Játékok Silverlightban - megéri?
2010-11-06T00:35:39+01:00
2010-11-08T00:05:00+01:00
2022-06-29T07:05:34+02:00
  • Amennyit WCF levesz a válladról (szigorúan TCP oldalon, az persze óriási előny, hogy ott váltogathatod a protokollokat), annyit nem nagy meló megírni alacsonyabb szinten. Vannak játékstílusok ahol a HTTP szóba se jöhet az adatterhelés miatt.

    Smartfoxot nem ismerem. Most ránéztem, de nem igazán jött át mik az ütős fícsörjei. A referencia impresszív, de Flash programozók azért alapból jobban rá vannak utalva, hogy kész szervert használjanak.

    Én szeretem, hogy szerveren alapból tudom futtatni a játék libemet is, csak a forrásfájlokat kell kereszt linkelni (ezt gyak. automatikusan meglehet oldani). Egy WPF app lényegében mindent értelmezni tud amit Silverlight, néhány nagyon specifikus cucc kivételével, amik pár preprocessor directiveal kivehetőek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • .NET -ben természetesen lehet TCP szervert írni (meg több más low level protokollt is támogat)


    Ez nem kétséges, csak kérdés, hogy megéri-e.
    Én inkább megvenném pl a smartfoxservert 2000 euróért, mintsem több hónapon keresztül kifejlesszek valami olyasmit, ami mükszik, de nincs szana szét tesztelve/optimalizálva, és vszeg elsőre nem is lesz annyira általános... És akkor olyan apróságokról nem is beszélve, hogy jó lenne támogatni azt is, ha valaki tcp-n nem tud kapcsolódni, akkor valami HTTP tunnelling szerű megoldást kitalálni, admin felületet a szerverhez, pl hogy ki lehessen rugni valakit, stb...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • .NET -ben természetesen lehet TCP szervert írni (meg több más low level protokollt is támogat), sztem WCF is olyan libekre van ráhúzva, amiket szabadon használhatsz külön (nemtom, nem ismerem mélyebben WCF-et, mikor kezdtem nem volt támogatva, és egyelőre nem éreztem, hogy előny lenne rá portolni a kódot).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pont ilyen eloszlásban reménykedem én is, hogy azok akik valóban játszani akarnak, esetleg valami nívósabb darabbal akkor hajlandóak letölteni/már megvan az SL.

    Mindenesetre szerintem kipróbálom, hogy lefejlesztek valami egyszerűbbet aztán feldobom pár helyre. Remélhetőleg van benne jövő(m) :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintetek konkrétan játék fejlesztésre, mennyivel hatékonyabb a Flash?(ha az) SL-ben megvan minden szükséges elem hozzá?


    Attól függ milyen játékot akarsz készíteni, sok szempont érdekes lehet. Pl. sima singleplayer típusú játék esetén talán mindegy melyik platformot választod, viszont ha szervízzel kell kommunikálni, már kicsit töprengősebb a dolog.

    Ugye sl előnye, hogy a szerveroldalt is c#-ban tudod kódolni, de a standard wcf service-ek használata főleg a sima kérés válasz típusú kommunikációra vannak kihegyezve. Tudom, lehet használni duplex service-t, de eddig még nem láttam/tapasztaltam olyan demónál többet, ahol bemutatják ezt. (Érdekesség, hogy ha jól emlékszem alapból max 10 kliens van engededélyezve, bár ez állítható, de mért csak 10???)

    Persze lehet saját játékszervert írni, vagy használni "kész", kiforottabb (pl. smartfoxserver) elterjedtebb terméket erre, csak akkor vszeg bukik a c# mindkét oldalon elv. (nem tudom, létezik-e valamilyen .net-es játékszerver)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Inkább az a kérdés, hogy a célcsoportból hány embernek nincs még meg.

    Ha azt nézzük, hogy a célcsoport mondjuk a melóhelyen játszó titkárnők akkor valószínűleg nekik flashük van, de sljük nincs.

    Ha a hardcore facebook gamerről van szó, akkor szerintem közöttük 90+% az elterjedtség.

    Szerintem a 20 év körülieket nem akadályozza meg, hogy le kell tölteni valamit, illetve már rég van nekik.

    Én csak próbálgattam játékokat csinálni slben, a farseer physicset használtam, de semmi komoly
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Visszakanyarodva az eredeti(bb) témához.

    Szerintetek konkrétan játék fejlesztésre, mennyivel hatékonyabb a Flash?(ha az) SL-ben megvan minden szükséges elem hozzá?
    Mennyi potenciális felhasználót(játékost) lehet azzal veszíteni, hogy a program SL-ben fut? Ezt úgy kérdezem, hogy jó-jó a statisztika magáért beszél, de hány embert akadályoz meg az, hogy le kell szedni valami újat?

    Cerbi
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hungarian Unix Portal. (A rövidítést csak tippelem) Szóval természetes, hogy nem látják szívesen az mses dolgokat.


    Nem is mondtam hogy a szubjektivitásuk nem jogos (nem rejtik véka alá, jól tippelted a rövidítést), csak azt mondtam, hogy -közösségi szinten- kevésbé objektívek a prog.hu -nál.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • OFF:
    Te mikor jöttél rá, hogy használhatatlan a Linux? - Társalgó - PC Fórum ~2300


    Persze, azért egyetértek, de ha megnézed akkor az egyik PC Forum, a másik meg Hungarian Unix Portal. (A rövidítést csak tippelem) Szóval természetes, hogy nem látják szívesen az mses dolgokat.

    Amúgy elolvasva ezt a topicot:
    http://hup.hu/cikkek/20101105/unity_a_wayland-en
    Nem annyira jön át az ellenségeskedés a két tábor között.

    ON:
    Nekem bejön a silverlight, gyorsan lehet benne fejleszteni és szépet, remélem elterjed.
    A telepítés nehézségei:
    Anyám aki egyáltalán nem ért a gépekhez, szerette volna megnézni az egyik MS által szponzorált, talán Budapestről készült panorámaképet. Ehhez silverlight kellett. Magam sem hittem el, de mondta, hogy oda le volt írva, hogy kell és megcsinálta magának.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem ismerek objektív "szakportált", de a hup.hu jóval kevésbé objektív a prog.hu-nál. Úgy az egész közösség amblokk.
    Próbálj meg ott indítani egy kifejezetten Microsoft technológiával foglalkozó threadet, meg itt egy Linuxost és hasonlítsd össze őket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Trey-el nincs bajom, a kommenteket viszont inkább hanyagolom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem azért egy egész picit elfogult..


    Ki? Trey, az oldal uzemeltetoje, aki a cikkek tobbseget irja, vagy a forumozok kozul nehanyan?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem azért egy egész picit elfogult.. Viszont ha linuxból élnék, vagy legalábbis imádnám, akkor valószínűleg az lenne a kedvenc portálom;)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pedig tud, ki-be kapcsolható - de persze bizonyára lehetne javítani rajta, mint általában mindenen.


    A doksija szerint tenyleg tud, de hiaba kapcsoltam be, a guglin rakeresve meg masoknak is volt vele gondjuk...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem volt hangulatom kideriteni, hogy ez kompiler hiba, vagy a nyelv szabalyai szerint helyes...


    Teljesen szabályosan működött :) Ha nagyon érdekel, majd leírom miért.

    Egyébként pedig valóban van hova fejlődnie a Flash Buildernek, de már jócskán a használható kategóriába tartozik. A refactoringon javítottak valamennyit a 4-esben a 3-ashoz képest.

    A kompilere rohadtlassu es nemigen tud inkrementalisan forditani.


    Pedig tud, ki-be kapcsolható - de persze bizonyára lehetne javítani rajta, mint általában mindenen.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Flahs builder meg egy eclipse plugin, szóval én azt mondanám, hogy egyenrangú a két eszköz ;)


    A Java-s eclipseben az a sok fasza feature a JDT pluginbol szarmazik, nem az alap IDE-bol, Flash builder ahhoz kepest lepkefing.

    Refactoring tamogatas egy bugos "rename all occurences"-ben merul ki. A kompilere rohadtlassu es nemigen tud inkrementalisan forditani. Nagyon kellemes tud lenni, amikor egy nagyobb projektben ahhoz, hogy kiprobalhass egy par karakteres modositast, varnod kell 5-10 percet amig ujraforditja az egeszet!

    Hat meg amikor par ora torkosborzozas utan rajossz, hogy a debuggere hibas adatokat mutat, ezert komolyabb debuggolaskor inkabb trace()-el javasolt kiiratnod a valtozok erteket!

    Meg az eksonszkript 3.0. Valami hasonloba botlottam amikor tanultam a nyelvet:

    public function foo():void { ojjektum.metodus(); // <-- itt jelzi nekem, hogy ojjektum null if (valami) { var ojjektum:Ojjektum = ... // <-- ha ezt kikommentezem, fennt jelzi, hogy "ojjektum" nincs deklaralva } }

    Nem volt hangulatom kideriteni, hogy ez kompiler hiba, vagy a nyelv szabalyai szerint helyes...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak annyit, hogy hup.hu.


    Tudsz mutatni egy hazai szakmai portalt, amely objektivebb a HUPnal..?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Huh, hát valamikor megnézem ígérem, még nem tudom mikor.
    Addigra összeszedem azt is ami miatt szerintem WPF kevésbé magától értetődő alapból mint WinForms, pl. a Dependency Propertyk öröklődése miatt is voltam WTF az elején...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Flash-t és Blendet egyaránt használó ismerőseim szerint a Blend produktivitásban verhetetlen.

    Egyszerűbb appokra is?


    Mi számít egyszerűnek? Írj egy példát, oszt megpróbálok mondani rá valamit... - még egyszer, a Flash-t nem ismerem, nem tudok nyilatkozni, hogy mi produktívabb / egyszerűbb az egyikben vagy a másikban.

    Van itt egy előadásom, ami meggyőzőtt pár Flash-es kollégát. DevPortal TV . Nagyon sajnálom, regisztrálni kell a nézéshez, ez nem az én döntésem...

    Ha megvan, a Silverlight dizájner szemmel című előadást ajánlom figyelmedbe. (keress rá arra a videó alatt, hogy "szemmel"). Szerintem ez elég jól megmutatja, hogy milyen érzés Silverlight projekten dizájnernek lenni.

    Én úgy érzem a WPF inkább arra jó, hogy sok munkával nagyon flexibilis UIt csinálj, de ha egyszerű statikus UIt akarsz ahhoz több munka kell benne mint Flashben vagy WinFormsban.


    Ez azért nem igaz, mert a WPF-nek (Silverlight-nak) nagyon fejlett adatkötése van, ami még szürke gombos appoknál is rengeteg időt és kódolást megspórol (Winformshoz hasonlítok, Flash-t továbbra sem ismerem). Megintcsak a fenti videót tudom ajánlani ismerkedésnek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Fasza cikk
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • BTW, nem tudom mennyire kaptatok rá az SL-re, de szerintem egy év kevés a WPF alapjainak jó kiismeréséhez, ahhoz hogy saját kontrollokat csináljatok. Én legalábbis egy év után még sűrűn csapkodtam a fejemre, hogy ezt jobban is meglehetett volna tervezni.

    Szóval ha SL-ben vágtok bele, én maradnék a default controloknál és azokat templateelném, nem mennék bele a mélyvízbe, ha egy éven belül kész produktum kell.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A Flash 5 még egy egészen másik világ volt

    Ok-ok, ezzel tisztában vagyok, természetesen sokat hallottam Flexről, konkrétan ki nem próbáltam, de szerintem egy fejlesztői környezet/programozási nyelv nem egy olyan dolog amit akár néhány hónap alatt kilehetne úgy ismerni hogy egyértelműen megmondd melyik jobb.
    Ezért igyekeztem kerülni a konkrétumokat és a "Big Picture" alapján ítélni.


    Flash-t és Blendet egyaránt használó ismerőseim szerint a Blend produktivitásban verhetetlen.


    Egyszerűbb appokra is?
    Én úgy érzem a WPF inkább arra jó, hogy sok munkával nagyon flexibilis UIt csinálj, de ha egyszerű statikus UIt akarsz ahhoz több munka kell benne mint Flashben vagy WinFormsban.
    Szerintem azért jópár dolog a robusztusság miatt kevésbé magától értetődő mint pl. WinFormsban volt.

    Igazából használnom kellett egy kicsit a Flash Profot 2 éve, és számomra sokkal magától értetődőbb volt a felhasználói felülete, Blendben tovább tartott a betanulás, de most, hogy utána gondoltam, lehet részben attól volt, hogy sok Adobe designer cuccot használtam (+ Flash 5-ben anno eléggé elmélyedtem).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Flash Buildert próbáltad már? :)
    Hamarabb összerakok egy normális formot benne, mintha bepötyögném a xaml-t.


    XAML-t nem pötyögünk, hanem Blend-el készítjük. Flash-t és Blendet egyaránt használó ismerőseim szerint a Blend produktivitásban verhetetlen. (Én nem vagyok ilyen, nem ismerem fejlesztőként a Flash-t). Vedd mellé a C#-ot és a .NET keretrendszert, és elég jól áll a Silverlight a fejlesztők / designerek szemével nézve.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ehhez mit szoltok: hup.hu/cikkek/20101031/microsoft_a_silverlight-tal_kapcsolatos_strategiank_eltolodott ?


    Én egész konkrétan ezt szólom hozzá

    Scott Guthrie, a Microsoft fejlesztési platformokkal foglalkozó alelnöke (elég komoly titulus azért)pedig ezt szólja.


    Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Igazából még Flash5 idején Flasheltem komolyabban, aztán volt pár kötelező köröm vele cirka 2 éve, ezek alapján a fejlesztői környezet közt a különbség ég és föld.


    A Flash 5 még egy egészen másik világ volt Az MS és Adobe fejlesztőeszközök nem feleltethetők meg egy az egyben egymásnak, az Adobe többféle fejlesztőeszközt is kínál más-más célcsoportnak:

    Flash Professional: inkább grafika és animációorientált Flash alkalmazásokhoz, rajz- és animációs eszközök vannak benne, a programozók nincsenek túl jól kiszolgálva (tkp. szinte sehogy, fapad van), a kódírás kényelmetlen, inkább grafikusok/designerek a célközönség, akik némi programozási ismerettel is rendelkeznek, s kisebb lélegzetű programokat készítenek.

    Flash Builder: kb. ez felelne meg a Visual Studionak és inkább a programozókat célozza meg. Ez egy Eclipse alapú fejlesztőkörnyezet űrlapszerkesztővel, rendes kódeditorral (kódkiegészítés, hinting, stb.), debuggerrel, profilerrel, plusz az egész fejlesztés egy sokkal komplexebb osztálykönyvtárra épül (Flex framework).

    Flash Catalyst: ez a Flash Builderrel dolgozik össze, a designertől érkező grafikákat lehet vele gyorsan kezelőfelületté összerakni úgy, hogy egyből mehet be mögé a kód.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Belenéztem, de nem tudom tolerálni a video tutorialokat ilyen mélységben, max akkor ha valami konkrét feladatom van és néhány percben megmutatják hogy kell megoldani.
    Ha valamit tanulok jobban szeretek a saját tempómban haladni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem adnak hatékony HTML5 támogatást Windowson, hogy ennél maradjon a nép és legyen (többek közt) SL bázis is.
    Szvsz felismerték (valószínűleg abból is, hogy mennyire drága SL-t így Macre Windowsra meg telókra keresztfejleszteni), hogy nem tudják olyan hatékonyan fejleszteni SL-t, ha tényleg mindenhol használhatóva akarják tenni (linuxon pl. eléggé lemaradt...). Megmaradnak a kevesebb platformon mélyebb funkciók elvénél.
    Nekem kb. ez jött le.

    WPF/Everywhere helyett lesz WPF/Safetorun


    szerk: ez Cerbinek ment, missclick
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerk: Flasht szimplán webes animációkra tervezték.
    De a flexet, flash buildert már nem...

    Nem, sőt Adobe nem volt rest alapoktól újratervezni az action scriptet sem, sokat tett érte hogy Flashnek másban is legyen létjogosultsága és lett is, de ezen a téren azért óriási előnye van ms-nek szvsz (pl. csak többszálú programozást még mindig nem tudott Adobe berakni flashbe, pedig jó ideje requestelik).

    Mindegy, ebben a vitában nem tudok sokáig menni mély tapasztalat hiánya miatt, szóval valszeg nem fogom tudni felvenni a kesztyűt, ha tovább mész
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahogy utána olvastam pár percben hup-os cikktől elrugaszkodva, azt vettem észre, hogy eléggé felkavarta a vizet és sok helyen csak egyszerűen RIP-nek nyilvánították. Mint írtam régóta küzdött az MS-on belül is az sl a html5-tel, ha a második lett a nyertes, engem zavar. A fejlesztőkkel mégiscsak el kellett 'hitetni', hogy ebbe sok energiát fektetnek majd a támogatásban, azért hogy elkezdjék használni, erre egy részét(pl.:cross platform) átadják egy másik technológiának . Semmiképp sem gondolom, hogy ez jó hatással van az SL elterjedésére, mind a programozók mind a fogyasztók terén.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nézd meg ezt a linket, ha van időd/kedved, és megváltozik a véleményed sztem: Flex in a Week video training
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd