3D modellező programot keresek
2011-09-22T22:45:17+02:00
2011-09-27T11:56:23+02:00
2022-06-30T04:17:12+02:00
  • Modo
    Lightwave 3D
    Cinema4D

    Ezek megfizethetobbek, es jatekfejlesztesnel is hasznaltak. Mindegyik scriptelheto, vagy van C++ plugin API.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Meg XSI és Houdini :)

    Btw modellezésre a legjobb a 3ds max (nagyon sokak szerint), csak azzal nagyon kínszenvedősen tudsz rigelni és bármi hasonlót végezni... Effektezésre is jó még (sok-sok plugin), bár arra még houdinit érdemes megnézni.

    Az, hogy fizetős vagy sem... Ne érdekeljen. Legyen ennyi elég :)

    (ez ne korlátozzon, hogy egy sokkal butább és emészthetetlenebb programot válassz... mint mondjuk a blender)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 3ds Max vagy Maya

    Ezeket használják a nagy film stúdiók!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nagyon amatőr vagyok a témában, de én ezekkel a videókkal elég jól el tudtam indulni a blender használatában.

    http://gryllus.net/Blender/LearningUnits1_5.html

    http://gryllus.net/Blender/LearningUnits6_10.html

    Néha elég szájbarágósak, de szvsz egy totál kezdőnek, mint pl. nekem teljesen jó volt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én a következőket használtam anno 3D modellezésre:
    -Anim8or: Ez nagyon kezdetleges, de tudsz exportálni és importálni a formátumaidba vele ha jól emlékszek(3ds és x export tuti van). Arra jó, hogy elkezdd felfogni hogy megy egy teljesen alap szinten a 3D modellezés, illetve, hogy átlátható módon és lowlevel(vagyis a te programozós részedhez közel álló) szemlélettel tudsz benne modellezni. Ez igazából szerintem nem is annyira egy művészi, mint inkább főleg programozói szemléletű tool. Tehát nem arra van kihegyezve, hogy jó struktúrát(un. topológiát) tudjál a modellednek csinálni, vagy mindenféle egyéb profi modellezős dolgokat tudj csinálni. Szóval fapados, de amatőrségen belül azért előnye, hogy rögtön megérted mi micsoda és nagyon letisztult(bár nem profi tool mint mondtam)
    -Wings3D: Ez erlangban van írva, lehet scriptelgetni is benne, na meg ezzel egész jó dolgokat lehet csinálni, de eleinte nem tudtam használni, csak miután már egy alap modellezés kurzuson voltam és tudom mik a teljesen alap dolgok. Azért itt se kell sokra számítani, meg van elég sok gyermekbetegsége.
    -Blender: Na ez kb. majdnem mindent tud, mint egy rendesen profi modeller program és még mindig ingyenes. A baj vele az, hogy kb. olyan mint az oprendszerek között a linux: Vagy értesz hozzá és tetszik, hogy minden szart testreszabhatsz, meg mindenféle másoknak gány trükköket tudsz csinálni, vagy utálod és nem látod át. Igazából egyáltalán nem használhatatlan, sőt nagyon jól el lehet vele is lenni ilyen játékfejlesztési szemszögből, de kicsit hekkelősebb a többinél. Az a lényeg, hogy találj valami nagyon, de nagyon jó tutorial-t, ami bemutat minden alap dolgot belőle és akkor tényleg kézre tud állni. No de szerintem ha önmagában elindítod a programot, akkor magadtól csak nagyon durva nehézségek árán jössz rá, mi hogyan működik pontosan(na meg ott van az a varázslatos háromdimenziós kurzor is, ami valakinek a kedvence, valaki meg csak azt veszi észre, hogy kattintásoknál elmászik idegesítően...
    No ebben tuti lehet animálni és exportálni is lehet mindenbe kb., ha alapból nem is, hát pluginnal...
    -TrueSpace: Ezt csak hallomásból ismerem, azt mondják, hogy jó. Szerintem elég profi lehet, csak elavult közben...

    Hirtelen ennyit tudok ami ingyenes, ja meg még a sketch-up, meg az ilyen rhino-szerű dolgok is vannak, de ezekkel vigyázni kell, mert ezekkel nem fogsz tudni lowpoly modellezni. Úgy értem, hogy kezelhetően alacsonyan tartani a poligonszámot, de eközben jól kinéző modellt csinálni, szóval ezekre szerintem ne szokj rá, mert NAGGYON nem támogatják szvsz azt, hogy játékfejlesztésre használd a készült modelleket. Én anno a szakdolgozatomhoz egy három emberes kis csapattal rendelkeztem, amiben csak én programoztam és mindhárman modelleztünk is(maya, blender, 3dsmax és a fenti wings programokkal). Nekem volt maya-hoz licence-em, a 3dsmax az kicsit feketén ment, de azok a modellek valahogy nem kerültek be a végleges játékba, a wingsből pedig a másik fickó nagyon ügyes dolgokat hozott ki, amit csak kicsit preprocesszáltam a játékba kerülés esetén blenderrel meg maya-val.

    Ugyebár a max, meg a maya nagyon jó lenne, de azok fizetősek(nem is kicsit) és nekem is csak olyan licence volt hozzá, hogy nem forgalmazhatok vele semmit(egyetemtől). Tudásban a fenti fölsorolásból szerintem főleg a blender mérhető hozzájuk(animációs téren is - bár azt nem kellett használnunk, így nem tudom igazán, meg abban nem vagyok jártas), de egy wings+blender páros is nagyon jó lehet, mert lehet hogy az jobban kézre áll.

    Aztán arra figyelj, hogy lehetőleg ne legyen túl sok poligonod tényleg és olyanokat próbálj csinálni, hogy az egymás melletti face-eket összekötő csúcsoknál pl. átlagolod, vagy valami más módon módosítod a normálvektort(gömbölydesnek tűnik majd megvilágítva) és generáltass/csinálj bump/displacement/normal/akármi mapokat a többit pedig oldja meg a shader. Persze mobil platformokon kicsit gyengébbek a shaderes lehetőségek még, de ott is már rendesen nyomulnak(andoid, iphone, windonwsphone)! Ha ilyeneket szem előtt tartasz, akkor nagyon szépen kinéző modelljeid lesznek és a teljesítmény is nagyon király lesz

    Egyébként ha 3D-zel és mégis csak a programozás része érdekelne(szóval ha te is inkább beszerveznél pár modellező barátot/ismerőst), akkor is megéri kicsit konyítani a folyamathoz, hogy legalább nagyjából tudjad miből mi lesz, mivel mit csinálnak és ahhoz, hogy jól tudd a modelleiket felhasználni, nekik mire kell odafigyelni majd...
    No azt hiszem ennyit tudok mondani most hirtelen, de egyébként nem vagyok én se túl tapasztalt. Sok szerencsét, egyél cseresznyét!

    ui.: Azért ha valaki tud még jó programokat írjon, mert engem is érdekel és biztos másokat is!

    /szerk.: Úgy tudom az x formátum nem támogat animációt, szóval ha olyat akarsz és csak ezt a kettőt preferálod, akkor 3ds-t kell használj, viszont fbx, obj és egyéb formátumok irányában is érdemes nézegetni, nem biztos, hogy itt érdemes leragadni. A konvertálók használatát meg annyira nem javaslom, nekem csak rossz tapasztalataim vannak velük! Még a különböző modellezők közötti import-export se mindig tökéletes, volt pár furcsa élményem, például amikor egy űrhajóba belekerült exponencilisan kicsinyedve 6x ugyanaz az űrhajó egy export-import-export-játékbelibeolvasás után/
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Erain Swift3D

    Sok sikert!!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezekbe a formátumokba tud exportálni:
    dae(collada), bvh, ply, stl, 3ds, fbx, obj, x3d

    De lehet, hogy találsz hozzá még más export scriptet is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • egyébként miért ragaszkodsz a .3ds-hez és az .x-hez? használnál valami lib-et, amellyel ezeket tudod olvasni? a már említett Calugari trueSpace-nek azért néznék utána a helyedben, mert, ha az emlékeim nem csalnak, akkor a Microsoft pont azért vette meg és tette ingyenessé, hogy a saját technológiáihoz elérhetővé tegyen egy ingyenes 3D-s szerkesztőprogramot...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "
    tehát akkor a blenderrel készült animált modelleket el tudom menteni .x, és .3ds-be is ugye
    "

    nem ismerem a Blender-t, de van hozzá 3ds exporter: Extensions:2.4/Py/Scripts/Export/3DS - BlenderWiki, meg DirectX exporter is: Mindfloaters - DirectX Exporter Mod, ezeket találtam, de lehet, hogy vannak "modernebbek" is, ...

    ezt most találtam: DeleD ("
    DeleD is a 3D modeler and level-editor combined into one. It focuses at game development and is specifically designed to create static objects/worlds. ... Last Update: 2011-07-08 ...
    ", elméletileg ez "natívan" támogatja az .x-et, azt nem néztem, hogy animációra "jó-e"),
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • köszi a segítséget

    tehát akkor a blenderrel készült animált modelleket el tudom menteni .x, és .3ds-be is ugye

    sajnos olyan konvertálót nem találtam, ami animált modelleket is konvertált volna.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • jut eszembe: pár éve megvette a Microsoft a Caligari trueSpace-t és ingyenessé tette, bár az is igaz, hogy már hivatalosan is "eljárt az idő felette", de talán egy próbát megér...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Blender ?

    vagy esetleg bontsd szét a kívánalmaidat: 3D-s szerkesztőprogram + "konvertáló" (azaz ne egy programban, programcsomagban keresgélj, ne ragaszkodj ahhoz, hogy megtalálod a "szent grált"),

    szerkesztve: a Google SketchUp-pal talán alapban nem tudsz animálni, de van hozzá animációs plug-in, meg a nem pro verzióból nem tudsz közvetlenül 3ds-t importálni, de erre is találhatsz megoldást (Converting Sketchup Models to 3DS)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    Mostanában kezdtem el a 3D programozást, és olyan 3D modellező programot keresek, amivel az elkészült munkámat .x, és .3ds formátumba is elmenthetem.

    Ja, és fontos, hogy animált modelleket is lehessen vele készíteni. Örülnék, ha tudnátok írni pár ilyet, mert én nemigen találtam

    előre is köszönöm
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
abcd