Flash játék készítése
2011-01-04T14:37:31+01:00
2011-01-10T23:04:29+01:00
2022-07-24T19:51:19+02:00
  • Az idő is pénz az igaz, viszont nem jelent kötelezően extra kiadást. Amit meg elsajátít az ember az idővel kamatozik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • mert akkor annak a költsége zéró.


    Mar hogy a fenebe lenne zero? Gondolom 0 masodperc alatt megirod es leteszteled a teljes szervert, majd a bugokat is ugyanennyi ido alatt javitod..??

    Szerk: az idezett mondatra reagaltam, ha kezdo, akkor en is a sajat szervert ajanlanam, amig elmelyul a szerver programozas rejtelmeibe...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondjuk az egy más kérdés, hogy szükség van-e rá egy körökre osztott játéknál. Jó lenne, ha egy tapasztalt róka megmondaná mi ilyenkor a legjobb megoldás.
    Pl. ha 4-5 mp-enként lenne a háttérben egy kérés, hogy történt-e valami az utolsó lépés óta, lehet bőven elég lenne.
    Nem tudom melyik az optimálisabb, van-e szükség egyáltalán ilyenkor a smartfoxra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A smartfoxnak van egy bluebox nevű komponense, ami megoldja ezt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Smartfox, Socket, red5, stb megoldásokat nem akadályozzák a tűzfalak és a proxyk?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...de ha nem fontos az idő tényező...


    én még olyan projektről nem hallottam
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A smarfox szerver nem rossz. ( már csináltam vele játékot. Tesztelésre mindenképpen hasznos ), de ha nem fontos az idő tényező akkor szerintem érdemes egy saját szerver programot írni, mert akkor annak a költsége zéró. ( Persze a kifejlesztése macerásabb ). Viszont nem kell egy fizetős cégtől függeni. Ellenben jobban képben leszel a szerver programozásban.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Milyen szervert érdemes választani? Mi php-t kizártuk a sebesség miatt, ASP.NET-et a windows server árai miatt (linux+mono pedig nem az én kenyerem, maradjuk igényesek :D), így legjobb ötletnek a JSP maradt. Ez sebességben jó lenne egy olyan játékhoz, amit akár sok 10+, 100+, 1000+ ember is játszhat?


    Szervernek javaslom a SmartFox-ot. 20000 kliensig tesztelve.
    (whitepaper olvasmányos)

    ha nem akarsz video kommunikációt és szerver oldali scriptet futtatni, akkor egy basic változattal is simán működhet a játékod, és relatíve olcsón megúszod. link

    a manual-ja korrekt, a szakmai fóruma pedig minden problémádra ad segítséget.

    remélem segítettem :)

    wiz
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Ha egy körökre osztott onlie multiplayer stratégiai játékról beszélünk, ahol a felhasználók látják a másik ténykedését (like honfoglalo) és a kliens flash, akkor az alábbi problémákkal hogyan lehet elindulni:
    -kliens-szerver kommunikáció: erről kialakult bennem egy kép, amiket én nézegettem: php socket és red5. Php sockettel gondolom megvalósítható, de nem tűnt valami kényelmesnek az egy időben futó szobák kezelése. A php gyorsasága is lehet itt probléma?
    -red5: ez ugye java alapú, hogyan kapcsolom ezt össze a flash-el?
    Találtam videót a telepítéséről és egy applikáció készítéséről, de az elég el-naggyázott volt. Ért valaki ehhez? Van valami jó link, tutorial, leírás stb, ahol ilyesmikkel foglalkoznak?
    Nem kész kódokat kérek, csak kicsit pontosabb meghatározásokat, amikkel el lehet indulni :)
    Köszönöm, ha segítesz!
    Üdv
    Tyborrex
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Havi 1600/hó egy kezdő Virtual Private Server, annyit minimum érdemes befektetni egy ilyen tervbe. És akkor a különböző szerver programok között tetszőlegesen lehet variálni.

    Leg könnyebb talán a Javaban írni egy szerver programot. Arra rengeteg példa van a weben.
    Java MO chat szerver tutorial

    De VPS-el bármikor lehet változtatni a szerver technikákon és a reklámmentes tárhely is meg van oldva közben.

    Hobbiból én is dolgozok egy ilyenen, a legutóbbi tervem, hogy scala-ba írom meg a szerver oldalt. Minden esetre a fejlesztés bukatóit itt firkáltam le: fecni.com

    Jó fejlesztést.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Neked nem asp kell, hanem valamilyen szolgáltatás megvalósítása vagy webservice-ként (asmx) vagy wcf serviceként (elvileg ha basichttpbinding-ot használsz, az is teljesen ugyanúgy működik mint egy webservice.

    Nem tudom milyen jellegű (körökre oszttott, folyamatos-multi, stb) játékot fejlesztetek, de a legtöbb esetben kéne vmi socket típusú szolgáltatás (hogy ne kelljen pollozni a szervert pár mp-ként, hanem az szóljon vissza a kliensnek, hogy lépett a másik, stb...), na most erre nem igazán van kész megoldás .net alatt. Legalábbis én anno nem nagyon találtam, amikor keresgéltem. Eddig amit találtam legjobbat erre a célra az a smartfox, de azt java-ban kell fejleszteni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszi a hozzászólást!

    Hát igen, sajnos nem sokat találni erről a neten, pedig érdes olvasmány lenne még úgy is, ha nem akarnánk flash játékot csinálni
    Minket amúgy az egész érdekelne, mi hogy működik (szerver<->kliens kommunikáció), milyen eszközökkel érdemes (milyen nyelvvel, melyik lenne gyorsabb/egyszerűbb/hatékonyabb), stb.


    klorand: igen, 1 nyitott témám van, amit senki nem bírt megoldani, márpedig úgy csináltam, hogy elvileg működnie kéne
    (jó nem azt mondom, hogy C# istencsászár vagyok, de már vannak ismereteim, érdekel is a dolog, és ha a szervert C#/ASP segítségével kéne/lenne érdemes megcsinálni, akkor örömmel venném a dolgot, és az ember hogy tanuljon, ha ne így?)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Ha ugy alltok hozza, hogy megkeresitek az erre latszolag legmegfelelobb technologiat es elkezditek azt tanulni, soha a budos eletben nem fog elkeszulni!"

    +1

    egyébként meg, szerintem

    egyetértve klorand-dal ebben is: első körben teljesen mindegy, hogy szerver oldalon mi van a háttérben, mondjuk én azért pld. az amfphp-nek is utánanéznék,

    nem akarom az MS-t reklámozni, de
    1) van (hazai) ingyenes ASP hoszting, itt (a prog.hu-n) is felmerült többször: Társalgó >> Internet és hálózatok >> Hazai ASP.NET hoszting - ingyen! ("játszadozásra"/"tesztelésre" ez is megfelel)

    2) az MS-nek van mindenféle üzleti programja (ingyenes fejlesztőeszközök biztosítása, stb.) a kisvállalkozásokat segítendően: BizSpark/WebsiteSpark/*Spark, a megkötések nem egetrengetőek és szerintem egy web-es játék belefér a WebsiteSpark keretébe, bár ki tudja, nyilván az illetékeseket kell megkérdezni ez ügyben,

    legtöbbünk (én sem) annyira nincs tisztában a nagyságrendekkel SEM, hogy a 10.000 felhasználós játékot monumentálisnak tekinti (bocsánat Mekkelek5, nem bántani akarlak), pedig holott nem egy játék van, amit egy-kétszázezer(!) szerver szolgál ki (a havi többmilliós előfizetőt, stb.), /* szerkesztve: tudjuk persze, hogy ezeket nem 3 ember "fejleszti", hanem pár nagyságrenddel több */

    én is szívesen olvasnék/tanulnék ez ügyben, de szerintem az az elsődleges "gond", hogy ha valaki ért hozzá, akkor vagy a szerződése vagy a "szakmai féltékenység" nem engedi, hogy írjon bármit is egy nagyobb rendszer működéséről, arról ne is beszéljünk, hogy nyilván ez nem az a téma, amiben pár (tíz) soros hozzászólásokban érdemlegesen lehet beszélni (szerintem) (mondjuk esettanulmányoknak/cikkeknek/stb. örülnék)

    maga a téma címe is "félrevezető": valójában teljesen mindegy, hogy a kliens oldalon mi a "megjelenítési réteg", jobban mondva a "játék felülete", hiszen titeket is az érdekel, hogy a szerver oldalt hogyan lehet skálázni, stb.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • és mellesleg nem vagyunk programszüzek


    A nyitott temaid alapjan azet ez egy eleg meresz kijelentes volt!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát ok :D

    Jelenleg úgy állunk (3-an vagyunk a projektre), hogy nekem olyan közepes a tudásom php/adatbázis szinten, én inkább C#/ASP részét (esetleg JSP) csinálnám. A keretet, weboldalt olyan csinálja, aki nagyon sok weboldalt csinál/üzemeltet, és ismert oldalakat, fejleszti is őket, stb., míg a harmadikónk tanulná a flash-t.

    Mindhárman érdeklődünk a téma iránt, és mellesleg nem vagyunk programszüzek (mindhárman informatikai területen tanulunk) :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Megnyugtatlak, hogy meg igen tavol alltok attol, hogy a szerveretek ne birja a terhelest!

    Kezdetben az altalatok ismert technologiakkal takoljatok ossze valami mukodot, hogy legyen sikerelmeny, majd azt csiszolgathatjatok. Pl. kezdjetek egy egyszeru honlappal amelyen bemutatjatok a jatekot, majd adhattok hozza forumot, chatet, ez utobbi mar mehet flash-ben es a jatekot is erre alapozhatjatok.

    Ha ugy alltok hozza, hogy megkeresitek az erre latszolag legmegfelelobb technologiat es elkezditek azt tanulni, soha a budos eletben nem fog elkeszulni!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Picit visszakanyarodva az eredeti hszemhez:
    Gondolkodjunk úgy, hogy egy idő után már sokan játszanak ezzel a játékkal. Így már értelme nem lenne XML-t használni.
    Hogy érdemesebb így?

    Nagy terhelés mellett mi kéne, hogy bírja a játék?
    Milyen programnyelveket használhatnánk? C#/ASP (bár ez drága ahogy én tudom a windows server os árai miatt), esetleg PHP-val lehet olyan gyorsaságot biztosítani, hogy működjön?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért a 600-800e Ft/hó kicsit soknak tűnik. Ha összesen, mondjuk 10 év alatt hoz ennyit a játék az sem rossz.
    Másik dolog, hogy a GemCraft egy "véletlenül" jól sikerült játék. Készíthetsz 200 játékot úgy, hogy egyik sem lesz ilyen sikeres, de még közepesen sem. Szóval szerencse is kell ehhez.

    Ha már reklám, akkor inkább mások által készített játékokat összegyűjtöd egy oldalra és csak a bejáró játékosokból szeded a pénzt, nem kell játékot készíteni hozzá.

    Amúgy sem hiszem, hogy az ilyen oldalak tulajdonosai fizetnének bármit is az oldalon lévő játékok jogtulajdonosainak, készítőinek. (Ha fizetnek tisztességesen mindenhol, akkor az jó dolog, de van olyan oldal amit 4 éve nem frissítettek, nem hiszem, hogy a jogdíjat fizetik, vagy egyáltalán ránéznek az oldalra.)

    Mondjuk azt jó lenne hinni, tudni, hogy egy közepesen sikeres játékért a készítő kap annyit, hogy időarányosan a munkájáért legalább egy minimálbérnek megfelelő összeget megkap és nem kell elmennie egy gyárba robotolni, hanem a munkájának, a játék készítésnek tud élni. De még ebben sem vagyok biztos.

    Másik megoldás, hogy az ember egy 10.000 felhasználós monumentális játékot készít és ebből remél bevételt. Ezzel az a gond, hogy több hónapi munkája lesz benne, utána sem lehet magára hagyni, dolgozni kell folyamatosan a játékon, és nincs garancia arra, hogy lesz értékelhető bevétel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De mért bajlódjon xml-el, ha egyszer tud proxyt generálni flash builderben?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én így első hallásra XML kommunikációt használnék. Actionscript-ben elég könnyű XML-el adatot kezelni, majd azt elküldeni Webservice-el. Ha a JSP-t kérdezted, feltételezem, hogy Java-ban gondolkodtok szerver oldalon. Ez esetben szintén jó az XML, webservice vagy esetleg egy MDB is megoldást jelenthet. Jsp szerintem annyira nem jó ötlet egy játékhoz, bár még működhet is, de ha számít a teljesítmény akkor azt hanyagold.
    Az MDB-ket (is) akár még clusterezett környezetbe is teheted, tehát tudsz skálázni, ha úgy hozza a szükség.

    Nekem is lenne egy kérdésem. Sokat gugliztam a témában, de nem volt mindegyik válasz naprakész. Az érdekelne, hogy még a mai napig igaz-e, hogy egy valóban jó, ötletes játékkal (pl: GemCraft) egész komoly pénzeket lehet keresni?
    Számszerűleg arra gondolok, hogy ezekkel 600-800e Ft/hó összejöhet.Tudom, hogy van sok féle szponozorálási lehetőség 1-1 oldal esetén (kongregate,newgrounds,armorgames,..) van MochiAds is. Igazából vegyesen érdekelne.
    Kizárólagos sponsorship 1 oldalnál 50% az enyém a hírdetésekből, nyilván minnél többet játszanak ez annál több pénz.
    De lehet keverni, hogy több oldalra kiteszem, más sponsor is képbe jön vagy használnok Mochi-t.
    Ha bármelyikkel van valakinek tapasztalata azt szivesen meghallgatnám.
    köszi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha elég az állapotmentes kommunikáció, akkor sztem flex (flash builder) + webservice a legjobb választás.
    Egyszerűen lehet proxyt generálni a webservicekből, és netbeans-ben is elég egyszerű webservice-eket készíteni.
    Ráadásul így elég szabványos is lesz a kommunikáció.

    Ha nem elég az állapotmentes komm., akkor sztem valami kész játékszerverben érdemes gondolkozni, lásd pl smartfoxserver (100 userig ingyenes, azaz fejlesztésig lehet simán ingyen használni).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok!

    Van egy ötletünk egy flash játékra, amit többen játszanának. Ehhez kitaláltunk jó pár dolgot, de még nincsenek tapasztalataink ilyen téren, ezért indítanám ezt a társalgótémát (ezért nem tudástár, mert itt nem kész/működő/helyes megoldásokat várok, hanem ötleteket, észrevételeket, mikénteket).

    A játék flash alapú lesz, ami kommunikál egy szerverrel, amikor a játékos csinál ezt-azt.
    Az első kérdések ehhez kapcsolódnának: Milyen szervert érdemes választani? Mi php-t kizártuk a sebesség miatt, ASP.NET-et a windows server árai miatt (linux+mono pedig nem az én kenyerem, maradjuk igényesek :D), így legjobb ötletnek a JSP maradt. Ez sebességben jó lenne egy olyan játékhoz, amit akár sok 10+, 100+, 1000+ ember is játszhat?

    Másik, hogy a flash-szerver kommunikációt mivel érdemes(ebb)/egyszerűbb megvalósítani? Egyáltalán JSP <-> flash kommunikáció jó ötlet lenne / lehetséges?

    Sok a kérdés, de gyorsan tanulunk, szívesen várunk minden ötletet/(építő jellegű) kritikát.

    Előre is köszi,
    Amman
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd