Apple új fejlesztőkörnyezete
2011-03-12T23:51:06+01:00
2011-04-14T22:46:22+02:00
2022-07-19T05:26:49+02:00
  • A jobbfajta játék bármilyen platformon (pl. androidon) 99%ban épp ezért nem managed kódban, hanem C(++)-be(/a)n van írva, és tud (ha akar) nagyon szép lenni.

    Ahogy azt sem szabad összekeverni, hogy valami CPU chipbe integrált grafikus vezérlőről beszélünk (ami azért már létezik eléggé x86 esetén is), vagy CPU által számolt 3D-ről. Attól még, hogy pl. Tegraban egy chipen van a CPU és a GPU, egy a GPU-t nem kihasználó alkalmazás esetén azok a részek nem fognak átállni közönséges műveletek végrehajtására, hiszen nem arra valók / nem képesek arra.

    Az, hogy a GUI is szaggat egy elég vicces kijelentés, pontosan miről is beszélünk? Ha elindítasz egyszerre száz alkalmazást, és megeszik a memóriát-ramot-mindent, akkor szaggatni fognak? Tény. De x86-on is...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • XCode4 szerintem is rémálom. A 3-askor azt hittem, egy IDE nem lehet már rosszabb, de az Apple-nek sikerült a szarból gigafost csinálni. Szerencsére már van alternatíva!!:
    JetBrains AppCode
    Nekem marhára bejött

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mobilon a CPU, meg GPU egy és uganazt jelenti, tök mindegy. A lebutítás meg azért van, mert Androidon már a GUI is szaggat, nemhogy egy ilyen játék. Irreálisan nagy a gépigénye az ilyen managed cuccoknak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • azert vannak az app store-on is "meglepik".. peldaul:
    Rage HD - id software vs. Rage ultd HD - Guo Lingfeng-tol Es ilyeneket felenged az Apple...

    Az android sokkal utosebb, mint a "desktop linux", egyszer fogtam htc desire-t, de a kovetkezo telom szerintem egy desire S lesz, ha megjelenik. Az iPhone mint telefon nem igazan nyugozott le... (az iPad annal inkabb, azt szeretem)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem lehet, hogy azért van lebutítva, mert az Androidos NFS verziónak többféle vason is futnia kell ? És az Androidos NFS fejlesztői hw detektálás helyett inkább lehülyítették a grafikát az átlag Androidos mobil szintjére ? Amúgy - bár én nem foglalkoztam játékfejlesztéssel, de PC-n elég sok játékot kipróbáltam - de szvsz az olyasmik mint árnyék, textúra, modellek elsősorban GPU és nem CPU függő dolgok. Már csak azért is, mert _jelenleg_ az Androidon ugyanúgy el tudod érni C-ből az alap C-s környvtárakat, mint Pl. az OpenGL mint Bada-n. Elég sok C-s, natív linuxos progi portolva is van Androidra, Pl. vice, dosbox, stb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az exception handling azért már elég régi dolog az 1 ghz-hez...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nézd meg az NFS-t Omnia 7-et, meg wave 1-en. Ugyanaz a vas, ugyanaz a program. Árnyék, textúra, modell részletesség le van butítva elég rendesen az előbbin. Nyílván xna alatt megvan kötve a fejlesztő keze, nem tudja elérni az API-t így ott optimalizál, ahol tud: contenteken például. Ugyanígy bár ezt nem néztem, de Android alatt sincs túl sok esély az optimalizálásra ott pörög a GC, ahol ő akarja, range checking, exception handling stb. Bada-n például egyátalán nincs is exception handling, nem véletlenül. Azért hiába 1 ghz az nem ugyanaz, mint egy asztali PC.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Furcsán írsz. Mit ittál? Kérek én is!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyebkent ez igy van az Xbox Live-on es a PSN-en is :)Letoltod es meglepetes, mukodik :D
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Appstore-ban nincsnenek meglepetresek.
    Letoltesy valamit akkor az tuti nem atveres. Mukodni fogg, nem kell mas vacak hozza.
    No ezert kell kitiltani, a barki barmivel fejleszzent.
    Szerintem jo dolog.
    Akinek meg par centet nem er egz f1ngo program vagy egy jegyzettomb, az ne akarjon iphone/pad-et.

    Androidra van sok store es sok program csak a fele nem mukodik, vagy nem ugy ahogyan igertek.
    Ez lesz az andoid halala.
    WP7 meg barmi lehet.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • December ota hasznalok OS4.1-et tobb 3G-n is, de csak a jailbrakelt peldanyokon jelentkezik ez a problema (idonkent akar masodpercekre is lemerevedik), a tiszta peldanyokkal nem volt semmilyen problemam.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • En ket monitort hasznalok fejleszteshez, es az xcode4 egy ablakos megoldasa egy istenveres, mert nem tudom szetpakolni a tool ablakokat a kepernyokon, amit egyebkent is tobbszoroztem a spaces-vel, es az exposeval navigaltam rajtuk.
    Mellesleg ezt az egyablakos mar az xcode3 is tudta, nezd meg preferencesben az All-in-one modot. Ez a single-window mod inkabb a windows programokra jellemzo, nem a hagyomanyos mac alkalmazasokra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A mobilokban be van építve a keretrendszer. Mind az Androidba, mint a WP7-be, így aztán nemigen kell mit telepíteni. Az Android App store-ban sem hiszem hogy sokkal nagyobb gond vásárolni és futtatni a progit mint az almásban. Csakhogy ott nem csak egy appstore létezik, és aki akar egyedileg is telepíthet.

    Mondjuk 14 éves kor alatt elfogadhatónak tartok egy olyan platformot ahol csak egy appstore létezik. Védeni kell a gyerekeket a káros tartalmaktól. 14 év fölött viszont már kiszolgáltatottá tesz a gyártónak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Persze hogy butább. De ez nem a JIT miatt van, hanem Pl. mert egy alsó kategóriás PC-s grafkártyán a hűtőventillátor többet fogyaszt mint egy okostelefon. Persze 3D gyorsítás ez utóbbiakban is van, és a felbontás is alacsonyabb, de kétlem hogy teljesítményben közelítené akár az 5 évvel ezelőtti alsó-középkategóriát is. Ami azt jelenti, hogy egy Gothic II esetleg beleférne a teljesítményébe, de egy Elder Scrolls Oblivion már aligha. A mai játékok pedig azért már nem az Oblivionnál tartanak teljesítményben.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Inkább arról, hogy a különböző interpretált/managed, egyéb vackok nem ilyen teljesítményű platformra valók.

    Lassú, az erőforrásokkal rosszul bánó programot bármilyen nyelvben lehet írni. Objective C-ben is. Ebből következik, hogy az Objective C használatának kikényszerítése nem védi meg önmagában a platformot az erőforráspazarló programoktól.

    A másik oldalon pusztán attól, hogy az erőforrásokkal nem feltétlenül a legtakarékosabban bánó eszközben kerül valami megvalósításra, még egyáltalán nem biztos, hogy utóbbi meghatározó faktor lesz az erőforrásigénye vonatkozásában. Pl. ha egy program amúgy is az ideje 99.99%-ában csak felhasználói bevitelre vár és/vagy 5 percenként csak egy másodperc tizedéig aktivizálódik is fut (pl. hogy infókat pollozzon), akkor marhára nem fogja sem az akkuidőt sem a készülék reszponzovitását rontani azzal, hogy nem kézzel optimalizált gépi kódban, hanem valami interpretált nyelven írodott és némi feldolgozási overheaddel fut.

    Harmadrészt ennek eldöntése, mérlegelése - ti. hogy hajlandó -e üzemidőt vagy sebességet feláldozni pl. az olcsóságért, elérhetőségért cserébe - a felhasználó feladata lenne egy normális piacgazdaságban, nem egy diktatórikus kereskedelmi cégé. Ez kb. csak annyira marhaság - legalábbis technológiai értelemben -, mintha az Internet Explorer megtagadná a JavaScript és a Java appletek futtatását a weboldalakban, és azt mondaná, hogy ő csak natív Win32-es ActiveX-vezérlőket enged használni, mert azok optimálisabban használják ki az erőforrásokat. Vagy ha nem engedné a PHP-t felrakni a gépre, mert hogy Visual C++-ban mennyivel gyorsabban, optimálisabban futó webalkalmazást lehet írni.

    Innentől kezdve teljesen egyértelmű, hogy az Apple nyavajgása a teljesítményproblémákról csak porhintés, amivel valójában csak a valódi, de PR szemponjából vállalhatatlan okra akar valami a fanok számára benyelhető, vállalható maszkot ráhúzni. A vállalhatatlan igazság ugyanis az, hogy igenis az ő bevételeire és abszolút kontrolljára jelent veszélyt bármilyen interpretált platform, és ezért tiltja ki a piacteréről. Nem pedig azért, mert azok megjelenése olyan rossz lenne a felhasználóknak. Ez persze ugyanígy igaz az egész Flash mizériára is. Azzal is valójában az a baja, hogy ha futna az eszközein, akkor mindenki a weboldalakon játszható ingyenes Flash játékokat nyomná, és nem kemény pénzért töltené le az ugyanolyan gagyi és ugyanolyan lassan futó játékokat az AppStore-ból. De ez persze nagyjából minden más alkalmazásra is elmondható a játékokon kívül.

    Nem valószínú, hogy konkurenciát jelentene egy komolyabb C++ alkalmazáasnak az egyéb alternatíva, meg se tudnák valósítani a felét sem más környezetben. Elég csak megnézni az Android, wp7 játékok minőségét, hogy adott esetben ugyanaz a program mennyivel butítottabb.

    Ez egy nem konkluzív okfejtés a megfigyelésre, azon egyszerű oknál fogva, hogy az interpretált, leíró típusú ill. vizuális szerkesztőkkel erősen megtámogatott platformokra (mint pl. WP7) általában gyorsabban lehet fejleszteni, mint az olyan alacsonyabb szintű eszközökkel készülőkben, mint pl. egy sima C vagy C++ fordító. Tehát a logika pont azt diktálná inkább, hogy a WP7-es programban legyen több fícsör, hiszen ugyanannyi idő alatt az ahhoz elérhető magasabb szintű eszközökkel több dolgot lehet lefejleszteni - függetlenül attól, hogy azok majd az erőforrásokkal esetleg tényleg nem bánnak majd annyira optimálisan, mint az úgymond alacsony szintű eszközzel készült implementáció.

    Ugyanakkor persze ez nem így működik ill. nem csak a fenti megfontolás érvényesül. Annak, hogy egy adott funkcionalitás miért nem érhető el egy adott platformon mikor elérhető egy másikon, millió oka lehet. De ezek közül a legtöbb alkalmazás esetében a legkevésbé valószínű ill. megalapozott magyarázat az, hogy ez azért van így, mert valami esetleg intepretált nyelvben készült a program, és nem úgymond natív kódú.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát pedig a hasonló teljesítményű Androidos telefonomon van flash és köszöni szépen, tökéletesen megy. A butítottságra én nem ismerek példát, te tudsz mondani?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem ezt LC-nek címezted.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amit a M$ a Vistaval bevezetett (UAC) a unix vilagban, es az OSX-en kotelezo hasznalni. Probalj meg megfertozni Vistat ugy, hogy a user nem adhat admin jogot az alkalmazasnak, igy mindjart kilovod az aktualis virusok tulnyomo tobbseget.

    Ez abszolút nem igaz. A mai kártevők többsége (amik nem is a klasszikus értelemben vett vírusok, hanem kémprogramok és féregprogramok) abszolút nem igényel rendszergazdai jogokat. Sem a jelszavaid, sem a bankkártyaadataid elllopásához nem szükséges admin jogosultság, és spammelni vagy DDoS-olni is kiválóan tud a géped egy tök mezei fiók alól is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az XCode3 GUI-ja szerintem fertelmes volt, az ablakok kavalkadjaban csak elveszik az ember.
    Amikor olvastam a feature list-et, orultem az XCode4-nek, aztan feltelepitve nem kellett csalodnom az Apple-ben, ismet hoztak a "szintet", szerintem meg rosszabb, raadasul mivel uj, meg szokni is kell (igaz, meg csak parszor hasznaltam). Ja, es a sebesseg kritikan aluli, nem egy csucs a mac-em, de azert ez tulzas...

    A flash szerintem kizarolag gőgből, egoizmusbol van kitiltva az iEszkozokrol, ne pampogjon az apple teljesitmenyproblemakrol azok utan, hogy az iOS4 egy hasznalhatatlan felteglava degradalja az iphone3G-t (20mp-es szunet egy szovegbeviteli mezonel, elszallo beepitett programok, stb.)

    Szerencsere 90%-ban win7-en fejlesztek, es csak neha kell mac-hez nyulnom, hogy megnezzem, hogy fut a progi iCsodan :)

    ui: eleg lenne megnezniuk a QtCreatort vagy az egyre rosszabb, de meg mindig jo MSVS -t, ha jo GUI-t akarnak... nem kene mindig eroltetni azt a "think different"-et
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 50 cent aligha aranyar :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az Apple eredeti ervelese az volt, hogy tul sokat fogyaszt, ami tulajdonkeppen igaz, mert hackelt flash-vel ket ora alatt lemerult az akku, meg egy ures statikus keppel is. Egyszeruen a desktop programozok elfelejtettek, mit jelent az, hogy korlatozott eroforrasu a szerkezet. Legalabbis nekem kellett mar fogyasztasra is optimalizalni alkalmazast.
    De azert valoszinubb, hogy az appstore melle nem hianyzik a flash konkurrencia.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez azert van, mert az OSX alkalmazas mindig egyfajta sandboxban fut, azaz a sajat shared libraryjait (framework) tartalmazza a sajat bundle-jan belul (Egy OSX/IOS alkalmazas nem file, hanem konyvtar, es abban van a binaris futtathato, plusz minden file, eroforras etc amit hasznal). Ez is egy modja a dll hell elkerulesenek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem ertek egyet. Biztonsagi szempontbol az OSX inkabb jobb, mint a tipikus (hangsulyozom, hogy tipikus home user) altal hasznalt windows. Amit a M$ a Vistaval bevezetett (UAC) a unix vilagban, es az OSX-en kotelezo hasznalni. Probalj meg megfertozni Vistat ugy, hogy a user nem adhat admin jogot az alkalmazasnak, igy mindjart kilovod az aktualis virusok tulnyomo tobbseget. Speciel en csak futolag talalkoztam olyan virussal, ami igy is kepes volt megfertozni egy gepet.

    Amugy ne csinaljatok ebbol is Windows/Linux vs OSX vitat, maradjunk csak az OSX fejlesztesnel. Csinaljatok mas topikot, ha flamewart akartok OS vs OS cimszoval.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy rendszert hasznalhatatlanna tesz, hogy egy alkamazashoz 39 masik, keretrendszert, runtajmot, 3th sz4rt kell feltelepiteni.

    En mar felek PC-n uj programot letolteni/vasarolni.

    Lanyomnak van iPhone 4-e.
    Tokeletesen tudja hasznalni. En nyugodt vagyok, amit felrak ra nem okoz problemat.
    Nincs firebird, indy, .net, flashplayer es egyebb b4romsag telepites.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Inkább arról, hogy a különböző interpretált/managed, egyéb vackok nem ilyen teljesítményű platformra valók. Nem valószínú, hogy konkurenciát jelentene egy komolyabb C++ alkalmazáasnak az egyéb alternatíva, meg se tudnák valósítani a felét sem más környezetben. Elég csak megnézni az Android, wp7 játékok minőségét, hogy adott esetben ugyanaz a program mennyivel butítottabb. Tetszik nem tetszik van olyan környezet, ahol kell az alacsonyszintű API-k feletti megkötések/korlátok nélküli fejlesztés. Egyébként a MonoTouch-al elméleti lehetőség van fejleszteni, csak gyakorlatilag lesz használhatatlanul lassú a végeredmény.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az alma minden hackerkonferencián az elsők közt tört rendszerek közt van, így első körben a saját oprendszerüket kellene kitiltani Nem, itt inkább arról lehet szó, hogy a flashes fingós program káros konkurenciát jelentett volna az appstore-ben aranyért árult fingós proginak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megbizhatatlan tecnologiakat tiltottak ki.
    Marad a megbizthatoan jol mukodo dolgok.
    Mindent a felhasználókért.

    Valahogy ezek után annyira nem is vágyom I*-ra fejleszteni.

    Nem gondolnám, hogy emiatt agodnának a store-ban...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahogy elnézem ez a topic nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát igen, fejlesztőként nem egy álom szerintem sem, legfeljebb csak ha azt nézzük, hogy az apple-termékek tulajdonosai általában a fizetőképesebb rétegből kerülnek ki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerencsére az utóbbi 10 évben csak messziről láttam almát. Csak azokat a "jó" tulajdonságait ismerem hogy a máshol sehol nem használt objc-ben lehet alapvetően programozni, illetve hogy az almás boltból kitiltották a nem C++-ban vagy objc-ben fejlesztett alkalmazásokat IPhone-ról, illetve a flash-t, illetve azt ami épp nem tetszett Jobséknak. Valahogy ezek után annyira nem is vágyom I*-ra fejleszteni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
abcd