Multiplatformos mobil fejlesztőkörnyezetek
2011-10-31T21:48:01+01:00
2015-03-07T09:35:37+01:00
2022-07-22T11:31:21+02:00
  • Kicsit sem hiszti, ha kevés a tárhely a gépeden. És sajna Pl. a telefonom is, és az egyik tabletem is olyan ahol nagyon limitált a tárhely. De ettől függetlenül mind a kettő teszi a dolgát, és még vagy 4 évig biztosan nem fogom kidobni őket. Viszont 3x meggondolom hogy mit telepítek és mit nem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Első teszt:
    A CLI-vel nem sikerült buildelnem... (valahogy ez nem lep meg, mert a korábbi verzióval is voltak bajságok)

    Az appbuilder-rel csináltam a master-detail template-ből egy release build-et, de elég lassúnak tűnik. A detail nézetet kb 2-3 mp-ig zárja be mindig. (a detail nézeten csak egy label van, meg a lista nézeten is csak 20 tétel 1-1 label-el)

    Hát egyelőre még nem győzött meg, az 1.0-val is teszek azért majd egy próbát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahogy mondja mister,
    epp most is egy appot fejlesztek feathersui al es fut mint az álom. Ez a megabajt para meg egy hülyeség csak hiszti. Nem mondom hogy jobb a crossplatform mint a native, de egyre inkabbegfelel a celnak a crossplatform is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Friss, ropogós:

    NativeScript
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondom: AAA kategóriás game. Vagy Visual Studio for Android, de olyan nincs.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ok. Igazad van.
    De ha van egy über király app, akkor úgyis le fogod tölteni, ha 30MB is!  :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Neked, mind fejlesztőnek lehet. Nekem, mint felhasználónak nem biztos. Különösen, ha a telefonod - mint Pl. az én LG L9-em - nem képes az appokat SD kártyára helyezni. De akkor sem mindegy, ha a cucc belső memóriája 4G és ebből már induláskor alig szabad valami. Nagyon hamar eljut az ember arra a pontra, hogy minden megabyte-ot megnéz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, igazad van, de ne felejtsük el, hogy a legtöbb esetben Adobe AIR-ral egy kóddal, egy fejlesztési idővel elkészül a iOS és Android verzió is.
    Nekem megér 20MB-ot!
    Amúgy ma mi az a 20MB?
    Egy becsületes fotó 3MB!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mert 20 megát nem fogok áldozni a mobilom tárterületéről egy olyan appra ami natívan megcsinálva kijön egy megából.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miért?
    Mindent meg lehetett eddig oldani benne, ráadásul a jelenlegi iOS, Android és gyors telefonokon még az esetleges lassúság sem jön elő.
    Itt Flex Builder-ről beszélek, az AS3 cuccok sokkal gyorsabban (igaz Psyone).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ami mondjuk egy AAA kategóriás játék esetén elmegy, kisebb appok esetén viszont a telefon vagy tablet közelébe sem engednék ilyet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tádáááá:
    NativeScript for Cross-Platform Native App Development with JavaScript
    NativeScript FAQ
    Ha mindent betartanak, amit megígérnek, akkor le a kalappal!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én native Flash Builder-t használok, ergo Flex.
    Sajnos ritkán van időm kipróbálni mást, de megteszem majd........a minőségnek menni kell felfelé!  :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Te is feathersui-t használsz az appokhoz?
    flex-et nem használ senki?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok,

    már múlt héten is volt egy eseményünk ennek kapcsán, de a jövő héten is erősen téma lesz a multi-platformos mobile app fejlesztés. Gyerek el, ha van kedvetek:

    budapest.mobile

    Gabi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!
    Már a 4. app-ot csinálom Adobe AIR -ben. Király!
    Egy kóddal megcsinálom az iOS és Android verziót, nincsen vacakolás pontosan ugyan úgy fog kinézni és működni. Folyamatosan fejlesztik az AIR-t, szinte minden app-nál újabb és újabb SDK-ra kellett fordítani.
    Nagyon egyszerű benne fejleszteni, jók a komponensek, teljesen árszabhatóak, pillanat alatt lehet fejleszteni benne bármit.
    Nem tudok olyat mondani amit nem lehet megoldani benne.

    Hátránya:
    Régebbi készülékeken nem megy (android 2.3, ARM6)
    Ha rossz a kód, akkor lassú lehet gyengébb készüléken
    Mivel a pack tartalmazza az AIR keretrendszert is ezért nincs app 20 MB alatt
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ohh bocs, igen feathersui :) "mobil"
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • featuresui => feathersui  ? 
    Legalább 10-et gugliztam, mire rátaláltam 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én csak ajánlani tudom az AIR mobilet, bármennyire is fújják.
    Multiplatform üzlei alkalmazásokat és játékokat gyártok már egy ideje vele és kiválóan megfelel.

    mindenkép csak starling és featuresui, mert a flash natív displaylist egy halál performanc szempontjából.

    ha kérdésed van, keress bátran privátban ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én a xamarinnal próbálkoznék, ha nem lenne ennyire drága. Van neki xaml alapú multiplatformos form megoldása ami adatköthető is (MVVM). És normális programnyelv és fejlesztőkörnyezet van a dolog mögött. De az az igazság, hogy mivel az Apple céget szívből gyűlölöm, így soha nem fejlesztenék rá, a windows mobile meg halott, így igazából a droid marad mint platform ami érdekes a számomra, arra pedig ott az android studio ingyen. Nem egy C# de nem is javascript.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kicsit szeretném felmelegíteni a topikot 

    Két kérdéskört is feszegetnék:

    1) Az egyik termékünknek (üzleti alkalmazás) egyes funkcióit kéne mobil platformokon támogatni.

    Bár már a xamarint próbálgatják erre a célra, azért szívesen fogadok bármilyen, aktuális ajánlást.
    Mobil webes framework-öket (kendo ui, jqwidgets) próbálgatom, de a natív alkalmazásokhoz képest még mindig nagyon gagyi érzést nyújtanak.
    Nem vagyok html/js ellenes, ne tessék megkövezni, egyszerűen csak mobile-on nem találkozok épkézláb megoldással...

    Amúgy olyan framework nem létezik mobilra, ami hasonlóan működik, mint egy böngésző, csak html helyett natív kontrolokat renderel ki valamilyen leírónyelv (vagy bármi) alapján?
    Tehát a futtatókörnyezet az fix lenne, de dinamikusan, a szervertől függően renderelné le a tartalmat...

    Vagy esetleg valamilyen okosabb generátor. Mondjuk olyasmi, amivel egy leíró nyelv által lehetne különböző platformokra kódot generálni.

    Pl megadnék egy view-t / fragementet, ami mondjuk tartalmaz egy listát, és megadnám neki, hogy hogy néz ki egy elem.
    Bal oldalon ikonka model.image, mellette: felül model.name, alatta model.adress, jobb oldalon meg egy navigáló gomb, ami mutat egy másik view-ra. Az egész view-nak meg megadnék egy service címet, meg paramétereket.

    Nyilván összetettebb a dolog, de ilyen eszközzel dolgozott már valaki? Ha igen, akkor szívesen meghallgatnám a tapasztalatait. 

    2) Hobby, 2d-s játék projekt.
    Jó lenne, ha menne desktopos böngészőben, droidon, ios-en
    Mostanában játszogattam flash-es játékokkal, és hát "rácsodálkoztam", hogy egy csomónak van mobilos verziója.

    Kicsit utánanéztem, és flashbuilder/flashdevelop (+ valamilyen game engine, pl starling) lehet szépen air-es mobile projekteket készíteni. Ami szép az egészben, hogy még az air futtatókörnyezetet is beletolja a package kreáláskor, és még azt sem kell külön telepítenie a felhasználónak.
    Ki is próbáltam, ugyanazt a kis példakódom (gombnyomásra egy zombi végigsétál a pályán) működik 2 droid-os kütyümön is, meg böngészőben flashplayerben is.

    Rögtön készítettem egy flex-es, egyszerű projektet is, és szépen, animálva lehet váltogatni a view-k között, és ahogy láttam az egyik leírásban az általános natív kontrolokat is lefedi. Továbbá, ahogy láttam az apache flex oldalán, folyamatosan blogolnak / adnak ki release-t a flexb-ől is.

    Nektek mi a véleményetek a flashről/air-ről/flex-ről, illetve ki milyen multiplatformos mobil framework-öt ajánl?

    Próbálgattam néhány html5 alapú game engine-es demót is, pl impactjs, de a kicsit gagyibb telefonomon szaggattak rendesen. :(
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello,

    nekem is probléma voltez és nem tudtam debuggolni.
    A megoldás:



    adt vel fordítassz egy debugger version-t az alkalmazásodból így:
    adt -package -target apk-debug -connect <ip address> -storetype pkcs12 -keystore <certification file> <appname>.apk <appname>-app.xml Main.swf

    ezután az elkészült csomagot feltolod a telefonra:
    adb install -r <appname>.apk

    ha megvan akkor elindítód az sdk terminal debuggerét:
    SDK_path/bin/fdb
    ekkor elindul a debug session. Nyomsz neki egy: r -t
    így várni fogja az alkalmazást kapcsolódását.

    Elindítod a telefonon az alkalmazást-t, megadod neki a géped ip-címét(fontos hogy azonos wifi hálózaton legyenek)
    Ha ez megvan akkor terminalban egy: continue parancsal elindítod az alkalmazát.
    Így mindent ki fog trace-elni amit egyébként az output panelre tolna.

    peace

    az adt-t és az fdb-t itt találod (SDK_path/bin)

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De kérdem én, akkor kinek kell majd az MS szerveroldali technológia? Arra ott a Java.


    Azért egy ASP.NET MVC3 + C# 4.0 + EF kombó nem annyira rossz szerver oldalra, ahogy a WCF sem. Az egyetlen árnyoldala a dolognak hogy windows kell szerver oldalra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tudom hogy nem kötekedni akarsz :) Én az alábbi postot ajánlom elolvasásra, pontosan ez az én véleményem is ebben a témában. Különösen ezzel értek egyet : "When you are on your phone, do you go to facebook.com or the facebook app? twitter.com or TweetDeck? gmail.com or the email app?
    I'm guessing you said the app. That is because the experience is better. You get the information that you need/want faster without touching everything. You go to the web to look up information that you can't get from an app. You are there to accomplish a specific task, when you are browsing on your phone, and HTML5 might be the technology that will allow you to succeed faster?"
    Szerintem ezért hagyták abba, ÉS ezért tesznek MÉG TÖBB erőforrást az Air For Mobile-ba.
    Te is dolgoztál Flexben , tudod hogy ahhoz képest a HTML5 + Javascript az a kőkorszak. Kénytelen vagyok hinni a kedvencem jövőjében. Maximum ha elbukik, hát akkor így jártam :) Volt már rá példa a 23 év alatt bőven. Ha kidöglik a ló alólam, majd leszállok róla. Technológiák jönnek mennek. Emlékszem még 1000 évvel ezelőtt egy budapesti MS konferencián izgalomtól pirosló arccal adott elő az előadó a Java Applet kategóriában. Hogy hűdeüberkirály ez a jövő . Ugye milyen mókásan hangzik ma már ez? Az MS meg lassan azt kell mondjam hogy ....ja be.
    Gyalázat hogy annyi év küszködés után (MS Ajax) a milliárdos cég, egy "amatőr" ( nem pejoratív értelemben írtam) terméket (JQuery) tesz hivatalosan ajánlott eszközének. Az irány az MS vonalon is a HTML5 Javascript. De kérdem én, akkor kinek kell majd az MS szerveroldali technológia? Arra ott a Java. Szerintem szövet vert a koporsójába az MS ezzel, de tulajdonképpen semmi közöm hozzá :)
    A nagyok terelnek mindenkit a felhőbe, ez most a sláger. Google App Engine, MS Cloud, iOS Cloud.

    Üdv
    Árpi

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az AIR vonalat megtartják mobilon is: Flash to Focus on PC Browsing and Mobile Apps. Én ugyan már korábban is azt mondtam, hogy a böngészőtől szép lassan lesz egy elmozdulás az önálló, böngészőtől független alkalmazások felé (lásd pl. AIR), s ez a lépés végül is illeszkedik ebbe a vonalba. Mobil eszközökön a szoftverboltos letöltésekkel ez már részben korábban is megvalósult (előbb-utóbb desktop vonalon is nagyobb aránya lesz), de most nincs is más választás Flashnél. Viszont ettől függetlenül szerintem rossz üzenete van a mobil böngésző-plugin kivégzésének, ez csökkenti az Adobe hitelét és az egész Flash technológiába vetett bizalmat, elvégre mindenképpen területvesztésről van szó, s egy lehetőséggel kevesebb marad a piacon. Meg kellett volna tartaniuk, aztán szép lassan hagyni kihalni a böngészőkkel együtt. Vagy legalábbis valami sokkal jobb körítést kitalálni a kinyírás beadagolásához.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem kötekedni akarok, nekem is tetszik a flex, de ez nem mond ellent a hosszú távra tervezésnek?:

    Az Adobe beadta a derekát
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia !
    Végre egy sorstárs, azt hittem egyedül vagyok ebben a témában.
    Abban igazad van, hogy az alsó kategóriás telefonok nem támogatottak. De azokra már a runtime sem töltődik le, a marketben meg sem jelenik az Air. Én egy Motorola Droid -on dolgozom vele, ami nem egy erőmű (Arm Cortex A8 600 MHz) és elégedett vagyok a teljesítménnyel. Én hosszú távra tervezek, pár év és kikopnak a gyenge telefonok. De ami a lényeg , hogy iPhone 3GS től felfelé mindenhol elfutnak az ebben készült progik. A mobil üzletágban a profit nagy része meg ugye tudjuk melyik platformon képződik...
    Én azt látom, hogy az Adobe igen komoly erőforrásokat öl ebbe platformba, nemsoká itt a FB 4.6 , további 50% teljesítmény növekedés, új hasznos bezérlőelemek stb..
    Monjuk ha játékfejlesztésben gondolkoznék, akkor ezt választanám az Air helyett:
    Corona SDK
    Igaz, 800 USD / év a két platformra de ha van egy igazán jó ötlet, akkor az ki tudja termelni. Kipróbáltam, nagyon meggyőző .
    Üdv
    Árpi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Én úgy tapasztaltam, hogy nagyon érzékeny a telóra. Ami nem támogatott hardver, ott komoly hasraesés várható. Samsung Galaxy S II már szépen idomítható, bár a GPS programozása közben volt olyan érzésem/tapasztalatom, hogy a Flex/Air implementációja hagy még némi csiszolni valót...
    Érdemes a PHP-és változatot megvenni, mert sokkal kényelmesebb egy alkalmazáson belül matatni a különféle kódokban, mint a Zend Stúdió és a FB között váltogatni.

    További jó fejlesztést: Károly
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd