Kezdő programozónak milyen nyelv?
2011-07-11T15:59:26+02:00
2011-07-16T17:55:10+02:00
2022-06-30T06:13:15+02:00
  • De a PHP az mitől olyan könnyű? Alapesetben még debugger sincs hozzá, max kiechozod a sejtett hibalehetőségeket és guard-ot raksz a ciklusokba, ha esetleg lemaradna a $ valahol. Ez inkább sportszerű nehezítés, nem könnyítés. Ezzel meg a html/JS-el játékot kiszenvedni élvezetes szórakozás lehet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, tudok róla, hogy 5-6 év mire oda eljut valaki, de hát el kell kezdeni valamikor, nem de?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha már script, akkor inkább az Angelscript. Sokkal emberibb, mint a python és nem dinamikus a típuskezelése, könnyebb integrálni a C++ programba. Többek közöt a Warhammer Mark of Chaos játék logikát is ebben írták.

    De így önmagában scriptezgetni nem egy nagy élémény főleg notepaddal. Ha kellene hozzá egy normális debugger, vagy konzolnál komolyabb lehetőség azt megírni nagyobb meló, mint használni valami normális programozási lehetőséget.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megint én De ezen olyan jót röhögök.

    blaces: Te játék programozással akarsz foglalkozni, amitől még legalább 4-5 évre vagy

    matepalfi:
    én ezeket csak tapasztalatból mondom


    Szerk: matepalfi kérlek ne haragudj, nem kinevetlek csak nevetek ezen az egész kalamajkán Tényleg jobb lett a kedvem, hozod a formát
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja és azt ki hagytam, hogy php-ben még online böngészős játékot is tudsz csinálni javascript, html, mysql, ajax segítségével.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én neked a PHP-t ajánlanám, mert ahogy látom, te játék programozással akarsz foglalkozni, amihez most megmondom, hogy kb 4-5 évre vagy, de ez ne keserítsen el, inkább ma kezdd el ;)
    PHP szintaktikája nagyon hasonlít a c-hez, abból meg majd jön a c++, amiben szokták írni a 3d-s játékokat.
    Igaz én még nem írtam sem 2, sem 3d-s játékot úgy tudom, hogy a 2d-s nem annyira nehéz ha az alapokat tudod, még opengl és directx sem kell hozzá, ha nagyon egyszerűt csinálsz.
    U.I: Ne kötözködjetek, ha valamit nem jól írtam, javitsatok ki, de ne egyből lehordani, én ezeket csak tapasztalatból mondom
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Python-t tudom ajánlani, mint kezdő nyelv.

    Én úgy jöttem egyetemre, hogy semmi programozási tudásom nem volt! a C++ még element, azzal kezdtem. Aztán Asp.net, ahol komolyabb programozás nem volt. Aztán C# és Java ahol csak a vacakolás volt vele...Csak felületesen értettem meg a programozást.

    Nekem ajánlották a Python-t, mint tanuló nyelvet. És őszintén szólva nagyon megvagyok vele elégedve. Szintaktikája nagyon könnyű! Egy kiváló tanuló nyelv! Sőt még a későbbi C/C++ vagy esetleg objektum orientált nyelveket, mint a C# és Java is könnyebb megérteni az egésznek az alapjait. Viccen kívül, nekem ez a nyelv sokat segített, hogy megértsem a többit, mert tisztább, átláthatóbb. És benne van a többi nyelv alapja is.

    Mondjuk a hazai fórumokon kevesen vannak, akik tudnak segíteni, de a külföldin rengeteg a kezdő vagy tapasztalt python programozó és egyből küldik a válaszokat a fórumokon.

    Sőt van egy könyv http://python.free-h.net/spip.php?article4, amit tudok ajánlani, lesz benne grafikai és (GUI) programozási rész is. Sőt játék programozás is, elég érthetően!

    Ezt a könyvet középiskolásoknak írták. Ajánlani tudom, mint olyan tanuló, aki 0 programozói tudással ment egyetemre, és csak szívott. És most ez a nyelv tesz rendbe mindent nálam.

    És szerintem utána érdemes áttérni C-re vagy inkább C++, C++ az talán jobb, a konzol be és kiírás miatt. Illetve a későbbi objektumorientált szemlélet onnan is meglehet tanulni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Összességében, ha érdekli a lányt a programozás, akkor programozni fog, és örülni fog annak is, ha konzolban ki tudja írni a Fibonacci-sor első 100 tagját, meg annak is, ha php-vel kiolvassa egy mysql tábla rekordjait. Ha nem akar, akkor egyik sem érdekli.

    Tulajdonképpen a lányod szeretne programozni, vagy te szeretnéd, ha a lányod programozna?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem ha totál kezdő vagy akkor először a programozás elmélettel kezdj.
    Még csak 2 éve kezdtem programozást tanulni és sok mindent kihagytam maga a programozás elméletből amit utólag kellett pótolnom és rájöttem hogy jobb lett volna inkább azzal kezdeni. Konkrét nyelvet nem tudok ajánlani, de a Python elég magas szintű nyelv ezért "állítólag" könnyű megtanulni.

    Én nem tanultam úgyhogy erről nem tudok véleményt mondani. Ha érdekel a webprogramozás akkor csak azt tudom ajánlani ahogy én tanultam. HTML, CSS, Javascript, PHP, MySql. Ebben a sorrendben.

    Most már C-t tanulok (szerintem a legjobb nyelv a világon ), de C-vel ne kezdj. Biztos vagyok benne hogyha C -vel kezdtem volna, nagyon nehéz lett volna és egy csomó mindent nem értettem volna meg.
    Még így is nehéz egy kicsit, pedig már van némi fogalmam a programozásról de a programozás elméletet még mindig tanulom.
    Meg persze azokat a nyelveket is amiket felsoroltam.
    Mindig találok valami újdonságot, úgyhogy szerintem te is azzal kezdj ami ad egy alap fogalmat a programozásról, és utána könnyebb lesz nyelvet választanod. Meg persze attól is függ hogy mit szeretnél csinálni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A teknőc-kergetéssel szerintem fejlődhet az algoritmizáló képessége, geometriai szemléletmód, akár a rekurzióval is megismerkedhet, rajzolhat gráfot.


    Ebben igazad van, de ezeknél sokkal motiválóbb, ha valaminek életszerűbb célja van. Pl. ha megtanul weboldalakat készíteni, vagy normálisan excelt kezelni, vagy akár a mobiljára egy kis egyszerű programot farigcsálni. Középiskolás lányok ritkán rajzolnak gráfot. (Valszeg én is gyanakodnék, ha a lányom azzal állna elő, hogy átugrik egy osztálytársához "gráfot rajzolni", hogy ez alatt mit értenek.... )
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A light-bot sem maradhat ki
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A teknőc-kergetéssel szerintem fejlődhet az algoritmizáló képessége, geometriai szemléletmód, akár a rekurzióval is megismerkedhet, rajzolhat gráfot. Ezek középsuliban elég hasznosak lehetnek.
    Pl rajzolj paraméterben megadott oldalú szabályos sokszöget, átlókkal együtt. Belső szögek, átlók száma, stb... egy rakás hasznos geometriai ismeret lehet benne pluszban.

    Szerintem több értelme van, mint pl. adatbázisokat molesztálni, de ez csak saját vélemény.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 7-ig egy gyereknek bőven elég


    Ezt úgy érted, hogy "hét éves koráig", vagy "hetedikes koráig"?

    A már említett lányom most hetedikes, 13 éves. Az osztálytársai (a fiúk) PHP-MySQL programozással zsebpénzt keresnek (script kiddiek). A gyerek profin kezeli az excelt, powerpointot, neki tanítsak teknősbéka kergetősdit?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • nem lehet semmire sem "használni" azon kívül, hogy a teknősbékát kergeted a canvason.


    Ez ebben a formában kicsit demagóg. 7-ig egy gyereknek bőven elég, ha egy
    teknősbékát kerget a canvason.


    Utána elég érdekes képződmények tudnak lenni a fraktálok, amikhez a Logo teknőckergető szemlélete kifejezetten alkalmas.

    Na persze, tényleg nem olyan nagy szó az egész Logó nyelv, de értelme az oktatásban van.

    A Robot-programozás persze jó lenne, főleg, ha ingyen osztogatnák...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Comenius Logo ott halt meg, hogy nem lehet vele semmit "csinálni". Csupán öncélúan, a logikai konstrukció kedvéért lehet használni egy tanórán kis gyerekeknek, de ennél akkor többet ér pl. egy Lego Mindstorm robotot programozni. A Logóból nem lehet továbblépni, nem lehet semmire sem "használni" azon kívül, hogy a teknősbékát kergeted a canvason.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt nem tudtam, de köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Van már Imagine Logo is. Full OOP-s, exe-re fordít, és még webes alkalmazások fejlesztésére is alkalmas.

    Szerintem az vele a baj, hogy kicsit más a szemléletmódja, mint egy igazi prog.nyelvnek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szerzetes: Comenius Logo?
    van benne ciklus, eljárás emlékeim szerint, rajzol a teknős, matekhoz is segíthet, ha mindenféle geometriai dolgokat rajzolgattok.

    Ha ezt kinőtte, esetleg Visual Basic?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Beépített függvények, parancsok.


    Hát még mennyi van a .NET-ben!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Manapság melyik nyelvnek nincsen beépített, vagy legalább standard függvénykönyvtára/oszálykönyvtára?


    De melyik nyelvnek vannak parancsai..?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • PHP nyelv a tuti,


    Megkérdezhetem, hány egyéb nyelvet próbáltál ki, mielőtt erre a végkövetkeztetésre jutottál?

    sok gyakorlás meghozza az eredményét!


    Ez igaz mindegyik nyelvben. Még Brainfuckban is, hiszen ott sok gyakorlással tudsz írni "Hello, World" progit, tehát megvan az eredmény

    Beépített függvények, parancsok.


    Nem mondod... Manapság melyik nyelvnek nincsen beépített, vagy legalább standard függvénykönyvtára/oszálykönyvtára?

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • PHP nyelv a tuti, sok gyakorlás meghozza az eredményét!
    Beépített függvények, parancsok.
    Hamarosan megjelenik a Videosmart.hu-n egy oktatóvideóm a php nyelvről!
    Első sorban a kezdőknek szól!
    Szerintem válaszd a php-t!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szóval csak az első a nehéz.

    Pont mint az első millióm $
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja, a kezdő egy délután (max egy hétvége) akar írni egy DOOM-ot vagy Márió klónt. Amikor rájön, hogy egy egyszerű pálya építés is napokig tarthat, ha megvan hozzá minden, és előtte akár hetekig-hónapokig kell gyakorolni, akkor inkább abbahagyja.

    Odáig már úgysem jut el, hogy valóban előre lássa a sok munkát /időt. Ha azt mondod 3 hónap mire valamit meg tud csinálni akkor azt sem érti meg, és lehet az a 3 hónap 2 év lesz.
    Főleg ha nem adják a szájába hanem neki kell felfedezni a dolgokat.

    Ha most azt mondod valakinek, hogy minimum 2 év (tanulás), hogy az általa elképzelt egyszerű játékot elkészítse, akkor az már nem elfogadható, lehet én sem fognám fel.

    Ha meg az elképzelt játék "nem egyszerű", akkor ha megvan a szükséges tudás, akkor is lehet hogy 3-5 évi munka, mire elkészül a játék, de lehet 10 év alatt sem tudja úgy elkészíteni mint ahogy szeretné.

    Egyébként ha valaki 10-15 évet végigküzd, gyakorol, tanul, még lehet hogy utána sem fog tudni pénzt keresni mint játékfejlesztő. Játékot bárki fejleszthet, de megélni csak keveseknek sikerül, a többség csak álmodozik.

    A nyelvek használhatósága általában adott. Tanulni, mondjuk az első évre bármelyik jó lehet, játékot szinte mindben lehet írni. Szempont inkább az, hogy "hirtelen" mihez jut hozzá az ember (fejlesztőeszköz), mihez talál könyvet, dokumentációt, esetleg minek milyen jövője van.
    Ha ez megvan akkor azzal a nyelvvel kell foglalkozni hónapokon át, nem szabad 2 hetente mást kipróbálni azért mert valami nehézség adódott. Az elején nagyjából mindegyik nehéz.

    Aztán ha az ember megtanult programozni egy nyelven, utána már könnyen tud váltani más nyelvre, mert a tanultak nagy részét tudja hasznosítani, szóval csak az első a nehéz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, a legtöbb gyerek sosem lesz játékfejlesztő, vagy rájön nem az ő területe, és más való neki, vagy feladja előbb az álmait :) . Ismerek olyan embert aki a végletekig ragaszkodik az álmaihoz, és a játékfejlesztésért, és tűzön vizen keresztül viszi. De neki ez való :) .

    Node ez már off picit :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Részben igen. Másrészt viszont a játékfejlesztés szűk piac, így mindkét típus nagyrésze nem a játékiparban mozgott később: az első típus nagyrésze nem-játék programozó lett, a második típus egy jó része legtöbbször teljesen más szakmába került.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem HTML.
    Gyorsan lehet benne látványosat csinálni, igaz nem teljesen programozási nyelv, de elindíthatja az embert egy úton

    Csak ne jöjjön a Weblapok véleményezése topicba

    Amúgy én CS-hez készítettem pályát, meg ilyesmi. Szóval (7-8 éve) 13-14 évesen nem a programozás kötött le inkább, hanem az alkotás.

    Most jut eszembe:
    Lehet még a photoshopolást is megmutatni. Esetleg azt, hogy ha szeret valami játékkal játszani, akkor a konzolban lehet állítgatni mindenfélét. Szal ilyen látványos dolgokat
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • - A másik típus az volt, aki 'digizett', ismerte a legújabb game makert, esetleg jól rajzolt, és zenélt, voltak 'kontakjai', ő tudta a legtöbb másolt játékot beszerezni. A 'szociális státuszuk' nekik volt magasabb, szebb játékot raktak össze, de egyikükből sem lett profi programozó, mert a mélyebb dolgok egyszerűen nem érdekelték őket.


    Kimaradt, hogy belőle lett a profi game designer, vagy project lead / gyártásvezető ;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd