HTML5-öt csinál a Flash-ből a Google Swiffy
2011-06-29T09:39:28+02:00
2016-10-09T12:14:34+02:00
2022-07-21T18:51:51+02:00
  • [OFF]

    megvan miért nem látszódott semmi a NanoFL által kiexportált three.js alapú kontenteknél:

    a hiba az volt, hogy a böngésző amiben teszteltem (Palemoon) nem támogatja a WebGL-t valamiért (?) még akkor sem jeleníti meg a cuccot, ha force software renderingre állítom a kimenetet..  a többi böngészőben megy simán (Chrome , Opera, Firefox) sőt még ezek mobilos verzióiban is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • [OFF]
    Most  egy ideje tesztelem a NanoFL-t és nagyon tetszik ! Előnyeit és hátrányait is felsorolnám:

    - tud .fla-t importálni, igaz sajnos az AS-eket nem importálja sem timeline-ról, sem object scriptről
    - a kezelő felülete nagyon hasonlít az Adobe Flash-re, és Haxe kódokat lehet hozzáadni "action" scriptként akár object scriptként is , mint anno a Flash MX-ben ! Ez nekem nagyon tetszik !
    - Ami nagyon tetszik, hogy 3D-s .blend objektumokat is lehet vele importálni, igaz valami bug miatt sajnos az exportnál még nem látszódott eddig semmi :( , pedig elvileg minden ok azt írta..
    - különösen tetszik, hogy az exportja is átlátható : .json objektumokból , pár db. .js-ből és egy main html-ből áll..
    - kicsi komplakt, támogatja a Blenderrel, és a Flashdevelop-pal való együttműködést is !
    - Nem utolsósorban megy XP-n is <3

    Kicsit néha sajnos bugos, lefagyogat váratlanul itt-ott , kicsit sufnituning még DE:

    Összegezve toronymagasan ez a legjobb HTML5 szerkesztő amivel eddig találkoztam (hangsúlyozom : interaktív animációkra, és nem pl. komplett alkalmazásra)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Konkrétan ugyan nincs, de a fejlesztési költségeket úgyis én kockázatom
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • erről van valami felmérésed, piackutatásod?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Itt nem csak rólam és a projekt(j)e(i)mről van szó. 
    Egy "Swiffy" (alternatíva) bérbe adása, hosztolása,  rengeteg zsetont hoz a konyhára.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • :) Igen használtam azt is, bár kevesebbet, de sehogyse állt kézre.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • oké, szóval csak nem tudod hogy kell csinálni illustratorban :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ennyi pénzből már kijön a HTML5/JS átképzés és az alkalmazás átírása :P
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • minden kötözködés nélkül érdekelne, mi az ami Photoshop-ban ott van a toppon vektorosan és Illustratorban nincs?

    Nincs benne olyan, ami az AI-ban nincs, viszont az alap funkciók short-key megoldásai nagyon átgondoltak. Szépen lehet vele rajzolni spline-okat, úgy, hogy menet közben bármikor megfogsz egy előző pontot, átalakítod, vagy hozzáadhatsz és elvehetsz újat, alakíthatod a görbét vagy állíthatod a kontroll pontokat, és közben egyszer se kell tool-t váltani.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyfelől a Linuxos Flash playerből is van legújabb (23-as) , másfelől az utolsó érdekes fícsör, az Adobe Flash Player 8-ba került bele:

    a blur, glow stb.. effekt..  ennyi, ami utána jött az totál felesleges volt AS3-astul..

    De most pont arról volt szó - kezdve a topikkal - hogy hogyan lehet mellőzni a Flash Playert
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Jóval veszélyesebb backdoor-t hordoz , mint a Flash, főleg mobilokon.. Android: van cirka 1 milliárd készülék amik lazán futkorásznak talpalatlan Stagefright lyukkal, amik az első pistike féle videó oldalon bekapnak egy troyant, pusztán a "videó" kontenttől.. szemben a natív Youtube app-al, vagy a Flash videókkal..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De azért még most is csak a WebRTC-vel lehet böngésző alapon online video tartalmat megosztani. Ami meg amellett hogy peer to peer, nem böngésző független.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Linux alatt a legfrisebb flash verzió 11.2 
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Cseréba a Html5 alapú lejátszás platform független és nem hordoz magában olyan backdoor-okat mint a Flash.
    Vitathatatlan a Flash nélkül a VoD és a Live Broadcast évekkel késöbb jött volna csak létre, de mostmár a Html5 van azt kell fejleszteni ahhoz találsz szponzort.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez  nagyban függ a codec-től is. Nekem az a tapasztalatom, hogy a HTML5 videólejátszás általánosságban több erőforrást igényel, ramatyabb minőség mellett, mint a Flash videók. Jó példa erre a Youtube, a HTML5 videók azonos felbontás mellett konkrétan kockásabbak, és jobban is szaggatnak, különösen olyan gépen jön ki szemmel láthatóan a különbség  ,ahol egyébként is a határmezsgyén jár az adott felbontás melletti videólejátszás.  Mondom, persze a használt kodektől függ az onVP8 kodeknél is van azért jobb...

    Persze a streamelt videók az csak egyik része a dolognak, emellett a Flash egy professzionális fejlesztői környezetet is biztosít, meg egy profi vektor szerkesztőt, amit a szóban forgó Swiffy-vel konkrétan 100%-ban át lehetett fordítani HTML5/Canvas/CSS3/JS outputba kényelmesen, gyorsan.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amióta PornHubon is lecserélték végre a flash playert html5-re, végre lehet Ubuntu alól is akadásmentesen pornót nézni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megjosolni se tudom :) biztos nem 1 honap :))))
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kösz a tippet ! Megpróbálok szponzorokat keresni akik betársulnak. Szerinted mennyi időt venne igénybe a fejlesztés , csak úgy nagyságrendileg? Hónapok? Esetleg évek ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bele lehet abba nyúlni: a Flashből...
    Majd újra konvertálni a végén.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1. A Flash saját magának ásta gödröt, a feature felül emelkedet a securityn és a performance-on, ez lett belőle.
    2. Mi az amit annyira át kéne konvertálni flashből? A mobilos appok kinyirtak a flash játékokat, a Flash-ben írt oldalak tutira még a responsive bum előtt készültek... A konvertált kód pedig addig jó amíg nem kell belenyulni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Dobj egy 0 at a vegere. 20 millio, es akkor mar valaki foglalkozik majd ezzel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • OFF

    emlékszem, amikor először DTP-ztem életemben
    akkor még a Mac FX (vagy valami ilyesmi) nagy szó volt
    Photoshop 2.5.b (még layer-ek se voltak)
    Illustrator 5.0 + Freehand
    QuarkXpress (talán ma már nem is létezik)

    mindezt aktívan toltam 2010-ig
    ma rémálmomba se jöjjön elő mégegyszer a DTP

    ON

    minden kötözködés nélkül érdekelne, mi az ami Photoshop-ban ott van a toppon vektorosan és Illustratorban nincs?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért a Swiffy jóval több mint egy banner-konverter , bannert (értsd: az ilyen gotoAndPlay szintű animációkat) azt

    Ad1: simán át lehet fordítani FLA-Exporterrel, vagy a többi lent említettel is,
    Ad2: felesleges fordítgatni, mert pár perc alatt összedobható HTML5/Canvasben Animate-tel, vagy Hype-pal.

    A Swiffyvel komplett , komplex programok is átfordultak, méghozzá elfogadható méretnövekedés mellett, egy , azaz 1 db. HTML fájlba, ne alacsonyítsuk le banner-konverter szintre.

    Egyébiránt a petíció amit készülök kiírni, pont arról szól majd, hogy ne vesszen kárba az a tudás, amit sokan befektettek.

    2 millió Ft üti annak a markát, aki egy a Swiffy tudásával egyező szintű programot tud felmutatni (forráskódostul)

    - Követelmény, hogy az AS1 és az AS2 kódok maradéktalanul átforduljanak,
    - Nincs megszabva, hogy a kódokat .fla-ból, vagy .swf-ből fordítsa a program,
    - Követelmény, hogy a kimeneti állomány egy db. HTML fájlba exportált JSON-ból és lehetőleg 1 , azaz egy db. külső JS library-ből álljon (hasonlóan a Swiffyhez)
    - Követelmény, hogy a kimeneti állomány és bemeneti swf állomány mérete között ne legyen több , mint 150%-os méretbeli növekedés,
    - Követelmény, hogy az audio -nem a streamelt, hanem a statikus-  kontentek is átforduljanak JSON kimenetbe, (hasonlóan, ahogy a Swiffy következő verziójába tervezték volna annak megjelenését)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Átérzem a súlyát, amit mondasz és sorry pont lesz..arom, hogy amit flahsben gyorsan és egyszerűen megcsináltunk annó az még mindig nem olyan gördülékeny HTML5-ben.. mert én nem így fogom fel..

    Nekem nem kell elmagyaráznod az érzést, hogy sok időt fektettünk bele a flashbe és lényegében kuka az egész..

    6 évig voltam flash programozó már a Macromédia korban indultam egészen a teljes flash kivégzéséig..nem kell bemutatni azt se hogy az AS3 mennyire egy jó nyelv volt a maga módján..
    Azt meg végképp nem, milyen érzés amikor ennyi idő és energiát ráfektetsz egy olyas dologba, ami egyszer még valahol szárnyalt és szeretted is és szép lassan mindent lehúzhatsz a wc-én.. én annó örjöngtem, sztrájkoltam az utolsó lehelletemig küzdöttem azért hogy a flash életbe maradjon..
    de nem elvettek tőlem 5-6 évnyi referenciát az egyszerű flashes alkalmazásoktól a full flash oldalaktól a flashes játékokig.. a flex-es  ügyviltei rendszerkről nem is beszélve amiben sok hajszállam kihullott..

    Tehát köztük vagyok a sok fejlesztők között akik elsajátították ezeket de nem nyaldostam a sebeimet mert hiába kuka az egész.. közben elfelejtettem azt hogy az AS2 az szinte ugyanaz mint most a Javascript..az AS3  köszönő viszonyban van egy TypeScripttel meg egy kicsi ES6-al.. sokkal nagyobb előnyben indul az ember ha ebben van tapasztalata és nem kell sok idő míg felzárkózik a nagyokhoz..

    de azért igen fájdalmas volt így is..viszont eltelt azóta 2-3 év..mostanra semmit nem bántam meg mert éppen rohadt nagy hiány van a jó frontendesek területeken.. ezért is a legkisebb gondom az életben hogy egy jó munkahelyem legyen vagy épp akkor dobbantsak máshova amikor szinte kedvem van..
    engedjük már el ezt a flash-t attól végképp behülyülök ha valaki Edge vagy Animate-ban csinálgat animációt és ráfordítja canvasre vagy dom elemekre valamilyen éppen használható framework segítségével mint pl Creativejs..olyan performance van azokon, hogy hányinger keltő..ezért mondom hogy mindent célszerű emberi fejjel és kézzel megcsinálni, mert annál optimalizáltabb soha nem lesz..

    nekem anno ez a Swiffy arra volt csak jó amikor pl reklámügynökségnél dolgoztam hogy a régi bannereket átkonvertáljam hogy menjenek táblagépeken is...desktopon szépen ment de amint mobilon nézték a régi andoridokon szaggatott mivel ennek se lesz jó soha a performance..
    érdekes módon megcsináltam újból CSS animációkkal..azóta mindent eszközön folyik mint a vaj..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért a flash vektorszerkesztője inkább rajzfilmes megoldásokra volt kihegyezve, míg a az Illustrator a professzionális kiadványszerkesztés egyik alap programja. És akkor zárójelben jegyzem meg, hogy a legjobb precízen szerkeszthető vektor megoldást a photoshopban van. Az Illusztrátort megszokni elég macerás, mert valahogy az alap elképzelései se a PS se a Flash ( akarom mondani Animator ) megoldásaival sincsenek szinkronban.
    A flash vektoros fill-je évekkel az AI előtt járt, aztán talán az AI10-ben sikerült először olyan fill-t belerakni, amivel nem teljesen összezárt alakzatokat is ki lehetett tölteni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezek mekkora idióták az adobe-nál, hogy a flash vektorszerkesztő mellé csináltak egy illustratort.
    azaz mekkora barmok, hogy miutána flasht megvették, még megtartották azt a nevetséges vackot...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "A flash fejlesztőkörnyezet melyik részét hiányolod?"

    Az egészet. Főleg az Animate-ből brutálisan nagy ívben kifelejtett "Action" scripteket, nincs benne
    egy _if_ , nincs benne _while_, se egy _for_ , komplexebb utasításokról álmodni se lehet, pl function ,prototype stb... a canvas-be kiexportált anyagban kell utólag kézzel hokizni, mint egy majom... Tisztelt programozó kollégák , be kell látni, ez így egy BULLSHIT. (Én egyébként már az AS3-at is rühellem, máig nem értem miért kellett ilyen csúnyán elb***ni azt ami nagyon jó volt)

    Ha az Adobe Animate Code Sniplet-jei csak a töredékét tudnák egy canvas projektben, mint AS projektben higyjétek el itt se lennék.

    Ezenkívül a Flash régóta jó akár videóvágásra is, számtalanszor használtam pl.  png sequence exportőrnek , de videót is vágtam már vele nem egyszer, arra is tökéletes.. Vektoros szerkesztő rajzoló program maximum a Corel Draw az ami többet tud nála..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A flash fejlesztőkörnyezet melyik részét hiányolod? Az tény, hogy vektoros rajzoláshoz még a mai napig az egyik legjobb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Delphi programozókat se siratta senki, a Flash meg egy "kalap ****" volt, erdekes mód amint ki lett valahonnan tiltva másnapra megvolt rá a szabványositott technológia.
    Elmondható, hogy a böngészők összeomlásának 90%-ért a Flash volt/van a felelős.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • (Természetesen, abban a pillanatban, ahogy az Adobe Animate built-in code-snipplet-jei csak a töredékét tudni fogják, az AS Code Snippleteknek az egész tárgytalan)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd