64 szintjén mozog.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem biztos, hogy a legjobbal kell kezdeni, ha még csak most kezdesz tanulni. Pl. az Unreal motor az egyik esélyes a legjobb címre, viszont lehet, hogy nehéz megtanulni a használatát.
    Kezdd kicsiben. Válassz olyan rendszert amit könnyű megtanulni, később még mindig átválthatsz egy bonyolultabbra.
    Jó választás lehet a Unity 3D mint ahogy azt már említették vagy a 3D Gamestudio. A fórum linkjét adtam meg, ott rögtön tájékozódhatsz arról, hogyan oldanak meg problémákat, milyen kérdésekkel jelentkeznek azok akik éppen elkezdték tanulni a rendszert.
    A Devmaster engine kereső oldala pedig abban segíthet, hogy kiválaszd a neked tetsző motort. Többszáz motorról van itt adat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha nem mindent az alapoktól akarsz kezdeni, akkor ott a Unity, van is hozzá egy példa, amivel egy szigetet járhatsz be, elég korrekt. Profi megoldásnak ott az Unreal engine, elég komoly játékokat csináltak/csinálnak vele.
    Ha vállalkozó szellemű vagy akkor belecsapsz a webGL-be. Ott az egyik legjobb könyvtár a: Three.js Chrome és Firefox alatt minden telepítés nélkül megy, és blenderből lehet js modellt import/exportálni ( a texturázás kicsit macerás ). Itt nem áll rendelkezésedre olyan jólfejlett játékmotor mint az előző kettőben, viszont kötöttségek nélkül tetszőleges 3D programot írhatsz benne, akár saját pálya vagy modell szerkesztőt. Illetve a GPU-t is lehet programozni, így komolyabb számításokra is ráveheted a gépet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha még új vagy a 3D terén, akkor a DarkBasic Pro-t tudom ajánlani neked. Elég hamar bele lehet tanulni, és egy csomó ingyenes kiegészítő is van hozzá, amivel már lehet pl kliens-szerver kommunikációt is.

    .x modelleket szereti, és az animálás is megy
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok, elakadtam azon ponton, hogy eldöntsem, hogy milyen játék fejlesztő motort használjak, vagy alakítsak át. A játék lényegében egy hack n' slash és mmorpg féleség lenne. 3D-s nagy bejárható területtel, szép kis történettel. De melyik ehhez a legjobb motor? Lehetőségekhez mérten C++ (nem Visual) programozási környezet szeretnék használni és Blender vagy Maya3D a modellekhez, a texturákhoz pedig Photoshopot. Elképzeléseim szerintem először is szeretnék, egy alap 3D-s területet, mondjuk egy szigetet megcsinálni blenderrel(ez nem is olyan nehéz lényegében kész van), és e köré vizet önteni, majd mondjuk egy sima dobozzal, rajta 'mozogni', hogy a kamera irányítást illetve heightmap-ot megtanuljam használni. Megtudnátok valami tapasztalattal, jó tanáccsal dobni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd