3-d-és játék interneten
2010-12-26T15:23:06+01:00
2011-01-16T20:54:59+01:00
2022-07-24T19:43:00+02:00
  • Sávszélesség 100 MBit/s *

    * A garantált sávszélesség a jegyzett 30-40%-a

    egy kliens/játékos mekkora adatforgalmat generálna (milyen sűrűn)?

    költői kérdés volt, hiszen még te sem(?) tudod a választ, mivel nincs kész a játékod, és tervben sincs erre semmi, vagy tévedek?

    írd meg, teszteld elsőre 1 felhasználóra (bár akkor a kérdés, hogy "kivel" játszik, vagyis miért kell egyáltalán szerver), stb., de szerintem ennek külön tudománya van, én sem értek hozzá,

    ps. bocsánat, most látom, hogy írtad: "csak egy the-west és a crime city keverékét szeretném elkészíteni.Ugy hogy a város legyen 3d-és és ott mászkálhassanak", én nem ismerem egyiket sem, de gondolom azért a mászkáláson kívül mást is lehet csinálni, nem?

    nem bántani akarlak, de szerintem egyelőre teljesen felesleges azzal foglalkoznod, hogy 3 embert tudsz kiszolgálni, vagy 100-at...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1/4 köbméter?
    Az nem kis pénz nem?
    Kezdetnek elég lenne 100-200 ember kiszolgálása.
    http://www.nlgsys.net/virtualisszerver itt a VPS-Mini kb hány embert bír el ?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy 1/4 kobmeteres szerver jo esellyel kiszolgal tobbezer klienst.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én maradok a silverlightnél.
    Kérdésem lenne hogy ha mondjuk egyszerre 100 an játszanak a játékkal akkor mekkora szerver szükséges?Ha kicsi a szerver akkor
    lassan fog betölteni meg akadozni fog??
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem neked tökéletesen megfelel: Flatredball
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ja de a vs és a blend között a különbség az hogy a vs nek van ingyenes verziója.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerencsére nem lehet php-ban, csak a c#, vb támogatott.
    Vagy vs vagy blend vagy mindkettő kell hozzá. Kóderek inkább vs-t szoktak használni, viszont a blend-el meg állítólag nagyon hatékonyan lehet dolgozni (ui-t összerakni).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A silverligtot milyen nyelven lehet programozni??PHP-ban nem lehet játékot írni??Nem vágom... Csak visual c# ,visual c++ meg visual basical lehet silverligtott programozóin?Elég bonyolult már a felrakási is az sdk nak. Muszáj az a ro..dt visual studió 2010 is?

    A flashez meg a az adobe falsh cs5?

    Kérem segítsen valaki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor lehet próbálgatni a 3D Gamestudio szoftvert. Van ingyenes változata, a unity-hez képest bővebb eszköztárral ill. lehetőségekkel.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ok.
    Akkor marad a silverlight.Amúgy csak egy the-west és a crime city keverékét szeretném elkészíteni.Ugy hogy a város legyen 3d-és és ott mászkálhassanak.Am hol lehet elkezdeni a silverlightot tanulni??Ja és lehetőleg magyar legyen mert az angolom...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem tudom a Silverlight vagy a Flash használ e valami hardveres 3D gyorsítást, eddig semmi komoly dolgot nem láttam, igaz nem is nagyon kerestem.


    Valszeg azért nem láttál, mert nem is kerested

    Már a Silverlight 3-ban is volt korlátozott GPU gyorsítás támogatás, a 4-esben még tovább fejlesztették. A 3-as már kb. 1,5 éve kijött...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem tudom a Silverlight vagy a Flash használ e valami hardveres 3D gyorsítást, eddig semmi komoly dolgot nem láttam, igaz nem is nagyon kerestem.



    A flash jövőre jön ki az alacsonyszintű 3d-s apijával, de az elterjedtebb "magasszintű" 3d-s motorok már most dolgoznak, hogy mire jövő év elején kijön a béta belőle, akkor már támogatva legyen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • akkor jó eséllyel pájázhatsz játékfejlesztői állásokra


    Amikbol mennyi van web developer/enterprise coder allasokhoz kepest..?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Kongregate -en pont most írtak ki egy 10.000$ fődíjú unity játék fejlesztői versenyt. Nem olvastam el részletesen a kiírást, de már csak az ilyen lehetőségek miatt is érdemes megismerni azt a rendszert.
    Felületesen ismerem, de az biztos, hogy legalább akkora segítséget ad 3D játék fejlesztéshez, mint a Flash 2D-hez.
    Ha akár csak a free változatban össze tudsz hozni valami ütős játékot, akkor jó eséllyel pájázhatsz játékfejlesztői állásokra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • De VPS igen sorry
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Milyen nyelven írtad a játékaidat az oldaladon?


    Java.
    Jó nyelv, a gond inkább az, hogy nagyon sok munka van egy játékkal, és minél jobbat akarsz, annál több a munka. (Egy rendes 2D játékhoz is kevés egy ember.)

    Nem tudom a Silverlight vagy a Flash használ e valami hardveres 3D gyorsítást, eddig semmi komoly dolgot nem láttam, igaz nem is nagyon kerestem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha az az alapelv, hogy én kliens oldalon (böngészőben) játszom egyedül a játékkal, majd a végén beírhatom magam a toplistába (szerver oldal), akkor a kliens oldalra bármelyiket választhatod, a szerverre meg bőven elég az ingyenes PHP+MySQL.

    A Java rejtelmeihez nagyon nem értek. Amit gyanítok, hogy az "asztali" alkalmazások és a "böngészős" appletek ugyanazt az API-t, kódot használják (pár dolog nem működik appletben, vagy másként).
    A mobilos rész az tuti, hogy másik API-t használ, bár lehet vannak olyan okos telefonok, amik futtatják az appletet és alkalmazást is.
    A szerver oldali rész meg szerintem ugyanaz lehet mint egy rendes asztali alkalmazás, bár ebben nem vagyok biztos.

    De szerver oldalra csak akkor van szerintem szükség, ha álandó kapcsolat kell a kliensekkel, mondjuk a játékosok egymás ellen/mellett játszhatnak "valós időben". De ha jól tudom ezt ingyenes tárhelyen nem is tudod megoldani.

    Aúmgy tényleg lehet keverni a dolgokat, kell is.

    Kérdés, hogy mi a célod.
    Ha eddig nem készítettél még 1-2 webes (2D) játékot, vagy asztali 3D játékot, és szeretnéd fél éven belül befejezni, akkor jobb ha megfizetsz 1-2 programozót. Vagy előtte készítel 1-2 egyszerű (2D) játékot, és az ott szerzett tapasztalatokat fel tudod használni a végleges projektben, bár ha most kezdel tanulni egy nyelvet, meg egyáltalán programozni akkor ez hosszú lesz.
    Ha csak hobbi ez, akkor mindent meg tudsz oldani ingyen, csak idő kérdése. Ha ez egy cégnek kell, pénzről is szó van, bevételről meg minőségről, akkor mindenképpen keresni kell rá profi embereket (legalább egyet).

    Ha magad csinálod sem lesz ingyen, mert egy Java könyv is 4-6 ezerbe kerül, egy Action Script könyv 10 ezer, egy C# könyv sem olcsó (Silverlight-hez az kell ha jól rémlik). PHP-hez és MySQL-hez sem árt egy kis segédanyag. Emellé jön egy kis OpenGL vagy D3D, meg 3D játékfejlesztés, plusz egy modellező program elsajátítása, +2D grafika.
    Kell egy kis idő míg az ember ezeken átrágja magát.

    Ez a WebGL is lehet jó lesz valamikor, de szerintem még rizikós lenne építeni rá. Sebessége is kérdéses, meg az is, hogy milyen támogatottsága lesz 2-3 év múlva, nem lesz a bugos stb.
    Talán a Flash a leg megbízhatóbb ebből a szempontból. Flash /Java előnye továbbá, hogy az elkészült játék (kis módosítással) gond nélkül működik asztali alkalmazásként is, ha esetleg erre is igény lenne később.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az a VPN nem VPS akart lenni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És ne kelljen PHP-MySQL-el korlátok közé szorítanod magad.


    Ugyan miben korlatoz a PHP-MySQL..?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Milyen nyelven írtad a játékaidat az oldaladon???
    De szerintem silverlight lesz a nyerő
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha képes vagy profitálni fejlesztésből (amit, nem rosszindulatból mondom, de kétlek), akkor úgy kellene tekinteni a fizetős fejlesztőeszközre, mint befektetésre. Ez a mindent-ingyen-mentalitás nem működik.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerver oldalra, meg szinte bármit használhatsz, például java-t is. Az mondjuk elég jól van dokumentálva. Érdemes idővel egy VPN -be befektetni, hogy tetszőleges nyelven tudjál szerver programit írni. És ne kelljen PHP-MySQL-el korlátok közé szorítanod magad.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ismerem az unity-t csak ugye az a baj vele hogy profitszerzésre a free változata nem éppen a megfelelő... De azért köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha internetre akarsz 3D-s játékot fejleszteni szvsz a unity a legjobb eszköz, amit free-n is ki tudsz próbálni. A modellek kidolgozásához meg ott a Blender
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na jó...
    Most már kicsit összezavarodtam.
    Ugye a java meg a többi az kliens oldalon fut.
    Akkor ezek mellé kell még a szerver oldal is ha ranglistát is akarok ugye.
    Akkor kb. így néz ki a dolog: van egy html oldalam,ezen belül egy divben fut a játék, és a php meg kezeli a dolgokat a szerver oldalt.
    Ha így van akkor ezek olyanok mint a javascript?

    Ja meg egy kis magyarázatot kérnék a javaval kapcsolatban.
    A java-nak van külön veb api ja vagy ugyan azt az api-t használja telefonra,webre,gépre stb...?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Jávát se hagy ki a számitásból.
    Nagyon komoly programokat meg lehet írni benne, szerintem gyorsabb és "helytakarékosabb" is mint a Flash, és használhat az applet is hardveres gyorsítást.

    Persze nem kötelező Jávában írni, csak gondoltam megemlítem, hogy teljesebb legyen a kép.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Flash-t régebbi->ismertebb, mint a többi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sziasztok.
    Az lenne a kérdésem,hogy egy 3d-és játékot miben érdemes fejleszteni inkább??
    Néztem a flash,a silverlight-ot meg a webgl-t.
    Ezek közül melyik a legjobb?
    A válaszokat előre is köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd