Webes 3D megjelenítés a közeljövőben
2011-08-09T13:41:15+02:00
2011-08-09T21:03:32+02:00
2022-06-29T09:50:43+02:00
  • Nem egészen. A Unity-vel készíthetsz iOS alkalmazást is. Böngészőben valóban nem fog menni iPad-en, de az AppStore-ba beteheted. Ha kifejezetten és kizárólag honlap a célod, akkor iOS-en nem lesz jó. De a mobil kütyükön amúgy is egyre kisebb jelentősége van és lesz a böngészőnek és a honlapoknak, inkább a alkalmazások helyettesítik őket (véleményem szerint egyébként előbb-utóbb az asztali gépeken is errefelé fog tartani a trend, de ez most mindegy), ahogy ez a népszerűbb szolgáltatásokat biztosító honlapok üzemeltetői által készített mobilos alkalmazásokból is látszik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Magyarul az iPad kilőve, ami az első hozzászólásom alapfeltétele volt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • és nem plugin alapú?


    Miért ne lenne plugin? Természetesen telepítened kell a Unity3D plugint a böngészőben való megjelenítéshez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kérdezek, ezért vagyok itt.

    Ha böngészőben jelenít meg valamit, az hogyan lehet hardveresen gyorsított, ha nem webes szabvány, és nem a böngésző értelmezi közvetlenül, és nem plugin alapú?

    Lefordítja valamivé, amivel elérhető a hardveres támogatás?

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Biztos nem kevered valami mással? A Unity3D fejlesztőkörnyezet egy dolog, nem kifejezetten az a lényeg, hogy notepad-ben írsz-e vagy sem (továbbra is írhatod abban, ha neked az a szimpatikus), hanem a Unity3D motor lehetőségei: hardveresen gyorsított (DirectX, OpenGL, OpenGL ES alapon) platformfüggetlen 3D-s megjelenítés (a böngészőben is).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Uff. Láttam már ezt, mint alkalmazásfejlesztő környezet, de a webes részéről nem tudtam.

    Az továbbra is aggaszt kicsit, hogy webes felhasználás esetén a kliens oldalon valószínűleg nincs hardveres gyorsításra lehetőség.

    Alapvetően nem könnyítésre lenne szükségem, jelenleg is egy notepadben írom a Flash alkalmazásokat, grafikus fejlesztőkörnyezet nélkül. A fontos inkább az lenne, hogy mindenen működjön, és lehetőleg egy év múlva ne szűnjön meg a támogatottsága a böngészőkben. Ez lett volna a WebGL... ha lett volna.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nézz körül a Unity3D környékén.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Napközben olvasgattam, megörültem a WebGL-nek, de aztán elment az örömöm az iOS miatt. Az Apple nem fogja engedélyezni csak az iAd felhasználóknak. Tehát a tabletek nagyobb része kilőve, mint célpont.

    Ilyet találtam:

    UltraLight Demo - Lightsourced 3D rendering in HTML5 Canvas and JavaScript

    Ez megy iOS alatt is, megnéztem telefonról. És egész értelmes sebességgel. Ha jól értelmezem, ennek a 3D motorja független a kliens oldaltól, letöltődik egy szkript és ezt használja a weblap. Gondolom ezzel a hardveres 3D gyorsítás kilőve... jól gondolom?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hírek szerint ez a jövő?
    WebGL
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Stratégiai döntés előtt állok. Illusztrációs céllal interaktív 3D ábrákra van szükségem weboldalakon. Jelenleg a Flash-t használom erre a célra egy 3D könyvtárral megtámogatva. Én nagyon szeretem ezt a fejlesztési módot.

    Bár abszolút nem osztom a véleményét a Flash leszólóinak, az erősebb kutya .... elvén egy idő után hátrányba kerülhetek, mert az általam létrehozott weboldal esetében számítani lehet, hogy sokan nézik meg tabletről, és ezek közül is sokan külföldről. Az iPad aránya biztosan fog csökkenni, de akkor is egy olyan tényező marad, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni.

    A kérdésem igazából az lenne, hogy milyen irányba kellene elindulnom? A HTML5 canvas 2d lehetőségeit nagyjából ismerem, de a 3d megjelenítésről keveset tudok javascript környezetben. Egyáltalán mi ilyenkor a weboldal felépítése? Mi az, amit a böngésző tesz, mit kell neki ismernie, és mi az, amit én kötök a webolalamhoz (pl. 3d megjelenítést biztosítő függvénygyűjtemény). Látszik-e valamiféle szabványosítás ezen a téren?

    Tudom, ez sok kérdés így egyszerre, de szeretnék tisztán látni.

    Előre is köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd