Hol kezdjem?
2010-08-30T16:35:06+02:00
2010-08-31T12:22:01+02:00
2022-07-25T00:07:22+02:00
  • Kuldtem privatot nadamhu
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A rajzoláshoz én sem nagyon értek de azért egy gondolat:

    Gyakorlással és a toolok jó ismeretével még grafikai design témában is lehet fejlődni. Ugyanis a grafikai design nem csak művészet, hanem szakma is, vannak ott is ökölszabályok. (webdesign témában rengeteget lehet olvasni erről a neten.) Én pl. tök átlagos tehetséggel rendelkezem csak a rajzoláshoz, de az általgnál már egy picit szebb designt össze tudok rakni, mert kicsit gyakoroltam már. Persze ha valami nagyon szépet akarsz, akkor össze kell állnod olyannal, akinek ez a vérében van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehet ugy hangzott hogy egyböl 3dt akarok csinalni meg stb de nem ugy gondoltam:) tudom hogy marha nehez olyan szinten. En most 18 vagyok. Igy kesö mar nagyon "ragyurni" a dolgokra? Amugy ek jatekokkal szeretnek foglalkozni mindenkepp. Csak rajzolni nem igazan tudok ugyhogy programozason kivul nemtudom mihez kezdhetnek. Ha erre van valami ötletetek azt is szivesen meghallgatom :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Na, utánanéztem miben scriptelik a Unity3D-t:

    "Unity supports three scripting languages: JavaScript, C#, and a dialect of Python called Boo. All three are equally fast and interoperate. All three can use the underlying .NET libraries which support databases, regular expressions, XML, file access and networking."

    "Scripting is frequently thought of as limited and slow. But in Unity your scripts are compiled to native code and run nearly as fast as C++. You get the fast iteration times and ease of use everyone loves about scripting languages."
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha desktop játékfejlesztő szretnél lenni

    Komolyan gondolod, hogy van esélye tudni, hogy mi szeretne lenni? Gyerekkorában minden totálkezdő programozó játékprogramozó akar lenni, és nyilván a legycsillogóbb villogóbb játékok fogják meg. Ha eljut oda, hogy valamennyire tud programozni, akkor lehet, hogy teljesen más területek fogják érdekelni. Ő még nem tudja, hogy az eladható 3D engine-eket gyakorlatilag zsenik írják, akik pl. kisujjból publikálnak magas szinvonalú tudományos cikkeket, és egy átlagos programozónak jellemzően scriptelési feladat jut egy komolyabb játékban. Scripelés meg scriptnyelveken megy, tehát a JAvascript, Actionscript nem hülyeség. Én 23 éves koromban írtam hobbyból egy real-time ray tracert C-ben és ha nem is voltam az élvonalban, de még cikkem is jelent meg ilyen újságban. Ezzel a referenciával elkezdtem beszélgetni egy osztrák cég vezetőjével távmunkát remélve. 'scripter' pozícióba vett volna fel. Én nemet mondtam, és más jövedelmezőbb programozási feladatok után néztem.

    Nincs királyi út. Ez nem úgy megy, hogy tanulj C-t, mert az kell ahhoz, hogy John Carmack legyél. Ez úgy megy, hogy írjál játékokat lehetőleg már kora tizenéves korodban mindegy milyen nyelven, tanulj meg 5-6 nyelvet, sok-sok technológiát, nagyon sok matekot, legyen óriási tehetséged, és akkor talán eljutsz arra a szintre, hogy fizessenek neked azért, hogy 3D engine-t írjál. Az emberek általában nincsenek tisztában a dolgok súlyával: Sokkal kisebb dolog megtanulni nemhogy több nyelven, de még több paradigmában is jól programozni (ASM, C, C++, JAva, C#, legalább 1 funkcionális nyelv, Javascript, Ruby vagy Python), mint 3D engine programozóvá válni. (amihez kell a C). a komolyabb 3D engine programozáshoz kb. betéve tudni kell az összes GPU GEMS könyvet, ami több ezer oldal tömény szöveg, aminek már az első betűjét is csak az érti meg, aki gyakorlott programozó és nagoyn penge matekból.

    Senkinek nem akarom elvenni a kdevét, csak azért valami fokozatosságot érdemes betartani a tanulásban. Ha olyasmit fejlesztesz kezdőként, amihez C/C++ kell, akkor valószínűleg nem fog menni, és nem azért, mert a C++ az egyik legnehezebb nyelv, mert ez semmi, hanem mert amihez C/C++ kell, abban a state-of-the art már olyan magas, hogy egy kezdő nem tudja megközelíteni.

    Ha mindenáron 3D játékokat akr írni egyből, ami szvsz. éretlenség, akkor se C-ben kezdjen, mert semmi sikerélménye nem lesz. Akkor már tanuljon meg egy kész, és könnyen használható 3D engine felé programozni, pl. ilyen a Unity3D.

    Itt lehet tanulni:

    Unity 3D Student

    Emberek abból élnek, hogy erre játékot fejlesztenek. Még olyanok is, akik amúgy mellesleg tudnak C-ben programozni, de ebben hatékonyabbak. Egyrészt gyorsabban haladnak benne, másrészt nem mindenki John Carmack. (Nem is néztem meg rendesen, de valami scriptnyelvnek tűnik, amiben programozzák.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát nem tudom, javascriptben nem hiszem hogy túl sok értelme lenne "kigyúrnod" magad, ha desktop játékfejlesztő szretnél lenni, akkor a későbbiekben teljsen fölöslegessé válhat a javascript tudásod. Helyedben C-vel kezdeném, vagy ha fontos a viszonylag gyors és lárványos eredmény, akkor C#/.NET vagy Java.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem, nem törtel le:) Annal jobban erdekel a tema hogy iesmi maitt elbatortalanodjak. Az hogy matekbol megbuktam most egy reszt mert lusta voltam de arrol viszont rohadtul nem tehetek hogy a tanar az eg vilagon nem tanitott semmit nekunk. Negyedevig amig az elsö tanarom volt ment jol csak volt egy osztaly összevonas es akkor lett az uj tanar aki miatt a több mint fel osztalyt meghuztak. Akkor azthiszem utana nezek javascript/java-nak kicsit jobban es elkezdek ismerkedni jobban.

    kroland: köszönom hogy ien kedves vagy. nem kene igy leszolnod, nem is ismersz. Svedbe kicsit erdekes az iskola rendszer ugyhogy nem a vilag vege hogy meghuztak most matekbol. Itt sok mas egyetemre/fösulira nem is nezik a matek jegyed. Szoval nem kell ien kijelentesekkel dobaloznod egyböl.

    A többieknek köszönom a kedves , ötletet ado hozzaszolasokat ! :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Pl. meg lehet tanulni JAvascriptben programozni és lehet jelentkezni a js1k demó versenyre, ahova max 1Kbyte forrású Javascript demódat rakhatod fell. Néhányan egész ügyes dolgokat összeraknak.

    Itt van néhány nagyon ötletes darab:

    Interactive Experiments on the open

    Szvsz. 'eleinte' (ez a szint is hónapokba, egy gyenge matekosnak meg hosszú-hosszú évekbe telhet) ezt a szintet és bonyolultságot kell megcélozni, nem a 3D engine-t.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hat a matek az olyan hogyha kicist eröltetme magma ien 3-4es vagyok bar sajnos most iden mas tanart fogtam ki es leszarta az osztaly semmit nem tanitott hiaba kaptam korrepetalast meg igyis megbuktatott (


    Neked olyan lehetőséged van, ami itt legtöbbünknk annak idején nem adatott meg: Ingyen tanulhatsz a világ egyik legjobb tanárától:

    Khan Academy

    Nézd én nem akarlak elkeseríteni. Tanulj programozni, csinálj kis programokat, nézd meg, hogy örömödet leled-e benne, és ha igen hajrá, gyakorolj.
    De ne lovald bele olyan dolgokba magad ilyen korán, hogy 3D engine programozás, meg A.I. Ezek a témák még a profi programozó társadalmon belül is elég elit témák és pont az inkább matekosabb területei a programozásnak. Nem biztos, hogy szeretnéd ezt, vagy egyáltalán bírnád szusszal (akik ebben utaznak azok általában elég pengék voltak matekból középiskolás korukban.) Persze lehet, hogy csak borzasztóan lusta voltál, meg nagyon rossz tanárod volt vagy éppen későn érő típus vagy. Mindenesetre szvsz. örülj a kisebb sikereknek is, ne egyből közel elérhetetlen dolgokat tűzzél ki célul szvsz. Azon a szinten, ahol vagy, még szinte mindegy, hogy milyen nyelven programozol, eleinte örülsz ha egyáltalán normálisan megtanulsz alapszinten programozni 1 nyelven, nem azzal kellene foglalkoznod, hogy 3D vagy nem 3D. Én ha ma totál kezdp lennék, lehet, hogy Flash-es játékokat írogatnék vagy éppen JAvascriptes játékokat (HTML5 canvas). És amikor már tök jó kis böngészős játékokat raktam össze, akkor nekikezdenék a látóköröm szélesítésének és nekimennék mindenféle alapismereteknek, nyelveknek, technológiáknak stb... Aztán menet közben kiderül, hogy mit tetszik meg ebből, vagy megtetszik-e valami egyáltalán.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Amiböl megbuktam matek resz az a derivalas, logaritmusok java reszt. nemtom ezek mennyire kellenek a programozashoz. De ha mindne jol megy most ujra jarom normalis tanarral


    Ilyen teljesitmennyel szerintem hanyagold a szamitastechnikat, inkabb valami fizikai munkat javasolnek...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hat a matek az olyan hogyha kicist eröltetme magma ien 3-4es vagyok bar sajnos most iden mas tanart fogtam ki es leszarta az osztaly semmit nem tanitott hiaba kaptam korrepetalast meg igyis megbuktatott (meg a osztaly 3/4-et). Amiböl megbuktam matek resz az a derivalas, logaritmusok java reszt. nemtom ezek mennyire kellenek a programozashoz. De ha mindne jol megy most ujra jarom normalis tanarral :)

    Amugy azert szeretnek tanulni kis C++ vagy valameik C nyelvet elötte hogy ne legyen tul uj ha elkezdem a sulit gördulekenyebben menjen majd.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Előbb programozni kell megtanulni, aztán a matekot, aztán a játékkészítést
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem nem kell, hogy nagyon jó matekos legyen egy leendő programozó. De azért sok matek van benne, és aki jó matekból az jó esélyel könnyebben megtanul programozni -jobban élvezi a munkát.
    Mondjuk programozó fősulin biztos komolyan rágyúrnak a matekra, így 4-es átlag alatt lehet kár nekifutni (rosszabb iskolában legyél inkább 5-ös).

    Ha van elég időd, akkor kezdhetsz egy könyebb nyelvel. De ha veszel egy jó könyvet akkor talán a C# nyelv sem olyan nehéz. Mondjuk egy évet végigszenvedsz, utána meglesznek az alapok és jöhet a játék készítés.
    Amúgy több "melyik nyelvet válasszam" társalgó téma is van, olvasd el azokat is. Egyik nyelv sem nagyon könnyű. Bármelyiket is választod szerezz hozzá minél több könyvet, oktató anyagot, forráskódot stb. és legalább 2-3 hónapot szánj rá, ne egy hét után mondd azt, hogy ez nem tetszik. Az első hetekben-hónapokban legtöbbször elkövetsz valami hibát, vagy nem működik az amit elgondoltál, így sok a kudarc élmény.

    Amúgy sokféle játék létezik, játék készítésen belül is többféle szakterület, így ha nem megy a matek vagy programozás vagy más, attól még dolgozhatsz mint "játékkészítő". Bár ha meg akarsz élni valamiből akkor lehet hogy más szakmát kell választanod, ha "ingyen is csinálnád" akkor hajrá!.

    SQL: segít a Google, egyébként adatbáziskezelés. Alap szinten pár óra-nap alatt meg lehet tanulni ha már tudsz programozni úgyhogy ettől ne félj.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tanulhatsz valamilyen scriptnyelvet, mondjuk LUA, vagy Unreal Script és valami játékon gyakorolhatsz. A többit majd megtanulod az iskolában úgyis. SQL-el nem nagyon fogsz találkozni játékfejlesztésben, az inkább az adatbázis kezeléshez való pl.: raktárkezelő programban. Natív SQL-t már ott se nagyon használ senki amúgy. Esetleg OCL, de ez már teljesen más terület.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elöször is szeretnek bemutatkozni. Gábor vagyok. Stockholmban lakom 4 eve es szeretnek jatek programozo lenni es olyan fösulira jarni itt kint kesöbb. Gimibe volt egy Javascript kurzusom ami Programozas A neven futott de olyan eletunt tanart fogtam ki hogy töle kb semmit nem tanultam meg is huztak majdnem de valahogy tuleltem. Jatek programozason belul is inkabb a Grafikus motor / AI erdekel. Nezelödtem a neten es megtudtam hogy C++/C# nyelveken csinaljak a jatekokat. De gondoltam hogy talan valami egyszerubb nyelvel kene kezdjem (gondolom van ien ??) hatha ugy jobban menne utana a C nyelv. Vagy egyböl alljak neki a C nyelvnek, nem lenne tul nehez? Talaltam neten vele fogalkozo oktatoi könyvet ( tanuljunk c++ 24 ora alatt meg egy masik aminek an evet nemtudom csak hogy 1200 oldalas ). A masik kerdesem hogy mennyire kell valaki profi matekos legyen hogy tudjon jatekot programozni? Csak mert nem vagyok a legjobb belöle. Amugy lattam sok jatek keszitöi alashoz kernek valami SQL vagy mien tudast. Az mit takar?

    Elöre is köszi a valaszokert es bocsi hogy itt ertetlenkedek a kezdö fejemmel, de valahol el kell kezdeni Remelem jo temaba raktam a topicot ha nem elnezest azert is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd