Az a helyzet, hogy hivatalosan nem tudsz C#-bn programozni se dx-et, se ogl-t. Amik vannak, azok külső framework-ök, amik jönnek-mennek, nem lehet rájuk alapozni. OpenGL-hez volt a Tao, de már abbahagyták a fejlesztését. A SlimDX is vagy lesz, vagy nem lesz. XNA-ban meg pont nem tudod tanulni a lényeget, mert elfed mindent. Ott csak beteszel egy komplett modellt és ezzel el van intézve 5 sorban a 3D programozás. Szerintem kénytelen vagy lemenni C++ szintre, amihez van egy jó kis tananyag: game institue. (Kis ügyeséggel ingyen is megszerezhető)
Egyébként játékfejlesztésben OpenGL-t és a D3D-t is meg kell tanulni, ha ezzel akarsz foglalkozni.
Elöljáróban annyit, hogy nem árt megbarátkozni az angol nyelvvel, a legtöbb irodalom mégiscsak Shakespeare nyelvén érhető el.
Ami magyar és inkább elméleti 3d, az Szirmay-Kalos László Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés című könyve példának okáért. Ami még hirtelen eszembe jut, azok a Nyisztor-féle könyvek, de azok gyakorlatiasabb szemszögből vizsgálódnak és C++ kódokat tartalmaz.
Ha C#ban akarsz 3d-t programozni, akkor szvsz az openglt hanyagold és használj directxet (keress rá arra, hogy slimdx).
(Elore is elnezest a moderatortol, ha rossz helyre nyitottam a temat.)
Udv mindenkinek.
Olyan konyvet keresek, ami a 3D grafika alapjaival foglalkozik. (Illetve nem csak az alapokkal, de az alapoktol indul).
Legjobb lenne ha az egesz C# kornyezetben lenne leirva, de az sem baj, ha abszolut nincs programnyelv megemlitve a konyvben, mivel fokent az elmeleti hatter, a matematikai resze erdekel a dolognak.
Tobb konyv is johet, magyarul! Internetes doksi (na jo ez talan), es angol konyvek nem erdekelnek. Ar mindegy.
Valamint meg egy kerdes, C#ban DirectXet vagy OpenGl-t erdemes hasznalni 3D grafikai programok elkeszitesere?