Új programozási nyelvet fejleszt a Flash-hez az Adobe
2012-02-23T22:44:14+01:00
2012-03-03T17:36:13+01:00
2022-07-24T05:27:23+02:00
  • Megkérdezhetem hogy milyen mélységeiben ismered(gyakorlatban is, nem csak olvastál róla) a Flasht illetve a HTML5-öt?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • megkésve bár, de törve nem:

    "
    Mindig mókás egy rakás vérdilettánssal vitázni, akik úgy használnak és istenítenek egy platformot, hogy valójában gőzük sincs az adott technológia működésének még alapjairól sem.

    Adott esetben pl. azt kellene tudni, hogy iOS-en nem megy a Flash se "AIR alkalmazásként", se anélkül.
    ...
    "

    igazad van, remélem szereztem neked egy jó napot, és ha ez volt az ára (vérdilettáns vagyok, elismerem) annak, hogy kiugorjon a macska a zsákból*, akkor már megérte,

    * - te mint fejlesztő ezek szerint mégiscsak tisztában vagy valamilyen szinten a flash technológia lehetőségeivel, de kicsit(?) furcsának tartom, hogy a "Flash" alatt te is a elsősorban a böngészőben futó flash alkalmazást (vagy esetleg az AIR asztali alkalmazást) érted és teljesen hidegen hagy, jobban mondva a hozzászólásod alapján valamiért irritál téged a fejlesztői szemlélet/oldal, azaz az, hogy mondjuk ActionScriptben kódolni nemcsak az AVM1/2-AIR környezetre lehet; értem a Delphis/VS-es hasonlatodat, de azt nem tudom(?) megérteni, hogy miért vagy ennyire ellenséges a flash technológiával szemben, miért kiálltasz rá kígyót-békát; azt is tudom, hogy erre azt fogod írni, hogy itt nem erről van/volt szó, hanem csak arról, hogy fut-e a flash(?) iOS alatt, avagy nem...

    béke,

    a legjobbakat, ha kívánhat Neked ilyet egy vérdilettáns,

    ps. nem a témát akartam felhozni, életre kelteni, csak most "tudtam" válaszolni, habár már régebben olvastam a válaszod, meg a többiekét is... mea culpa, mea maxima culpa,
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Abban a bizonyos topicban pont én állítottam hogy a html5/js azért szorítja ki a flash-t mert egyebek közt a gugli a js mögé állt a flash-sel szemben és nem holmi technológiai oka van a dolognak.

    Hát ez az. Te azt állítottad, hogy a Flash-t nem azért szorítja ki a HTML5, mert jobb, hanem azért, mert a Google (és az Apple) összeesküdött ellene, és mindenáron lecseréli mindenhol - akkor és ott is, ahol a HTML5 (még) nem képes ugyanolyan vagy jobb megoldást kínálni ugyanarra a problémára.

    Erre én megmutattam neked, hogy ez nem igaz, mert bár a Google ahol lehet ott HTML5-re tér át (és ugye ezt mondtam most is), de nem kényszeresen. Mert ahol legacy vagy technológiai okokból szükséges, ott minden további nélkül használja tovább a Flash-t (nyilván addig, amíg a HTML5 nem lesz elég okos és elterjedt a kiváltáshoz ezeken a területeken is). Pl. YouTube, Google Maps Street View, stb.

    Na, most ebbe belemagyarázni, hogy én azt állítottam volna, hogy a Google imádja a Flash-t vagy hogy az egyik legnagyobb támogatója lenne, hülyeség. Te is tudod, én is tudom. Mégis megtetted - és a végtelenségig képes vagy kardoskodni ez a hülyeség mellett. Csak azért, hogy ne kelljen beismerni az újabb tévedésed.

    és különben is, most tette bele a krómba és a droidba is.

    Ilyent se mondtam, főleg, hogy - veled szemben - én tisztában vagyok a tényekkel és azzal, hogy egyrészt a Chrome-ban már évek óta benne van a Flash (a Chrome 5, 2010. májusa óta), ill. hogy az Androidba nem került soha bele, hanem az Adobe adta ki rá a Marketben - de azt is már két évvel ezelőtt, még a 2.2-re. Most pedig már Android 4.0-vel jönnek ki az eszközök, de tavaszra már itt lesz az 5.0 is - és ezek közül egyikre sem érhető már el (ill. lesz elérhető) a Flash, miután az Adobe beszüntette a fejlesztését mobilra. Ez ugye pont a jelen topik alapjául szolgáló hírben lett megírva ill. hivatalosan is megerősítve.

    Szóval arcpirító a tájékozatlanságod és az ignoranciád, azon túl is, hogy folyamatosan hülyeségeket próbálsz nekem tulajdonítani, amik azonban valójában csak a te agyszüleményeid.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Abban a bizonyos topicban pont én állítottam hogy a html5/js azért szorítja ki a flash-t mert egyebek közt a gugli a js mögé állt a flash-sel szemben és nem holmi technológiai oka van a dolognak. Ezzel szemben te állítottad hogy dehogy, a gugli szereti a flasht, még a youtube-ban is azt használja és ezer más helyen, és különben is, most tette bele a krómba és a droidba is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mindketten tudjuk, hogy az amit most beidéztél
    1. nem azt mondja, amit te nekem tulajdonítottál, ti. hogy "a gugli a Flash oszlopos támogatója" lenne (hanem max. azt hogy a Flash oszlopos használója lenne)
    2. és pláne nem cáfolja azon jelen topikbeli állításom (amivel szembe akartad állítani), hogy a Google "Flash helyett mindenhol HTML5-re tér át ahol csak lehet, és ezeket használja fel előbbi helyett az új projekteikben".

    Akkor minek idézed be? Mert már megint büdös elismerni, hogy rosszul emlékeztél valamire és alaptalanul tulajdonítottál nekem valamit? Ugye igen?

    Ha tényleg nem értenéd, hogy miért nem mond ellent egymásnak a két dolog és miért nem igaz az az állítás amit nekem tulajdonítottál, akkor elmagyarázom, hogy azért, mert az egyik kijelentés ("a fókuszában még mindig a Flash áll és a HTML5 csak amolyan second class citizen") egy - történelmi okokból előállt - állapotot ír le, a másik pedig ("Flash helyett mindenhol HTML5-re tér át ahol csak lehet, és ezeket használja fel előbbi helyett az új projekteikben") egy tendenciát rögzít - amik így eredendően nem mondhatnak egymásnak ellent, tartalmuktól függetlenül, hiszen két teljesen különböző dologra (állapot vs. törekvés/tendencia) vonatkoznak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha ez így volt, akkor nyilván tudod is idézni tőlem ezt az állítást.


    Pl. itt:
    Ha a Flash-t nem lehetett volna ekvivalens vagy jobb technológiákkal kiváltani, akkor mindenki maradt volna mellett - teljesen függetlenül attól, hogy akár a Google, akár az Apple mit akar. Ők legfeljebb az általuk kontrollált platformokon kényszeríthettek volna rá bármit is a felhasználókra - de itt meg elmondhatjuk, hogy a Google máig nem kényszerít ki semmit, sőt, a fókuszában még mindig a Flash áll és a HTML5 csak amolyan second class citizen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez az ami kell ahhoz, hogy 8 hónap alatt legyen kész az ember, és ne 24 hónap alatt.

    Ahhoz meg, hogy 8 hónap se kelljen, hanem elég legyen akár 4 hónap is annak ellenére, hogy HTML5+JS-ben működik az ember alkalmazása, az kell, hogy legalább olyan alapfogalmakkal legyen tisztában, hogy mi a különbség a nyelv, a framework és a fejlesztőrendszer között. Ha valaki ezek között se tud különbséget tenni és nem tudja mit köszönhet egyiknek és másiknak, akkor könnyen előfordulhat, hogy csak 8 hónap alatt és 35ezer sorban tud megírni egy olyan alkalmazást, amit esetleg amúgy 10ezer sorból és 3-4 hónap alatt is össze lehetne dobni. Úgy, hogy még akár gyorsabban, kényelmesebben is működne, egyszerűbb lenne karbantartani, stb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pedig alapvetően ez a helyzet. Letöltöd a flex sdk-t, letöltesz egy eclipse-et, belerakod - esetleg ha pénzed van megveszed a flash buildert, és megkapod mindezt configolás nélkül -, és máris van mindened, ami egy üzleti alkalmazás kliens oldali fejlesztéséhez kell. Ha diagramot, vagy komolyabb datagridet (többszörös rendezés, ki-be csukogatós csoportosítás, cellánkénti feltételes színezés, stb) - van benne. Ha szeretnél mondjuk WCF-en keresztül kapcsolódni a .net-ben írt webszervízhez - nem gond, van gyári osztály. Mindehhez van egy normális fejlesztő eszközöd, beépített debug/profile lehetőséggel. Ez az ami kell ahhoz, hogy 8 hónap alatt legyen kész az ember, és ne 24 hónap alatt.
    Én tudom milyen JS-ben fejleszteni: olyan mint AS1-ben volt. 1-2000 sorig jó, utána már szopás. Csomó hiba, amire nem fordítási (gépelési) időben derül fény, hanem futás közben. Kiváló libraryk innen-onnan, csak éppen sosem egységes az egész gombóc. Nyilván sok mindent meg lehet benne írni, ha elég mazochista az ember.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gugli a legutóbb még a Flash oszlopos támogatója volt, legalábbis mintha valami ilyesmit említettél volna

    Ha ez így volt, akkor nyilván tudod is idézni tőlem ezt az állítást.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "na persze... Csináltál már alkalmazást flashben, ill html+jsben?"
    És te csináltál már? Anélkül ez nem érv...

    Kettőtök közül nem adamika volt az, aki ex cathedra kijelentette, hogy X projektet Flash-ben 8 hónap, HTML5+JS-ben meg minimum 2 év megcsinálni. Hanem te. Te állítottál valamit (hülyeséget) - neked is kell igazolnod. Nem adamika-n számonkérned, hogy ő mit, miben és mennyit fejlesztett.

    A két nyelv (AS3, JS) alapja ugyanúgy az ECMAScript. A különbség abban a körítésben található. JSnél ez a html nevű gánytechnic, ami böngészőnként máshogy működik (de ha ugyanúgy működne is buta lenne mint a tök), flexnél meg egy egységes, kiforrott framework

    Te annyira nem értesz a programozáshoz, hogy még azt se tudod mi a különbség a nyelv, az osztálykönyvtár/keretrendszer és a fejlesztőeszköz között. Így aztán ezeket össze-vissza kevered ezeket, és olyan összefüggésben hasonlítgatod egymáshoz őket, ahogyan nem lehet.

    Pl. most éppen a HTML-t, egy szemantikus és prezentációs leírónyelvet hasonlítasz a komplett Flex-hez, ami egy keretrendszer ill. fejlesztőkörnyezet. De korábban is jól összehasonlítottad a HTML5+JS-t (ami ugye egy leíró és egy programozási nyelv páros) a Flex-szel (ami ugye egy keretrendszer ill. fejlesztőeszköz).

    És te komoly fejlesztőnek gondolod magad, meg azt hiszed, hogy egy bármilyen kutyaütő HTML5+JS huszár nem írná meg feleannyi idő alatt kétszer olyan jól azt a programot amit te 8 hónap alatt összeszenvedtél?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mindig kitalál valamit, amivel alátámasztja azt, amit éppen valóságnak elképzel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gugli a legutóbb még a Flash oszlopos támogatója volt, legalábbis mintha valami ilyesmit említettél volna.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A különbség abban a körítésben található. JSnél ez a html nevű gánytechnic, ami böngészőnként máshogy működik (de ha ugyanúgy működne is buta lenne mint a tök), flexnél meg egy egységes, kiforrott framework.


    ez aztán a szép érv

    Hadd idézzem egy korábbi hozzászólásodat:

    Veled szemben nem lehet érveket felvonultatni, mert tényeket ignorálsz, torzítasz, hamisítasz. Egyszerűen vitaképtelen vagy.


    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az elmúlt 8 hónapban flash builderben elkészítettem egy 35ezer soros alkalmazást [..] Ezt az alkalmazást - mármint a kliens részét - a flex forráskód birtokában se valószínű hogy be tudnád migrálni html5+js-re 8 fejlesztői hónap alatt

    Ezen állításod szerinted mi bizonyítja? Mert semmit nem olvashattunk tőled, amiből ez akár csak elméleti szinten is következne - nem ám, hogy gyakorlati példával tudnád igazolni.

    Innentől viszont röhejes az egész hozzászólásod, hiszen egy axiómát bizonyítasz be. Ti. kiindulsz abból a nem bizonyított alapfeltételezésből, hogy HTML5+JS alapokon lassabban lehet valamit megvalósítani - majd ebből jól levonod a következtetést, hogy a HTML5+JS rosszabb platform, mert lassabban lehet vele ugyanazon dolgokat megvalósítani, ami többe kerül.

    És ezt te komolyan is gondolod. Na, többek között ezért nem kellenek a kutyának se a Flash "programozók", azt leszámítva is, hogy maga az alapplatform is szorul vissza - egy bukó lóra meg a hazárdőrökön kívül kevesen szoktak rakni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • na persze... Csináltál már alkalmazást flashben, ill html+jsben?

    És te csináltál már? Anélkül ez nem érv...
    A két nyelv (AS3, JS) alapja ugyanúgy az ECMAScript. A különbség abban a körítésben található. JSnél ez a html nevű gánytechnic, ami böngészőnként máshogy működik (de ha ugyanúgy működne is buta lenne mint a tök), flexnél meg egy egységes, kiforrott framework.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Veled szemben nem lehet érveket felvonultatni, mert tényeket ignorálsz, torzítasz, hamisítasz. Egyszerűen vitaképtelen vagy.

    Ez mind az ellenérved volt? Egy tényt nem hoztál vagy cáfoltál, egy észérvet nem mondtál. Egyszerűen közölted, hogy vitaképtelen vagyok. Hogy nem szakad le a pofád. Mármint hogy előbbiek után utóbbit volt képed beírni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bár mindenki szembejön a sztrádán és csak te vagy helikopter

    Igen. Én, a Google, az Apple, a Microsoft, de még maga az Adobe is mind szembe megyünk a forgalommal, amikor Flash helyett mindenhol HTML5-re térünk át ahol csak lehet, és ezeket használjuk fel előbbi helyett az új projekteikben. Logikus. Mármint egy esetben: ha a "forgalom" a fenti hasonlatban a "dilettáns, a korral haladni képtelen Flash-only fejlesztők"-et takarja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Assemblyben is meg lehet csinálni mindent, elég rég óta. Akkor minden más fejlesztő eszköz felesleges?




    +16 hónap


    na persze... Csináltál már alkalmazást flashben, ill html+jsben?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A flash addig volt jó, amíg tudott olyat, amit nélküle nem lehetett volna. Mára viszont a HTML5nek köszönhetően feleslegessé vállt.


    Assemblyben is meg lehet csinálni mindent, elég rég óta. Akkor minden más fejlesztő eszköz felesleges?
    Az elmúlt 8 hónapban flash builderben elkészítettem egy 35ezer soros alkalmazást - xml, css, üres sorok, commentek nélkül - tervezéssel, interface deklarációval, vakvágányokról való rollbackkel, teszteléssel. Az alkalmazás alatt van egy másik fejlesztő által írt 25K soros webservice, vagyis csapatmunkára is számolhatsz + időt (vártunk egymásra, kerestük egymás hibáit). Ezt az alkalmazást - mármint a kliens részét - a flex forráskód birtokában se valószínű hogy be tudnád migrálni html5+js-re 8 fejlesztői hónap alatt (és ugye az csak migrálás, tervezés, tesztelés, vakvágányok, minden néklül). A flex egy multiplatform RAD eszköz, ahol erősen hangsúlyos a multiplatform, és még erősebben hangsúlyos a Rapid. Tegyük fel hogy html5+js-el is össze lehetne kínlódni, 2 év alatt, és a sebessége is megfelelő lesz. Mondjuk egyik pontban se vagyok biztos, de tegyük fel. Ez esetben:
    - +16 hónapnyi fizetés a programozónak, fölöslegesen
    - -16 hónapnyi bevétel a megrendelőktől
    - +16 hónapnyi esély a konkurenciának, hogy beelőzzön.
    Remélem átérzed, hogy egy tulajdonosnak ez számít, nem pedig az, hogy mennyire trendi/evil a fejlesztő eszköz, amiben készült a cucc.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A flash addig volt jó, amíg tudott olyat, amit nélküle nem lehetett volna. Mára viszont a HTML5nek köszönhetően feleslegessé vállt.

    Persze van pár funkció, amit még nem tud a HTML5 (mikrofon, webkamera, mouselock), így erre a flash az egyetlen lehetőség. Más indokot nem tudok elképzelni, hogy miért csinál valaki flash alapú webalkalmazást.

    A flash pár éven belül el fog tűnni a süllyesztőben.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nézd, az, hogy szerinted részrehajló vagyok, nem érv semmi mellett és ellen

    Veled szemben nem lehet érveket felvonultatni, mert tényeket ignorálsz, torzítasz, hamisítasz. Egyszerűen vitaképtelen vagy.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bár mindenki szembejön a sztrádán és csak te vagy helikopter, de azért foglaljuk csak össze.

    Milyen eszközön/OS-en lehet/nem lehet Flashsel készített webalkalmazást futtatni (eltekintve a már nem fejlesztett lehetőségektől):

    + Windows - lehet (Flash Player plugin)
    + OSX - lehet (Flash Player plugin)
    + Linux - korlátokkal (Chrome-ba épített Flash Player)
    - iOS - nem lehet
    - Android - nem lehet

    Milyen eszközön/OS-en lehet/nem lehet Flashsel készített (nem web)alkalmazást futtatni (eltekintve a már nem fejlesztett lehetőségektől):

    + Windows - lehet (AIR)
    + OSX - lehet (AIR)
    + Android - lehet (AIR)
    + iOS - korlátokkal (natív iOS alkalmazás; a Flash nem minden funkciója használható iOS-re fordított alkalmazásnál)
    - Linux - nem igazán lehet

    A fentieket összesítve milyen eszközön/OS-en lehet/nem lehet Flashsel készített alkalmazást valamilyen formában elérhetővé tenni (eltekintve a már nem fejlesztett lehetőségektől):

    + Windows - lehet
    + OSX - lehet
    + Android - lehet
    + iOS - korlátokkal
    + Linux - korlátokkal

    No, ezért multiplatform fejlesztőeszköz a Flash és nem sok olyan fejlesztőeszköz van még a piacon, ami hasonló szintű szolgáltatásokkal rendelkezik, s amivel hasonló platform-lefedettséget el lehetne érni. Minden feladatra és minden körülmények közt alkalmas? Nem - ilyen eszköz nem is létezik. Vannak feladatok, amikre alkalmas? Vannak - nagyon is. Amennyiben neked nem jön be a Flash, nem alkalmas a feladataid elvégzésére, más jellegű dolgokat fejlesztesz, mint amire alkalmas vagy számodra megfelelőbb eszközt használsz - hajrá. Csak nem jól veszi ki magát, ha játszod az értetlent
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az remélem lejön mindenkinek, hogy meglehetősen részrehajlóan állsz a témához.

    Nézd, az, hogy szerinted részrehajló vagyok, nem érv semmi mellett és ellen, nem invalidálja semmilyen megállapításom, és nem igazol egyet sem a tieid közül. Vagy tudsz - hozzám hasonlóan - tényekkel érvelni az álláspontod mellett, vagy nem. Ha nem tudsz, akkor mindenki azt fogja látni, hogy egyrészt nem értesz hozzá, másrészt, hogy nincs igazad - nem pedig azt, hogy "részrehajlóan állok a témához". Ami objektíve egyébként is értelmezhetetlen fogalom, és ha még igaz lenne sem következne belőle az, hogy nincs igazam.

    Pl. attól, hogy valaki imádja az epret, és "részrehajló" vele szemben, attól még nem lesz hülyeség az, hogy pl. azt mondja, hogy az eper piros, hogy az eper kisebb, mint a narancs, vagy hogy az eper puhább, mint a mogyoró - szóval az esetleges részrehajlásból sem következik feltétlenül egy-egy állítás megalapozatlansága, helytelensége, akár objektív értelemben sem. Ennél fogva vélelmezett elfogultságomnak puszta említése is csak "szakmaiatlanságod" bizonyítja, nem azt, hogy bármi amit írtam hülyeség, valótlan vagy illogikus lenne.

    Nyilván emiatt teljesítményvesztés nem lesz, mert az ELKÉPZELHETETLEN Dart-ban.

    Már egyszer leírtam, de mivel látom lassan értesz, ezért a kedvedért leírom még egyszer: az, hogy valami esetleg lassabban fut, még mindig jobb annál, mint ha egyáltalán nem fut. Azaz az, hogy a Dart kód csak JavaScript-re fordítva tud esetleg futni egy iOS-en vagy Windows 8-on, az még mindig jobb annál, mint ha egyáltalán nem tudna futni rajta, mert mondjuk Flash-ben lenne megírva.

    Innentől kezdve épeszű embert nem választja a Flash-t ha olyan webalkalmazást akar írni, ami a lehető legtöbb eszközről elérhető - tök függetlenül attól, hogy a Flash milyen gyors vagy milyen lassú azon a kevés eszközön, amin még fut, és amik száma napról napra csökken, míg a HTML5-öt futtatni képes eszközök száma napról napra nő.

    Főleg, hogy a legtöbb mobilos platformon nem mondható el, hogy a Flash gyorsabb lenne, mint a HTML5. Lásd pl. szaggató Flash vs teljesen sima HTML5 videólejátszás Androidon.

    Ezzel szemben az, hogy én Flash Builderből iOs-re milyen kiterjesztésű programot fordítok, az viszont egyértelműen azt jelenti, hogy az iOS az a flash fejlesztők számára elérhetetlen platform

    Rettenetes hozzá nem értésedben és mindenáron bizonyítani akarásodban össze-vissza kevered a dolgokat. Böngészőben futó webes játékokról (Koyotl), 2.4 MB/s-os sávszélességről, telepítés nélküli futtatásról beszéltél - amely a kontextusban bizony teljesen helytálló még az a megállapítás is, hogy "az iOS a Flash fejlesztők számára elérhetetlen platform".

    Ennek ellenére én nem ezt mondtam - ez csak tőleg hangzott el. Amit én mondtam az volt, hogy nem helytálló az a tőled származó állítás, ami szerint a Flash az egész számítógépes piacot lefedi, ill. egyáltalán maga a Flash nem megy minden mobil platformon (pl. iOS-en, W8-on), se önmagában, se az AIR részeként. Aminek semmi köze nincs ahhoz, hogy Flash Builderben épített alkalmazásból is lehet olyan nem webről letöltődő, hanem a böngészőben működő, nem a webről futó, hanem telepítésre kerülő, nem a Flash és az AIR runtime által dinamikus és nyílt módon működtetett, hanem előre fordított, önmagába zárt, gépi kódú alkalmazást generálni, ami iOS eszközön fut.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az remélem lejön mindenkinek, hogy meglehetősen részrehajlóan állsz a témához. Az hogy az interpreter Dart kódot az interpreter JS-re átdzsadzsálják, majd ezt úgy kell belemókolnod az oldalad kódjába, az nem gond - a Win8 ez alapján támotja a Dart-ot, sőt egyenesen Dart a javasolt fejlesztőeszköz Win8-hoz, IE-hez, mindenhez amin JS fut. Nyilván emiatt teljesítményvesztés nem lesz, mert az ELKÉPZELHETETLEN Dart-ban.

    Ezzel szemben az, hogy én Flash Builderből iOs-re milyen kiterjesztésű programot fordítok, az viszont egyértelműen azt jelenti, hogy az iOS az a flash fejlesztők számára elérhetetlen platform (holott ez az egész móka k.rvára transzparens, mert Flash Builderből tudok debug módban is futtatni iOS eszközön).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mindig mókás egy rakás vérdilettánssal vitázni, akik úgy használnak és istenítenek egy platformot, hogy valójában gőzük sincs az adott technológia működésének még alapjairól sem.

    Adott esetben pl. azt kellene tudni, hogy iOS-en nem megy a Flash se "AIR alkalmazásként", se anélkül. Ami megy az az, hogy egy Flash Builderben vagy AIR-ben készült projektet le lehet fordítani úgy, hogy az iPhone alkalmazásboltba is be lehessen küldeni.

    Egyrészt azonban az így létrejött csomag nem "AIR alkalmazás" (vagy "Flash alkalmazás") lesz - annak a kiterjesztése ugyanis .air (ill. .swf) és az AS bájtkódban van, hanem az így létrejött programok .ipa formátumúak, azaz, az iOS eszközök "natív" (ARM) gépi kódjában vannak.

    Másrészt ezeket a programokat nem a Flash vagy AIR runtime futtatja az adott platformon. A Flash-nek valójában köze nincs az egészhez, a Flash és az AIR nem működik és nincs egyetlen iOS eszközön sem (még az alkalmazásboltból letölthető programok futtatásának céljára se). Ergo, teljesen igaz az állításom, ami szerint a Flash nem fut iOS-en - se az AIR részeként, se anélkül. (Az alapján, hogy egy Flash Builderrel készült projektet le lehet fordítani úgy, hogy iOS alatt is fusson, azt mondani, hogy a Flash fut iOS-en csak akkora hülyeség, mint egy Delphi-vel/Visual Studio-val fordított program futtatására azt mondani, hogy a Visual Studio-t/Delphi-t futtatom a gépemen.)

    Harmadrészt az ilyen módon a Flash Builderrel vagy AIR-rel előállított, de valójában nem Flash appletet vagy AIR alkalmazást, hanem natív iOS alkalmazást képező programok nem rendelkeznek sem a dinamikus erőforrásletöltés, sem a dinamikus kódfuttatás lehetőségével (mert hogy nem a Flash VM futtatja őket) - tehát abszolút nem igazak rájuk az olyan dolgok, amikkel nancsi próbált érvelni a Flash mellett a natív alkalmazásokkal szemben, hogy ti. nem kell telepíteni őket. Sőt, az ilyen "Flash/AIR alkalmazásokat" nem hogy telepíteni kell, de beküldeni és elfogadtattani az Apple-lel is, ami nyilván még sokkal keményebb és körülményesebb dolog, azon túl is, hogy bizony a végfelhasználók telepíteniük is kell az eszközeikre a programot, mint egy akármilyen másik natív alkalmazás esetében is. (Ez ugyanakkor pl. az Androidon futó Flash-re, AIR-re nem igaz - mármint nem csak, hogy az alkalmazást nem kell regisztrálni, de az is, hogy ott nem natív kódra kerül fordításra az alkalmazás, hanem az eredeti .air ill. .swf formában, dinamikus módon tud futni).

    Negyedrészt a fentivel összefüggésben az így létrehozott iOS "Flash/AIR alkalmazásokat" semmi értelme a HTML5-höz hasonlítani, hiszen semmilyen értelemben nem versenytársai egymásnak, annyival korlátosabbak előbbiek a HTML5-höz képest. Hiszen a HTML5-öt (szemben az iOS alkalmazásokkal) nem kell letölteni, azok tudnak dinamikusan erőforrásokat befűzni, nem kell őket elfogadtatni az Apple-lel, stb. Márpedig ugye pontosan ez volt az a kontextus amiben az összehasonlítást megtörtént és amiben nancsi megpróbált érvelni, hogy a Flash mennyivel is jobb, mint a HTML5, a JS vagy akár a Dart. Amire megkapta válaszul, hogy az a Flash - ill. a Flash abban az értelemben - amit utóbbiakhoz lehet hasonlítani, bizony pl. iOS eszközökön nem működik. És ez így van - teljesen függetlenül attól, hogy sem ő, sem te nem tudtok erről, mert annyira nem ismeritek a platformot amivel dolgoztok és amit mániákusan próbáltok felmagasztalni.

    A lényeg a lényeg: iOS-en nem fut se a Flash, se az AIR, így hülyeség azt állítani, hogy ott nagyobb lefedettséget biztosítanának ezek a platformok, mint a HTML5. Mert hogy ennek pont az ellentetje igaz: a HTML5-öt gyakorlatilag minden az elmúlt pár évben megjelent okos- - és nem annyira okos - telefon tudja, míg a Flash-t jelenleg is csak egy részük tudja; de ráadásul, mint közismert, az Adobe már be is jelentette, hogy a mobilos vonal fejlesztését teljesen be is fejezi. Azaz, a jövőben még az eddiginél is kevesebb eszköz fogja tudni a letölthető, dinamikus, különengedély nélkül is terjeszthető és árusítható Flash és AIR alkalmazásokat futtatni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem csak azt kell nézni, hogy most mennyi kelt el, hanem azt, hogy hány milliárd van összességében, ugyanis a window XP is még sok helyen játszik, amin szintén fut a flash. Tehát összességében elmondható, hogy a mobil/tablet miatt nem fog megszűnni a flash. Mire fordulnak az arányok a w8 is ott lesz erősen és akkor szintén nem lesz veszélyben a flash, ami engem különösebben nem érdekel (a html5 meg végképp), csak, mint elvakultság hangoztatás ellenes megjegyzésként írtam le ezeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nancsi:
    "A Flash meg kvázi az egészet lefedi, mert minden fontos mobilplatformon megy AIR alkalmazásként
    "
    Sting:
    "Kivéve amelyiken nem. Pl. a világon legnagyobb példányszámban eladott mobilokon, az iPhone-okon nem. A legnagyobb példányszámban eladott táblagépeken, az iPad-eken szintén nem.
    "

    tudom, hogy falra hányt borsó, hiszen már többször "összeszólalkoztam" veled a flash technológiát illetően, és nem is azért írok, hogy téged meggyőzzelek, mert már régóta nagyon nem érdekel az elvakultságod, de az igen, hogy ne terjessz már valótlanságot,
    az iOS alá lehet fejleszteni AIR alkalmazást, mint amire nancsi utalt?
    igen,
    akkor meg minek akarod terjeszteni a hülyeséget?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondjuk USB-s debugot csak Androidon próbáltam, nem tudom iOs-en az megy-e, vagy a wifis móka.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Értem én hogy neked a flash az evil, úgyhogy végig se olvasom a másik kisregényedet, mert nincs időm rá. Azért arra nyugodtan keress rá, hogy AIR iOS, aztán lepődj meg szépen, hogy bizony lehet fordítani rá. Sőt hogy igazán sírj: USB porton ha rádugom az iPhone-t vagy iPad-et a gépemre, még debugolni is tudok rajta.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Flash meg kvázi az egészet lefedi, mert minden fontos mobilplatformon megy AIR alkalmazásként

    Kivéve amelyiken nem. Pl. a világon legnagyobb példányszámban eladott mobilokon, az iPhone-okon nem. A legnagyobb példányszámban eladott táblagépeken, az iPad-eken szintén nem. Az egy-másfél évvel régebbi Androidokon ugyancsak nem. eBook-olvasókon megint nem. Windows 8 mobilok Metro felületén sem fog menni. Lassan már egyszerűbb lesz felsorolni azokat a platformokat amiken még elérhető a Flash, mint amelyeken nem.

    és minden desktop oprendszeren elérhető böngészőben.

    Nem mindenen, csak azon amelyikre telepítették. Mert hogy a világon nincs olyan desktop gép amelyik előtelepített Flash-sel érkezne.

    Persze ettől még nem fog éhen halni aki Win8-ra fejleszt, de hogy a Win8 megjelenése okán okafogyottá válna a flex/flash, mint multiplatform fejlesztő eszköz, az butaság.

    Ez így van. Butaság, hiszen a Flex/Flash, mint multiplatform eszköz már most okafogyott. Hiszen hivatalosan is dobva lett még azon kevés platformok egy része is, amelyeken eddig elérhető volt. A világon az elmúlt egy-két évben jóval több olyan új eszközt adtak el, amelyek HTML5-öt futtatására képesek (és alapból), mint amelyek ugyanezt elmondhatnák a Flash-ről (amit ráadásul mindegyikre pluszban kellene telepíteni). Magad bizonyítottad be az előbb a mobiltelefon vs. PC eladások összehasonlításával. Tehát ha valaki igazán multiplatformos webes alkalmazást akar készíteni, akkor HTML-ben fogja megcsinálni, nem Flash-ben.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd