Windows7 és C/C++
2010-04-21T21:51:24+02:00
2010-04-23T18:40:41+02:00
2022-07-04T11:11:33+02:00
  • Mondjuk a játék és a beágyazott szoftver jogos. Kérdés mennyi játékfejlesztő kell, mondjuk az ügyvitelhez képest. A nagyobb progik stáblistáját nézegetve, nem nagyon nyüzsögnek rajta a programozók. Elmúltak azok a régi szép idők amikor 1-2 coder fél év alatt megcsinált egy játékot egyedül a C64-esre.
    A beágyazott sw-t nem tudom, igazság szerint az elmúlt 20 év alatt nem igazán volt ilyen jellegű megbízásom. Mondjuk még ami leginkább hasonlított hozzá az egyiok országos tévécsatorna egy vetélkedőjének levezénylése volt, ott egyrészt soros porton vezéreltem a lámpákat és a kapcsolókat egy adott protokoll szerint, meg DCOM-on keresztül adtam utasításokat a műsorvezető számítógépének és az effekteket vezérlő számítógépnek, plusz a műsorvezető gépére tettem fel a kérdéseket és a válaszokat. Volt még egy képújság programom a 90-es évek legelején, ja és persze írtam a nagybátyám által összebuherált z80-as "számítógépre" egy kis programot ami villogtatott egy led-et, és egy másikat ami lejátszott egy digitalizált szöveget. 20 év alatt kb. ennyi "hardver közeli" programozás jött össze - pedig anno szerettem az ilyesmit.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Érdekesek még a nyitott állások alapján készített programnyelv statisztikák; ott is hasonlóak az arányok, mint amit az előbb linkeltem:

    [UPDATED] What Programming Languages Do Jobs Require?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát ha az MS platformokat nézzük és a topic főleg erről szól, akkor tényleg .NET. A legújabb windows phone 7-et például már kizárólag csak .NET alól lehet kódolni még a P/Invoke is tilos. Senior XNA developer
    "Port our C++/Objective C game development framework to C#(XNA Framework)."
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • LC 5%-a nyilván képtelenség, de amúgy én még nem láttam erre vonatkozóan jó statisztikákat, szóval a valós képet érintően eléggé sötétben tapogatózok.

    Maguknak a programnyelveknek a popularitásának mérésével viszont sokan foglalkoztak/foglalkoznak.

    Ezzel kapcsolatban 2 érdekes link:

    Measuring programming language popularity - Wikipedia, the free encyclopedia

    TIOBE Software: The Coding Standards Company

    A második link egy évek óta ezzel foglalkozó cég honlaja. Ott is, és más becsléseekt olvasva is megfigyelhető, hogy a C# nem annyira elterjedt, mint gondoltam volna pl. a prog.hu-s népszerűsége alapján.

    Lehet, hogy Magyarországon a C# kicsit felül van reprezentálva. Amúgy más nyelvek esetén is megfigyelem földrajzi különbségeket, pl. nekem úgy tűnik, hogy a PHP Magyarországon iszonyúan felül van reprezentálva, vagy pl. a tengeren túlon mintha nagyobb jelentősége lenne a pl. Pythonnak vagy a Ruby-nak, mint itthon, stb...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • LC már megint beszólt a linux, stb ellen :)

    Szerinte mindenki .NET kéne már használjon rég.

    És ahogy megfigyeltem (nehezen lehet figyelmen kivül hagyni) ezt majd minden nap elmondja. Többször is ha kell.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csak azt szeretném megkérdezni, miért gondolod, hogy pl. egy beágyazott szoftver, egy konzolokra írt játék vagy egy spéci szerver-alkalmazás elég, ha csak Windows-on fut?

    A tény az, hogy az elkészült szoftverek igen kicsi töredékét futtatják Windows-os PC-ken.

    Nem tudom minek kell folyamatosan légből kapott információkkal teleírni ezt a szerencsétlen fórumot?

    Az a baj, hogy sok kezdő ilyen téves információk alapján dönt, hogy csak PC-.NET konstellációban érdemes tanulni. Aztán meg Dunát lehet rekeszteni ilyen emberekkel, a munka nagyobb részét jelentő egyéb platformokra meg lehetetlen fejlesztőket találni.

    Tudom, mert sokat felvételiztettem már.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • az utolso bekezdes kivetelevel tokeletesen egyetertek (foleg mint nagy Qt-rajongo) :)

    normalisan megirt sw-t konnyu portolni, en pl irtam mar at eredetileg linuxra/windowsra keszult jatekomat kezi jatekkonzolra vagy SGI-n futo IRIX-ra komolyabb erolkodes nelkul


    az viszont, hogy a linuxosok ne akarnanak fizetni hulyeseg, en epp az ellenkezojet latom: mikor egy-egy jo minosegu fizetos szoftver jelenik meg Linuxra (is), pont hogy sokan megveszik (en is vasaroltam nem egyet, amikkel ugyan nem sokat jatszottam, de jol esett, meg legalabb tamogatom a fejlesztot), viszont windowsos forumokon eleve csak warezban tud mindenki gondolkodni, teljesen termeszetes hogy letolti a legujabb jatekot, fel sem merul szinte senkiben hogy megvegye...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nézd, a kérdés alapvetően az hogy mit akarsz.

    Ha a platformfüggetlenség a cél, akkor a standard C/C++-t használod. Akkor a programod el fog futni mindenhol. Ha viszont az adott oprendszer lehetőségeit akarod kihasználni, akkor platformfüggő lesz a kódod. És ez teljesen mindegy hogy milyen fejlesztőeszköz / oprendszer alatt teszed. Ha linux alatt vi-jal csinálsz egy olyan C-s programot ami erősen használja a glibc lehetőségeit, akkor az bizony elég macerás lesz windowsra portolni. Nem is beszélve arról ha mondjuk még XLib-et is használsz hozzá.

    A megoldás az, hogy ha cél a platformfüggetlenség, akkor le kell választani a logikát a platformfüggő részekről, így a kód nagy része mehet a platformfüggetlen kóddal, míg az a része ami közvetlenül az OS-sel kommunikál az meg van írva mindenhová.

    Vagy mindent egy nagy osztálykönyvtáron, Pl. Qt, wxWidgets keresztül csinálni.

    De az az igazság, hogy az az 5% ami a nem windowsos PC-s platform (Linux, MacOS) ritkán éri meg a fáradtságot. Ráadásul a linuxosok eleve nem arról híresek hogy fizetni akarnának a szoftverért, ingyen meg fejlesszen a Teréz Anya és a Kommunizmus Kísértete.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha szempont a fejlesztesnel a platformfuggetlenseg, az nagyon jo pont
    mondjuk nalam eleve elkepzelhetetlen platformfuggo program (leszamitva ha olyan feature kell, ami nem elerheto windowson, es/vagy tul nagy melo lenne leimplementalni, volt mar ra pelda)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én egyszer írtam egy ~1492 soros hello world alkalmazást a VS-el
    és legnagyobb meglepetésemre simán fordul és ment linuxon.
    (Már az elején tervezési szempont volt, hogy elmenjen mindenütt)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • lattam mar jopar VS-ban irt C/C++ kodot, es kivetel nelkul az osszes csak VS-val fordult, csurig voltak MS/VS specifikus szutykokkal...
    az a baj hogy ha ugy hasznalod, ahogy ki van talalva, akkor raszoktat a hulyesegeire, es ha barmilyen mas forditot kell hasznalnod, vert izzadsz hogy levetkozd a millio felszedett rossz szokast, meg mire megtanulod hogy mashol hogy neznek ki a dolgok amik a VS-ban sajat modon vannak megoldva
    Mutasd a teljes hozzászólást!

  • "ha teljesn biztos vagy abban, hogy SOHA nem akarsz mas platformra fejleszteni, csak es kizarolag windowsra, akkor a VS ingyenes verzioja jo lehet neked"

    Lehet abben platformfüggetlen kódot írni. Miért ne lehetne?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • köszi a tippeket, végül a VS2010 Express Edition lett a nyerő
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a VIM teljesen maximalista, de nem fejlesztokornyezet hanem szovegszerkeszto :)
    ha teljesn biztos vagy abban, hogy SOHA nem akarsz mas platformra fejleszteni, csak es kizarolag windowsra, akkor a VS ingyenes verzioja jo lehet neked
    amugy van sok lehetoseg, pl. Code::Blocks, Qt creator
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • C++-ra fejlesztésben legjobb tudomásom szerint a Visual Studio a toronymagas piacvezető.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv mindenkinek!
    Azt szeretném megtudni tőletek, hogy ha Windows 7-t használtok és C illetve C++ -ban programoztok, akkor azt milyen környezetben teszitek?
    A devCpp nem túlságosan magyarbarát, a VIM elég minimalista (nekem nem jön be), az Eclipse-hez van ugyan C/C++ plugin, de az inkább java-ra való. A Netbeans-em pedig instant lefagy, amikor elindítom :S
    Szóval ti hogyan oldjátok meg? Mit ajánlotok?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd