3D elmélet, könyv, könyvajánló
2011-02-17T01:15:30+01:00
2011-03-02T08:30:19+01:00
2022-06-30T10:07:30+02:00
  • Attól függ mi a téma...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az egy engine, ennyi erővel a Unity 3D-t, vagy a Neo axis-t is használhatnád. Szakdolgozatnál a lényeg nem az lenne, hogy saját munkát kell beadni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Es a Truevision3D-vel mi a helyzet?
    Amugy szakdolgozathoz kell.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az a helyzet, hogy hivatalosan nem tudsz C#-bn programozni se dx-et, se ogl-t. Amik vannak, azok külső framework-ök, amik jönnek-mennek, nem lehet rájuk alapozni. OpenGL-hez volt a Tao, de már abbahagyták a fejlesztését. A SlimDX is vagy lesz, vagy nem lesz. XNA-ban meg pont nem tudod tanulni a lényeget, mert elfed mindent. Ott csak beteszel egy komplett modellt és ezzel el van intézve 5 sorban a 3D programozás. Szerintem kénytelen vagy lemenni C++ szintre, amihez van egy jó kis tananyag: game institue. (Kis ügyeséggel ingyen is megszerezhető)

    Egyébként játékfejlesztésben OpenGL-t és a D3D-t is meg kell tanulni, ha ezzel akarsz foglalkozni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia, koszi a valaszt!
    Angol mar van, koszi.
    Johetnek meg konyvek!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elöljáróban annyit, hogy nem árt megbarátkozni az angol nyelvvel, a legtöbb irodalom mégiscsak Shakespeare nyelvén érhető el.
    Ami magyar és inkább elméleti 3d, az Szirmay-Kalos László Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés című könyve példának okáért. Ami még hirtelen eszembe jut, azok a Nyisztor-féle könyvek, de azok gyakorlatiasabb szemszögből vizsgálódnak és C++ kódokat tartalmaz.
    Ha C#ban akarsz 3d-t programozni, akkor szvsz az openglt hanyagold és használj directxet (keress rá arra, hogy slimdx).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • (Elore is elnezest a moderatortol, ha rossz helyre nyitottam a temat.)

    Udv mindenkinek.

    Olyan konyvet keresek, ami a 3D grafika alapjaival foglalkozik. (Illetve nem csak az alapokkal, de az alapoktol indul).

    Legjobb lenne ha az egesz C# kornyezetben lenne leirva, de az sem baj, ha abszolut nincs programnyelv megemlitve a konyvben, mivel fokent az elmeleti hatter, a matematikai resze erdekel a dolognak.

    Tobb konyv is johet, magyarul! Internetes doksi (na jo ez talan), es angol konyvek nem erdekelnek. Ar mindegy.

    Valamint meg egy kerdes, C#ban DirectXet vagy OpenGl-t erdemes hasznalni 3D grafikai programok elkeszitesere?

    Elore is koszonom a valaszokat!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd