2D játék 3D objectek, fejlesztői környezet?

2D játék 3D objectek, fejlesztői környezet?
2011-09-16T22:17:32+02:00
2011-09-18T14:20:50+02:00
2022-10-26T04:35:33+02:00
  • QT ben van OpenGL támogatás is, semmi akadálya a játékoknak. 2D-3d editort is érdemes ebben írni, lásd Rage editor.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Qt, Tk, elsősorban ablakozórendszer (widget set). Lehet mondjuk játékot is faragni bennük, de kb. az utolsó lenne amihez nyúlnék ez ügyben.

    A dolog attól függ, mennyire akarok belefolyni a dologba.

    Ha csak nagyon alapszinten (főleg grafika vagy ilyesmi, és nem programozás, és nem pénzkeresés) akkor megnézném Pl. a GemRB projektet és ahhoz kezdenék tartalmat gyártani (bár az full 2D-s, és inkább RPG).

    Ha ennél komolyabbat szeretnék akkor én is az SDL/OpenGL környékén keresgélnék. Esetleg Unity vagy XNA, de igazából az olyan játékoknál amik 3D intenzívek nem a programozás az igazán problémás hanem a 3D modellek, illetve zenék, pályák összerakása, legalábbis szvsz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csinálhatná úgy is, hogy a 3D objektumok mozgásfázisait "lerendereli" 2D képekbe és abból rakja össze a 2D játékot. (Bár nem tudom ezt támogatják e a programok -pl Blender).

    Egyébként ehhez "bármi" jó, jó ha van 3D gyorsítás, de nem feltétel. Egy kevés programozói tudás azért kell, mondjuk egy egyszerűbb változatot először elkészíteni 2D-ben és ha az megy (pár dolgot össze kell szedni hozzá), akkor már keveset kell csak módosítani, hogy 3D-s grafikát is kezeljen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!
    Goph-R javaslatát fogadd meg! Ha még nem tudsz programozni, akkor először konzolos játékokkal ismerkedj meg!

    Ha az alapokkal már tisztában vagy, elkezdhetsz grafikázni, szigorúan 2D-ben.
    Erre én az SDL-t ajánlom. Nekem szimpatikus.
    De van még Qt is (a Qt Creator-t LC szokta dícsérni), a TKinter, meg van még hárommillió kisebb-nagyobb ablakozórendszer.
    Én most kezdek harmadmagammal egy multi-s, 3D-s autóversenybe (egyetemi beadandó), amit az SDL-re alapozunk, mert van benne szál- és hálózatkezelés. A 3D-s grafikát pedig az OpenGL-re bízzuk.
    Szóval 2D-ben először rajzolj ki egy téglalapot, aztán mozgasd azt a téglalapot, aztán animáld, aztán írj egy amőbát, vagy valami 80-as évekre hajazó Space Shootert.
    Ha a 3D a cél, használd már 2D-s grafikára is az OpenGL-t!
    Ezután csinálhatsz egy Super Mario klónt. Miután ez 2D-ben megvan, 3D-sítsd!

    Az általad kitűzött feladat egyébként nem túl nehéz (mondjuk egy 3D-s FPS-hez képest), viszonylag reális cél, de rengeteg munkád lesz vele.
    Programozással hogy állsz? Miket csináltál eddig?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Attól függ milyen platformokra kell. Ezzel már szűkíted is a lehetőségek halmazát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Szerintem ez neked kellene tudnod. Olyan fejlesztői környezet, framework, stb. kell, amiket már ismersz. Ha egyet sem, akkor először kezdj el ezekkel ismerkedni

    Nade, hogy valami építő jeleggűt is mondjak, szerintem kezdj valami olyannal, amivel gyorsan érhetsz el eredményt.

    1) Unity
    "Legegyszerűbb", mivel leginkább a content/script legyártásával kell foglalkoznod, a legtöbb dolgot már megoldották helyetted.

    2) C# és XNA
    Hasonló az előzőhöz, csak ezekkel asztali alkalmazásokat tudsz létrehozni.

    De igazság szerint, ha még nem csináltál játékot, inkább 2D-s, és jóval egyszerűbb játékkal kezdj, pl. egy amőbával. Mindegy milyen nyelven.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok, szeretnék neki látni egy 2D-s [oldal nézetes] 3D-s objektumokkal ellátott hack&slash játékhoz, de sajnos nem tudom, hogy milyen fejlesztői környezet kell, milyen framework, satöbbi, valaki lenne olyan kedves és linkelne vagy adna hozzá kulcsszavakat? Illetve a 3d-s objectumokat Blenderrel készítem el.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd