Mégha támogatják is akkor is ott van, hogy adott eszközön milyen GPU van, milyen driver, milyen beviteli mód stb. Ezzel elég megküzdeni így magában is, nemhogy még külön a böngészővel is.
Pl.
- emberi/állati anatómiát megjeleníteni
- eladandó autót, notebook-ot, széket 3D-ben megjeleníteni és forgatni
- épülő lakásokat, irodaházakat 3D-ben ki lehet tenni és a kedves érdeklődő bejárhatja az egészet
- lehet virtuális 3D képgalériát csinálni (és pl. bejárhatod a Louvre összes termét a böngésződből)
- stb
Nagyon sok helyen van értelme és nagyon sok helyen használnak is hasonlót, de flash (esetleg SL) alapokon.
Én kipróbáltam eee PC-n chromiummal linux-szal. 4 FPS-t tudott.
Ez elég karcsú. De ezzel együtt - ha minden böngésző tudná - lehetne ezzel érdekes kis dolgokat művelni egy weblapon, ha nem is a Doom következő verzióját lehetne megírni vele. De a probléma pont azzal van hogy ki fogja támogatni és ki nem. Ez még cikisebb támogatottsági szempontból mint a Silverlight.
Sziasztok!
Szerintem várjuk csak ki a Silverlight 5-öt, és annak tükrében nyilatkozzunk ennek a 3D-s képességeiről.
Egyébként valahogy nehezen látom át, mi a célja.
Egy 3D-s áruház használata bonyolult, lassan töltődne be, és igen költsége a leprogramozása.
Játéknak meg ebben a formában nincs értelme, mert ahogy lentebb írtátok, sok idő míg betöltődne (ha csak nem valami deepzoom alapú lenne a textúra és full stream a játék).
Szóval...minek a böngészőbe a 3D?
Ha nagyon csillivilli dolgot lehetne vele csinálni, azt mondom jó, biztos lenne pár megrendelő aki élne ilyesmivel, de láthatóan ez a cucc elég...darabos megjelenést biztosít.
C2D E8400 4 gigaram...da ra bos ,chrome a latt.
Nekem akadás nélkül megy - bár pár percet szórakoztam csak vele. 30fps átlagban - E5400 2,7Ghz, 1Gb DDR2 800Mhz, Firefox 4 beta
Engem az érdekelne, hogy MAGYARUL van-e már valami tananyag ehhez? Szerintem Sting mondta meg az okosságot - ez nem erre való, amit a demó mutat, nem feltétlen ilyesfajta játékokra célszerű használni. Szerintem remekül alkalmazható lesz honlapok színesítésére - és nem feltétlen a hírdetésekre gondolok. Nyilván ugranak majd rá a 2D webes játékkészítők is...
A Cap sztem arra vonatkozik, hogy ment kozben egy képlopó program.
lehetett volna annyi eszem, hogy megnézem a forrást mielőtt kérdezek (hiszen megvan a WebGL-nek az az "előnye", hogy olvasható a forrás)
a "Cap FPS" a kirajzolás gyakoriságát befolyásolja: kikapcsolt állapotban a legutóbbi hívás óta eltelt időtől függetlenül "megpróbál" frissíteni, azaz amilyen gyorsan/sűrűn csak lehet; tehát azért akadozik nálam kikapcsolt "Cap FPS"-nél, mert a frissítés igényét elindító esemény sűrűbben generálódik, mint amennyi alatt egy képkockával végezne,
Jó, csak mindenki a quake2-vel jön, ha szóba kerül ez a technológia és akkor akaratlanul is azt hiszik, hogy mostantól böngészőben fogunk letölteni egy DVD-nyi contentet és nyomjuk a Halo-t "platformfüggetlenül". Most ezek után mobilon hogy fog ez futni, ha egy 4 magos erőgépen is csak épphogy megmozdul egy majd 20 éves játék? Ne ilyenekkel demózzanak már...
A Cap sztem arra vonatkozik, hogy ment kozben egy képlopó program.
Nem probaltam, de nagyon ugy nez ki, hogy itt az az algoritmus lesz a bottleneck, ami bsp tree alapjan eldobja azokat a polykat, amelyek nem latszanak a kepernyon. Ez egy P1-en nagyon hasznos volt (sôt! alapkovetelmeny), viszont most ettol egy tipustalan scriptnyelv vért izzad (remek teljesitmeny tole amugy ez a 40-70 fps is).
Ha átírnák úgy ezt a quake-t, hogy palyabetolteskor az egesz map felmegy a gpu-ra, akkor a scriptnek mar csak az esetleges utkozeseket, lovedekeket, meg game logic-ot kellene kezelnie, es meglenne a tobbszaz FPS is.
Dell Precision 470 Intel Xeon 3.8 GHz + 3GB RAM + nVidia Quadro NVS 290 + Windows XP Professional SP2
+ Google Chrome 9.0.597.107
+ Cap FPS: kiírva átlag 24-30 fps, viszonylag folyamatos mozgás,
- Cap FPS: kiírva átlag 40-70 fps, de akadozik,
mindkét esetben függetlenül(?) a "Highlight Shader" választásától (None vagy valami),
néha a falakhoz közel beragad, azaz nem reagál csak a "Respawn:"-re illetve néha lyukadnak (eltűnnek) a nagyon közeli falak,
egy "bug"-ot is találtam, legalábbis szerintem az: megjelenik fent a két "figyelmeztető sáv": "Nem ... az alapértelmezett böngésző" illetve "Az oldal nyelve ... Fordítás", ennek(?) következtében a Checkbox-ok ill. a HS listájának "érzékelési területe" elcsúszik, azaz pld. "Show FPS:"-re kattintva a "Background Music:" állítódik, és a többi is ilyen távolsággal arrébb érzékel (kikapcsolva "Az oldal nyelve..." sávot viszont már jól működik),
szerkesztve: valaki elárulná, hogy mit kapcsol a "Cap FPS:"? köszönöm,
Egyedül a Microsoft az aki böngészője következő - a hónap közepén megjelenő - kiadásában sem támogatja azt. Redmond korábban azzal érvelt emellett, hogy míg más böngészőknek a hardveres gyorsítás kihasználásához van szükségük a leírónyelvre, addig - mivel hogy ők az egész böngészőben bevezetik azt, a 3D-s grafikák megjelenítésén kívül is - az IE9 esetében ennek nem lenne sok értelme.
Meg vagyok döbbenve. Korábban nem feltételeztem volna, hogy ez igaz, de úgy tűnik az IE fejlesztőcsapata valóban idióták gyülekezete.
Félreértitek a dolog célját, rendeltetését. Nem arról van szó, hogy a Crysis 3-at natív kód helyett már HTML5+WebGL-ben fogja megírni a Crytek, vagy hogy holnaptól minden Flash-es animációt át fognak írni erre. Ez csak egy lehetőség arra, hogy végre legyen egy egységes, nyílt és platformfüggetlen mód a 3D színterek és animációk megvalósítására a weben is.
Nyilván nem a WebGL lesz az ideális eszköze a Maya következő verziója megvalósításának, sőt, webes környezetben sem lesz feltétlenül optimális megoldás a 3D animációk prezentálására. De ettől még nagyon sok célra jó lesz, például 3D-s grafikonok kirajzolásához, vagy akár valami viszonylag egyszerű animációk megvalósításához, amikhez ezután (de leginkább 5-10 év múlva) sem Flash, sem ilyen plugin, sem semmi nem kell majd - feltéve persze, hogy a böngészőkbe viszont belekerül a támogatása.
A Quake-eket, Crysis-okat meg Maya-kat pedig továbbra is natív kódban fogják írni, vagy ha nagyon webes környezetbe akarják átültetni, akkor Java-ban, Silverlight-ban vagy Native Clientben, amelyek mindegyike effektívebb módját adja az erőforrások kihasználásának, mint a WebGL+HTML5 kombó. De ettől még a maradék, egyszerűbb ill. nem annyira nagy teljesítményt igénylő 3D-s alkalmazások és felhasználási területek >90%-a örülni fog neki, hogy nem kell egyetlen nyomorult weblap létrehozásához húszfajta fejlesztőeszközt felhasználni, az egyes részeket húszfajta nyelvben megírni.
Na felraktam az akt. verziót a chrome-ból, de szaggat, mint atom, pedig általában 32-60 fps-t ír ki a kijelző. Kb egy folyosón nem tudok végigmenni vele, mert össze vissza ugrál.
A Chrome 11 egy béta állapotú valami. Nem csoda ha nem megy minden tökéletesen benne. Talán nem a fejlesztői, hanem a stabil változatokkal kellene próbálkoznod, és akkor komolyabb esélyed lenne arra, hogy működjenek a dolgok a szoftverben.
Én a google chrome 11.0.690.0-t raktam fel.
Akkor vszeg nálam van a hiba, de akkor most ez egy böngészőfüggő dolog vagy egyéb (hardver, szoftver) probléma lehet? (más 3d-s játékok futnak normálisan).
Ha az utóbbi, akkor ki lehet jelenteni, hogy innentől már nem csak az befolyásolja az "új html"-t, hogy a böngészőben hogy vannak megvalósítva a dolgok? :)
Értem én, hogy hiper szuper lesz a videók alapján, de nekem még egyszer sem sikerült böngészőben megnyitni egy 3d-s akármit ami a webgl-en alapulna.
Direkt letöltöttem most a chrome canary buildet (amit a fenti linken ajánlottak), de csak valami zene szól a háttérben, és egy fekete téglalapot látok...